• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XBAHNOSpolečnost pro oslavy neobvyklých svátků - 13.11. Mezinárodní den nevidomých
    Pečete pie na den pí? Jak velké těsnění vystavit na den prasklých těsnění? O mezinárodním dnu balbutiků koktat nebo nekoktat? A jak správně oslavit den suchého zipu?


    KT45 (4.11. - 10.11.)

    4.11. Den zdravého selského rozumu, Den erotických pomůcek
    5.11. Světový den tsunami
    6.11. Mezinárodní den prevence ničení životního prostředí v průběhu válek a ozbrojených konfliktů a Mezinárodní den povědomí o stresu*
    7.11. Mezinárodní cirkumpolární den inuitů, Mezinárodní den merlotu, Mezinárodní den stoutu* a Mezinárodní den projektového managementu*
    8.11. Mezinárodní den radiologie a Mezinárodní den jazykolamů
    9.11. Mezinárodní den boje proti fašismu a antisemitismu, Světový den svobody a Světový den adopce
    10.11. Světový den vědy pro mír a rozvoj a Mezinárodní den účetních


    KT46 (11.11. - 17.11.)

    11.11. Mezinárodní den prasklých těsnění, Mezinárodní den válečných veteránůSvětový den origami a Světový den sirotků*
    12.11. Světový den pneumonií
    13.11. Mezinárodní den nevidomých
    14.11. Světový den diabetiků, Den guacamole, Světový den kvality* a Světový den zodpovědnosti*
    15.11. Den vězněných spisovatelů
    16.11. Mezinárodní den tolerance, Světový den CHOPN a Mezinárodní den her*
    17.11. Mezinárodní den studentstva, Den domácího chleba, a Světový den předčasně narozených dětí


    KT47 (18.11. - 24.11.)

    18.11. Den princezen
    19.11. Světový den prevence týrání a zneužívání dětí, Mezinárodní den mužů a Světový den toalet
    20. 11. Den industrializace Afriky, Světový den dětí
    21.11. Světový den televize, Světový den pozdravů, Světový den rakoviny slinivky*, Světový den filozofie a Beaujolais Nouveau est arrivé!*
    22.11. Go for a Ride Day
    23.11. Fibonacciho den, Den polyamorie, Mezinárodní den přeživších sebevrahů*
    24.11. Den sardinek a Mezinárodní den pracujících na směny*

    * plovoucí



    Seznam svátků na wiki


    Další weby:

    Days Of The Year
    https://www.daysoftheyear.com/
    World Holidays and Observances
    http://www.holidays-and-observances.com/
    https://nationaltoday.com/
    naughty holidays to remember
    rozbalit záhlaví
    QUANTI
    QUANTI --- ---
    YMLADRIS: škoda, že to není ani na Netflixu, ani na HBO Max :/
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    hezky film o cernoskach v NASA v 60. letech

    Skrytá čísla (2016) | ČSFD.cz
    https://www.csfd.cz/film/432429-skryta-cisla/prehled/

    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    pani co napsala software pro program Apollo

    WOODMAKER
    WOODMAKER --- ---
    I presto, jak to dnes vypada (samej borec), je treba programovani a i ostatni IT historicky spis zenskej, nez muzskej obor.
    Treba Ada Lovelace https://cs.wikipedia.org/wiki/Ada_Lovelace vymyslela rizeni stroju nejakyma zakladnima programovacima instrukcema. Dala tim vlastne pocitacum flexibilitu, rekl bych.
    Nebo taky driv byly programy jen hromady cisel. Cislo instrukce, cislo mista v pameti a tak. Pak ale prisla Grace Hopper https://en.wikipedia.org/wiki/Grace_Hopper s tim, ze bychom programy mohli psat anglicky a napsala i prvni prekladac z anglictiny do te hromady cisel. A tim vymyslela programovaci jazyky.
    A pak se dlouho staraly o programovani pocitacu hlavne zeny. Ale casem se to nejak zmenilo a nevim proc.
    WOODMAKER
    WOODMAKER --- ---
    Tak to nemuzu nezminit kamosky z pyladies! https://pyladies.cz/
    Zamer je mit komunitu zen, ktere bavi IT.
    Spolu obcas poradaji srazy, kurzy Pythonu a treba administrace Linuxu pro uplny zacatecnice uplne zadarmo.
    Maji fajn ucebni materialy pythonu v cestine https://naucse.python.cz/
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    XBAHNO: kdyby nektera zena chtela mit dnes svatek (pusobit v IT) a dejme tomu nevi, jak na to, tak super particka jsou Czechitas https://www.czechitas.cz/

    (zivot v IT me bavil mimojine pro to, ze je tam prave vetsi prostor pro tu inovaci, originalitu, kreativitu .. lidi v IT jsou zvykli ze zmena je permanentni stav a ze hodnotne je to, co funguje, spis nez prioritne to jak "se to vzdycky delalo")

    XBAHNO
    XBAHNO --- ---
    SHEALA: Staci 4, jako na jakoukoliv mapu (https://en.wikipedia.org/wiki/Four_color_theorem). Muze se vyskytnou neco, co by slo obarvit trema, ale uz od oka vidim misto, kde tahle obarvit nepujde. Pak tu ale je to prakticko-esteticke hledisko, kterymu ale uplne nerozumim, ale uznam i existenci algoritmu, ktery poskytne "hezci" vysledek. At uz to je cokoliv, vcetne kacirske myslenky obarvit sousedni listecky stejnou, zelenou barvou.
    SHEALA
    SHEALA --- ---
    XBAHNO: imho právě čím lepšé algoritmus tím stačí miň barev.
    _LEPIK_
    _LEPIK_ --- ---
    taky je dnes den země..
    Earth Day 2022: Google Doodle shows impact of climate change at 4 locations
    https://youtu.be/vWqpat_t-Jo
    XBAHNO
    XBAHNO --- ---
    Mezinárodní den žen v ICT
    Dnes je slavny den! A tak preji vsem zenam v ICT to nejlepsi k jejich svatku!

    Ty z ICT zajiste naleznou vhodny algoritmus, ktery jim jejich kvetinu obarvi(lepsi algoritmy i vice nez ctryrmi barvami) no a ty ostatni, neslavici, muzou pouzit graficky editor nebo nedejboze pastelky.

    XBAHNO
    XBAHNO --- ---
    TILIO: Heh... To je zajimavy tema. Co se cizincu tyce, tak ti co to tak berou, jsou z valny vetsiny ze zemi, kde bud vlastni jazyk slysi ruzne zmatlanej velmi casto, takze jim to neprijde(anglicky a spanelsky mluvici zeme), nebo jsou sami vyrazne polyglotni narody(benelux, svajc...). Jinde to ale taky takova slava neni. Na coz jsem ted taky narazil - trochu mi jeblo a zacal jsem se ucit vietnamsky. A rikal jsem si, jaka to bude parada, rodily mluvci doslova na kazdym rohu, to se to bude trenovat. A prd. Presvedcit vietnamce, aby na tebe mluvil vietnamsky je neskutecny problem. Uplne bezne to vypada tak, ze vlezu do do vecerky, "Em cháo chị! Chị khoe khom?" "Dobry den, diky za optani, jak se mate vy?" a mam po konverzaci :-(. Takze nejsme v tom sami a nebo maji ve vietnamu podobny problemy ve skolstvi, jako mame my. O tom, ze ve francii je jednodussi domluvit se rukama, nohama a tim co mi zbylo v hlave z dvou let francouzstiny na zakladce nez promluvit anglicky uz vubec nemluvim.
    XBAHNO
    XBAHNO --- ---
    A abych pochvalil svoji kreativitu:

    To je tak, kdyz se soused divi, ze nemam ve skleniku maximominimalni teplomer - tak uz ho mam, i s vlhkomerem a spinanim topeni. Jeste to naucim zalejvat a vetrat.
    A jeden z 3d tisku: https://www.thingiverse.com/thing:5269787 - na tom je zejmena kreativni to, ze to je spiralova vaza, takze pomerne velmi rychly tisk.
    Taky mate nejaky svoje zhotovitka?

    XBAHNO
    XBAHNO --- ---
    VOIKUKKA: Spatni ucitele se, bohuzel, stale jeste vyskytuji. A vyskytovat budou, jejich vyskyt lze sice omezit, ale nikoliv eliminovat, na to je jich moc.

    EKG:

    EKG
    EKG --- ---
    XBAHNO: Znamky jsou predevsim hodnocenim ucitelu, jestli vubec za neco stoji.
    VOIKUKKA
    VOIKUKKA --- ---
    YMLADRIS: Aktuálně v dospělosti bojuju s tím, že mám hlavu plnou myšlenek a nápadů, ale vždy když je prezentuji: (manžel/rodina/kamarádi), tak mi všichni tvrdí jaká je to blbost a nejde to. Pak většinou zjistím, že někdo průbojnější to prostě zrealizoval.
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    VOIKUKKA: Moje hypotéza je že učitelka taky zažila 10000 hodin který byly na principu "zkuste přijít na co myslím". Xbahno se naopak domnívá že to není vliv školy ale že lidi obecně originalitu nechtějí.

    Myslím že jsou nějaký výzkumy že předškolní děti jsou mnohem kreativnější ale nechce se mi to dohledávat
    VOIKUKKA
    VOIKUKKA --- ---
    YMLADRIS: Nás se učitelka na ZŠ ptala, za jak dlouho se uvaří 4 vejce když jedno se vaří 5 minut. Nechtělo se mi počítat, zamyslela jsem se a napsala 5 minut. Bylo to vyhodnoceno špatně, protože přeci se učíme násobit, tak mám násobit, vejce budeme vařit postupně když násobíme a přemýšlet nad tím, že ty vejce hodím do hrnce najednou je blbě. V ten moment jsem patrně začala školu nenávidět. Otec sice pochválil mé úvahy, ale už nedokázal objasnit proč učitelka nemá pochopení pro správnou odpověď, která se neshodovala s její "správnou" odpovědí.
    XBAHNO
    XBAHNO --- ---
    YMLADRIS: Tak školy a učitelé jsou různí, těžko generalizovat. Ale ve srovnání "za nás" a "teď moje děti na prvním stupni" tak vidím jistý pokrok, i když ani za nás to nebylo úplně špatný a ani teď to není úplně skvělý.
    Horší, nebo spíš zajímavější, je to s tím odmítnutím okolí, který žádnou originalitu nechce. To je totiž obecná vlastnost řekl bych většiny lidí. A třeba lidi z reklamek a PR si na tom postavili živobytí, že s tím umí bojovat. A tak spíš podporuji svý děti ve schopnosti s tím bojovat a prosadit se, než že bych se pokoušel o (marný) boj s okolním světem, aby originalitu přijímal, což se nestane, protože by to bylo proti zásadní lidské vlastnosti, kterou je lenost a pohodlnost.
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    XBAHNO: dobre treba se skoly uz zmenily (ale nevim)

    mam takovou klicovou vzpominku z druhe tridy, kdy se pani ucitelka ptala Ktere rocni obdobi je nejlepsi? a vsechny deti ze leto protoze prazdniny. videla jsem na ni ze to neni ono. mela jsem tehdy uz dost načteno a napadlo me, ze dospeli hrozne nadelaji s jarem, hrozne to oslavuji, ten navrat zivota a tak. tak jsem zkusmo rekla Jaro - a co bys rekl, bylo to ono! ucitelka byla stastna. tehdy jsem poprve pochopila, ze dospeli chteji od deti slyset predevsim potvrzeni sveho nazoru (byt bych to tehdy nebyla schopna takhle zformulovat)

    samozrejme muzes uvest milion protiprikladu jak skola kreativitu nenici, a taky to muze byt moje osobni precitlivelost na odmitnuti od okoli, ktere zadnou originalitu nechce (moje zivotni zkusenost v kostce)
    XBAHNO
    XBAHNO --- ---
    YMLADRIS: Kreativita je samozrejme pozitivni vec a sam sebe povazuji za kreativniho. Jenom teda nesouhlasim s tou tezi ze za value=0 a prijde trest a to ani v souvislosti se ZS. Ona jedna vec je kreativni myslenka, ktera se ukaze spatna - a na tom neni nic zlyho, takhle funguje veda a druha vec je nesplnit zadany ukol, jehoz reseni by zakovi melo byt jasny a za to nasleduje trest. A, zaplatpanbuh, vidim to i v ty skole, kde v "ucici fazi" je nechavaji ty postupy hledat a k chybam jsou tolerantni(protoze to nejsou chyby, jen spatne napady), zatimco v "overovaci fazi" uz ty tresty v podobe spatnych znamek prichazeji. Coz taky neni spatne, to je zpetna vazba.
    Kdyz uz jsme u tech omylu, ktery jsou nevyhnutelnou casti procesu inovace, tak pridam jeste jedno video: https://www.youtube.com/watch?v=keJbMu2SRnk . Je to dlouhy, ale vtipny a stoji to za to. Nejenom protoze je to vtipny, ale prave i kvuli tomu, ze omyl je zakladnim stavebnim prvkem vedecke prace a dobre zadokumentovany a prozkoumany omyl je vlastne stejne hodnotny, jako spravna myslenka.
    A jen tak do plena: Co kreativniho ci inovativniho jste spachali v poslednim roce? Na cem prave pracujete?
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    co se tyce te kreativity

    Robinson defines creativity as "the process of having original ideas that have value". It differs from imagination, which is the ability to bring to mind things that aren't present to your senses.

    v posledni dobe me oslovil tento obrazek. vyjadruje podle me hodne. value nejake kreativni ideje se musi otestovat v realite. problem je, ze jsme vsichni ze skol naprogramovani, ze dulezitejsi je nechybovat nez byt kreativni. pokud nase idea se ukaze ze nema value, nasleduje trest = deset tisic hodin v ZŠ je takto postavenych.

    jak podporujete kreativitu svou a vasich deti?

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam