• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CLOWNZEPPAPŘIZNEJME SE...
    Máte nějákou 13. komnatu či něco, co si nalháváte, ale ve svém nitru víte, že je to jinak. Svědomí vás otravuje nebo se k něčemu prostě zcela otevřeně a bez skrupulí chcete přiznat!? Ať už ti to nedá spát či kvůli tomu nemůžeš dospat. Ať tě to sere či těší. Prostě se přiznej! Konstruktivní interakce jsou vítány.
    rozbalit záhlaví
    BARBARELLA
    BARBARELLA --- ---
    SALVATOR: ono teda Havraspar a Mrzimor na tom nejsou o moc lip. Navic mikina se znamenim zla vypada jak merch nějaký metalovy skupiny
    SALVATOR
    SALVATOR --- ---
    BARBARELLA: Jo takhle to myslíš, to pak jo.
    No, to má :-D
    BARBARELLA
    BARBARELLA --- ---
    SALVATOR: ano, Harry to tak mel, ale cast Voldemorta ukryta v nem byla pro Zmijozel. Nebelvír má bohužel hnusny barvy :D
    SALVATOR
    SALVATOR --- ---
    BARBARELLA: No počkej, to přece neměl! Moudrej klobouk možná, ten váhal, ale Harry měl jasno, že do Zmijozelu ne.
    BARBARELLA
    BARBARELLA --- ---
    KOVOVAMINCE: to beru jako kompliment :D
    KOVOVAMINCE
    KOVOVAMINCE --- ---
    BARBARELLA: Jsi divnější, než bych čekala :D
    BARBARELLA
    BARBARELLA --- ---
    SALVATOR: jaka schiza, Harry to mel taky tak :D
    SALVATOR
    SALVATOR --- ---
    BARBARELLA: WTF? To je dobrá schíza :-D
    BARBARELLA
    BARBARELLA --- ---
    SALVATOR:
    KOVOVAMINCE: Nebelvír! Ale merch mam zmijozelskej :( :D
    KOVOVAMINCE
    KOVOVAMINCE --- ---
    SALVATOR: Ok, takhle tomu rozumím taky, když mi to polopatě vysvětlíš. Evidentně jsem taky nestvůra a necitlivý hovado. Yaaay!
    (Střídám koleje podle nalády, ale Zmijozel mi jde nejvíc k vlasům, že jo...)
    SALVATOR
    SALVATOR --- ---
    KOVOVAMINCE: Hele, já to asi celkem i chápu. Přijde mi, že za obranu M. P. se tu postavily povětšinou duše citlivé, kterejch se prostě asi víc dotkne, když se do nich takhle opře takový hovado, jako třeba já. Já bych si taky nebral osobně, že sem debil, když mám rád Pottera (a mám, Havraspár FTW!), ale holt ne každej je nestvůra s hroší kůží a bez duše.
    KOVOVAMINCE
    KOVOVAMINCE --- ---
    ZUULUU: Fakt to neber tak vážně.
    Hlavně jsem nic neříkala o inteligenci těch, kterým se to líbí. V nádsázce jsem odsoudila lidi, kteří moudra z malýho Prince berou jak svátost (z důvodů mejch osobních postojů, uznávám) a nebo (a to je horší) prezentovanou oblibou MP se snaží navodit dojem chytrého, rozjímavého a milého člověka, což se často ukáže jako velmi mylný obraz dotyčného.

    A fakt nerozumím tomu, jak osobně si to berete... Já třeba žeru tady zmiňovanýho Pottera a stokrát by mi někdo mohl říct, že je to debilní a jsem podle něj infantilní kráva, ale v mojí hlavě by to byl jen jeho názor a tudíž jeho problém, ne můj.
    CHEVALIER
    CHEVALIER --- ---
    ...budu si muset přečíst Malého prince...
    Jako dítě jsem od Exuperyho četl "Noční letec" a "kurýr na jih". Snažím se z matných vzpomínek složit obraz, a názor... Ty knihy se vyznačovaly takovým "geniem loci" - člověk, sám , a obklopen rozlehlými prostory. To byl člověk-pilot, a byl sám v celém vesmíru... nocí-temnotou ještě více ovlivněný... v souznění fyzického řevu motoru a prázdnoty vzniká jakési emoční ticho... člověk je sám, a telepaticky rozmlouvá se strojem. Pošle myšlenku, a stroj mu odpoví, zakomíháním, pohybem ručiček přístrojů, změnou jasu "magického oka"... nuda se mísí s fantazií...
    Podobné pocity-nálady, mohou zažívat lidé, pracující na rozvodnách, nebo transformačních stanicích, hlavně v noci... ticho, klid, ale celá budova žije jemným bzučením...objevují se stíny... nuda se mísí s fantazií...
    TMA
    TMA --- ---
    Když jsem byl malý, tak jsem knížku Malého Prince počmáral.
    Když jsem byl větší, tak jsem ji konečně pořádně přečetl a doufám, že i pochopil.
    Před docela nedávnem jsem si pořídil výtisk ve francouzštině, protože je to dost jednoduchý text na učení.

    A moje nejoblíbenější pasáž je setkání Malého Prince s pijákem.

    A Coelho mne neoslovil. Je to hezky řemeslně udělaný "hluboký" text. Takovéhle "hluboké" moudra mne bavilo vymýšlet na střední, ale nebyl jsem tak trpělivý, aby z toho byla kniha, takže je z toho někde ztracená malinkatá knížečka "aforismů." (Celkový rozsah asi jedna A4.)
    EKG
    EKG --- ---
    EKG: Ehm ... lidi, nejenom Zidu
    EKG
    EKG --- ---
    ZUULUU: Ale ode me je magor vyrazem uznani. Ze se mi mistruv styl tak uplne nezamlouva, to uz je vec druha. Snazim se nemichat osobni antipatie do nazoru na profesionalni uroven druhych. Je to po pravde mnohem snazsi, nez nemichat do profesinalniho hodnoceni osobni sympatie. Hned nam pripada lepsi, co se nam libi osobne.

    Coz je treba pripadem toho blba od C. Spousta jidi se pokousi "carovat", nebo aspon tomu "desne rozumet", tak holt maji radost, ze nekdo pouziva ve svych knihach jejich oblibene symboly. A ani si nevsimnou, jak povrchni cteni to je, deti, inu.
    SALVATOR
    SALVATOR --- ---
    ZUULUU: Hlavně mě prosimtě neber moc vážně. Měla to bejt nadsázka ironizující moje původní zobecnění s tim nešťastnym Malým princip.
    EKG
    EKG --- ---
    ZUULUU: Ale zajiste! Lidi kolem sebe mas na to, aby te naucili dulezite dovednosti. Treba mit je na haku;)
    EKG
    EKG --- ---
    ZUULUU: Nekteri lide zlato nemaji radi;)
    EKG
    EKG --- ---
    NEI: Ale kdepak.


    HWLLFFRDD: Komari jsou hlubsi, nez by se mohlo zdat. Namatkou:

    Well
    2.srpna 2016 22:39:43
    Nabízí se nicméně i jiný výklad. Komáři představují židy/lidstvo a první sloka je obrazem svatby v Káně Galilejské, kde také "kapku vína neměli".

    Slavíček přinášející víno je Duch svatý, takto Boží přítomnost.

    Zajímavý je způsob, jakým je pak v písni svatba v Káně rovnou spojena s příběhem Poslední večeře a navazujícími kapitolami novozákonního narativu. Ježíš, který je ovšemže sám jedním z komárů, a zároveň "slavíčkem", rozdává víno – svoji krev. Uvědomme si sílu toho obrazu: komár, který krev nesaje, nýbrž dává! Lidé/komáři se však darem zpíjejí – "až komára zabili".

    Jeho tělo pak leží "v komoře" (skalní hrob), plačící muška v textu jasně zastupuje tři truchlící Marie.

    Z komárovy/Ježíšovy smrti někomu plyne krátkodechý užitek: "sádlo z něho vybrali, za pět zlatých prodali" je odkazem na Jidášových třicet stříbrných (posouzení historicity kurzu 1 zlatý = 6 stříbrných ponechávám na jiných).

    Zde píseň končí. Nebo ne? Vraťme se k jedinému (!) bodu v celém textu, kde je přímo oslovována jedna z postav (kým?): "Neplač muško, co ti je, bzum, bzum, co ti je, vždyť ti komár ožije, bzum, bzum, ožije." Tato naděje trvá – i přes "muščiny" pochyby, i přes "vybrání sádla". Ano, snadno si domyslíme triumfální osmou sloku, kde se tajemný a zdánlivě nelogický příslib zúročuje. Nelze ani vyloučit, že taková verze skladby skutečně kdysi existovala.

    Předkládám tedy myšlenku, že píseň Komáři se ženili, na první pohled "morbidní" či "žertovná", je v jádru pozoruhodným novozákonním apokryfem.
    SALVATOR
    SALVATOR --- ---
    Přiznávám, za svoje ad hominem sem si to zasloužil. Ale je mi líto, nemůžu si pomoct, je to stejnej mechanismus, jako když začnu podezřívat z nižší inteligence někoho, kdo řeší fotbal, protože fotbal považuju za blbej.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam