Entry #2
Pirati z Karibiku
[dopln akekolvek more z vlastneho sveta]
Ostrov je rozdeleny na 3 casti + jedna bonusova pod ostrovom.
Kazda cast zodpoveda jednej “kapitole” pribehu s finalnou kapitolou v podzemi.
Velmi vplyvny a bohaty obchodnik – Joe Kornigston Rowling, dalej len J.K.Rowling
Jeho linie:
• Zmizla mi moja najcenejsia zbierka knih a chcem ist spat
• Budete kralovsky odmeneny za ich navratenie
• Zaplatil som magovi aby mi ich pomohol lokalizovat, su na ostrove uprostred Karibiku.
• Zaplatim vam cestu tam a spat – to je moja investicia a prejav dobrej vole z mojej strany.
• Tie knihy maju pre mna velku zberatelsku hodnotu.
• [Vyhyba sa odvpovede na otazku co je v tych knihach a o com pojednavaju]
Kapitola 0
Hraci sa nalodia na velku jachtu, je to skor mala lod, ktora je ale lahko ovladatelna a obsahuje kajutu pre kapitana a pre nasu partu. Ostatni namornici spia v podbalubi… Lod nie je vybvena na boj...
Ako nahle sa lod priblizi k ostrovu, tak sa lod napadne kraken.
• Na vode na zdvyhaju vlny a postupne vyrazia z vody obrovske chapadla.
• Na lodi vznikne chaos a zacne boj s Krakenom, ktory obime lod svojimi chapadlami.
• Utoky nasich hrdinov budu super efektivne – kazdy uder poskodi / odsekne chapadlo, nech dostane akykolvek dmg.
• Namornici sa chytia diel a zacnu ostrelovat Krakena [Z kadial sa na lodi vzali dela?]
• Po krakom boji ako zazrakom lodi sa nic vazne nestalo a kraken je porazeny
• Ak hraci sa budu pytat z kadial su tie dela, tak vsetci v ratane kapitana budu tvrdit, ze su sucastou vybavy lode odjakziva a ze si ich urcite len nevsimli
• Lod zakotvi na ostrove bez akychkolvek problemov.
Kapitola 1
Hraci po vylodeni natrafia akokeby nahodou na Jamesa – strokotanca, ktory ich tym najviac cliche – sposobom poziada o zachranu jeho snubenice Jasmine z ruk obrovskej gorily, ktora ju uniesla. Nech sa vydaju hraci akymkolvek smerom do jungle, tak najdu oborovsky strmy kopec s terpemtinami, seriou rebrikov. Ako sa priblizia tak zbadaju na vrchole kopaca obrovsku ciernu gorilu, ktora drzi pod pazcuhou krasnu spanili devu, ktora zacne druhou rukou pustat dole oborovske sudy, ktore sa budu gulat dole serpentinou az na spodok kopca, kde zmiznu v priepasti.
Uloha hracov je dostat sa az ku gorile – donk-king-kingovi. Staci na to jeden hrac z druziny, ktory ma najlepsiu dexteritu alebo acrobatics, kedze musi sa dostat hore a pri tom sa vyhybat sudom, ktore pri naraze robia nejaky dmg a tiez ho vratia na zaciatok…
Po zachrane princeznej a porazeni gorilly, ktora padne na jednu ranu cimkolvek, tak princezna sa podakuje hracom, odovdzda im malu truhlicku, ktoru vytiahne z podsukne a potom sa rozbehne za svojim milym. Ak by niekto pozoroval, tak ako bezi k svojmu milemu, tak to vyzera ako slow-motion z romantickych filmov, kedy si dvaja milenci vpadnu do narucia – a to aj keby James na zaciatku zabili.
Na krabicke je maly logicka hadanka s koleckami a symbolmi. Bez zjavnych indicii. Mozu to skusit nahodne s tym tocit a nastavovat symboly, alebo ju nasilym otvorit. Pri nasilnom otvoreni to na otvarajuceho vypusti oblak nejakeho jedu, ktory sposoby “Tashas hideous laughter” s efektom, ktory bude trvat az pokial hraci sa nedostanu do podzemia, takze pokial to nedispellnu (na kazdu akciu si moze hadzat will save, po case s nejakym bonusom, ci spravi nejaku akciu alebo sa bude z toho smiat) – tak to bude trvat az kym neskoncia kapitolu 2 a 3. Riesenie hadanky je napisane na zadnej strane krabicky, takze ktokolvek je utoci, tak najde nakresleny spravnu kombinaciu symbolov.
V krabicke bude mapa ostrova s nakreslenou cestou poziciou kde su – nakresleny kopec, potom este cesta s ku velkemu cervenemu X v strede ostrova, kde nakreslenou obrovkou truhlou.
Kapitola 2
Mapa ich privedie do “Piratskej dediny“, vlastne nech by sa vydali akokolvek cestou, tak pri nej skoncia. Piratska dedina koncetruje vsetky klise o piratoch, ktore si vie GM predstavit. Vsetci pirati zacinaju vetu “Yaaarrrr”. Chodia tam pirati s / bez drevenej nohy, pripadne najde sa tam aj jeden s oboma drevenymi nohami. Variacia hakov namiesto zakonceni ruk. Je tam aj kovac, ktoremu chyba kus ruky a ma tam manzetu s kladivom. Kazdy “obyvatel” tejto dediny nejak klisoidne predstavuje pirata. Obyvatelia tejto dediny sa spravaju ako obyvatelia akekolvek inej dediny, len vsetko ma “piratsky” feeling, ako keby niekto vysypal na dedinu vsekty klise o piratoch, ktore kedy vznikli.
Zakazdym ked sa s nikym daju do reci, tak im bude chciet kazdy predatat za zlatku tajnu informacii o rozpravkovom poklade. Po niekolkocyh uspesnych checkoch na charizmu / gather information / minuti aspon polku sovjho majteku v zlatych sa hrdinovia dozvedia o mieste na nedalekom poli, kde ma byt ten rozpravkovy poklad zakopany. Ako budu prechadzat skrz kopeck u danemu polu, tak z hora si vsimnu ze v na tom poli je obrovske X vyskladane z kamenov.
Po vykopani obrovskej truhlice, sa znova musia otvorit seriu podobnym mechanizmom ako to bolo pri malej truhlicke. Znova riesenie je nakreslene na spodnej casti tento krat velmi tazskej truhly, takze budu musiet prist s niekym originalnym sposobom ako sa pozriet “pod” truhlu. Nasilne otvorenie znova bude vies k Tashaas hideous laughter. Truhla bude plna map pokladov, ale kazdy mapa bude rovnaka – bude vies z tohto miesta, kde tento krat X bude viest na miesto oznacene jaskynou. (Pri jaskyni bude nakreslena cierna gulicka – cierna perla…)
Kapitola 3
Po kratkej ceste dzunglou pridu nakoniec k obrovskej jaskyni, v podobe obrovskej lebky. Po prichode do jaskyne sa a prejdeni seriou tunelov sa ocitnu vo velkej otvorenej miestnosti s kvaplami. Cela miestnost ma v strede velku ciernu gulu. V strope jaskyne je 5 dier z ktorych presvita svetlo. Ako sa priblizia blizsie k ciernej guli, tak postupne zacnu ozivat mrtvoly mrtvych piratov a branit pokusat sa ich zabit. Niektore mrtvoly budu mat na sebe leskle okruhle stity.
Okruhla “cierna perla” je nejaky cudny objekt, ktory sa neda pohnut a zda sa ze je neznicitelny. Po dlhsom dobe priekumu najdu zarastene dvere s lianami. Po odstraneni lian objavia na dverach velky symbol slnka s kruhom vo vnutri. Musia prist na to, ze je potrebne pouzit stity zombikov na reflektovanie svetla na ciernu perlu v strede, co otvori nasledne dvere. Pokial nebude perla osvetlena 5-timi svetelnymi paprskami odrazenymi zo stitov zombiekov, tak kazdych niekolko kol povstane zombiek, ktoreho treba zabit, aby drzal partu v napeti. Pri kazdom povstani ich zombiek pozdravy klassikym piratskym „yaaarrrrr“
Nasledne cierna perla zaziari vdaka vsektym odrazom a vsetci zombieci vypustia posledne „Yaarrrr“. A nasledne sa postupne zacnu otvarat dvere…
Finale
Za dverami ich este bude cakat zopar chodieb, ktora ich privedie do velkej podzemej svatiny. Na konci svatine si mozu hraci vsimnut seriu knih posvetne vylozenych na kamennom oltari. Okolo oltara je nejake sviatice, pravdepodobne ochranne magicke pole. Svetlo z “force fieldu” chraniaceho knihy na oltari brania vyhlad na strazcu, ktory je skryty za tymto polom. Spi tam strazca – beholder.
Mozu ho zobudit hlukom co budu robit, alebo pri pokuse o prekonanie ochrannej barriery chraniacej knihy. Pri zobudeny zakrici “YAAAARRRR! You are not prepared!” A zautoci na hracov.
Encouter s piratom beholderom je mozne pripsosobit levelu party. Zdovodnenie moze byt ze niektore oci ma prelepene piratskym patchom, takze niektore ability nemoze pouzivat. Kedze ostatne encoutere na ostrove su pomerne len take symbolicke, tak toto bude fight na overenie hracskych skusenosti.
Po porazeni beholdera piarata, zhasne pole chraniacie knihy. Su to 3 knihy s nazvami: “Kraken – pohrama z hlbyn mora”, “King-kong – tragicky pribeh Jamesa s Jasmine”, “Poklad na stratenom poli za jazerom” a “Cierna perla”. Vsetky knihy napisane a podpisane autorom “J.K.Rowlingom”
Po porazeni beholdera sa zmeni ostrov na pustinu a vsetko sa vrati do normalu.
Errata:
J.K.Rowling je znamy a popularny aj hlavne vo svete za svoje serii knih. Jeho prvotiny ale drzi pred svetom v tajnosti. Poziadal preto velmi silneho maga, aby vyvoval strazcu, ktory ich bude strazit. Bol povolany beholder – Spectator. Ktory, kedze sa nudil, tak si knihy precital a bol nimi fascinovany. A zacal snivat. A kedze sny beholderov sa menia na skutocnost, tak ako prva vec sa presunul aj s knihami na ostrov, ktory zacal pretavovat do svojich predstav na zaklade knih, ktore strazil. Preto sa ma zdat, ze vsetko co hraci na ostrove zazivaju, je ako epicky pribeh plny cliché ako z B-eckovych romanov. Po navrate bude J.K.Rowling velmi stedry a poziada ich aby o existencii knich pomlcali..
GM moze podla znalosti cliche B-romanov s piratskou temetikou zmenit alebo pridat / odobrat kapitoly podla uvazenia. Cielom tejto adventure je pobavit hracov ako aj zmiast ich svetom snivajuceho beholdera.