• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    UNREALONESound design v hudbě (čti záhlaví)
    THEFLON
    THEFLON --- ---
    Mě dnes zaujala tahle nová Erica
    Erica Synth new drum machine "Perkons" | Thomann
    https://youtu.be/_O5Gg85iazs
    MONKEYFIGHTER
    MONKEYFIGHTER --- ---
    QBASS: je to vedle mistama no, imho kvuli tomu ze ty tam nemas to loopovaci obalku / reverse saw lfo na filtr, co v ty predloze zni jako bys hral vic not zasebou z cehoz jenom ta jedna ma na zacatku trochu ujetej pitch a pak se to srovna, ty tam mas casto jenom tu jednu co ma ujetej pitch a nestihne se to nekam srovnat.
    QBASS
    QBASS --- ---
    VOYTEX: Spatnej link... tak jsem tam hodil celej track uz. Jen to chce dočesat a mozna poladit jeste ty modulace na moogu, obcas mi to prijde lehce falesny.
    Stream mugis_1 by Perverse Factory | Listen online for free on SoundCloud
    https://soundcloud.app.goo.gl/yxHri8HhDmCCJLus5
    VOYTEX
    VOYTEX --- ---
    QBASS: "This track was not found."
    QBASS
    QBASS --- ---
    tak tady je kousek toho co se mi povedlo nakroutit. Hrozne me tehle zvuk baví... jdu to dodělat:)

    https://soundcloud.com/perverse-factory/mugis
    CUNESK8
    CUNESK8 --- ---
    DESTROYER: diky. Zitra vyzkousim. ;)
    UNREALONE
    UNREALONE --- ---
    CABOWITZ: googlil jsem "shepard-risset" a docela zajímavá věc :-)
    UNREALONE
    UNREALONE --- ---
    CABOWITZ: už se tu pár lidí čílilo, že sound design je přece mnohem víc než "kroucení", tak jsem do názvu aspoň připsal "v hudbě"

    Pokud si ale člověk přečte i záhlaví, tak zjistí co se tam píše a že zamýšlené téma je "vytváření zvuků" na různém hardwaru a softwaru k tomu určenému. Běžně jsem na tenhle termín na internetu narazil přesně v tom smyslu.

    Je to o výměně zkušeností a učení se nových technik, které člověk pak využije pro vlastní tvorbu - přesně jak třeba tady píše
    DESTROYER a já budu na příště vědět třeba - (a tady si trochu vymejšlim) aha, takže ringmod v takovéhle kombinaci dělá to něco na co jsem nemohl přijít (i když jsem si s tím hrál jindy, ale nesecvaklo mi to) - super, tak příště už tenhle fígl budu znát...

    EZOP zase dával k dobru pěknej tip jak pracovat s filtrem a obálkama...
    DESTROYER
    DESTROYER --- ---
    CUNESK8: Oba osc pila (1- 16', 2- 8') velice lehce od sebe detune. Smichano 1 - 100%, 2 - 20%, ring modulator 100%. 24db/oct classic filtr LP, overdrive i rezonance cca 1/3. Obalka plusova zhruba 60%. AMP / MOD si nastav uz dle tvoji potreby. Distroze cca 1/3. Filtr tracking F-7. Velocity citlivosti nula.
    CABOWITZ
    CABOWITZ --- ---
    ((jeste jeden koment - ja jsem co se tyce zvuku dost fetisista, takze to co je ve stredoproudu/oblasti jiz vicekrat slyseneho me moc neuspokojuje a vlastne se mi uz malokdy stane, ze neco prekroci muj prah citlivosti. ale naposled se mi to stalo napr. pri tomhle:

    GÁBOR LÁZÁR - Crisis Of Representation #2
    https://www.youtube.com/watch?v=EoPPYaBjqlM


    jinak posledni cca. dva roky moc rad pracuju s polystyrenem, skripanim vidlicky po skle a shepard-rissetovym tonem. tohle se mi zatim nevycerpalo. :) pristi rok budu stavet nejake alpske rohy z um. trubek :). a aktualne resim mapovani granulanich sampleru na pohyby prstu v mimu-glove,..., a ovladani hlasu pres tenhle zajimavy kontroler.
    k videni a slyseni to bude v prosinci v nd.
    ))
    CABOWITZ
    CABOWITZ --- ---
    hh dik za diskuzi, tak ja se tomu cemu soukrome rikam sound-design venuju cca +10 let - prevezne v divadelnim svete, nejake fimy jsem delal tez. neni to pro me o tom "jak neco nakroutit". neni to pro me ani o tom, jak udelat - rekneme - komplementarni/podpurnou zvukovou linku k danemu performativnimu/visualnimu materialu. utopicky/optime je to pro me o tom, ze v ramci zvuku vytvorim alternativni vyznamovou vrstvu, ktera v danem dile vytvori moznost alternativni interpretace.
    driv jsem si hodne programoval za timhle ucelem vlastni syntaky v pd/supercollideru (a obcas to takhle porad delam), ale v zasade jsem se posledni dobou posunul spis k jistemu druhu "materialniho primitivismu" - tj. cokoliv co ma akusticke kvality, tak muze byt nastroj - jde jen o to najit ke spravne situaci ten spravny nastroj/vyznam. sry. za genericky komentar, treba to pozdeji v nejakem postu budu konkretizovat. :)
    VOYTEX
    VOYTEX --- ---
    AAHHWISEGUY: Soundcloud streamuje 64 kbps Opus, na vaznou praci se zvukem se hodi asi jako dratenka na cisteni zubu.
    QBASS
    QBASS --- ---
    UNREALONE: no ten filtr to pak krásně zakulatí právě když je staženej dole se správnou obalkou... atack cca na 40% decay taky tak nejak a sustain a release skro na nule.
    UNREALONE
    UNREALONE --- ---
    QBASS: mě ten jeden osc přijde takovej dost hrubej, ale asi mu ještě dám šanci když tě tak poslouchám :-)
    QBASS
    QBASS --- ---
    UNREALONE: Me z toho nakonec vysel docela podobnej zvuk. Ale presto jinej. Coz je prave dobre.. Uplne jsem zapomnel jak je jeden osc pila na moogu skvelej. A pak zalezi co se na to pak hodi za fx. Ja dal trash na stredni pasmo a za to jsem zkousel valhala space a delay. Hrozne lehounce. O vikendu nahraju a hodim odkaz. Diky vsem za inspiraci
    UNREALONE
    UNREALONE --- ---
    Vy kdo jste dávali dotazy - přišli jste na něco zajímavého?
    Pokud ano, tak se prosím podělte.

    Já na to teď neměl moc čas, ale chci to určitě zkoušet dokud na to nepřijdu :-)
    MONKEYFIGHTER
    MONKEYFIGHTER --- ---
    LOPIK: No tohle teda zrovna neni uplne klasickej FM zvuk ani zdaleka. Malo co je vic obvoius mono synth nez tohle. Ne ze bys na FM synthu neudelal celkem cokoli ale proc na tom slozite kroutit ocividnej(usislysnej?) jednoduchej mono synth mi unika. Pripadne teda v tvym podani hledat a stahovat patch kde good luck s tim ze chces aby to znelo jako ze jsi trochu zatahnul filtr

    EZOP: S tim poradim to je hodne dobrej point, pred nejakou dobou sem si projizdel synthorial a az u toho mi teprve doslo jak moc si hazis klacky pod nohy kdyz ty veci nastavujes ve spatnym poradi pokud je cilem nakroutit zvuk co nejpresneji podle predlohy.
    UNREALONE
    UNREALONE --- ---
    Jo vidíš glide jsem nezkoušel. Taky může něco být prostě ruční pitch shift.
    QBASS
    QBASS --- ---
    Super kuci, díky za tipy! O vikendu to zase zkusim... urcite to bude blizko tomu co rikate... plus sikovne nastavenej glide. Jinak na minitaura to bude vysoko no. Ale subsequent tohle musi dat. A fx si myslim ze tam bude jak trochu reverbu tak i delay - mozna na sendu.

    Ma to fakt vymazleny ten zvuk v tom tracku...
    EZOP
    EZOP --- ---
    Já mám tip který mě celkem posunul v tvorbě a přitom je to taková banalita:
    Většinou jsem na amp envelope dal release na Inf a nejprve ladil amp obálku až potom filtr a jeho envelope.

    Trik spočívá v tom dělat to obráceně. nechat amp obálku ve výchozím, filtr freq úplně stáhnout dokud neslyším žádný sound. Vytáhnout env depth úplně nahoru a poladit dle chuti filtr envelope. Nakonec +- okopírovat amp envelope podle té filtrové.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam