• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CHEWBACCADohrál jsem ...... (PC,XBOX,PS,NS games) HALL of Game na nástěnce!!!
    NYX #dohrano 2024
    https://static.freedomconnection.cz/nyx-dohrano/

    Vyfoť a sdílej fotku závěrečných titulků/finalbosse/trofeje ze hry, kterou jsi aktuálně dohrál + přidej popisek o jakou hru se jedná a kolik hodin ti cca trvalo dohrání + #dohrano .
    Př. Half Life/10 hodin/#dohrano

    Všichni v diskuzi budeme rádi, když napíšeš i tvoje dojmy z hraní.


    dceřiná diskuze: [Dohrál jsem ..... Akorát, že vůbec! Hall of Loosers není ani na nástěnce (vím, má to být "losers", ale už to nejde změnit)] [Dohrál jsem ..... Akorát, že vůbec! Hall of Losers není ani na nástěnce]
    rozbalit záhlaví
    LUCIEN
    LUCIEN --- ---
    A Plague Tale: Innocence / PS5 / 17 hodin / #dohrano

    Bohužel se to u mě nesetkalo s takovým nadšením jako u ostatních. Těšil jsem se na to, ale vůbec mi nesedl ústřední motiv krys. Postavy ani příběh mi vůbec nepřirostl k srdci, žádný zimomravky, žádný slzy nad ztrátou toho či onoho. A přišlo mi to nevyvážený - bosse jsem dal s prstem v nose, ale pak jsem se na X hodin zasek u Roderica tlačícího vozejk. Průchod bitevním polem ovšem byl top, francouzská angličtina mi ladila uchu a Amicia byla fajn parťák... i Hugo. Bohužel jsem se prostě nemohl zbavit dojmu, že se někdo hodně snažil napodobit TLoU, což je u mě spíš na obtíž, protože tam je laťka hodně vysoko.

    Těším se na Requiem? Asi ne. Zahraju? To zase jo... Ale až po Alan Wake, kde zimomravky přišly hned po 20 minutách hraní...

    PALADIUS
    PALADIUS --- ---
    Indiana Jones and The Great Circle / 48 hodin / #dohrano

    Na tuhle pecku jsem si krapet počkal, protože optimalizace nebyla kdovíjaká a s příslibem PS5 verze měla vyjít i podpora FSR, na který je tým červená odkázán. Inu, čekání se ale vyplatilo.

    S Indym jsme viděli opravdu nádherná barvitá místa, prošmejdili jsme každý kousek džunglí a pouští, ukradli nalezli spoustu artefaktů a semtam nakopali pár náckovských zadků.

    Dokončení na 100% byla už jen taková sladká tečka, kterou jsem si nemohl odpustit.

    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Crime Scene Cleaner (2024) / XSX / 22 hodin / #dohrano

    Poslední měsíc jsem vedle osvěžování filmografie ZAZ (je zajímavé, jak postupem času člověk čím dál tím snadněji zapomíná...) relaxoval převážně u téhle polské low-budget variace na Power Wash Simulator. PWS mě nebavilo, neshledávám totiž zálibu v úklidu bez zjevné nutnosti ani IRL :-) Ovšem v CSC jsem si roli "Viktora čističe" užíval náramně!

    Odstraňování kaluží krve na zemi a stříkanců na stěnách, sbírání odpadu (nábojnice, rozbité zařízení atd.), zahlazování důkazních materiálů, odklízení mrtvol, objevování skrytých tajemství místa činu... Ano, je to pořád to samé dokola, ale chore činnosti mi úplně nevadí a tady to navíc bylo kompenzováno rozmanitostí jednotlivých levelů i všudypřítomným černým humorem a popkulturními odkazy. Viz další screenshoty tady.

    Na rozdíl od PWS je Crime Scene Cleaner výrazně kratší: jen deset levelů a po dohrání se v nich ještě odemknou nějaké výzvy s vyšší obtížností, vyžadující replay. Ty jsem nedělal, ale nějaké DLC bych si klidně dal líbit. Hra je z loňska, takže uvidíme - třeba se ještě dočkám.

    Každopádně za mě velký krvavý palec nahoru. Useknutý, samozřejmě :-D





    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    FYI měsíc červenec je za námi, byla provedena pravidelná kontrola údajů https://static.freedomconnection.cz/nyx-dohrano/ .
    BIMBAS
    BIMBAS --- ---
    Baldurs Gate 3 / PC / 94h / #dohrano

    Nebudu sáhodlouze představvat tuhle perlu. Nikdy jsem moc tahovym rpgčkum v posledni dobe nedal. V počátcích žánru ano, ale raději jsem vždy hrál s kámoši papírové DnD. Nicméně dlouho jsem je nehrál a tak jsme se dali ve 3 lidech dohromady a celé jsme to zvládli v Co-opu. Ani jedno sezení nebylo bez ostatních a to považuju za svůj malý úspěch a náležitě jsme si to užili. O to víc, že známe setting a každý věděl po čem má sáhnout a jaké synergie to vyvolá. Jediné co mě naštvalo, že lehce za polovinou jsme byly na max levelu. Nechapu proč tam nedali nativně plných 20 levelů. A samozřejmě škoda, že nejsou datadisky. Strašně jsem blbnul se skakanim, hazenim, šťoucháním do propastí atp. Skvělé :)

    MIKESHCZ
    MIKESHCZ --- ---
    Kingdom Come: Deliverance II / SteamDeck / 139 hodin / #dohrano

    Tak jdeme na Hardcore mode a DLC... :)

    Jinak za mě příběhové naprosto super, ale skillování šlo moc rychle a prakticky celé Kutnohorsko už to bylo příliš jednoduché. Každého přeperete, ukecáte, atd. Dokázal jsem "vymlátit" celou Kutnou Horu a v jedné z posledních misí dokonce i celý tábor vojáků sám. Takže o proti jedničce je to celé vlastně jednodušší a to je škoda. Nebylo potřeba to dělat jednodušší. Pro hráče jedničky je to must. A všem ostatním doporučuji celou sérii KCD.

    Jinak na SteamDeck to běželo bez problémů (50-25 FPS při středních detailech) a řekl bych, že i lépe než KCD1.

    BULHI
    BULHI --- ---
    Planescape: Torment: Enhanced Edition / Macbook Pro / 50 hodin / #dohrano

    Je to tak, petadvacet let starej rest. Ty dekady dodaly zazitku z dohrani extra dimenzi, pripadam si ted jak typek z Trosecnika, kdyz konecne dorucil balicek. Castecne taky proto, ze to bylo az na treti pokus. Poprve jsem to rozjel hned kratce po vydani (1999), kdy jsem po tom jako skalni fanousek puvodnich Falloutu od Black Isle skocil, ale docela rychle to vzdal. Hra je velmi ukecana a protoze jsem tenkrat jeste zas tak nevladl anglictinou, nebavilo me to cist. Druhej pokus o par let pozdeji byl nejakej fail typu prepsani starsiho save po vstupu do dungeonu, odkud jsem se pak nemohl dostat, coz vyustilo v rage quit.

    Nasledne to pres deset let bylo u ledu. Zivot nabral nejruznejsi obraty, casu na hrani jsem mel najednou vyrazne min, coz me donutilo nemilosrdne prioritizovat a na tenhle kousek jsem vicemene zapomnel. V jednu chvili se pak objevila Enhanced Edition (2017), kterou jsem automaticky koupil spis jen z nostalgie, nez ze bych to realne planoval znovu hrat, ale zacalo me to zase obcas hlodat. Nicmene ve Steam knihovne to dal lezelo nedotceny az do lonska, kdy jsem se konecne rozhoupal a v jeden zimni vecer to do tretice rozjel znovu.

    Samotnej zazitek byl teda trochu smisenej. Gameplay je na dnesni pomery uz zoufale zastaralej, boj je nuda, levelling postrada jakoukoliv hloubku, vetsina questu je typu najdi nekde neco zastrcenyho za hromadou sutru, promluv v dany lokaci s kazdym uplne o vsem, nez narazis na potrebnou linku v dialogu a podobne. Mel jsem diky tomu takovou mid-game krizicku, kdy jsem to na par mesicu odlozil a uz to zase smrdelo failem, nicmene nakonec mi to nedalo. Co me pritahlo zpatky byla atmosfera. Svet je totalni ulet a svezi odklon od klasicky fantasy s drakama a trpaslikama. Celej setting je podobne jako ve Falloutu temnej a depresivni, ale ozivenej cernym humorem a spoustou barvitejch charakteru a jejich tragickejch osudu. A hlavne pribeh je proste dobrej a zajimalo me, jak to dopadne. Ke konci to docela eskalovalo, takze uz jsem se pak nemohl odlepit a konecne si teda uspesne odskrtavam zdaleka nejzatuchlejsi checkbox z todolistu, kterej ale nakonec stal za to.

    Don't trust the skull!






    PSY_CHAOTIC
    PSY_CHAOTIC --- ---
    Psychonaut 2 / PC / 23h / #dohrano
    Tak tohle je hodně povedená hra. Občas mám chut si zase po letech zahrát nějakou zajímavou plošinovku, ale je těžký najít takovou, která by mi sedla. Dneska je to spousta metroidvanií, rogue like a dalších podobných, kde končim po první hodině či dvou anebo mě to moc nezaujme. Psychonaut 2 má hodně dobře udělaný úrovně, spoustu zajímavých schopností, který je nutně vhodně kombinovat a i když nějaký části jsou hodně tuhý, tak extrémní zásek jsem tu měl snad jedinej. Docela hrozilo, že to nedohraju. Jinak pak dál už to byla jízda až do konce. Jak nemusim nebo spíš neumim boss fighty ve všech možných hrách, tak tady jsem je dával na první pokus, i když jsem se častokrát docela zapotil a gamepad dostával slušně zabrat :) No nic, dohráno a ted zase najít nějakou podobnou skákačku.


    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    Command and Conquer: Generals: Zero Hour / PC / 14 hodin / #dohrano

    Screenshot sa mi na rozdiel od základnej hry nepodarilo urobiť, tak mi to budete musieť veriť. Každopádne na rozdiel od základnej hry bolo toto moje prvé dohratie Zero Hour, ktoré som si patrične užil - krátka kampaň za každú stranu je zábavná, misie majú vždy nejaký zaujímavý twist a pri jednej alebo dvoch som sa aj poriadne zapotil. Nové jednotky som zas tak moc neocenil, pretože máloktorá kampaňová misia dáva človeku dosť času rozkukať sa, ale v skirmishi ich ešte určite otestujem.
    LEFTY
    LEFTY --- ---
    Bulletstorm: Full Clip Edition / PS5 / 10h / #dohrano
    You fungal rimjobs!
    Tohle jsem si užil naprosto nečekaně. Měl jsem náladu na nějakou FPS, kouknul jsem do knihovny a tohle tam bylo z pluska. Moc jsem nečekal, ale smál jsem se, bavil se. Jako bych koukal na Snake Plisskena, nebo něco podobnýho - nebere se to vážně, ale není to přepinděná parodie - příběh jaz devadesátkovýho béčka, drsný hlášky, skillshoty mě postrkovaly, abych byl v zabíjení trochu kreativnější, a v důsledku jsem si to díky tomu o dost víc užil.
    Jako relax je to paráda.

    TOFI
    TOFI --- ---
    Hexed Time / PC / 1,3h / #dohrano


    ELHO_CID
    ELHO_CID --- ---
    The Sinking City / 18h / xbox / #dohrano
    Do potápějícíco se města jsem se vlastně ponořil až na podruhé. Když před pár týdny vyšel ten remaster, tak jsem se zastyděl, že ještě nemám dohranou původní verzi. A taky na webu TrueAchievements byla výzva "crazy random achievement bash", kde se po mě chtělo, abych v té hře o kousek pokročil.
    Hra rozvíjí systém detektivní hry, který použili ve svých hrách o Sherlocku Holmesovi, ale zasazuje ho do otevřené mapy města. Hlavní hrdina je opět soukromý detektiv, ale jmenuje se Reed a je to bývalý armádní potapěč. Čili ve hře je několik krátkých podvodních misí.
    Město zaměřené mořem je krásně vymodelované a je radost ho prozkoumávat, i když ta původní verze hry v UE4 má občas hodně divné světelné artefakty. Doufám že až si dám remasterovanou verzi v UE5, tak bude práce se světelnými zdroji a odrazy opravená. I tak je atmosféra pěkně Lovecraftovská a stvůry a kultisti správně hnusní.
    Boj ve hře není nic moc, navíc podobně jako v Metro sérii místní obyvatelé používají náboje jako platidlo, takže střeliva jsem nikdy neměl přebytek. Ve hře se dá střelivo, zápalné lahve a improvizované granáty craftit, ale opět střelný prach je vzácný. Slabší stvůry tak je třeba mlátit lopatkou.
    Oceňuji, že většinu případů je možné řešit několika různými způsoby, přičemž každé řešení je úspěch. Z vraždy je tak možné obvinit nevinného, pokud se hodí, že pak tato nepohodlná osoba zmizí na popravišti.
    Hra dokonce dává achievementy za to, že hráč zabije nebo zradí nevinné NPC. A na konci hry to dokonce začne jistým zvráceným způsobem dávat smysl, takže za mě palec nahoru za odvahu mít morálně zkaženého hrdinu.
    S odstupem času si rád dám ten remaster, je to sice hra se spoustou nedostatků, ale tak nějak je všechny dokážu odpustit a nechat se pohltit atmosférou vlhkého rozkladu a čvachtajících chapadel.

    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    Hexed Time / PC / 2,1h / #dohrano

    Příjemná hříčka. Je to jednoduché a krátké (školní projekt jedné autorky), má to trochu fíling devadesátkové flashovky, ale možnost tří různých řešení a konců potěšíla.

    Reálně je to na hodinku max.

    hexed4
    SALVATOR
    SALVATOR --- ---
    Kingdom Come: Deliverance 2 / PC / 170h / #dohrano

    No, to byla jízda. Od začátku až do konce. Trochu se bojim toho, co mi KCD1 a 2 udělaly. Jestli mě eště někdy nějaký jiný RPG bude takhle bavit. Zkusím zanedlouho konečně Cyberpunk a uvidím.
    A docela by mě zajímalo, jestli ten husitskej chorál na konci před titulkama může něco naznačovat o KCD3, nebo to jen naráží na reálnej historickej vývoj. A sem rád, že se historie konečně dozvěděla, jak Žižka přišel o první voko.

    _
    THESTOUPA
    THESTOUPA --- ---
    Xenoblade Chronicles X: Definitive Edition/300 hodin/#dohrano

    V__M
    V__M --- ---
    Dead Space Remake (2023) / 17 hodin / PS5 / #dohrano

    Léto jako vždy patří restům a Dead Space jsem si dlužil už dlouho. Původní hra mě úplně minula, protože jsem byl tou dobou dostatečně saturován Silent Hilly a Resident Evily, tak jsem nějak necítil potřebu se do toho pouštět.
    Hrál jsem výhradně po setmění se sluchátky na uších a místy je to teda velice intenzivní. Pasáže ve stavu bez tíže skvělé, klidně by jich mohlo být víc. Pocit obří opuštěné vesmírné stanice uprostřed ničeho se podařil na výbornou. Co mě ale strašně štve, je absence jakéhokoliv úhybného manévru, nebo obrany. Tlačítko pro dodge mi prostě chybí, všechna monstra tak člověk musí vystřílet na první dobrou, případně je paralyzovat a odběhnout dál.

    Celkově milé. Lootování nepřátel rozšlápnutím mi bude chybět, ale vracet se k tomu nebudu. 7/10

    JUNGLER
    JUNGLER --- ---
    Mullet MadJack / PC / 7 hodin / #dohrano
    Tak ale tohle je naprostej indie klenot pro každýho milovníka retro her. Přitom tahle hra naprosto vůbec retro není z pohledu herních mechanik. Je to brutálně nabušená rychlá akce založená na stejném principu, který jsem poprvé viděl u Post Void. Oproti Post Void, který je z mýho pohledu settingem jenom naprosto nesmyslnou haluzí, bez nějakého cíle, zde máme normální "příběh" týpka, kterej se snaží zachránit svojí holku z rukou bilionářských robotů v obrovským mrakodrapu. Celý to je strašně graficky hezky zpracovaný, jsou tu i různý bossfighty a prostě ten koncept z Post Void hodně propracovali. Takže určitě doporučuju všema deseti každýmu, kdo má rád retro estetiku, starý anime a v neposlední řadě brutálně rychlou akci. Má to poměrně široký možnosti nastavení obtížnosti, takže si svoje najde každej :)
    Jo a láska k starým videohrám ze hry uplně stříká ze všech stran. Dokonce tam je ingame simulovanej zážitek unboxingu krabicový verze hry včetně kompletního promakanýho manuálu. Prostě skvělá pecka :)
    Kupte to! Podpořte malý indie vývojáře!

    JUNGLER
    JUNGLER --- ---
    Aliens vs. Predator(2010) / 10 hodin / PC / #dohrano
    Původně jsem si chtěl dát úplně první hru Alians vs. Predator z roku 1999, kterou jsem jako poberta úplně zbožňoval a na lankách jsem ho vždycky preferoval před taky hodně hraným Quake 3 Arena. Vždycky jsem měl rád hry, který dělají věci jinak a to přesně AVP dělalo... zcela odlišný a sakramentsky propracovaný herní styl za každou ze tří ras jsme předtím nikde neviděli a bylo to prostě skvělý. Bohužel původní AVP opravdu hodně ošklivě utrpělo zubem času a v dnešní době je to skoro nehratelný. Sáhnul jsem tedy po rebootu z roku 2010 a musím konstatovat, že ten naopak nezestárnul téměř vůbec. Má všechno co měl původní AVP z pohledu variablility a propracovanosti gameplay. Navíc je tu i prima story, použitelný ovládání a poměrně koukatelná grafika. Pro fanoušky vetřelců a predátorů je tahle hra nutnost! A multiplayer stále lidi hrajou :)

    TOM_HOST
    TOM_HOST --- ---
    Zelda: Totk / Switch / 316h / #dohrano

    Ja vlastne ani nevim cim zacit jak pokracovat a cim skoncit. Pro me je to jasne 10/10 a nejspis nejlepsi hra vubec. Takhle podle me ma vypadat pribehova hra. Ciste umeni od vrcholnych umelcu v cele sve nahote. Od dne vydani jsem tomu kazdy rok dal zhruba 100 hodin a dneska to dobral (bohuzel). To tak neskutecne cele funguje od enginu pres ovladani hudba zvuky grafika. Je to asi zbytecne to vyjmenovavat proste je to masterpiece ktery uz mozna neuvidime. Atmosferu podzemi kdyz jsem tam poprve “vlezl” na tu nezapomenu nikdy. Pribeh je klasicky nadherna pohadka strasne chytre vymyslena opet umeni AAA. Tohle je proste vysmech vsem tem 8k fsr hdr cojavimcovsechno kdyz to pak nefunguje jako celek. Mam nove zebricky hodnot v hrach :)
    Nejdelsi straveny cas u hry: gts
    Nejoblibenejsi hra: hl2
    Nejlepsi hra: zelda totk

    Kazdy kdo nekdy hral nejakou hru by si tohle mel zahrat a dohrat povinne. Ja jsem nadsen od prvni chvile az do posledniho titulku. Kazdemu se stalo ze hru odlozil a treba po pul roce se k ni vratil a uz ho to tak nechytlo … ovladani nez se ti zas dostane pod kuzi a co se tam vlastne stalo atd. Tady jsem po 10ti minutach byl jak doma a odlozil jsem to 3x. Umelecky skvost ktery by mel mit nejakou zvlastni cenu “prinos v hrach” nebo tak neco :)

    Jo! A nenasel jsem tam jediny bug!!!! Nebo o nem nevim nebo byl tak nepodstatny ze mi to vypadlo. Ale od zacatku do konce bez bugu.

    TAKHLE SE DELAJI HRY

    ZOMBO
    ZOMBO --- ---
    Blasphemous / PC / 18 hodin / #dohrano

    Pixelartový hry obvykle filtruju, ale tahle propadla sítem jenom proto, že mi připomínala amigáckej Shadow of the Beast. Stoprocentní dohrání bylo menší martyrium. Vyžaduje odkrytí celý mapy, zabití všech bossů bez léčivejch flašek a částečnej speedrun.

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam