• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CLOWNZEPPAPŘIZNEJME SE...
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    problem mladych snehovych vlocek je, ze zijou v rychlym svete prehlcenym naprosto zbytecnym gigantickym kvantem informaci. staci videt, co nektery snehovy vlocky na internetech konzumuji za rychle plynouci sracky. driv nebo pozdeji si odbornici vsimnou, ze mlada generace je roztekana, nezvlada se koncentrovat nad resenim problemu, protoze pro ne je jednodusi kazdou minutu prstikem prejet na jiny tema. mozna si casem lidi vsimnou, ze tri prdele snehovych vlocek ma diagnostikovany poruchy a je zavisla na praskach.
    MLIKARNA
    MLIKARNA --- ---
    LORD_DE_SEIS: tak aspoň chápeš, že to neslouží k ostrakizaci jednotlivých skupin ale spíš jako návod, jak s nima mluvit...a to nejen z marketingovyho hlediska ale obecně. Je fajn vědět, co člověka, se kterým mluvíš zajímá nebo jak se dívá na svet a co je pro něj důležity...
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    1. Anything that is in the world when you’re born is normal and ordinary and is just a natural part of the way the world works.
    2. Anything that's invented between when you’re fifteen and thirty-five is new and exciting and revolutionary and you can probably get a career in it.
    3. Anything invented after you're thirty-five is against the natural order of things.
    OBLESTIL_VRANU
    OBLESTIL_VRANU --- ---
    LORD_DE_SEIS: Tak mě taky sere sexismus, rasismus apod., ale to neznamená, že popřu že velká čás žen nebo Romů, mají jiné zkušenosti a možnosti než muži a majorita. Jedna věc je nějaká analytická kategorie a druhá předsudky a diskriminace. Rozdíl mezi generacemi, který je nutné lokalizovat, není jen v hodnotách, ale ty odrážejí geopolitický a ekonomický vývoj, nejen zmiňované technologie. A je trochu divný, že na hodně věcí mají často větší shodu Klaus, Zeman, Topolánek, Keller, Grebeníček mezi sebou než s mladejma lidma z jejich stran nebo názorových proudů. To, že ve světě přibývá prezidentů a premiérů, kterým je přes 70 let. Brzy zřejmě budou stát v čele všech deseti nejlidnatějších zemí světa je jen ukázka nerovnoměrně distribuované politické moci. Nedostupnosti bydlení, univerzalizace vysokoškolského vzdělání, politické a ekonomické postavení, dopady globálního ohřívání apod. Jsou věci, které rozdílně dopadají nejen na lidi podle tříd, rasy a genderu, ale i podle věku a protože každá generace má jiné zkušenosti, tak má i jiné hodnoty. Není to jen podle tebe univerzální pravidlo, ze starý nemaj rádi mladý a naopak. Proto generace po 89 moc nepochopí, proč v Československu byla před rokem 39 jedna z nejsilnějších komunistických stran na světě.
    LORD_DE_SEIS
    LORD_DE_SEIS --- ---
    MLIKARNA: Už chápu tvé rozhořčení.
    Tak promiň, že jsem vypustil tu stránku ohledně marketingové komunikace směrem k jednotlivým skupinám.
    Nejsem z oboru - zaplať pánbůh za to.
    XARGH
    XARGH --- ---
    pratele, po 35. roce veku se skoro kazdej opicak zacne koukat na generace po nem jako na zkazene a line. to plati od pocatku pisemnych zaznamu. se s tim smirte :)
    MLIKARNA
    MLIKARNA --- ---
    No a co si budeme povídat, ke generalizovani a škatulkování jednotlivých skupin na "snowflakes, líný, atd" mají tendenci většinou lidi starší generace, který už te mladé generaci prostě nerozumí...
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    LORD_DE_SEIS: jo, naprosto s tebou souhlasim, ale musim uznat, ze generace narozena kolem prelomu milenia jsou hrozny ufnukanci a snehovy vlocky, ktery se bojej i toho, aby jim na pul hodiny nevypadnul tiktok s fejsbukem.
    MLIKARNA
    MLIKARNA --- ---
    LORD_DE_SEIS: to trošku zbytečně hloupý názor.

    Dělení na tyhle skupiny vždy sdružuje určitý vnější faktory, který ovlivňují a částečně charakterizují tu konkrétní skupinu (válka/poválečné období, ekonomický boom, nástup technologií, boom internetu a mobilu atd).

    Proč se používají je primárně komunikace - jak má firma/výrobce produktu/politická strana etc komunikovat na různé cílové skupiny a zda vůbec je pro můj produkt relevantní. Jedna skupina upřednostňuje poměr cena/výkon, druhou zajímá ekologické pozadí produktu nebo jeho recyklovatelnost, treti zase něco jinýho.

    Je celkem irelevantní, co si o tom jako jednotlivec myslíš ale z pohledu marketingu a komunikace je to jeden z pilířů, jak věci dostat srozumitelně ke správné cílové skupině.

    Kraviny o předchozí a budoucí generaci tam vůbec nepatří...
    HAR4NT
    HAR4NT --- ---
    LORD_DE_SEIS: no uplnej Sokrates pro 21. stoleti
    LORD_DE_SEIS
    LORD_DE_SEIS --- ---
    MLIKARNA: já jsem předevšim pochopil to, jak se tady s tím pracuje (a nejen tady na nyxu) - a tím se vracím na začátek, že mě sere to škatulkování...popřípadě že si lidi často dělají předsudky...

    řeknou si...no jo.. to je ten mileniál, to je jasný, ten bude línej a blablabla dosaď si co chceš
    MLIKARNA
    MLIKARNA --- ---
    LORD_DE_SEIS: ano, pochopil jsem ale pořád nechápu, jak s tím dělením souvisí tvoje komentáře o "předchozí generaci která si myslí, že je lepší, než ta původní" atd... Pochopil jsi vůbec, o čem to dělení je?
    LORD_DE_SEIS
    LORD_DE_SEIS --- ---
    MLIKARNA: upozorňoval jsi na to, že jsem vypustil vliv technologií...tak jsem ti chtěl jen naznačit, že vliv technologií tu byl odjakživa... i v paleolitu byla určitě generace která jen házela kameny a pak generace, která už si z rozlomenýho kamenu udělala pěstní klín. No to se jim ty kůže hned mnohem lépe obdělávali.
    MLIKARNA
    MLIKARNA --- ---
    LORD_DE_SEIS: a jak to prosím souvisí?
    LORD_DE_SEIS
    LORD_DE_SEIS --- ---
    MLIKARNA: technologie tu sou co svět světem stojí... úplně stejně můžou tvý rodiče řikat, že za ně televize nebyla a jejich rodiče, že neměli auta a museli chodit pěšky 20 kilometrů v dřevákách v zimě do školy a ty další, že neměli traktory a museli obdělávat pole s koňma a ty mladší už maj ty traktory, no to se jim to dělá, vědí hovno, co je to pravá poctivá práce....
    JAMILLOS
    JAMILLOS --- ---
    LORD_DE_SEIS: To máš samozřejmě pravdu, to k tomu patří. Na druhou stranu je třeba uznat, že to, co do lidský komunikace přinesly technologie – internet a vzápětí chytrý přístroje, o novince jménem AI nemluvě – je v historii lidstva naprosto bezprecedentní. Ani s příchodem knihtisku, páry nebo elektřiny nebyly ty změny tak brutálně rychlý a zásadní jako teď, to se vůbec nedá porovnávat. A taky je to znát. Žijeme každopádně v zajímavý (a bezprecedentně přelomový) době.
    MLIKARNA
    MLIKARNA --- ---
    LORD_DE_SEIS: zajímavý, jak jsi úplně vypustil ty historický okolnosti a vliv technologií na jednotlivý skupiny...

    Já se tedy přiznám, že mě to dělení velice baví a i když nevidím ty hranice mezi jednotlivými skupinami tak jasně daný, tak to dost odpovídá a nejvíc ze všeho sem zvedavej, jak se předvede GenZ a jaká bude generace Alfa...
    LORD_DE_SEIS
    LORD_DE_SEIS --- ---
    JAMILLOS: zajímavý na tom je to, že ta generace starší má vždycky pocit, že je lepší než ta mladší.

    I tobě s největší pravděpodobností rodiče nebo prarodiče řikali, že ta mládež stojí za hovno a že si ničeho nevážej...
    A jim to zase řikali jejich rodiče... a můžeš se podívat třeba 2000 let zpátky a zjistíš, že to řikal už Sokratés
    "Naše mládež miluje přepych. Nemá správné chování. Neuznává autority a nemá úctu před stářím. Děti odmlouvají rodičům, srkají při jídle a tyranizují své učitele."

    Nepřijde ti to povědomí? Nebyl náhodou Sokratés z dnešního pohledu takovej Boomer?
    MLIKARNA
    MLIKARNA --- ---
    LORD_DE_SEIS: ok,boomer:D
    JAMILLOS
    JAMILLOS --- ---
    To není škatulkování (který taky nesnáším), to je prostě určitá klasifikace na základě dějinných událostí a souvisejícího vývoje společnosti, mentality atd., což může sloužit jako zajímavej podklad pro různý srovnávání, to snad není třeba vysvětlovat. A ohledně toho vývoje taky jde – zejména v posledních dekádách – o vývoj technologie. Myslím si, že to je důvod, proč se mileniálové jakožto jediná generace dělí na dvě poloviny (starší, mladší). Ty technologie přišly za nich a ten vývoj je tak rychlej, s tak velkým dopadem na rychlost šíření informací, a tudíž vnímání světa a reality vůbec, že prostě ty rozdíly mezi člověkem ročníku 82 a člověkem ročníku 99 už můžou bejt tak velký, že se to z tohohle hlediska do jedný skupiny nehodí. Aneb takový to 'já ještě vyrůstal bez toho, ale přišlo to ještě zamlada, takže si s tím rozumím, ti přede mnou už to přece jenom měli moc pozdě a ti po mně už zase vyrůstali jenom s tím'... Generalizace, pochopitelně – však se taky bavíme o generacích.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam