Co se tématu týče, mám několik praktických problémů, nad kterými poslední dobou přemýšlím, tak je sem postupně hodím.
Co mi aktuálně komplikuje práci je přehršel elektronických zdrojů a obecně materiály v elektronické podobě - postahované nebo online články a knihy, blogy, novinové články, vlastní texty v různém stadiu rozpracovanosti, obrázky, statistiky, atd, Nějak se mi to poslední dobou hromadí, nezvládám to všechno zorganizovat tak, aby v tom nebyl chaos a dobře se v tom hledalo, tj. aby člověk netrávil na začátku dne půl hodiny hledáním pramenu, který někde má, ale nemůže najít.
Zatím jedu systém podadresářů, kam si dokopírovávám co zrovna používám, ale moc to tedy nefunguje (taky to dost žere místo). Dlouhodobě používám
Mendeley, který umožňuje pracovat s pdf soubory, dělat do nich poznámky, fulltextově vyhledávat atd, aktuálně mi ale moc nespolupracuje s mou databází, která je možná už prostě moc velká, navíc to asi i komplikuje i to, že mám většinu materiálů na externím disku. Nicméně je to alespoň způsob, jak si dělat k odborným textům poznámky.
Jak jste na tom vy? Tisknete si materiály? Minimalizujete materiály, se kterými pracujete? Existuje způsob, jak si prolinkovat elektronické zdroje, ať už na disku nebo online, takže by se zpřístupnily otevřením jednoho souboru?