• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KOJAProgramovani 40+
    Diskuze o obzive programovanim pro starsi a pokrocile.
    rozbalit záhlaví
    SAJAGI
    SAJAGI --- ---
    LWEEK: Jako zaměstnanec jsem pár firem vystřídal (od 15 lidí až po ~200000 lidí celosvětově). Možná jsem měl jen štěstí, ale neřekl bych, že korporát je inherentně horší, než malá firma, oboje má svá pro a proti. V korporátu byla větší míra meritokracie oproti malým firmám, kde vládne v různé míře nepotismus. Stejně tak rozpočet v korporátech na infrastrukturu a pomocné síly (jako testery, adminy, apod.) je něco, na co v malé firmě teď vzpomínám se slzou v oku. Stejně tak fungující (drahá) klimatizace ;)
    JANFROG
    JANFROG --- ---
    LWEEK: Asi zalezi. Byt v nejakem korporatu v R&D oddeleni nemusi byt zle...
    LARS_GUNNER
    LARS_GUNNER --- ---
    LWEEK: Ve startupech jsem byl dohromady 4 roky, ve dvou. Jeden byl vylozene spatnej a ten druhej se chytnul, ale protoze po me chteli agilitu spolumajitele za plat vratnyho, tak se nase cesty rozesly. U tech startupu je urcite lepsi si hned na zacatku nechat napsat smlouvu na podil, protoze kdyz to uspeje, nikomu se pak uz nic narovnavat nechce.
    LWEEK
    LWEEK --- ---
    LARS_GUNNER: Děláš dobře. Já si to minulý rok vyzkoušel a byla to katrastrofa. Ale zase je dobré si to zkusit a vědět co člověk fakt nechce. :) Startupy jsou dost nepředvídatelný. Asi je potřeba najít kompromis. Menší firma která má produkt, který je v černých číslech nebo obecně jsou na trhu už etablovaný. Korporát jsou dobrý peníze a jistota, ale člověk tam duševně umře.
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    CERMI_FOX: imho je otazkou, jak moc se takovy korporat zasekl v legacy a zije ze sve minulosti (licence, infrastruktura, pozice na trhu...)
    napr. muj dojem u nas je, ze s migraci fyzickyho legacy do cloudu a prechod na reseni, ktery jsou open, prichazi spousta konkurence, ktera se driv nemela sanci chytit. (eg startupy, ktery maji par lidi, ale makaji vsichni)
    ofc ten korporat bude setrvacnosti existovat treba dalsich 10-20-30 let, ale uz ted mam pocit, ze znacne zaostavame a nemame technologie na urovni, aby jsme si udrzeli pozici az prijde dalsi technologicky skok. ta koule na noze "produktivni tahnouci neproduktivni" v tomhle imho bude hrat znacnou roli.

    ty lidi casto nemusi byt "neproduktivni" v tradicnim chapani, ie delajici absurdni minimum, aby je nevyhodili.
    obcas staci, ze se za kazdou cenu snazi udrzovat status quo, nemaji chut poustet se do novych technologii, neudelaji zadny krok k podpore/adopci novych procedur, etc... nebo jsou aktivni, ale uplne spatnym smerem a venuji pozornost vecem, ktery si nezaslouzi prioritu


    (a ted bych mel prestat zvanit na nyxu a jit zpatky delat, ze jsem produktivni :D )
    LARS_GUNNER
    LARS_GUNNER --- ---
    CERMI_FOX: Nemyslel jsem zrovna korpo. Znam i firmy o dvaceti lidech, kde to tak funguje.
    Vydelecnost korporatu je spis sile a velkem kapitalu, nez v kvalite, takze tam to takhle muze fungovat i 9/1. Ale ja v korpu zatim nepracoval a snazim se tomu pokud mozno vyhnout.
    FARIN
    FARIN --- ---
    CERMI_FOX: bavime se o programovani 40+, to uz by mel mit clovek dost rozumu na to aby dobrovolne nedelal 10h sichty (pokud za to nedostava adekvatni plat)
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    LARS_GUNNER: a i tak jsou takove korpo vydelecnejsi na zamestnance jak minifirma, kde makaj vsichni :)
    LARS_GUNNER
    LARS_GUNNER --- ---
    Humor tkvi v tom, ze jsou firmy, kde tri produktivni zivi tricet neproduktivnich.
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    KOC256: jako kolem vajec? Jakože rozbít (zadání a scope) a pak usmažit (v nerealistických deadline)? Jo, to by odpovídalo :)
    KOC256
    KOC256 --- ---
    JINX:
    Tak ono to je zřejmě vždy vyváženo tím, co je firma ti ochotna zaplatit. Pokud by byly neomezené možnosti, tak si spousta lidí nechá i za krk nasrat, ale pokud máš možnosti jen průměrné, tak se vždy jednoduše najde "lepší angažmá"...
    JINX
    JINX --- ---
    KOC256: A mate i homeoffice/remote? Kde ze to pracujes?
    LARS_GUNNER
    LARS_GUNNER --- ---
    KOC256: On je tlak znatelny vsude, kde je takovy ten typicky organizacni bordel. Nekomu to vyhovuje, protoze se za ten bordel schova a ti co jim to nevyhovuje brzy odejdou tam kde jsou spokojenejsi a tim je vesmir v rovnovaze.
    KOC256
    KOC256 --- ---
    Já teda nevím v jakých korporátech děláte, ale u nás se už musí chodit kolem programátorů jak kolem vajec, aby byli spokojeni a nechodili jinam... Natož jim diktovat něco co nechcou... :)
    LARS_GUNNER
    LARS_GUNNER --- ---
    KLEINZACH: Vavra me presvedcil, jak moc je dulezita schopnost uzivat jazyk moudre. I kdybych sympatizoval s devadesati procenty toho, co rika, tak to podava zpusobem vesnickeho hospodskeho, takze jsem vzdy obdivoval, ze se dostal tak daleko, musi byt velky talent nebo to druhy.
    KLEINZACH
    KLEINZACH --- ---
    CERMI_FOX: jak rikam, ta prace umi bejt fakt zajimava, takze ti nevadi to delat i 16h denne. a pak prisly deti.. A SPADLA KLEC ;) (Dylan Moran reference)
    KLEINZACH
    KLEINZACH --- ---
    LARS_GUNNER: byl sem tam nekdy z pocatku a Vavra je sice komplikovana osobnost s NAZORY, ale da se s nim domluvit. ta domluva bude dlouha a nekdy lehce vyostrena ale nakonec to udelas tak jak on chce ;] ja odesel kvuli lead devovi, protoze to byl hroznej ufoun, ale jinak tam az na vyjimky byli fajn lidi. jestli to bylo napjaty si dokazu predstavit spis z casovych duvodu (nandali si poradnou porci prace a casu bylo malo.. always has been)
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    KLEINZACH: herní prostředí neznám, ale neprotiřečíš si, když na jednu stranu píšeš o stovkách h přesčasů a zároveň o jebání za dodržování 9-17 ?
    9-17 mi přijde jako supr pracovní doba, protože v korporátu většinou je programátorů málo a tedy to skončí dobou spíše 8-18, pokud je klidný den.
    LARS_GUNNER
    LARS_GUNNER --- ---
    SAJAGI: Je to ot, ale zrovna Warhorse mi prijde jako teoreticky dost napjate misto. Uz kvuli Vavrovi
    KLEINZACH
    KLEINZACH --- ---
    LARS_GUNNER: TLDR: je to zabavny ale casove narocny konicek - penize za to sice muzou bejt slusny (vyjma bohemky), ale kdyz k tomu pripocitas ty stovky hodin prescasu tak zase tak dobre placeny to neni. tazke byla to zabavna a dobra prace, dokud byl clovek bez zavazku. rozhodne v korporatu je clovek za hur kvalifikovanou praci mnohem lip placenej a nikdo ho nejebe za presny dodrzovani 9-17.

    programatorsky: do her jsem presel z telekomunikaci (kde jsem delal na starych unixech) takze moje predstava o tom jak se to dela byla dost rozdilna od toho jak si to predstavovali oni: "premejslej, prototypuj, premejslej znovu, udelej a otestuj" se zmenilo v "delej delej makej pico uz to mas?".
    co se tyce kodeni, vetsina beznych veci (stl, boost atp) je pro hry performance problem, protoze se tam setri kde muze - procesorem, pameti - a v tom je to prave zabavny. v korporatu se na todle total sere, dokud to neni problem typu 'data sezraly vsechnu pamet, zakaznik uz dvakrat koupil dalsi a porad to nestaci'.

    a protoze bezednym nadsenim oplyvaji zejmena mladi lide, je jich tam plno a protoze mladi lide maji spoustu zkusenosti, taky to podle toho vypada. a nejen v kodu - napr na mafii2 buildovaci pipeline tvorila pyramida desktopu uprostred mistnosti s kvm switchem. a protoze to lidem ktery v ty mistnosti pracovali vadilo, tak to pak zavreli do kumbalu uklizecky, ale svete div se - zacalo se to pri buildeni prehrivat :D atp

    --
    bohemka je kategorie sama pro sebe - tam to chce fakt hodne a hodne nadseni pro vec (prachy nic moc a tuny legacy kodu horsiho do kteryho zabloudit a opravovat ho je horsi nez smrt). v podstate sem tech nekolik let nedelal nic jinyho, nez hasil prusery predeslych generaci.
    MYKEZ
    MYKEZ --- ---
    SAJAGI: Rád bych se mýlil, ale pochybuju, že to z již zmíněných důvodů může být "bez ironie radost" v jakýmkoli větším studiu (kam bych určitě počítal i BI a Warhorse – kde to mám tak z první a půlté ruky – Amanitu asi spíš ne).

    Kdybych fakt chtěl dělat hry, tak jedině v opravdu malém studiu/sám/s kamarádem...
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    JARDABEREZA: To je vesmes my point. Na hry chtej lidi sami od sebe protoze je preci super cool delat hry. A tak maj hovno penize a mrak stresu.
    SAJAGI
    SAJAGI --- ---
    LARS_GUNNER: Taky z několika druhých rukou: v principu všechno na škále "plat není, ale za pět let to snad bude" přes "majitel na něčem vydělal pár desítek milionů a tak si navrhujeme vlastní engine napsaný v haskellu". Plus vývoje na zakázku jako subdodavatel, což občas kombinuje vlastnosti obou ("matka má miliardy, my máme deadliny"). Obecně mi z toho vyplývá, že v průměru je to dost naprd (kvůli tomu, že dělat hry je "cool"), ale určitě budou firmy, kde dělat je bez ironie radost (napadá mě možná BI, Warhorse, Amanita).
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam