• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KOJAProgramovani 40+
    Diskuze o obzive programovanim pro starsi a pokrocile.
    rozbalit záhlaví
    KOJA
    KOJA --- ---
    KOC256: Wine sice nepovazuju za nic revolucniho ale to kam to Steam dotahl s Protonem je imo impozantni. Ja jsem vzdycky hral bud starsi nebo hw-nenarocne hry a prakticky celou svoji kolekci na Steamu ted muzu hrat bez problemu na Linuxu.

    Proton (software) - Wikipedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/Proton_(software)
    KOC256
    KOC256 --- ---
    SPIKE411:
    nečerti se, já tomu fakt nerozumím. Jen mi laicky přišlo, že se to musí ladit pro každou aplikaci zvlášť. někde byly i seznamy, co v tom jede a co ne a i staré aplikace (starý FW, staré API) prostě nejelo všude...

    Ale fakt tomu prd rozumím. Je to jen pohled z venku...
    SPIKE411
    SPIKE411 --- ---
    KOC256: Tak jasně, vždycky budou pozadu. Ve Windows se objeví nějaké nové API, framework… ve Wine ho začnou implementovat ve většině případů nejdříve ve chvíli, kdy někdo narazí na to, že mu nejde provozovat nějaká aplikace, která to API/framework začala využívat, a nahlásí to…

    Pokud chceš 100% kompatibilitu s Windows, chceš Windows.
    KOC256
    KOC256 --- ---
    SPIKE411:
    mě zaujalo a ne, wine není jesťě v tomhle plně funkční.. Což je věta kterou, jak jsem psal, slýchávám 15+ let kdykoliv se o WINE mluví.
    SPIKE411
    SPIKE411 --- ---
    CrossOver dodává komerční verzi a platí nějaké vývojáře
    Windows Software on Mac, Linux, and ChromeOS with CrossOver | CodeWeavers
    https://www.codeweavers.com/
    Na Wine je založený Proton
    https://www.protondb.com/

    Před lety vývoj nějak celkem stál a všechny zajímavé změny se hromadily ve forku wine-staging, ale pak se nějak dohodli, z wine-staging je v podstatě testovací větev, velká část změn se začlenila do hlavní větve a nové verze vycházejí každou chvíli.

    WINE - Phoronix
    https://www.phoronix.com/scan.php?page=search&q=WINE

    Částečně na tom staví taky ReactOS, ale ten má skutečně ještě hodně daleko k použitelnosti.
    Front Page | ReactOS Project
    https://reactos.org/

    Nevím, co tam chybí za významný posun?
    SPIKE411
    SPIKE411 --- ---
    KOC256:

    WineHQ - Wine Application Database
    https://appdb.winehq.org/
    K tomu projekty jako https://github.com/doitsujin/dxvk dost pomohly s kompatibilitou a rychlostí her atd.
    KOC256
    KOC256 --- ---
    MLEKAR_STEIN:
    O WINE slýchávám od dob studií na VŠ. To asi nikdy nebude úplně OK, když za 15 let se to významně neposunulo… - ale prd tomu rozumím…
    MLEKAR_STEIN
    MLEKAR_STEIN --- ---
    KOLCON: spíše si adoptují nějaké kousky, asi je pravdivá legenda o *bsd tcp stacku ve windows, který pak snad přepsali sami.
    a pak si myslím, ze spíš to dokonverguje ke spolupraci. *BSD, Linux nebo win binárky půjdou spustit s nějakým frameworkem kdekoli. a ne, wine není jesťě v tomhle plně funkční.
    KOLCON
    KOLCON --- ---
    QWWERTY: Já spíš čekám že widle časem přejdou na Linux jádro
    MLEKAR_STEIN
    MLEKAR_STEIN --- ---
    QWWERTY: titul "Velký Hrobař" si zaslouží i Oracle a IBM
    =8-?
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    SPIKE411: ja si nemuzu pomoct, ale od MS adopce linuxu a platforem jako github porad paranoidne ocekavam jejich EEE strategii
    Embrace, extend, and extinguish - Wikipedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/Embrace,_extend,_and_extinguish

    treba to tak neni a nekomu konecne doslo, ze se musi naucit koexistovat s opensource, ale zni mi to moc optimisticky, aby to byla cela pravda
    SPIKE411
    SPIKE411 --- ---
    Pokrok za poslední dvě dekády?

    (Úspěch a rozšíření FOSS celkově. M♥️L je jen taková třešnička. Hobby/DIY, akademická/vědecká sféra, ale i velkej byznys. Je všude. I na Marsu. :) A od software se to přelévá i do hardware.)

    GOSHEWAN
    GOSHEWAN --- ---
    SAJAGI: Jen zkusil a nechal toho. Jako napad se mi to libi hodne, nicmene zatim kvuli tomu nove lidi hledat neprestavame (:
    JANFROG
    JANFROG --- ---
    E2E4: Treba ty SMT solvery. Tak do 2007 (plus minus autobus) to nebylo moc prakticke, protoze exponencialni slozitost. No pak se prislo na to, ze nektere prakticke podmnoziny tyho problemu lze resit v polynomialnim case.

    Alespon to je moje chapani veci, nejsem matematik, jen BFP (bezny franta programator), DARK_ONE me mozna opravi / doplni. Kazdopadne to do dokaze Z3 je docela pusobive. A zaroven je (Z3 konkretne) dobre technicky udelane, je to .so s dobre navrzenym C API, je desne jednoduche to zacit pouzivat ve svem programu.

    A to co se nad tim stavi je nemene "mind-blowing" - "symbolic execution" programu, "superoptimization", ...
    KOJA
    KOJA --- ---
    JANFROG: Jj, rozumim. Ja obvykle jdu s nekym na kafe kdyz pustim testy :) Aspon se clovek udrzuje v obraze co delaji lidi kolem
    JANFROG
    JANFROG --- ---
    KOJA: No tak moje motivace je samozrejme mit vymluvu proc nic nedelam :-)

    Ty reseni co popisujes znam a pouzivam kdyz to jde, bohuzel (bohudik :-) se nedaji vzdy pouzit.
    KOJA
    KOJA --- ---
    JANFROG: Zalezi na motivaci jedince :D
    Slysel jsem, ze jsou i taci co v takovych chvilich resi distcc, ccache nebo aspon cross-compilaci na vhodnejsi platforme. A nebo lobbuji za neco z toho u svych nacelniku :D
    SAJAGI
    SAJAGI --- ---
    SAJAGI: ... pinvoke deklaraci funkcí, ne jejich volání, aby se toho někdo nechytnul.
    SAJAGI
    SAJAGI --- ---
    GOSHEWAN: Zkusil jsi? Mně přijde na něco fajn už dnes. Nenechávám ho generovat moc kódu, spíš dopisovat chybové hlášky, komentáře, další test casy, apod. Zatím nejvíc oceňuju v psaní P/Invoke kódu v .NET (kdy je mnohdy přesnější než pinvoke.net).
    JIMX
    JIMX --- ---
    DELVIT: je toho víc, ale imho největší přínos je v "reaktivitě" HTML ... tj. HTML se ti mění na základě šablony podle podmínek ... tj. neřešíš např. nějaký volání document.getElementById('xyz').hide() resp. show() v rámci nějaké event, kterou jsi vyvolal třeba kliknutím na tlačítko ... ale v rámci obsluhy té eventy jenom nastavíš hodnotu proměnné a podle podmínky se ti ten element zobrazí nebo skryje ... a to je jenom základ ... můžeš třeba generovat řádky tabulky přes foreach nad polem a pak stačí do toho pole přidat položku a ono ti to samo přidá řádek ... obecně řečeno se vůbec nestaráš o úpravy DOMu (tak, jak se to dělalo před tím), ale dělá je za tebe automaticky FW
    INDIAN
    INDIAN --- ---
    Za me byly nejvetsim pokrokem za posledni 2 dekady:

    * rozvoj NoSQL databazi, drivejsi nutnost pocitat pouze s relacnima byl dost svazujici pri navrhu jakyhokoli reseni
    * rozsireni asynchronnich frameworku (za me konkretne v pythonu asi uz ne moc pouzivanej Twisted, ted asyncio ktery uz moc dneska nestiham sledovat)
    * jiz zminovany kontejerovy platformy, docker zobecnil do ty doby malokomu srozumitelny urovne izolace prostredi a vytvoril pevnejsi vazbu mezi vyvojem a nasazenim do produkce
    * navazu na predchozi bod - vznik CI/CD cyklu a jeho zlidoveni s nastrojema jako Jenkins, Gitlab CI, atp
    * musim vyzdvihnout i linux desktop, kterej bez velkyho geekovani je dostupnej prakticky komukoli oproti drivejsku, kdy odrazil vetsinu primouzivatelu uz u instalace (jakkoli moc nemusim ubuntu, tak to na tom ma nejvetsi zasluhu)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam