• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CHEWBACCADohrál jsem ...... (PC,XBOX,PS,NS games) HALL of Game na nástěnce!!!
    NYX #dohrano 2024
    https://static.freedomconnection.cz/nyx-dohrano/

    Vyfoť a sdílej fotku závěrečných titulků/finalbosse/trofeje ze hry, kterou jsi aktuálně dohrál + přidej popisek o jakou hru se jedná a kolik hodin ti cca trvalo dohrání + #dohrano .
    Př. Half Life/10 hodin/#dohrano

    Všichni v diskuzi budeme rádi, když napíšeš i tvoje dojmy z hraní.


    dceřiná diskuze: [Dohrál jsem ..... Akorát, že vůbec! Hall of Loosers není ani na nástěnce (vím, má to být "losers", ale už to nejde změnit)] [Dohrál jsem ..... Akorát, že vůbec! Hall of Losers není ani na nástěnce]
    rozbalit záhlaví
    JUNGLER
    JUNGLER --- ---
    System shock remake / 43 hodin / Steam deck / #dohrano
    Úplně úžasný počin! Nightdive by měli dostat nějaký metál za práci, co soustavně dělají pro zachování starých legendárních her. Díky tomuto remaku jsem se poprvé dostal k System shock 1 a k příběhu Citadely. Vždycky jsem byl veliký fanoušek System shocku 2. Dohrál jsem ho už několikrát. Jenom na jedničku jsem si nikdy netroufnul. Ač jsem ji měl koupenou dokonce několikrát, na gog i na steamu, v původní verzi, i v té enhanced verzi tak prostě byla i na mně, zatvrzelého retro hráče moc retro. Dokonce když jsem byl děcko a hrál nadšeně věci jako Homam 2, Jagged alliance 1, UFO 1, Alone in the dark apod. Tak mi system shock 1 přišel jako moc retro a divně se hrající haluz. No a tento remake to napravil. Navíc tak, že jsem i pres ten moderní kabát měl pocit, že hraju starou dobrou hru, která mne vůbec nevede za ručičku.
    Celý průchod jsem si neuvěřitelně užil a často jsem litoval, že jsem jim za to nedal dřív víc peněz. Tak dlouho jsem otálel s koupí, až mi to přistálo v nějakém bundlu. Každopádně už o Nightdive nikdy pochybovat nebudu a nadcházející remaster dvojky už mám předobjednanej.

    MASLIX
    MASLIX --- ---
    Shadow of Mordor / XSS / 41h / 100% #dohrano

    Skvela rubacka ala Darksiders s grandioznim systemem hazeni klacku pod nohy v realnem case zvanem Nemesis, ktery generuje nove boss nepratele, dava jim nahodne jmena, skilly a uber uchylne dialog hlasky.

    Malickosti, ktere bych vytknul:
    1) Pribehova cast (hlavne mise) totalne zaostava za lootenim a bostem skillu hlavni postavy - vetsina misi jsou challenge, odemknuti klicoveho skillu pro postup vpred nebo mise na posileni vlivu v radach orku. Ocenil bych vice misi, ktere me prirozene sblizi s mapou a prostredim - ktere je mimochodem uzasne ztvarnene (pevnosti na okraji utesu, opustene ruiny, doly, taboriste, jeskyne atd).
    2) Pohyb postavy v ramci jakehosi parkouru je otresny. Aby postava vyskocila na stenu, musi k ni stat presne kolmo, jinak jen tak klouze po jejim povrchu. Pritom hre musi byt jasne, ze kdyz mackam A pro jump, tak chci slphat smerem nahoru....To same plati o pousteni se z rims a vyvysenych povrchu smerem dolu - postava ma porad tendenci se nekde zachytavat a celkove si delat co chce a zase strasne zalezi, jak je namirena kamera. Takze stealth styl hrani ma vlastne prirozene pridanou obtiznost navic :)
    3) Malo krve. Krome stealth killu ve hre ne-existuje instakill. Vsechno je o postupnem snizovani HP protivniku. Jenze hra vubec neindikuje uspesny hit, zadna sprska krve nebo tak neco. Proste je tak dlouho rubes, az zacnou postupne jeden po druhem odpadavat - tam uz nejaka krev je, ale jen tak aby se nereklo. I presto je vyhlazovani hord orku strasna zabava a dava hre neustaly naboj a tim uspesne a presne davkuje dopamin. Jen krve by se v nich jeden nedorezal....

    Tesim se na Shadow of War :)

    WOODMAKER
    WOODMAKER --- ---
    Part time ufo / NS2 / 15h / #dohrano

    Vtipna a zabavna pixelart hra i pro dva, kde jako ufa prenasite predmety pomoci klesti na navijaku, stejne jako to umi automaty na hracky.

    ZOMBO
    ZOMBO --- ---
    TOOMIX: Pár kreativních možností atentátu v Target Führer najdeš, ale i v hlavní kampani jsem narazil na hitmanovský způsoby odpravení oficírů.
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    ZOMBO: super. A DLC na zabíjení Hitlera - je to sranda jako ve čtyřce, kde se to dalo udělat asi 30 způsoby?
    ZOMBO
    ZOMBO --- ---
    TOOMIX: Jo, je tam podzvuková munice. Navíc u řady zbraní můžeš odemknout různý typy hlavní, tlumičů atd.
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    ZOMBO: hm... čtyřku mám dohranou, ve dvojce teď pořád jedu dokola všechna DLC a pětka na mě občas svítí na ITAD za 15 € v deluxe edici. Zachovali tam ty neslyšitelné náboje ze čtyřky (surpress ammo)?
    ZOMBO
    ZOMBO --- ---
    Sniper Elite 5 / PC / 13 hodin / #dohrano

    Série Sniper Elite už je jistota. Ani nemusí přinést moc novýho, stačí změnit bojiště. To se z Itálie přesunulo do srovnatelně krásný Francie na začátku invaze a jedna mapa je zase promakanější než druhá. Bavily mě obě cesty k cíli mise: za řevu alarmu i jako duch. Jedinou výtku mám k ozvučení nepřátel, protože tohle jsou asi nejtišší nacisti v historii. Při odhalení mojí pozice sice někdy zakřičí o posily nebo začnou rovnou střílet, ale jindy se neslyšně přemístí a objeví těsně za mnou, jako by neměli na nohou bagančata. I proto je vítaná změna u autentický obtížnosti – dá se v ní kdykoli ukládat hra.

    LEFTY
    LEFTY --- ---
    CLAVEN: dik za tip, počkám si na slevu.
    Z podobného žánru, ovšem s jinou gameplay i vizualem doporučím Beat Cop
    Beat Cop – Lay down the law. One ticket at a time. – Inspired by 80’s cop shows, Beat Cop is a retro, pixel art adventure game set in New York. You are Jack Kelly and you’ve been framed into murder. ...
    https://beatcopgame.com/#home
    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    The Precinct / XSX / 18 hodin / #dohrano

    Zábavná malá hra. V zásade GTA 2, len za opačnú stranu. Ak ste niekedy mali chuť rozdávať pokuty za parkovanie, buzerovať nevinných aj vinných občanov a popri tom trochu aj udržiavať poriadok a zákon, toto je hra pre vás.
    V podstate žiadne bugy, dostatočne variabilné aktivity, motivujúca progresia, hromada popkultúrnych odkazov a aj ľahký príbeh s jedným rozhodnutím na konci. Odporúčam.

    TOFI
    TOFI --- ---
    Doom: The Dark Ages (2025) / PC / GamePass / 25 hodin / #dohrano

    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    FYI měsíc květen je za námi, byla provedena pravidelná kontrola údajů https://static.freedomconnection.cz/nyx-dohrano/ .
    BOBESH
    BOBESH --- ---
    Star Wars: Outlaws / PS5 Pro / 56 hodin / #dohrano

    dámský SW! :) me to bavilo od zacatku do konce. pro fanousky SW imho povinnost. supr grafika, hudba, bugu pomalu, spis uz vetsinu opravili.

    FRIZER
    FRIZER --- ---
    Rogue Trader / PS5 / 86hodin / #dohrano

    Jedno z nejlepších CRPG které jsem hrál. Naprosto monumentální záležitost a pro fanoušky kvalitních příběhových RPG či WH40K naprostá povinnost. Příběh je naprosto parádní a snese srovnání s nejlepšími díly z Black Library. Množství voleb a možností je pohlcující až zahlcující, svoboda v rozhodování parádní...takhle to má vypadat.

    4/5 hry jsem jel na střední obtížnost abych ji ke konci snížil...už jsem to chtěl dojet, rozhodně si ale někdy průchod zopakuji s DLC a vim že pujde o naprosto odlišnou zalezitost. Variant konců je asi nepočítaně, ale moje volby Iconoclasta mě nakonec nasměrovali k tomu, že jsem stvořil svébytný sektor kde kultura a lidská práva hrají prim a odtrhl jsem se Imperia a jejich věčných válek...supr.

    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    DEEFHA: za metahru davam palec!!!
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Venetian Blinds (1982/2003) / Atari 2600 @ RetroArch / 1 hodina / #dohrano

    Exkurze do hlubin zapomenutých obskurností pokračuje! Minule jsem slíbil, že to bude něco kulervoucího - no a už je to tady! Čtyřicet let starý simulátor vytahovacích žaluzií, pěkně prosím :-D

    Aby mi za to DAVESADE tentokrát ten paleček dal, tak začnu historkou z vývojářského pravěku:

    Jak většina lidí ví, společnost Activision byla založena několika bývalými zaměstnanci firmy Atari, kteří odešli kvůli nedostatku uznání a samozřejmě i finančního hodnocení. Jedním z těchto zaměstnanců byl Bob Whitehead, tvůrce techniky "Venetian Blinds" (benátské žaluzie). Ta byla poprvé použita ve hře Video Chess právě od Atari, a to k zobrazení osmi objektů v řadě místo běžných šesti (šlo o jednu z možností obejití technického omezení grafických možností Atari 2600, zde je trocha podrobností).

    I když samotný Activision tuto techniku ve svých hrách nikdy nepoužil, neodradilo to Atari od toho, aby v roce 1982 nezačalo Activisionu vyhrožovat žalobou za krádež této techniky a dalšího proprietárního know-how. Protože si Activision byl jistý, že žádnou újmu nezpůsobili, rozhodli se si z Atari tak trochu vystřelit. Podle Davida Cranea (dalšího bývalého zaměstnance), když se právníci Atari ptali na "ukradenou techniku benátských žaluzií", ukázali jim toto demo a zeptali se: "Tohle je to, na co se ptáte?"

    Atari zjevně nemělo náladu na vtipy, protože žaloba pokračovala. Nakonec ale Atari spor prohrálo a Activision se stal nejúspěšnější třetí stranou vyvíjející hry pro Atari 2600. Ačkoliv z tohoto dema hra nikdy nevznikla, úplně k ničemu nepřišlo: západ slunce byl později použit na pozadí hry Barnstorming. Demo jako takové se dočkalo veřejného releasu až v roce 2003 v rámci kompilace Activision Antohology pro PS2 a další systémy.

    Konec historky :-)

    Z dema vznikla jakás-takás hra až díky RA chievos, protože na vytahování a spouštění žaluzií není zábavného vůbec nic, i kdyby součástí toho byly sebelepší zvukové efekty (jakože nejsou, hra je zcela zvukuprostá). Nicméně výzvy typu "Vytáhněte a spusťte žaluzie stokrát za sebou", "Vytáhněte žaluzie přesně do poloviny a nechte je tam" nebo moje oblíbená "Hodinu zírejte na západ slunce" patří k tomu nejbizarnějšímu, co lze na RetroAchievements objevit.

    Nebýt právě toho hodinového úkolu, tak bych si mohl všechny trofeje odškrtnout během pár minut. Takhle jsem nejdřív drahnou dobu hledal, kde má Miyoo tlačítko R3 na přepnutí emulátoru do černobílého režimu, za což je taky trofej (hint: nemá, musíte si ho dočasně namapovat na nějaké jiné) a pak skutečně nechal Miyoo desítky minut naprázdno renderovat vytažené žaluzie... Než mě napadlo použít fast forward. Díky za RetroArch! :-D

    A co bude příště? Nechte se překvapit :-)

    ZOMBO
    ZOMBO --- ---
    Hades / PC / 74 hodin / #dohrano

    Na Háda jsem pravidelně narážel v sekci nejlépe hodnocenejch her na Steamu, překážkou byl jen samotnej žánr. A tím myslím spíš rubačky než roguelike, tady naštěstí v odlehčený, méně stresující roguelite variantě. Ale hledal jsem bezmyšlenkovitej grind a zároveň něco, co trochu probudí moje reflexy.

    Moderní podsvětí mě pohltilo v rekordním čase a ne kvůli akci. Jestli bych měl někomu ukázat, jak se nevtíravě zavděčit mladýmu publiku a nepůsobit u toho trapně, ukážu mu tenhle vzácnej příklad. Protagonista je charismatickej od první obrazovky a vtipně se mi připomněly i ostatní antický postavy, který jsem viděl naposledy ve Starých řeckých bájích od Petišky.

    První útěk za 17 hodin, titulky za jednou tolik a zbytek epilog.

    PHOW_SAATCH
    PHOW_SAATCH --- ---
    DEEFHA: díky tomuhle postu si to možná i zahraju, jakože naposled jsem hrál Quake 2 :)
    z podobnýho ranku bych si dal taky někdy tohle:
    Witchfire on Steam
    https://store.steampowered.com/app/3156770/Witchfire/
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Doom: The Dark Ages (2025) / XSX / 28 hodin / #dohrano

    Ohledně Doomu mám dohráno všechno, co šlo a co jsem někdy ani nechtěl (jedničku, dvojku, Doom 64, trojku, 2016 a Eternal), z toho první dva mnohokrát a na různých platformách. Rebootovanému Doomu 2016 jsem nakonec taky přišel na chuť, ovšem Eternal mě neuvěřitelně nasral a zklamal. A tak nebudu lhát - Dark Ages jsem se hrozně bál. Trailery mě moc nepřesvědčily a gameplay videa sice trochu nahlodaly, ale skeptikem jsem zůstal. Nicméně jakmile to teď patnáctýho vyšlo v Game Passu, tak jsem to prostě vyzkoušel. O čtrnáct dnů později (hraju teď trochu míň) mám dohráno a zodpovědně můžu říct:

    Tohle je nejlepší Doom za posledních deset let! Resp. za dvacet, pokud trojku neberete tak úplně jako čistokrevný Doom :-)

    Kromě jedničky a dvojky byl každý další Doom úplně jiný. Atmosférou, hratelností, mechanikama, zasazením do času a prostoru... Vždycky zůstal jen Doomguy. No a Dark Ages v tomhle trendu pokračuje. Není to jako Eternal - naštěstí, protože Eternal jsem nenáviděl. Není to jako 2016 - aspoň ne úplně, protože pár styčných ploch by se našlo. Není to ani jako nic předtím, resp. pokud ano, tak v něčem trochu jako Doom 64. Proč? Protože stejně jako Doom 64 byl takový dost zvláštní pocitový hybrid mezi původním Doomem a tehdy čerstvým Quake... Tak i Dark Ages má extrémně silné Quake vibes. A to je zatraceně dobře!

    Dark Ages je prequel úplně k celé Doom sérii (minimálně k té rebootované). Odehrává se v jakémsi alternativním "sředověku", kde jsou ale k dispozici moderní zbraně a technologie. Takže vy i všichni ostatní sice chodíte v brnění, se štítem a palcátem, ale kromě toho máte k dispozici arzenál rychlopalných nebo třeba plazmových či elektrických zbraní. Místo BFG je tu kuše jménem BFC (ballistic force crossbow), vystřelující totálně devastující energetické šípy. Je tu i nailgun, i když funguje trochu jinak a nemá logo NIN :-) Jsou tu jedovaté bažiny a rozpadlé hrady plné pastí. No a z toho všeho prostě Quake čiší na sto honů.

    Kdyby místo tentokrát opravdu nezajímavě generického "metalu" složil soundtrack zase Reznor, byl bych v sedmém nebi, totiž pekle :-) I některé zvuky mi přišly nějak povědomé, takže jsem zapátral a opravdu, na netu se to dost řeší. Něco vypadá, že je buďto inspirováno, nebo přímo vysamplováno z prvního Quake, něco ze dvojky (u něj mi přišlo, že se inspirovaly i animace některých postav, a teď to myslím v dobrém slova smyslu), měly by tam být i reference na původní Doom a tak dále. Tohle je prostě naprosto fantastická pocta celé Doom/Quake historii a čím víc toho máte nahráno, tím víc to oceníte.

    Kulturní vložka: Nějaké screenshoty jsem napastoval sem a sem. Vizuálně a atmosféricky je to lahůdka!

    Doomguy resp. Doomslayer (pořád si na to nějak nemůžu zvyknout...) je tentokrát prakticky nezničitelný, asi jako rozjetý ledoborec. Je těžký, pomalý, ale rozdrtí úplně všechno a neublíží mu ani pád ze sebevětší výšky, naopak - tlaková vlna vzniklá jeho dopadem promění okolní potvory na krvavou kaši. Prostě naprostý opak poskakujícího trotla v Eternalu, houpajícího se jako opičák na zlatých tyčích. A ten štít! Ten mi sice v trailerech nějak moc nesedl, ale nakonec je to asi nejlepší věc na celé hře. Naprosto universální obranná i útočná herní mechanika, na kterou si zvyknete během první minuty a pak už štít až do konce doslova nepustíte z ruky.

    Ve spojení s melee zbraní (základní okovaná rukavice, naprosto boží řemdih nebo sice anihilační, ale pomalý palcát) tak máte k dispozici duo, se kterým při troše cviku a dostatku času zlikvidujete každou bestii. Zdůrazňuji, že opravdu každou! To, co šlo v jedničce a dvojce (tzn. upiglovat kohokoli pistolkou nebo pěstí), částečně v 2016 rebootu (pomocí glory kills) a co pak v Eternalu bylo naprosto nemožné, tak je tady konečně zase zpátky v celé své kráse. Hrál jsem na mou oblíbenou "Hurt me plenty" obtížnost a párkrát mi při delších fightech došly náboje úplně do všeho. Takže co jsem udělal? Vymlátil jsem zbytek motorovým štítem a ostnatou koulí na řetězu. Naprostý orgasmus!

    Další obrovskou pochvalu si zaslouží mapy, tedy levely. Je jich dvaadvacet a až na naprosté výjimky (nebudu spoilovat) jsou prostě vynikající. Zajímavým prvkem, který aspoň pro mě dost ovlivnil způsob hry, je fakt, že na mapě už od začátku vidíte, kde jsou všechny sběratelské předměty, tajné místnosti a upgrady. Zní to jako nuda? Naopak! Sice vidíte kde co na mapě je, ale ve většině případů naprosto netušíte, jak se k tomu sakra dostat :-) Budete se muset dostávat přes zavřené dveře, hledat různé triggery, způsoby jak se dostat na vyvýšená místa (Doomguy tentokrát neskáče moc ochotně ani vysoko a na dvojskok můžete rovnou zapomenout - konečně!) a samozřejmě i nacházet a používat barevné klíče i obligátní lebky.

    Trivia: Většina levelů je na Doom nezvykle rozsáhlá, překvapivě členitá a některé jsou v podstatě otevřené. Je to naprosto super!

    A protože já mám tyhle věci rád, tak jsem v rámci série úplně poprvé hrál Doom exploračním stylem a občas si připadal jako v některém z poslechích Tomb Raiderů. Což berte z mé strany jako výrazné plus! Nicméně pokud nechcete, tak tohle vůbec dělat nemusíte. Můžete klidně jen vymlátit všechno na mapě a vypadnout do dalšího levelu, jak je libo. Nicméně každý level se dá dohrát na 100 %, což přináší sebeuspokojení a sem-tam nějakou tu trofej... Ale hlavně nalezené předměty občas znamenají jisté nezanedbatelné vylepšení vašich schopností. Ne že by to bylo úplně extra potřeba - na prostřední obtížnost jsem celou hrou prošel jen s oblíbenou brokovnicí a plazmovým cyclerem, ale zase: každý si najde to svoje a je zajímavé zjišťovat, co všechno vám vylepšování různých zbraní přinese. To ostatně platí i o štítu a melee zbrani, které jsem si vymaxoval jak jen to bylo možné.

    Abych nezapomněl - má to nějaký příběh a spoustu cutscén. Příběh není důležitý a cutscény klidně přeskakujte. To máte jako s tím pornem, žejo... Taky se budete muset prokousat několika výrazně arkádovými mezihrami s drakem nebo kráčejícím ocelovým mechem, ale naštěstí nejsou moc dlouhé a celkem vás zabaví. Jen prostě působí jako z úplně jiné hry. Nicméně všechno to nakonec nějakým záhadným způsobem drží pohromadě, což je úctyhodné.

    Stejně to nikdo nedočetl až sem, takže už to radši ukončím :-) Doom: The Dark Ages je pro mě obrovským pozitivním překvapením a poprvé za strašně dlouhou dobu je to zase Doom, který mám chuť hrát pořád dokola. A taky to teď chvíli budu dělat, protože se mi zdaleka ne všechny levely podařily na 100 % a to mému OCD prostě nedá spát.





    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    Lost Records: Bloom & Rage / PS5 / 14 hodin / #dohrano

    Viete čo? Nebude to pre všetkých, ale mne sa to fakt páčilo. Prvá kazeta je trochu wtf/vibe letných dní, keď má človek 16/I Know What You Did Last Summer, ale v druhej kazete sa to celkom poskladá a ku koncu aj začne byť jasné, čo tým všetkým chceli básnici povedať a prečo. Komu sa páčil prvý Life is Strange a zvlášť Before the Storm, ten nebude sklamaný. Za mňa možno aj 9/10 pre ten extrémne presný vibe check.

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam