Tak reportuji, jak se mi daří s online výukou. Nakonec používám QQ skupinu pro komunikaci a Chaoxing 超星. Kolegové doporučili ještě 钉钉 aka DingTalk, protože ho stejně všichni máme povinně nainstalovaný, no pochopila jsem, proč je to aplikace v Číně tak neoblíbená. Kolegové přes ni učí, ale Číňané jsou vůči nátlakovým appkám odolnější, na mě to bylo moc. Chaoxing je vcelku dobře použitelný, jakkoliv to má všechny nešvary čínských programů.
S online výukou pořád trochu bojuji, ale veskrze mi to přijde jako výborný způsob zefektivnění hodiny za předpokladu, že se používá jako doplněk k tradiční výuce; jako výlučný způsob je to naprd, jakkoliv to dává nový prostor absurdní scénkám mezi studenty a vyučujícími (bez kterých bych se obešla). Asi největší problém je internet s čínskými specifiky, který na žádnou z doporučených aplikací prakticky neumožňuje přístup z oblasti mimo GFW a zároveň v Číně není dostupná žádná zahraniční cloudová služba, takže bylo třeba dostat někam několik giga dat, abych se na ně dostala já i studenti, nakonec se mi to podařilo přes VPN připojenou do HK na 微云, kde je 10G bez poplatku. Stálo mě to několik šedých vlasů a mám zdá se nevratně zavirovaná win, ale podařilo se, a alespoň k materiálům se studenti dostanou.
Co se samotné online hodiny týče, tak jsem dost nadšená, naneštěstí problém s připojením neumožňuje zatím streamovat hodinu, prezentaci s hlasovým doprovodem jsem nakonec nahrála na cloud (a studenti dostali za úkol si ji stáhnout a poslechnout) nicméně až budu na místě, tak přímo při fyzické výuce lze přenášet přímo z počítače (a ještě lépe z telefonu), přes web připojit v zásadě jakýkoliv monitor/projektor ve třídě, zobrazovat cokoliv, co si člověk do té hodiny připraví, včetně práce s texty, samozřejmě ppt, články, k dispozici je tabule apod, včetně propojování jednotlivých materiálů s konkrétní hodinou. Appka navíc umožňuje docela slušnou interakci se studenty - počínaje testy v hodině a mimo, přes diskusi, vyvolávání jednotlivců, témata k diskusi, přidělování krátké či dlouhodobých úkolů pro jednotlivce i skupiny, jejich časování, vkládání obrázků, vidí, hlasových vstupů. prostě čehokoliv, co má člověk v telefonu, posílání oznamů, presenci (včetně zpřísněné registrace docházky prostřednictvím fotky apod :D) a statistiky.
V zásadě se mi to líbí, škoda toho streamování, které by to možná trochu oživilo, ale v dané situaci mi výstup přijde srovnatelný s klasickou hodinou, možnost zadávání domácích úkolů a multiple choice testů, které to navíc samo ohodnotí a výstup automaticky zařadí ke studentům, což mi sice se závěrečnými písemkami nepomůže, protože máme jako zkoušku esej, ale řeší to otravné průběžné hodnocení a vytváření vlastní databáze testů. Možná to bude motivovat studenty k tomu, že si něco i zapamatují, jakkoliv hodinu asi prospí.
Pro mě to spojuje několik doteď používaných programů s úložištěm dat dohromady a jsem ráda, že jsem se dokopala to zkusit.