• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KOJAProgramovani 40+
    MLEKAR_STEIN
    MLEKAR_STEIN --- ---
    JARDABEREZA: kento něco takovéhle?
    Když všichni pracují na 100%, což znamená, že se systém pohybuje na paretovském optimu, tak když chci někde přidat, musím někde jinde sebrat. Proto se hodně věcí navrhuje tak, že nejlépe pracuje na 60-80% max výkonu. Dokonce i robotické sklady nemohou jet na 100%.
    U tvůrčích lidí ke to trochu složitější, ale více méně se dá říci, že když pracují hodně, tak je to čistého času tak 4 hodiny za den. zbytek času se připravují na práci, povídaji si o ní atd.
    ty čtyři hodiny čisté práce většinou zaberou tak 8 hodin.
    a není v tu chvíli moc prostoru jak přidat. člověk už musí ukrást někde čas, ať už sobě nebo na jiném projektu.
    bylo by asi dobré kdyby lidi prostě pracovali méně :) aby občas mohli pracovat více.
    JARDABEREZA
    JARDABEREZA --- ---
    Co si o tom myslíte? https://threadreaderapp.com/thread/1565772214334529540.html Když jsem to četl, tak jsem si vzpoměl na tu diskuzi o vyhoření tady.
    EPICFAIL
    EPICFAIL --- ---
    SUCHRE: Praha Broadcom/CA
    DRUDRIGER2
    DRUDRIGER2 --- ---
    SATAI: bylo to jen click click dole a hned nahoru. ale cacti monitorovaci system to zaznamenal...
    SUCHRE
    SUCHRE --- ---
    EPICFAIL: Brno?
    DARK_ONE
    DARK_ONE --- ---
    DELVIT: Za sebe bych do toho znova asi nesel (jsem osvc), tady to jinak neslo, protoze firma tak mela zamestnany vsechny lidi ze zahranici.
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    DARK_ONE: Mi prijde ze pokud to budu brat ze nakladove to musi vyjit pro americany stejne at plati mzdu nebo fakturu (tj, srovnava se faktura se superhrubou), tak ty 2 mesice odstupnyho na tom OSVC nasetris tak jako kazdy 3-4 mesice. Takze po 3-4 mesicich mas svoje 2 mesice odstupnyho a vsechno pak je cistej zisk.

    (Ja delal pro NZ, nejdriv na OSVC, kdyz srazili pausal na 1M tak sem presel na sro, kde to celkovy zdaneni je 19% a pak 15%, takze celkem asi 31%, plus to teda chce ucetniho, ale zase neni problem s tim ze by nekdo resli svarc)
    BLESK808
    BLESK808 --- ---
    EL7334: Já dělal taky z 90% digital. Těch zvukařů v žánrech není zas tolik, takže se uživit dá podle mě velmi dobře. Je to ale řehole. Jedna věc je vydělávat hudbou a dělat si k tomu sám zvuk. Druhá věc je dělat recording a zvuk na zakázku, protože pak posloucháš věci, který nechceš slyšet:-) Nahráváni přežiješ, ale když to pak posloucháš ve smyčkách několik hodin, tak se chceš zabít:-)
    DELVIT
    DELVIT --- ---
    DARK_ONE: právě tento způsob zmiňovali, ne ale konkrétní firmu. Je to ale stále otevřené a právě to chci nastudovat a právě zízkat nějaké zkušenosti od lidí jako si ty.

    Po té zkušenosti, šel bys do tohoto způsobu znova? Nebo raději do contract agreement?
    DARK_ONE
    DARK_ONE --- ---
    DELVIT: taky by mohli vyuzit 'employer of record' firmy, ktere maji v dane zemi zastoupeni, a jsou pak tvym faktickym zamestnavatelem, s firmou maji kontrakt zvlast. Berou si za to fixni mesicni poplatek. Napada me oyster a letsdeel - zkusenost mam jen s tim druhym a s letsdeel uz bych osobne nespolupracoval (smlouva je neprehledny template, okamzitou vypoved ve zkusebce nechteli akceptovat, protoze uz meli zpracovany payroll, dodat papirovy a podepsany vytisk smlouvy jim trvalo pres tri urgence asi mesic a pul).
    DARK_ONE
    DARK_ONE --- ---
    DELVIT: Pro tebe je vyhoda dvoumesicni vypovedni lhuta a narok na odstupne v nekterych pripadech - treba tehdy, kdyz startupu investori zastavi financovani a firma skonci. Pokud to chapu dobre z toho, jak jsem se s nimi tenkrat bavil - neznam pracovni pravo ve statech - je tohle pro ne neobvykla vec. Dalsi vyhoda je, ze pripadne spory se resi podle ceskeho prava. Na druhou stranu kontrakt je IMHO pro obe strany flexibilnejsi, nevaze te na jednu firmu a diky pausalum je danove zatizeni typicky nizsi.
    BLESK808
    BLESK808 --- ---
    EL7334: Je mi 34. Já frustraci u hudby ani nikdy neprožíval. Music už mě pár let neživí. Studio jsem si nechal a občas si nahrávám a zvučím pro sebe nebo známé. Utekl jsem od hudby ve chvíli, kdy se začal měnit trend žánru a já se mu nechtěl přizpůsobovat. Jinak dlouhý sezení je v pohodě, nakonec si ho naředíš právě odbíháním na checkování soundu do auta a na JBLko na lavičku:-))
    BLESK808
    BLESK808 --- ---
    DWICH: Mám kamaráda, který šel úplně stejnou cestou. Nejmenuje se ten tvůj známej náhodou Dan?:-) Jinak všem moc díky za reakce. Veškeré info pečlivě zpracovávám.
    DWICH
    DWICH --- ---
    BLESK808: Známej zmiňoval, jak přešel z DTP/grafiky do her. Co přesně tam za grafiku dělá, to netuším, ale vypadal nadmíru spokojeně.

    Jestli je ti to bližší např. kreativou, jestli je to pro tebe hmatatelnější např. tím, že vidíš výsledek narozdíl od programování, může to pro tebe být cesta.
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    AMBIENTIUM: nebudem si nic namlouvat - pri pohledu zpatky tam bylo spatne vic veci a cely to melo byt navrzeny jinak, od architektury po hardwarovy setup (ani nevim, jestli ten switch co se staral o tuhle cast site, VLANy umel)
    tohle byl setup, ktery se tak "kdysi davno udelal", "good enough" a v 99% fungoval, takze dokud neprisel pruser, tak se tomu nevenovala pozornost, protoze se vetsinu casu hasily akutnejsi veci
    ale to uz tak u podniku, kde maji 4 lidi na starost veskerou techniku v celem arealu od detekcnich smycek u zavor az po konfiguraci serveru, asi byva
    HUGH_BOYLAN
    HUGH_BOYLAN --- ---
    BLESK808: Nauč se ten zvuk dělat dobře v Unreal Engine 4 nebo 5 a za rok tě někde vezmou. Na nějaký Python se pro začátek vykašli, to až později, když v tom už budeš umět chodit. Začni malým placeholder projektem, kde si s tím zvukem budeš hrát, aby ten pocit z toho fungoval a byl živý. Čili nějaké typické lokace.

    Les
    Silnice
    Rušná ulice
    Tmavé zákoutí
    Hostinec
    Diskotéka
    Malý byt

    A k tomu kombinuj vlivy prostředí na zvuk.

    Déšť
    Bouřka
    Vichřice
    Válka
    Požární poplach

    Studiem pouhého Pythonu se ke Game Dev odvětví přiblížíš výrazně méně. Je to především o znalosti nejběžnějších nástrojů. Což je dnes UE, Unity a v pozadí klopýtá Cry Engine.

    I kdyby nakonec tvé vysněné zaměstnání mělo vlastní toolkit, budeš mít přehled o principech a to se v daném oboru cení nejvíce.
    HNZ
    HNZ --- ---
    BLESK808: manzelka sla jeste na rodicovsky na kurz pythonu, pak delala jeste sama nejaky online kurzy a pak se docela dobre chytla jako junior qa, dnes po cca trech letech uz to ma celkem v maliku. po trech letech hodne slusny penize, neomezenej ho, komp, mobil a dalsi startup benefity.. ale mela kliku na praci (kterou sem ji dohodil u bejvalyho zamestnavatele). nicmene je to o pristupu - je potreba se tomu venovat a vedet, co chces. ona vedela, ze chce delat qa/testera..
    MLEKAR_STEIN
    MLEKAR_STEIN --- ---
    BLESK808:

    jestli muzu doporucit, tak je prima zacit s necim, co clovek tak nejak zna. Umis studiove veci tak si napis nejaky pythonovsky scripty, ktery budou delat nejakou kyblbrigadu typu vezmu tady hromadu files, prozenu filtry atd.
    jednak to pomuze, a taky budes mit dobrou predstavu co by melo byt vysledkem.
    KEJML
    KEJML --- ---
    BLESK808: Pusť si dokument Nová šichta :) tam si bývalý horník dělá rekvalifikační kurz na programátora. V jeho případě byl největší problém najít si práci jako junior v jeho věku, ale nakonec se mu to povedlo.

    Mám jednu známou, která se z HR nebo podobný pozice přeorientovala na programování (bez předchozí technický zkušenosti) v rámci firmy, ve který pracovala.

    V bývalý práci najali (manuální) testerku, po roce mi v té době už exkolegové říkali, že když najde bug, tak jim k tomu napíše automatický test a dnes má na linkedinu, že pracuje jako developerka někde.

    Takže příběhy existují, pokud máš dost času a trpělivosti. Za víkend to člověk všechno nenasaje.
    SATAI
    SATAI --- ---
    BLESK808: co jsem slysel o hernim prumyslu, tak zadne terno. Ale obecne je Python takovy prijemny univerzal, kterym na dost pozicich (vcetne adminu, QA...) neurazis.

    Jinak nejlepsi investice do pochopeni je urcite napric celym IT Unix. At uz jsi admin, QA nebo programator, tak dokud nechapes, co je to roura nebo file descriptor, tak si vzdycky strasne rychle nabehnes.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam