ALI: Jsem totální amatér v gradingu, ale občas potřebuji střihnout video a docela často mi vadí jeho expozice nebo barevnost, někdy potřebuji sladit různé záběry, hodně by mě zajímalo, jestli je nějaký úzus/obvyklé postupy nebo klasické chyby. Taky bych si rád více vyzkoušel trackování a jak spojit 3D render a video záběr... jak to propojit v jeden celek. Kolik a jakých vrstev přidat, jak rozostřovat/rozmazávat věci v pohybu atd.
Jsem 2D/3D grafik/animátor a myslím si, že mám relativně dobré barevné cítění a občas mi prostě vadí jak video vypadá a asi bych potřeboval nějaký teoretický background, abych to neřešil jen citem, ale i logicky dokázal odvodit, co je špatně a jak to napravit - pokud to jde. Uvítal bych i nějaký popis standardního postupu, které kroky v jakém pořadí dělat...
Jak připravit výstup, aby fungoval dobře na většině monitorů - pro grafiku mám eizo a starší fhd phillips, který mám na simulaci běžných monitorů - to předpokládám bude podobně...
Všechno si připravuji v blenderu, jak 3D, tak pak i kompozitování, používají se tam nody, tak hledám spíš nějaké univerzální (sw nezávislé) postupy, než rady, jak co funguje v nějakém konkrétním sw, obecná pravidla, využití obecných principů např. kdy přičítat, kdy násobit nebo odečítat apod.
Děkuji předem za rady/tipy :)