• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CHEWBACCADohrál jsem ...... (PC,XBOX,PS,NS games) HALL of Game na nástěnce!!!
    SWAMP_ASS
    SWAMP_ASS --- ---
    TLOU Part 1/ 12 hodin/ PC #dohráno
    Steam píše 12 hodin, ale pocitově to bylo delší, odhadem tak dvojnásobek. Paralelně jsem hrál Death Island a není snad rozdílnějších zombie her. Tady šlo o příběh, hrál jsem to uplně prvně a hra si mě získala i když mě často a nejvíc vlastně ke konci gameplayem dost štvala.

    _

    _

    _
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    House of the Dead: Overkill / 5 hodin / Wii / #dohrano

    Ja mam rad strilecky a na Wii si je uzivam v domacim prostredi moc a moc! Vulgarni parodie na vulgarni horrory je neskutecne kycovita a plytka, ale s kamarady a lahvi vina je to v podstate party hra, u ktere si clovek odpocine a zasmeje se obludne prehnanemu "humoru", ktery se tvari desne vazne. Jsem si docela jist, ze tuto hru nebudu chtit v teto dekade znova zapnout - ale zase prijde na navstevu vhodna "obet", tak si to znova projdu.

    Primocary herni system, zadne extra herni mechaniky, technicky je hra na hranici prijatelnosti (30 fps je spise vyjimkou, nez pravidlem), ale vsechny ty nedostatky clovek prijima s tim, ze jsou priznane a nesnazi se hrat na neco seriozniho (na rozdil od napr. House of the Dead 3). Jestli mate alespon zdibek pochopeni pro beckove horrory a tuto hru jste nikdy nehrali, dejte ji sanci. Je to strasna blbost - a bude se vam libit!
    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    ...a hudba, zvlášť niektoré songy, mi budú robiť spoločnosť ešte dlho :)
    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    Hades II / Switch / 40 h / #dohrano

    Toto bola fakt veľká paráda. Omnoho hlbšie ako prvý Hades, omnoho väčšia variabilita buildov, zbraní a herných štýlov, dvakrát (minimálne) toľko contentu, veľmi dobrý writing (až na jeden zvrat v závere, s ktorým som úplne nesúznel).
    9.5/10, bude to atakovať na konci roka moje top 3.

    GANDHI
    GANDHI --- ---
    ERRTU: *Road Rash:p
    ERRTU
    ERRTU --- ---
    Road Redemtion / 8 hodin / #dohrano

    těch osm a něco hodin bylo v reálu rozloženo do období dvou týdnů. taková ta hra kterou si dáte dvě kola když nemáte čas nebo chuť na delší senaci, na někoho čekáte apod. upřímě, nebýt ovlivněn vzpomínkama kdy jsem jezdil hrát k tátovi na jeho výkonější komp původní Road Rush, nevím jestli by mě to dnes dokázalo oslovit.

    ano, hra je defakto přes kopírák remaster Road Rush z 1991, kde jsme dělali nemlich to samé, jen v grafice prvních need4speed. postapo, v podstatě mad max jen s akcentem na motorky. musíte projet v pohledu třetí osoby na motorce přes necelou dvacítku map po nijak extra náročně se kroutící dálnici s občasnou zkratkou. tu a tam je cesta ozvláštněna zónou halucinací (z nebe prší vraky aut) nebo jízdou po střechách mrakodrapů.

    v každém levelu, jehož projetí je tak na deset minut, máte nějaké zadání: dojet první, sejmout bosse, nebo prostě jen dožít se do cíle. po krku vám půjdou trosky policie (což jak chápu je defakto jen další gang), fámulové místního bosse, náhodní kolemjedoucí a rozličné překážky na cestě. bossové kupodivu v podstatě nebojují ale snaží se vám ujet. ku pomoci vám bude mlácení vlevo a vpravo od motorky (myší, hráno na klávesnici, Road Rush byl komplet na klávesnici co si pamatuju, tady hodně se tu počíta s gamepadem, ale žádné utrpení to není), do ruky dostanete zbraně hladné (na dekapitaci lehkooděnců), težké (na ten zbytek, cool je dva metry dlouhá lopata), střelné a explozivní. střelné se hodí hlavně na doplnění nitra a zdraví z padlých soupeřá, rychlá dávka do davu a mamé dotankováno.
    dále lze nepřátele skopávat z cesty, což se hodí na mostech, či na střechách, nebo je chytat za fígr a odhazovat ve vhodný moment. to jsem nepoužil ani jednou. sejmout je prostě pajcrem nebo rozkaz zněl jasně, dvě dávky, je prostě rychlejší a zábavnější.

    v rámci levelů sbíráme peníze, za které vylepšujeme vlastnosti pro aktuální jízdu, jako až třikrát vylepšení chladných, tupých a palných zbraní, vetší výtěžnost nitra a zdraví z nepřátel, víc zdraví obecně... ale taky doslova dvousečné záležitosti jako třeba břitva která je nepřítelem neblokovatelná ale zraní i vás.
    zárověň sbíráme zkušenosti které utrácíme po dojetí do finále nebo po smrti (častěji). zde si odemykáme nové motorky a jezdce, start s vylepšenou výzbrojí nebo možnost začít hru na třetím, šestém nebo devátém levelu. moudré protože začínat neustále od prvního a s ničím by fakt po pár hrách odradilo kohokoliv. v devadesátkách, kdy jsem házel bůra za bůrem abych se proskákal levelem v Contra, budiž. ale dnes už bych na to tupé opakování neměl. naštěstí jsou si toho vědomi i tvůrci, kteří přidávají pár berliček k hratelnosti aby to dnešního hráče neumlátilo repetitivností.

    technický stav v pohodě, žádné pády ani crashe, fps plynulé (ještě aby jo, grafika ctí originál a taky není zrovna vrcholem současnoti, vyhodnotil bych ji slovy "jako stačí to no"), musím pochválit překvapivě chytlavý soundrack. bohužel, ani s nasazením všech sil se mi prostě nepovedlo udělat kloudný akční screenshot, protože všechny klávesové zkratky a fn klávesy mi hra z nepochopitelných důvodu zablokovala. i ty titulky jsem fotil přes screen windows desktopu.

    sumasumárum, hezké retro to bylo. jednoduché, rychlé, osvěžující. jednohubka která nepředstírá ambice být něco víc než rychlý výplach.

    ELHO_CID
    ELHO_CID --- ---
    Yoku's Island Express / xbox / 10h / #dohrano
    Nainstaloval jsem to dětem a pomáhal jim s obtížnějšími úseky tak dlouho, až mě to chytlo a musel jsem si Yokuse zahrát sám. Hra kombinuje principy pinballu s metroidvania stylem, který je zvlášť chytlavý. Všechny boje a puzzly a postup hrou jsou na principu pinkání do kuličky, levým a pravým triggerem, dokud se kulička netrefí do správné dráhy, dírky nebo prostě objektu.
    Na projití do určitých úseků je pak potřeba kuličku vybavit schopností se potopit, přilepit, nebo změnit barvu. Je to hodně originální a zábavná kombinace herních mechanik.
    Příběh je fakt hodně cílený na dětské hráče, zvířatka jsou roztomilá, přátelská, nikde žádná krev, a když už tak zelená.

    JAMILLOS
    JAMILLOS --- ---
    JAMILLOS: Když tak nad tím přemýšlím, možná bych tý dvojce přidal... taky 80.
    JAMILLOS
    JAMILLOS --- ---
    JAMILLOS: Foto nemám, už je to pryč, sorry.
    JAMILLOS
    JAMILLOS --- ---
    Dying Light: The Beast / cca 35–40 hodin / #dohrano

    Série DL je moje oblíbená, zejména jednička je jedna z nejlepších her, co jsem hrál, a hrál jsem ji mockrát a všelijak. Dvojka se z původní zabugovaný verze po pár letech docela vyšvihla, nicméně je to o dost jiná hra, on se i vývojářskej tým mezi tím trochu změnil, o částečný koupi Techlandu Tencentem nemluvě. The Beast mělo bejt původně story DLC ke dvojce, ale nakonec se z toho vyvinula samostatná hra, do který se vrátil oblíbenej hlavní hrdina z jedničky, Kyle Crane.
    Počínaje dvojkou je Techland známej tím, že hra vyjde v docela tristním stavu, ale na rozdíl od vývojářů třeba Stalkera tahle společnost úzce naslouchá hráčský komunitě (a komunikuje s ní třeba přes Reddit) a dělá téměř okamžitý patche. DL TB (vyšla cca před dvěma týdny) na tom byla nejinak, ovšem první patch – opravující ty největší šílenosti – vyšel už asi za dva dny a během dvou týdnů vyšly už dva.
    Co se týče hry samotný, je to taková kombinace jedničky a dvojky. Ohledně jedničky spíš v tom, že je tam opět Crane, a hra je tudíž místy protkaná odkazy na jeho příběh; dále určitou podobností některejch míst (zejména tamní Old Town připomíná Old Town z jedničky a lesy/venkov zase dávají vzpomenout na The Following, čili DLC z jedničky). Ohledně dvojky pak ve všem ostatním – to, že to původně mělo bejt její DLC, je tam jasně vidět: stejná či podobná mechanika, stejnej inventář (kterýho fanouškem jsem už ve dvojce moc nebyl), podobný prvky (Dark Zones atd.).

    Je jasný, že leccos se ještě změní. Obecně se mi hra líbí, ale i na střední obtížnost to člověku přijde jako Nightmare difficulty a třeba přežít v noci je místy až nemožný (Techland zjevně naslouchá těm nejpsychopatičtějším hráčům, který z toho asi chtějí mít Resident Evil, a jelikož jdou vývojáři či decision-makers ve stylu černá/bílá, tak ve dvojce byly noci buď moc lehký, nebo moc těžký, nicméně oproti TB to byla pořád sranda). Jsou tam různý placeholdery (auta se zatím nedají opravovat, ačkoli to tam zjevně bude; Volatile hives zatím fungovaly jenom v rámci questu – i když je možný, že některý už fungujou i tak, ale upřímně jsem to ani nezkoušel), jistě tam přidají i další zbraně a protivníky atd. Obecně to ale hodnotím dobře. Je jasný, jaká je cílovka vývojářů, a mohlo to bejt lepší. Navíc ve většině děje hry by mohla klidně bejt jiná hlavní postava a moc by se toho nezměnilo – podle mě měli značnou část hotovou a až pak se rozhodli našroubovat tam Cranea. Na druhou stranu to udělali celkem pěkně, a hra je dokonce příjemně dlouhá (ne zas tak moc, ale ani příliš krátká, jak někdo někde tvrdí).
    Vzhledem ke konci (no spoilers) je jasný, že bude další díl, ostatně Techland se v tomto smyslu i vyjádřil, a dokonce by to nemělo trvat tak dlouho jako dřív.

    Rozepisovat tady detaily nemá cenu. Je pravděpodobný/jistý, že vývojáři tu hru ještě vylepší (jsou známí tím, že podporu poskytujou ještě léta po vydání), ale člověk ji hraje teď, ne za rok. Pokud DL1 dám 95 % a DL2 nějakejch 75 %, pak The Beast vidím na cca 80 %.
    Doporučuju. Ovšem člověk neudělá chybu, když ještě pár měsíců počká na doladění a případnou první, menší slevu.
    Good night, and good luck.
    PALADIUS
    PALADIUS --- ---
    RoboCop: Rogue City / 16 hodin / #dohrano

    Když jsem tuhle hru loni kupoval asi za 5 éček během nějaké Steam slevy se slovy "přece jim to tady nenechám", netušil jsem, jaká perfektní oldschoolová* akce mi hnije v knihovně. Příjemně strávených pár dní s RoboCopem mě fakt nakoplo a užil jsem si to doslova na 100%. No a jak nemám co vytknout, tak vlastně nemám ani co dalšího rozvíjet. Zkrátka - Grab it & play it and be amazed. Na barvitě detailní recenze tu jsou jinačí borci.

    *tohle je jen můj dojem vycucanej z prdele, o Teyon studiu slyším prvně, ale na tomhle museli dělat nějací veteráni. Je to patrný v level designu, obecně v gameplayi a v humoru skrytým v různých *mrk mrk* easterggách, čímž dokazují že k sérii mají fakt nějaký vztah. Tohle je dílo dělaný s láskou.

    Jo a nedávno taky vyšlo DLC "Unfinished Business", a to si mezi prsty už proklouznout nenechám!


    ZOMBO
    ZOMBO --- ---
    Tiny Tina's Wonderlands / PC / 21 hodin / #dohrano

    Překvapivě zábavnej spin-off Borderlands. Už v BL2 jsem si u DLC Assault on Dragon Keep říkal, že si tahle parodie na fantasy zaslouží vlastní hru. Z úmyslný kýčovitosti nebolí oči, stylizovaná grafika naopak víc vynikne, a ani postavy mi nelezly tolik na nervy, i když se hodně snažily. Teda až na maskota, co zadává quest tak, že vysokým hláskem odříkává dvoustránkovou esej, dokud si nevypnete zvuk.

    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    NAGASAWA: úplne rozumiem, 40 hodín som staval diaľnice a dobre som sa bavil, len záver som trochu rushoval, lebo Hades 2 a Yotei za rohom.
    NAGASAWA
    NAGASAWA --- ---
    CLAVEN: To souhlas. Na opakujících se frázích v kajutě mohli ubrat. Když jsem po 257x slyšel “cleeeeean as a whistle”, tak jsem se měl chuť pobodat chirálním bumerangem. V tom byl Mimir z GoW naprosto zlatej. Jinak za mě je to hra na objektivních 7,5-8/10 a ve všech ohledech dotaženější DLC pro jedničku na steroidech. Nebýt parádního DHV Magellan a posledních 4 naprosto kouzelně wtf kapitol, šel bych klidně ohledně hratelnosti objektivně o bod níž, ale jenom v kontextu jedničky, která mi přišla paradoxně o dost těžší. Tady v podstatě chyběla jakákoliv obtížnost. Každopádně vizuál, herecký výkony a ta bizarní, specifická a jinde nereplikovatelná atmosféra mě u toho udržela naprosto bezproblémově.
    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    Ono to teda nebolo len v priebehu nejakej činnosti vonku, ale aj tie jeho segmenty "Talk to Dollman" v private room boli neuveriteľne nudné a v zásade len opakoval zrejmé.
    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    NAGASAWA: to by mohlo byť, ale mne teda liezol na nervy dobrých 70 z tých 88 hodín.
    NAGASAWA
    NAGASAWA --- ---
    CLAVEN: U Dollmana mi vadilo, že mlel pantem když vyloženě nemusel a naopak když bych jeho monolog při dlouhý jízdě ocenil, tak mlčel. Co ovšem kvituju pozitivně je to, že to nebyl klasicky filmově a “třeskutě” vtipnej sidekick i když žák z traileru působil. To bych asi nevydržel. Jinak si říkám, jestli nebyla jeho role závislá na zvolený obtížnosti. Kamarád, kterej to hrál na hard si naopak stěžoval, že Dollman většinu času mlčí, ale podrobněji jsem to nezkoumal.
    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    Death Stranding 2: On the Beach / 88 hodín / PS5 / #dohrano

    Mno. Začnem tým pozitívnym - gameplay loop je fakt dobrý. Množstvo možností, nástrojov, stavieb, zbraní atď. sa od minula rozšírilo natoľko, že hra fakt podporuje všetky herné štýly a všetky sú dobré, alebo aspoň žiadny nie je vyslovene zlý. Dostanete veľký sandbox a do pieskoviska veľa hračiek, pokojne sa v tom dajú stráviť stovky hodín, ako to urobil kolega nižšie. Na rozdiel od jednotky sú aj všetky herné mechanizmy dostatočne dopečené, takže dvojka je lepšia hra ako jednotka. A nepochybne aj omnoho prístupnejšia.

    Bohužiaľ však s masovou prístupnosťou prichádzajú aj problémy - trebárs postavu Dollmana, ktorá v traileroch a zo začiatku vyzerala zaujímavo, som na konci už úplne nenávidel (a to si chudák Fatih Akin, ktorého film Gegen die Wand mám veľmi rád, vôbec nezaslúžil), pretože slúži ako tutorial, ktorý vám NONSTOP rozpráva, čo máte robiť, alebo interpretuje, čo sa deje na obrazovke ("vidíš toho nepriateľa, Sam? Asi by si doňho mal strieľať"). Možno to Kojimovi vyšlo v nejakej focus grupe, že hráči sú fakt úplní dementi a ľudia sa sťažovali na nepriehľadnosť jednotky, tak sa poistil alebo čo, ale týmto trpí hra aj v iných ohľadoch - vynikajúco narenderované cutscény plné hercov sú napchaté Captain Obvious momentami, kde traja ľudia postupne zopakujú niečo, čo je jasne viditeľné a zrejmé, prípadne vám vysvetlia trikrát podobnými slovami nadchádzajúcu misiu.

    Príbeh ostatne trpí aj tým, že Luca Martinelli nie je Mads Mikkelsen, alebo že (aj keď to ku koncu bude okrajovo podstatné) človek pozerá desiatky minút na to, ako niekto pátra po tom, prečo má (vymyslené) BB registračné číslo X a nie Y v (neexistujúcej) databázi (vymyslenej) organizácie, pre ktorej dcérsku/nástupnickú (neexistujúcu) organizáciu hlavný hrdina pracuje. Akože možno to zapadá do Kojimovho diegetického lore ohľadom sveta DS a pekne to vyzeralo v design dokumentoch, ale úprimne to nie je veľmi pútavé, keď na to pozeráte.

    Ďalším krokom späť oproti predchádzajúcej hre je hudba. Úvodná skladba "Minus Sixty One" od Woodkida je super a mal som nádej, že po smrti frontmana Low Roaru našiel Kojima dôstojnú náhradu, ale bohužiaľ úvodný moment je hudobne najsilnejšou pasážou hry. Zvyšok hudby je z 80% nezaujímavý, z 15% sa nehodí do momentu, kedy hrá, a zvyšných 5% je tuším originálne zložený "Lou Theme" song na konci hry, ktorý je dobrý.

    Tldr - pre hráčov DS1 je to aj tak povinnosť, ale je to dobrá hra. Len čakajte, že hrateľnosť je lepšia a všetko ostatné je trochu horšie. Tento rok to GOTY pre mňa nebude, nebude to ani v prvej trojici, aj keď sa mi to naozaj páčilo, len to je proste 8/10, viac rozhodne nie.

    Aha, a grafika je fakt famózna. V Kojima Production by museli byť mechom praštení, keby menili na Physint a ďalšie projekty Decima Engine za Unreal. Zvlášť ku koncu hry sú niektoré totálne jawdropping momenty, ktoré som nescreenshotoval zo spoiler dôvodov. Budete mi to musieť veriť.

    ELHO_CID
    ELHO_CID --- ---
    BIMBAS: Ja na navod taky kouknu, prinejmensim kvuli missable achievements. Bylo by mi lito to dohrat a pak zjistit, ze nekde uprostred hry jsem mel kvuli achievementu klinout na obrazek kozy a neudelal jsem to. Ale konktetne v tom Broken Sword 5 kdyz fakt nevim tak se zeptam slicne asistentky Nico, je tam system napoved, ktery z tebe nedela blbce a pritom pomuze a hlavne tam tech predmetu neni az zase tolik. A kdyz zkusim spatnou kombinaci, je tam casto vtipna hlaska nebo animace. To k tomu proste patri a kdyz je to udelane dobre, je to zabava.
    A soucast problemu co jsem mel s Deponii je to, ze tam ten navod je fakt nutnost, protoze jsou tam veci jako "tady si ulozte postup, protoze v tomhle miste ma hra tendenci vam spatne zkombinovat predmety a pak se dal nehnete."
    BIMBAS
    BIMBAS --- ---
    zavidim, že dohravaš dohrát point and click adventury. Ja v životě dal jenom Legend of Kyrandia a Longest Journey a to jeste s navodem. Příběh serie Broken Sword me vzdy zajimal, ale dam si tak maximalne let´s play na YT. Kombinace pokusů klikání vším na všechno mě strašně nudí.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam