• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CHEWBACCADohrál jsem ...... (PC,XBOX,PS,NS games) HALL of Game na nástěnce!!!
    NYX #dohrano 2024
    https://static.freedomconnection.cz/nyx-dohrano/

    Vyfoť a sdílej fotku závěrečných titulků/finalbosse/trofeje ze hry, kterou jsi aktuálně dohrál + přidej popisek o jakou hru se jedná a kolik hodin ti cca trvalo dohrání + #dohrano .
    Př. Half Life/10 hodin/#dohrano

    Všichni v diskuzi budeme rádi, když napíšeš i tvoje dojmy z hraní.


    dceřiná diskuze: [Dohrál jsem ..... Akorát, že vůbec! Hall of Loosers není ani na nástěnce (vím, má to být "losers", ale už to nejde změnit)] [Dohrál jsem ..... Akorát, že vůbec! Hall of Losers není ani na nástěnce]
    rozbalit záhlaví
    ELHO_CID
    ELHO_CID --- ---
    Little Nightmares / 4h / xbox / #dohrano
    V jde o puzzle plošinovku trochu ve stylu Limbo nebo Inside, akorát je ve 2,5D, tedy plně 3D grafika a fyzika, ale mapa je pořád placatá, bez hloubky a úhel pohledu pořád z jedné strany. Ale je stejně temná, krutá a tajemná.
    A když píšu tajemná, tak tím myslím, že lautr nevím o čem to bylo. Na začátku mi ty spousty bot a kufrů připomínaly návštěvu Osvětimi, ale pak zase kanibalové a nakonec gejši? WTF?
    Herně celkem dobrý, ale čekal jsem, že tam bude nějaká jednotící myšlenka, ne že tam designer náhodně nahází děsivé lokace a monstra a bude.
    Mimochodem v titulkách jsem hledal jméno Martina Velíška, protože art styl té hry mi hrozně připomínal jeho obrazy. Ale asi to byla jen shoda náhod.

    FRIZER
    FRIZER --- ---
    Prince of Persia: The Lost Crown / PS5 / 28 hodin / #dohrano

    Hře jsem dal nějákých deset hodin když vyšla a pak odložil. Nedávno jsem se k ní vrátil a jelikož jsem si moc nepamatoval, rozjel jsem hru od začátku. První odložení byla velká chyba...

    Po dohrání jde asi o jednu z nejlepších metroidvanií které jsem kdy hrál a vlastně vůbec. Začátek může být pozvolný a vcelku obyčejný...jakmile se ale hra rozkošatí, přibydou rozličné schopnosti a otevřete více lokací, nejde se skoro odtrhnout.

    Sargon se ovládá úplně perfektně, hra běží nádherně, hudba v pozadí dodá atmosféru. Celá mapa je kolosální a pořád je co objevovat. Bossové a souboje s nimi, i když se to zprvu nemusí zdát, jsou od půlky naprosto vynikající a jde o úplnou lahůdku. Konec byl zcela epický....ta hra klame tělem a je to znát...dohráno má asi jen 16 procent hráčů na PS. Zvolna až pozvolna se prochází aby postupně nabírala na tempu v běhu kolem poloviny a poslední třetina je naprosto parádní akční sprint.

    Jediné mínus je, a je to škoda, že hra nenabízí mod new game plus...na druhou stranu se lze po dohrání vrátit dosbírat mapu, dát si různé výzvy atp...to je jen o něco méně fajn. Určitě se zanedlouho vrátim.

    Nelze než velice doporučit.

    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    Assassin's Creed Shadows / XSX / 124 hodin / #dohrano

    Toto bola fakt veľká hra. Neurobil som všetko, ale tak 70 % contentu, je čas posunúť sa na iné hry :).
    Aj keď bol tentokrát príbeh trochu viac roztrúsený, než je aj u open would AC hier bežné, páčilo sa mi to. Vizuálne je to úplná špička súčasnej hernej produkcie, feudálne Japonsko je vymodelované s maniakálnym zmyslom pre detail, gameplay je stále dobrý a aj mlátiť ľudí po hlave veľkým kyjakom s Yasukem ma prekvapivo bavilo.

    8.5/10 úplne s kľudom

    PSY_CHAOTIC
    PSY_CHAOTIC --- ---
    South of Midnight / 13h / PC / #dohrano - Zase jedna z her, kterou jsem zkusil v rámci Game Passu, jinak by mi nejspíš unikla nebo bych se k ní dostal někdy později. A to by byla škoda. Bavilo mě prostředí hry, sympatická hlavní hrdinka a hlavně zajímavej příběh. Co mě bavilo mnohem méně byl boj. Když jsem absolvoval prvních pár arének, kde jsem zůstal párkrát trapně pokořen, uvažoval jsem o odinstalování hry. Sice ta hra vypadá strašně sympaticky, ale ten boj se nedá! No vydržel jsem a dobře jsem udělal. Boje jsem postupně nějak dával, ale že by mě extra bavily? To nemůžu říct. Dobře udělaný byly bossové. Opakující se únikový sekvence mě taky pak ke konci už docela štvaly. Párkrát asi dobrej nápad, ale dřenit to pořád dokola? Ale jinak celkově povedená hra :)

    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    Resident Evil / 25h / PC / #dohrano

    (Ale podle Steamu 54 hodin.)

    Je to HD remaster (2015) remaku (2002) úplně prvního dílu Resident Evil (1996).

    Super to bylo, a to jde o hru mimo moje oblíbené žánry. Dohráno za Jill na Normal, což je při prvním playthrough nejvyšší obtížnost.

    Nejlepší je atmosféra. Horor, který lekačkami spíš šetří, ale zato dodává kýbly napětí, jednak díky dynamicky se proměňujícímu prostředí (nepřátelé se můžou objevit tam, kde předtím nebyli) a jednak omezením ukládání na konkrétní místa (starý psací stroj) a consumables (pásky do psacího stroje). Přičemž na vyšší obtížnost je obojího méně. Člověk pak nervózně zvažuje, jestli se radši přes dvě zombie vrátí a dosavadní postup si uloží, nebo jestli odemkne dveře, za kterými ještě nebyl, v naději, že za nimi nebude číhat smrt a psací stroj bude nedaleko. A vzhledem k tomu, že pásek je málo, tak ví, že by měl zvolit spíš to druhé. :-) Svůj podíl na napínavosti mají i fixní kamery, přes které svou postavu sledujete – když se snažíte prokličkovat kolem zombie v místě, kde hra přepíná z jedné kamery na druhou, je to nervy drásající utrpení. Atmosféru taky skvěle dotváří hudba, a ještě víc zvuky prostředí.

    Levely jsou skvěle postavené – když člověk najde nový klíč, tak si neodemkne jedno patro nebo blok souvislých místností, ale x místností rozesetých po celém domě. Super jsou taky zkratky a vracečky, které si postupně odmyká a které pak nabízejí víc možností, jak domem procházet a tudíž i jak se vyhnout nepřátelům, protože ti jsou tuzí a je obtížné a často i neefektivní je zabíjet.

    Puzzlů je v RE dost a byly tak akorát. Párkrát jsem musel hodně přemýšlet, co jsem ještě dostatečně neprozkoumal nebo co kde použít, ale vždycky jsem přišel na to, jak dál. U takhle staré hry by mě nepřekvapilo, kdybych občas musel použít nějaký předmět úplně nelogicky, nebo něco přehlédl, protože to má tři pixely nebo tři nesmyslné polygony nebo na to není z fixní kamery pořádně vidět, ale nic takového se nekonalo.

    Díky omezeným zdrojům a spletitosti herní mapy je hra i hodně taktická, místy mě to vyloženě motivovalo, abych přemýšlel, jak průchod k dalšímu ukládacímu místu zefektivnit, aby mě nestál tolik léčení a nábojů. I proto jsem si celou hru poctivě mapoval, takže to mělo i příjemné old-school-RPG vibes.

    Vedle hororové atmosféry má ale RE ještě jednu atmosféru – atmosféru 3D hry z devadesátek. Modely postav, textury a rozlišení, to všechno je hezky moderní, ale každá místnost má loading screen, postavu sledujete z fixních kamer, což je zejména v akčních pasážích na facku, so nineties je i barevná paleta nebo nasvícení místností. Když v menu kliknete na New Game, tak se ozve strašlivě strašidláckým hlasem „RESIDENT EVIL“… Strašlivě moc edgy hororovej je už font, kterým je vyvedený název hry, ale to je nic proti písmu z death screenu... Prostě celé je to trochu cringe – ne tolik, aby to vadilo, ale dost na to, aby měl člověk velmi intenzivní pocit, že hraje hru z roku 1996, která ale mnohem lépe vypadá a asi se i líp ovládá než originál.
    Takhle má podle mě vypadat remake, přinejmenším pro člověka, který herní devadesátky zažil a rád si na ně zavzpomíná.

    PS: Pobavilo mě, že člověk projde zombie peklem a za odměnu dostane tričko...

    20250901210939-1

    20250901214831-1

    20250901214954-1

    20250830192840-1
    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    TERZ: tvl jak, ja mám teraz 120 hodín a ešte som kus od konca
    TERZ
    TERZ --- ---
    Assassin's Creed Shadows/60h/#dohrano
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    FYI měsíc srpen je za námi, byla provedena pravidelná kontrola údajů https://static.freedomconnection.cz/nyx-dohrano/ .
    MASLIX
    MASLIX --- ---
    Doom II / PC / 7 hodin #dohrano

    Po nedavnem dohrani jednicky jsem neodolal moznosti rychleho srovnani s legendou cislo 2. Za me o tridu lepsi hra. Hail to the king, baby!

    ELHO_CID
    ELHO_CID --- ---
    Shadow Warrior / 58h / xbox / #dohrano
    Další hra z backlogu odškrtnuta. Začal jsem hrát 2018 na Xbox One, pokračoval One X a dohrál na Series X.
    Přestávky v hraní tentokrát pramenily z frustrace z obtížnosti. V některých arénách jsem chcípl i desetkrát a sekl s tím. Pak jsem to po čase zkusil znovu, dostal se o kus dál. Až tohle léto jsem se konečně dostal na skill, se kterým jsem to dohrál a jsem rád, že jsem nesnížil obtížnost na Easy.
    Co mě mrzí jsou ty tři chybějící secrets. Hledal jsem je podle seznamu na Steamu a něco uteklo.

    PRAASHEK
    PRAASHEK --- ---
    ERRTU: strašně se mi líbil mod inspirovaný blade runnerem, ale bylo jenom pár levelů, taková demo verze. Pořád mám dojem, že Blade Runner hra by měla mít takový vizuál a bullet time (+ navíc RPG prvky, ale zase ne celej cirkus implantátů jako má cyberpunk :)
    ERRTU
    ERRTU --- ---
    CLAVEN: asi co clovek to vkus no, objektivne uznavam, ze treba v kancelarska pasaz s mistnim ajtakem kde kazdy dvere jsou cut scena kterak ho bezpecne provadite, tam to bylo fakt moc. a giovannu jsem mel sto chuti zastrelit sam.
    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    ERRTU: ja som si to tiež dohral na xboxe minulý rok a ako jo, bolo to ok. Akurát ma sralo, že Dan Houser zrejme počas vývoja pozeral veľa Man on Fire a komplet vykradol vizuálne idiosynkracie Tonyho Scotta (RIP), a navyše ich vykradol zle a s absolútnym nedostatkom citu, takže čo je v Scottových filmoch cool, je v Max Payne 3 otravné.

    Ale gameplay je ok.
    JAMILLOS
    JAMILLOS --- ---
    Co se pamatuju, ty cut scény byly otravný, v jednu chvíli to bylo co deset metrů, to cut scéna, hrozně to rozbíjelo hru. Jinak ok.
    ERRTU
    ERRTU --- ---
    DEEFHA: jednička byla dokonce moje první hra ever do které jsem si (do cracknuté, před steamem) rozchodil mod :) jmenoval se kung-fu a defakto z toho dělal právě matrix, i se tam dal pro maxe vybrat skin nea s pláštěm. přidával na tu dobu neskutečně plynulé... kung-fu, tyč bo a možnost krom zpomalení času a skoku i neovo slow-mo zaklánění ale mohl jsi u toho sřílet. a level v ikonickém dojo na jezírku kde morfeus "budil" nea držkovou s nekonečnym meele bojem... s och vpomínky :)
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    ERRTU: No pěkný! Hned mám ještě větší chuť si to konečně zahrát. Tahle série je další z mých dlouhodobých restů...
    ERRTU
    ERRTU --- ---
    Max Payne 3 / PC / 13 hodin / #dohrano

    max payne je moje oblíbená série, klasická remedy střílečka, jsem nostalgik takže jednou za pár let si své oblíbené kousky zopakuju no. navíc tohle je série která dala světu bullet-time ve hrách (co si budeme, první matrix měl premiéru 1999, první max vyšel 2001, a to provedení je úplně jasné. dneska by to deset let živilo dvacet advokatních kanceláří).

    zatímco v jedničce sledujeme policajta na cestě za osobní pomstou poté co mu farmaceutický korporát kůli bojové droze vyvraždil rodinu a který se ve dvojce ponoří do totálního noiru, se ve trojce vynoří absolutně v prdeli. zničený cajt sežvýkaný životem který se pomalu cilevědomě uchlastává k smrti, toho času v jižní americe v san paolo. je to drobet střih ale retrospektivní okna nám ujasní, že jsme potkali kamaráda z akademie (kecy) a ten má pro nás výnosný a snadný kšeft (děsný kecy) jednoduchého babysittingu zbohatlické famílie (cheopsova pyramida cihlu po cihle postavená ze samých keců). po šťastně nešťastném zabití syna místního bose a prchnutí z hrobníkovy lopaty již není nač čekat, opouštíme mlhu, smog a kanály plné vajglů a dorážíme do slunem zalité brazílie... kde popadnem flašku, opiáty, posereme ochranu rodiny, odhalíme, že jsme tupý gringo najmutý jako maňásek "nejdřív střílej pak se ptej" vybraný extra pro naší míru životní ztroskotanosti, a v duchu "lepší pozdě než nikdy" dodáme hlavním zmetkům zaplaceného tupého gringa který nejdřív sřílí, mlátí, vyhazuje do vzduchu, schazuje ze střech, létá vzduchem jako by plaval v medu, sype drsňácké cynické hlášky jak poslední skaut... a jestli tam zbude něco schopného odpovídat, tak se teda jako na pár věcí i optá no, když už je tady.

    další z her co nestárnou. na třináct let starou hru je radost pohledět. na 3060rtx 4k na max na pohodu. prostředí, to remedy umí. první třetina hry působí poměrně genericky, mrakodrap s apartmány, diskotéky, kanceláře, honosná sídla. ale kde se hra vyloženě rozezpívá, to je favela, jihoamerické chudinské gheto. ta bída a hnus, vedro v barácích se zdí na jednu cihlu, proplétačky mezi ploty, mikrosvěty, naprosto zapomente že hrajete lineární střilečku a začnete hrát v akčním filmu. od té doby jen lépe a více. ano, rail shooter pasáže na lodi a autě bych si odpustil ale zas to aspoň netrvalo dlouho. zato favelou, jachtou, nedostavěným činžákem nebo fízlárnou ufe (technicky policajti ale prakticky řeznické polovojenské jednotky pobudů kteří pořádají ve favelách hony na všechno) jsem se probíjel doslova radostně, neprobíjím se přece na smrt! na svoje stáří jsou modely stále k světu, a každá píď prostředí obsahuje něco rozbitelného, převrátitelného nebo aspoň pošrábatelného, všechno se tříští, drtí a vybuchuje, přejet dávkou prostor před sebou a sledovat jak nepřátelé schovávají hlavy zatímco jim na ně prší obsah baru za nimy je super. a srovnání místnosti před průchodem a po něm by dohnalo nejednu uklízečku k zadávení se vlastním mopem.
    filmovost hry podtrhávají časté cutscény které jsou ale v ingame enginu, žadný render, poměrně plynule navazují na hru a zase vás do ní vypouští, přesně se drží na hraně aby neobtěžovaly a pouze připomínaly příběh který odehráváte. dokonce ani retrospektivní výlety a radikální změna prostředí mě nevadily, což normálně ano. při útěku z domova jsem měl regulerní husí kůži jak mi naskočilo to mládí u jedničky a dvojky v 640x480 resp 1024x768 :)
    zvuk vzhledu statečně sekunduje, absolutně geniální mi přišlo nechat i v titulkách místní v portugalštině (asi?), a pokud někdo nemluví ve hře anglicky, tak jako americano, rozumíte prdlajs. samozřejmě my lingvisti se nezalekneme, já třeba jen z poslechu zjistil, že max payne se portugalsky řekne "filho da puta", zkráceně "porra", snadná řeč, jde to samo.
    těšíla mě i umělá inteligence, která i přes zjevnou naskriptovanost některých eventů poměrně kvalitně manévruje, obchvacuje, kryje se, dokonce (možná se mi to zdálo) zvládala i krycí palbu a držela mě u země když mě někdo flankoval. dokonce bych řekl že jejich zbraně respektují rozptyl s delší dávkou, nekoná se tedy chirurgická laserová přesnost kdy se vám do čela zabodne defakto souvislá tyč z projektilů.

    a budu si remcat! rozbil jsem hru skokem v bullet timu který mě vynesl mimo mapu. po loadu... já nevim jak to popsat... měl jsem zaseklou kameru na místě zatímco max běhal po scéně, jak v starém resident evilu nebo ecstatice. nepřátelé ho registrovali ale nestříleli... a následně všem zmizel vršek těla a na scéně zmateně běhaly nohy :D viz screen. blbý avšem bylo že jsem musel restartovat nejen hru ale celý level než se to srovnalo. dál mi hra po pěti minutách afk v menu v polovině případů spadla. naštěstí aspoň udržela checkpoint. a ve finálních levelech jsou imho checkpointy umístěné naschvál tak aby se prodloužila herní doba a zrovna místě kde jsou vyložená úzká hrdla plná nepřátel, která na hard fakt nejsou prdel. a párkrát mě fest nasralo, že i přes můj taktický přístup "přijdu radši zleva" mě hra občas po cutscéně vyplivla do akce úplně jinde, občas na tom nejdebilnějším možném místě které by si na rozjetí přestřelky z přesilou nevybral ani ten nejvíc odhodlaný dárce orgánů.

    ale obecně je tohle super filmová jízda, destilace toho nejlepšího z předchozích dílů, řekl bych velmi uctivá rozlučka se stárnoucím hrdinou, který dostal druhou (já vim, třetí) šanci udělat něco dobrého a zabránit sviním ve zlu tak jak to umí nejlíp, s pistolí v každé ruce, letící vzduchem ve zpomaleném čase a chrlícím olovo na všechny strany. i přes absolutní změnu prostředí si urdžela noirového temného ducha což je v absolutním rozporu s jihoamerickou prosuněností a nechápu jak se to autorům povedlo. max si prostě sebou kus toho deštivého mlhavého šera nosí sebou kamkoliv se pohne.
    jako jsou oblíbené filmy které mám ve filmotéce a jednou za čas se knim vrátím, knihy v knihovně které jsem četl pětkrát a doufám že ještě pětkrát budu, tak ani tenhle třetí průchod není rozhodně poslední.
    a dal bych levou kouly za to aby někdo do tohohle enginu předělal první dva díly.

    Happy, healthy ex-cop, give me a break!

    ZOMBO
    ZOMBO --- ---
    Remnant II / PC / 21 hodin / #dohrano

    Pokračování Remnanta si přinejmenším udrželo kvalitu jedničky a opět předhodilo náročný, ale nefrustrující bosse, což je v rámci žánru docela vzácnost. S čestnou výjimkou toho finálního, to byl čirej chaos, kterej si vyžádal dva večery v co-op. Nejsem příznivce náhodně generovanejch levelů, jenže tady si po základní kampani nalosujete i zbrusu nový hlavní questy a k nim připojený události a dungeony. Okrádali byste sami sebe, kdybyste se do alternativních říší ještě alespoň párkrát nevrátili.

    CROME
    CROME --- ---
    Xenoblade Chronicles 2-The Torna Golden Country-dohrano 20,5 hod.

    Dlc jednohubka ze sveta XCH2 jez slouzi jako prequel. Slape jako hodinky a grind nebyl az tak otravnej jak u JRPG muze casto byt. Obcas me zarazeli nektere mechaniky, ktere nedavali ze zacatku moc smysl, ale pak si to sednulo. Soubojovy system je rozhodne propracovanejsi a zabavnejsi nez u jednicky. Prekvapive emotivni pribeh, ktery ke konci jeste pritvrdil. Tesim se jak navaze pribeh plnohodnotneho XCH2, neprodate nekdo?

    NARKOTIX
    NARKOTIX --- ---
    Mafia: The Old Country/19hod/PS5/ #dohrano

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam