• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PSYSBEEFotky našich biků
    Na jakých kolech si nyxáci vozí prdel aneb dávejte fotky svých xc, trail, enduro, dh, silniček, gravelů, dirtů etc..
    Ke kolu klidně připojte i příběh proč jste si koupili zrovna tohle, jak jste s ním spokojeni atd..

    Techspec nazi jako na bike-foru zásadně odmítám, nicméně vlastní iniciativě - tj. bližší info o typu, rámu a popis osazení - se meze nekladou.. ;-)
    rozbalit záhlaví
    MAESTRO_007
    MAESTRO_007 --- ---
    SMOKY: tohle je navíc originál vidlice. On tam měl jinou. Na rámu je pak toho místa ještě víc.

    "He swapped out the fork for the Terra Race’s gravel fork with 45mm clearance and a longer 55mm rake rather than the road fork’s 43mm, though."
    SMOKY
    SMOKY --- ---
    VITI: tak zrovna tohle konkretni kolo vypada s 33mm plastema (coz je maximum UCI pro CX) takto, mista podle mne dost

    VITI
    VITI --- ---
    IV0: nejde o to jaky mas typ ramu, ale ze do clearance treba 35 narves 34 pneu.
    Takovej ram pak musi byt po akci dost obrouseny, koukni na bike chech videa z lonskeho Roubaix.
    IV0
    IV0 --- ---
    FINSON: Jako cyklokros se na silničkách se moc nejezdí, ale gravelové závody naprosto běžně nic se vyhazovat nemusí...
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    JAZ: Projede to tak rychle, ze nestaci spadnout?
    JAZ
    JAZ --- ---
    MAESTRO_007: ještě víc než ten silniční rám mě zaujala šířka řidítek 40cm. Neumím si představit, jak s tím drží rovnováhu v písku a blátě :)
    FINSON
    FINSON --- ---
    MAESTRO_007: No jo, tak ale profík světové úrovně si může dovolit tu silničku po závodě odepsat, že jo...
    SMOKY
    SMOKY --- ---
    IV0: to u těch gravela s 1x13 moc neplatí, já přemýšlím ,že si to dám na silničku
    FINSON
    FINSON --- ---
    PLECH: Posun nastal naprosto brutální. Já zaspal těch opravdu posledních ca 15 let vývoje a když jsem se na konci covidu na kolo vracel, měl jsem doma Meridu Matts Skyrider r.v. 2000, na 26" kolech, řazením 3x8 a s V-brzdami. Povídej mi něco o překvapení 😅
    Jinak jak píše IV0, nějak před těmi 15 lety jsem ještě pořizoval silniční kolo a tam... no, tam kromě toho, že už jsou relativně dostupné i rámy z karbonu, se přechází na širší gumy bez duší (např. do té mojí staré silničky se moderní 28 mm pláště nevešly), se osazují kotoučové brzdy (samozřejmě hydraulické), i v hobby třídě se dost řeší aerodynamika, a řazení, přestože konzervativně zůstává u 2x sad, je někde úplně jinde a rozšiřuje se bezdrátové elektronické řazení...
    IV0
    IV0 --- ---
    PLECH: Otázka je, jaké máš požadavky. Na stejném kole jezdím do práce a na různé aktivity, když potřebuji nechat kolo někde, kde si nemůžu být úplně jistý, že mi ho neukradnou. Cesta, kterou na supermoderním silničním kole zvládnu za půl hodiny mi na tomhle kole trvá přes 50 minut. Jestli tohle nevadí, tak se s tím netrap. Jo a přechod na jednopřevodník se zdál jenom na horských kolech a hobby gravelu. Silnice a závodní gravel je stále spíše záležitost 2x12...
    ADAM
    ADAM --- ---
    PLECH: Nezdá. Ono Teda ten posun nastal o trochu dřív, tak kolem 2015 byla změna na jednoprevodnik
    PLECH
    PLECH --- ---
    Já mam trekový kolo ktm life 1964 někdy z r. 2018, 3x10, stálo asi 30k, šlape dobře, je to prostě klasický kolo, na jakých jsem vyrůstal.

    Ale jak se koukám kolem sebe a v tomhle auditku, přijde mi, že dnes už v zásadě všichni jezdí na gravel biku, případně horák, a všechno bez řazení vpředu. Je pravda, že ve stylu kol nastal v posledních 5-10 letech dost posun, nebo se mi to jen zdá?
    DABE
    DABE --- ---
    Hybrid s půjčenou loukoťí

    INF1466
    INF1466 --- ---
    Trocha upgradů od posledně - sedlo, sedlovka, riditka, predstavec, kola a obutí... tldr zbyl rám a sram

    FINSON
    FINSON --- ---
    WEWERKA: I na Teřře mám chvilkama pocit, že bych snesl kapánek delší představec... vyzkouším, uvidím.
    WEWERKA
    WEWERKA --- ---
    FINSON: Takze kdybys dal vic negativni a o kousek delsi predstavec + stahnul paky vic nahoru (nebo berany s mensim reach), tak budes na stejny pozici. Plus asi teda pocitat se sagem vidlice, takze realne narovnat tu pozici treba o 5-6 cm.
    FINSON
    FINSON --- ---
    WEWERKA: Tak to měření - na to, že jsem to našteloval jenom tak hala bala bez měření, na pocit, tak se ty čísla docela potkávají - kromě té výšky řídítek, kde je u Mutanta navíc ten zdvih vidlice. Takže i tímhle to do sebe vlastně zapadá :-)

    Terra:
    země - sedlo 98.5
    země - řídítka 92
    řídítka - sedlovka 65
    řídítka - špička sedla 50

    Mutant:
    země - sedlo 98.5
    země - řídítka 102
    řídítka - sedlovka 65
    řídítka - špička sedla 52
    FINSON
    FINSON --- ---
    MAESTRO_007: K tomu gamechangeru: Skvělá je ta kombinace beranů a odpružení, to bylo v rukách na těch rozbitých cestách okamžitě poznat. Široké gumy samozřejmě taky dělají svoje, plus ještě geometrie rámu - i když jsem na tom teď natažený víc, než výrobce zamýšlel, pořád je to obratnější než Terra, zatáčet se na tomhle dá výrazně agresivněji a pořád s velkou jistotou.
    FINSON
    FINSON --- ---
    IV0: Jo a ještě brzdy: Apex má flat mount a MTB rámy většinou post mount a Nirvana má montážní body nějak po svém, takže ani nejsou PM - PM redukce. Takže Apex třmeny musely pryč a napojili jsme Level TL třmeny.

    MAESTRO_007: Přesně, je to na moje ježdění 😎
    Jinak se teda musím přiznat, že to není homemade, s tímhle bych si sám neporadil. Přestavěli mi to v BikeSOS ve Kbelích, nevím, jestli to píšu dodatečně často, jsou naprosto úžasní 😁

    Ještě to celé mohlo být na základu karbonového BMC Twostroke, ale na to jsem už neměl budget ani místo - třeba příště 😆
    BASIK
    BASIK --- ---
    IV0: Ja treba stavim tohle na Chiselu FS, sada Apex 12s, paka na sedlovvku od Ratio technology, pohon GX Eagle :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam