VOZKA,
LOJZEE: obema dik za rozvedeni diskuze. Tu svoji omluvu jsem zminoval prave proto, ze vim, ze na to oldschool hardkoristi byvaj vysazeni. Ja to teda taky pochopil jako soubor vsech zminenejch veci - zkratka rogue princip, ale klidne v uplne jinem nez RPG kabatku - at uz je to FTL, Slay the Spire nebo treba i ty DeadCells. Jestli pripadne existuje nejakej jeste jinej terminus technicus, ktery napr. nenuti hru, aby byla RPG-based, sem s nim - rad si v tom konecne taky udelam poradek..
Osobne tu vidim primarne nejakej procgen, permadeath a replayabilitu. Jestli na pozadi je nebo neni treba nejakej permanent skills leveling uz je mi vcelku sumak (a kolikrat treba unlocky jako v DeadCells vitam).
Jeden gamemaker toolkit se venoval tem permanentnim progressum a ze to muze byt spatne, ale mam za to, ze dost zalezi na hre...
Roguelikes, Persistency, and Progression | Game Maker's Toolkit
https://www.youtube.com/watch?v=G9FB5R4wVno