PETER_PAN
CASTROL: celkem výstižně to v članku píšou "Učitelé však často nepoznají, že mají ve třídě nadaného žáka, anebo to poznají a rodičům doporučí návštěvu poradny, ti to však nechtějí dál řešit."
V každém kraji je minimálně jedna poradna, která se na nadání specializuje, stejně tak má podporu pedagogům zajistit NIDV. V KAP (krajských akčních plánech) se kraje nadání věnují, koncipují zejména spolupráci při přechodu z Mš/Zš a Zš/Sš. Taky projekt SYPO (NIDV), který finančně i metodicky podporuje zavádějící učitele a metodické kabinety, má za cíl nadání podpořit.
Mám zkušenost i s několika NNO, které spolupracují se školami. Vím, že Mensa s gymnázii i ZŠ organizuje volnočasové kroužky pro nadané. V Praze i Brně vím o školách, co mají specializované třídy pro nadané, ale neznám detaily organizace výuky.
ADD: tohle je bohužel současná situace v mnoha školách i u znevýhodněných žáků - IVP se dělají jen na papíře. Kromě přístupu školy samozřejmě záleží i na pedagogovi a jeho možnostech i složení a počtu žáků ve třídě. V některých případech myslím, že to není v lidských silách :(