• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KULHYUI design, design systémy, interakční design, ♥ Figma
    Design rozhraní webů a aplikací. Architektura design systémů. Interakční design. Všechno okolo Figmy, ale i dalších editorů (XD, Sketch, Framer, Webflow).

    Jaka je vase design role?


    Instrukce:
    Pokud profesne delate UI design, jakou roli ve firme zastavate, priapdne jak by jste svou roli definovali, pokud delate sami na sebe?

    15 hlasy od 15 respondentů

    rozbalit záhlaví
    KULHY
    KULHY --- ---
    UV_CAT: Zkusenost nemam, ale casto sklonovana je v tomhle kontextu Anima.

    Anima: Design to code | High-fidelity prototypes
    https://www.animaapp.com/
    UV_CAT
    UV_CAT --- ---
    Má tady někdo pozitivní zkušenost s některým z pluginů pro konverzi Figma > HTML?
    GEN_IO
    GEN_IO --- ---
    KULHY: :) eh. No to máš asi recht.
    Tak držím palce. Třeba tím, že je to offiko počin of figma community, tak výstup bude ok. No vyhouklo to na mně, prodávám, jak jsem koupil. Na první pohled to vypadá sympaticky..
    KULHY
    KULHY --- ---
    GEN_IO: Zrovna nedacno jsem neco takoveho pouzival, ale vysledek byl dost bordel. Mel jsem za to ze uklid po importu je nevyhnutelny — zkusim tohle, jedtli to bude lepsi. Asi dost zavisi na kodu. Dik
    GEN_IO
    GEN_IO --- ---
    Dovolím si odložit. I pro ostatní. Nevím, jestli jste zaregistrovali. Třeba se bude komu hodit ⭐️

    Convert any website into fully editable Figma designs | HTML to Figma file
    https://youtu.be/gk7tr31KqEM


    Plugin: https://www.figma.com/community/plugin/1159123024924461424/html.to.design

    KULHY
    KULHY --- ---
    INXS: Peknej obrazek. Asi by bylo fajn prilepit nejaky fiunkcni link na nabor. :)
    KAJJAK
    KAJJAK --- ---
    ok, dobre vedet
    KULHY
    KULHY --- ---
    Dokonce i Screen Resolution to ukazuje v prepoctu tech 1728x1117 (namisto fyzickych 3456 x 2234).
    KULHY
    KULHY --- ---
    KAJJAK: Ne ukaze, ti neco mensiho, protoze opravdu vi, jak velky byl vyrez browser okna, ale relativne k tem 1728 x 1117.
    KAJJAK
    KAJJAK --- ---
    a ten browser size ukaze tedy 1728 x 1117?
    KULHY
    KULHY --- ---
    KAJJAK: To nehraje roli jakou mas pixel densitu. Treba novy 16 Macbooky — 3456 x 2234 je fyzicky rozliseni dipleje a pxiel denisita je 2x — takze realnej screen estate je dvakrat mensi 1728 x 1117. Proto je super, ze ten tam ten udaj Browser Size je (ted jsem mrknul jak se jmenuje).
    KAJJAK
    KAJJAK --- ---
    KULHY: a jak je to s tim 1 nebo 2px hustotou co ukazuje developers tool ve firefoxu? typicky treba u ipadu? neni pak velikost okna da se rict 2x mensi?
    KULHY
    KULHY --- ---
    DSTEPZ: Afaik viewport size je exaktni udaj o velikosti okna v kterym se web renderuje.
    REEN
    REEN --- ---
    DSTEPZ: z GA screen resolution ne viewport size, hotjar nebo smartlook ukazuje average fold, kde average je hodne nebezpecnej udaj... ale podle scroll mapy se da orientovat docela dobre...
    DSTEPZ
    DSTEPZ --- ---
    KULHY: jasny toho bych se drzel. Ono se to v zaveru stejne strasne rychle meni, jak vznikaj kazdej tejden novy displaye. Jak pise reen, urcite primarne optimalizovat pro mobil, na telefonu ses vzdycky mnohem vic omezenej prostorem a nekdo pridava do grafiky ruzny unteraktivni picovinky (sipecky, skroluj kamo atd). U desktopu je to byva oser, ale visml jsem si, ze hodne obrovskejch webu ma defaultni wiewport 992 px + okraje, pze vychazej z boostrapu a 1 az 2 breakpointy na vetsi screeny a temer na vsem je grid a flexbox. Btw. z GA stejne nevyctes, jak pracuje clovek s oknem prohlizece ale jen s obsahem nebo se mylim?
    REEN
    REEN --- ---
    KULHY: https://gs.statcounter.com/screen-resolution-stats obecne bych rekl, ze na vysku se vejit do 800 – browser, pripadne delat responzivni i vertikalne... coz obvykle resi variabilni velikost pisma.
    KULHY
    KULHY --- ---
    DSTEPZ: Jasne ze nikdy nevis, ale da se identifikovat nejaky vetsinove zastoupeny rozliseni z GA a na nej zkusit optimalizovat.
    REEN
    REEN --- ---
    KULHY: Ale jako obecne pokud ma uzivatel „pocit“ ze je na konci stranky tak je mene pravdepodobny ze bude pokracovat...
    Tady k tomu je neco od NN ale teda z 2015 https://www.nngroup.com/articles/page-fold-manifesto/ (monitory se az tak nezmenily, nejaka obecna vule skrolovat asi roste, ale data k tomu nemam). Mam data z heatmap kde je zajimavy, ze na mobilu lidi skrolujou na stejny strance vic nez na desktopu...

    K tomu co resis mam jeste testy overeny to, ze kdyz je hero banner moc vysokej a nejaky boxiky pod nim „nevykukujou“ nahoru lidi na ne klikaj o hodne mene a jdou spis pres menu.
    A taky ze hero banner maj lidi obvykle celkem sklon ignorovat :-)
    DSTEPZ
    DSTEPZ --- ---
    KULHY: Imho neni, pze nikdy neodhadnes, jak ma uzivatel velky okno prohlizece, zda si jo nezmensil atd. Samo by to slo asi resit kdyz budes mit sekci treba 80% viewport height, ale stejne myslim, ze lidi jsou uz zvykly skrolovat:)
    KULHY
    KULHY --- ---
    Zrovna resim v praci odsazeni obsahovej bloku na webovy strance. Specificky se bavime o tom jestli je dulezity pro uzivatele zajistit i pro pomerne maly rozliseni (jako je 1280 x ~700), aby byl ve viewportu vzdy videt kousek dalsiho bloku.

    Cetli jste nejaky pojednani, zavery z testovani nebo mate vlastni zkusenost, priapdne i subjektivni nazor?

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam