• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KOJAProgramovani 40+
    AMBIENTIUM
    AMBIENTIUM --- ---
    DJFRACTAL: já jsem tohle přesně (reporting, invoicing a handling plateb - žádné plánování, investice, účto ) dělal 2x ve dvou startupech (jeden byl už prodanej za několik mld.). Kombinace našeho kódu s integrací platebního providera. Hodně práce ale žádná věda.
    DJFRACTAL
    DJFRACTAL --- ---
    E2E4: DAVIDOWITCH: SATAI: když jsem psal že jde o "část ERPček, která řeší finance a přidružené procesy" měl jsem na mysli zjednodušeně reporting, invoicing a handling plateb - žádné plánování, investice, účto, to ne... ono to není zas tak složité, jen jsem doufal, že někdo řešil právě toto

    v daleké budoucnosti toho nejpíše bude potřeba více, ale fakt na to teď není čas, zdroje, ani prostředky
    SATAI
    SATAI --- ---
    E2E4: programátorská varianta "je to jen sem přidat buttónek"
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    E2E4: Je to banda juniorů co dělají při škole. To sem taky býval optimistický. :D
    E2E4
    E2E4 --- ---
    DJFRACTAL: mně taky fascinuje, že chcete sami programovat něco, co je velké složité, náročné na specifické vlastnosti, má návaznost na legislativu, audity, každý rok se to mění.. a není to váš core business ani s tím nemáte zkušenosti.. navíc je to něco co potřebuje každá firma a na co řešení existují a jsou integrovatelná do všeho businessu..

    (jistě, dokonalá nejsou, spíš naopak, ale pořád 100x lepší než si to psát sám..)
    DJFRACTAL
    DJFRACTAL --- ---
    KERRAY: díky, určitě se ozvu, až to bude na talíři, zatím by to pro nás byl overkill

    AMBIENTIUM: navymysleli jsme nic světoborného, nechci se pouštět do detailů, na to možná příjde čas někdy v jiné diskuzi
    KERRAY
    KERRAY --- ---
    DJFRACTAL: těžko může být složitejší implementovat nějakou integraci/interface do existujícího ERP (kde to bývá na integrování všeho možnýho i nemožnýho stavěný, pokud je to co k čemu) než dělat implementaci s vaším hlavním oborem nejspíš úplně nesouvisejícího proto-ERP a tu integraci/interface ještě navrch k tomu

    mám blízko k firmě, která implementace ERP dělá, a zaznamenal jsem za ty roky desítky firem, kterým se ERP zdálo moc drahý nebo složitý na implementaci a rozhodli si to pořešit sami (nebo pořídit něco lacinýho) jenom proto, aby o pár let později, pokud nezkrachovali, přišli s tím, že to stejně musí zahodit, ať to stálo co to stálo, protože to potřebujou pořešit pořádně
    AMBIENTIUM
    AMBIENTIUM --- ---
    DJFRACTAL: já bych rád pochopil, co to přesně máte za finance flow. Mi přijde, že buď se vede nějaká evidence co kdo kdy kolik plus doklady atp. a exportuje se to pak do externího účetnictví nebo děláte samotné účetnictví (reinventing the wheel). Nebo děláte banku (přesuny prostředků z účtu na účet, tak, aby se nic neztratilo)? Mi přijde podivný, že byste vymysleli use-case, kterej jsme tady nikdo nikdy neviděli.
    DJFRACTAL
    DJFRACTAL --- ---
    JARDABEREZA: pokud půjdem v budoucnu cestou Dynamics/NAV tak tohle bude migrovat samo :)

    Zatím to vypadá na čiště microsofťáckou infrastrukturu od Azure až po různé mikroservices. Náš reálný produkt má běžet pro max 5tis koncáků a zhruba 50 business partnerů dlouho, možná roky, než se vůbec rozhodneme/bude nám umožňeno testovat víc. Mnoho z nás zároveň pracuje na junior pozicích, nebo ještě studuje, takže se učíme metodou pokus/omyl s tím, že já jsem zodpovědný za minimalizaci těch omylů :D

    Protože máme velice specifický produkt s velice specifickou finance flow, jsou pro nás jakékoli zavedené hotové all-in-one ERP řešení velice špatně integrovatelné. Nadruhou stranu inspirace není nikdy dost.

    Díky všem za podněty a připomínky!
    JARDABEREZA
    JARDABEREZA --- ---
    DJFRACTAL: Kolega mi ukazoval tohle: https://learn.microsoft.com/en-us/common-data-model/ ...sice tomu moc nerozumím, ale patří to do kategorie "best practice" a mají tam něco pro finance, ale nevím kolik např. https://learn.microsoft.com/en-us/common-data-model/schema/core/operationscommon/tables/finance/accountsreceivable/worksheetline/czcustadvanceinvoiceline ...mohlo by to pomoci s představou o struktuře dat.
    VDFLAT
    VDFLAT --- ---
    KOC256: Pohoda, atd., jsou imho overkill s omezenou moznosti integrace. Na mensi veci se nam osvedcilo Abra Flexi - tak 95 % ukonu z GUI lze vyvolat i pres API, takze to muze bezet primarne jako backend, nad kterym si postavis, co potrebujes.
    JINX
    JINX --- ---
    KOC256: To by člověk nevěřil ze nestačí v dnešní době zintegrovat Stripe a nějaké api třetí strany kde to bude vyřešeno.
    JIRIKK
    JIRIKK --- ---
    Ahoj. Máte někdo zkušenosti s API pro facebook marketplace? Potřeboval bych přidávat/editovat/mazat inzeráty. Kdysi jsem se o něco pokoušel s API pro facebook, ale bylo to dost peklo. Nejde mi ani tak o API samotnou, ale spíš o to, jak vypadá schvalovací proces - certifikace. Je reálné, že jako vývojář (ne firma) projdu certifikaci a budu moct upravovat inzeráty beznych FB účtů (samozřejmě po schválení uživatelem)?
    KOC256
    KOC256 --- ---
    DJFRACTAL: Zacina ti to dochazet. Faktury, hlaseni, dph. Vratky, ucetni archiv, … Integrace s bankama, … Kurzy, analyticke ucty, … Hodnota majetku, …
    Jak se tu pise. Spise se podivej na neco co existuje a pak podle potreb Pohoda, Helios, …

    Nebo proste si presne vypis co potrebujes. To ze napises ze chces rady v tomto odvetvi nic nerika o tom co presne chces…
    HOLAKAC
    HOLAKAC --- ---
    DJFRACTAL: hele na jakýmkoli rolloutu je FI modul většinou naprostej základ a hned po core modulu danýho byznysu většinou druhej nejobsáhlejší. To prostě nechceš dělat na koleni. Vyjde líp i nějak zintegrovat blbou Pohodu apod. Hodně záleží na obratu, objemu dokladů a požadovanou výši automatizace....
    KERRAY
    KERRAY --- ---
    DJFRACTAL: hele imho je fakt past na vlastní pěst (!) ve startupu (!) implementovat funkcionalitu ERPček, když jich je na výběr spousta, často pay-as-you-go - a ideálně byste s tím měli mít minimum práce (interfacy, integrace), protože to bývá job těch, co to ERP poskytují...
    AMBIENTIUM
    AMBIENTIUM --- ---
    DJFRACTAL: tak já se přiznám , že nerozumím tomu, co se po Tobě chce.
    DJFRACTAL
    DJFRACTAL --- ---
    AMBIENTIUM: díkes. Implementace platebních bran, jak místních, tak mezinárodních, jsem už na starosti měl několik, jak v případě zavedených řešení (pluginy pro Shopify, Magento etc) tak u custom made e-commerce. O to vůbec vlastně nejde, to je záležitost pár dní, možná déle u někoho, kdo to prgá poprvé. Jak píšeš, je to snadné. Už se asi budu opakovat, ale všechno co tu řeším je v rámci malého startupu a mě jsou tady předhazovány metody těžkého korporátu. My nemáme čas ani prostředky outsourcovat co se nám zlíbí, nebo dokonce "najít si někoho kdo už to dělal", to je prostě sci-fi už jenom proto, že nejsou lidi a tím tuplem nejsou ti správní s velice vybranýma zkušenostma.

    Já jsem měl na mysli něco jako "best practice" když se navrhuje/implementuje ta část ERPček, která řeší finance a přidružené procesy. Takže ta účetní složka tam musí být alespoň v rámci nějakého přehledu/výpisů prodejů a nákupů. Můžeme navrhnout čistě jen implementaci payment gate a invoicing, jenže co pak? Pak by se všecko ostatní muselo řešit manuálně/psát do tabulek/nevim... a to se dá, když máš pár dodavatelů a desítky zákazníků, ale to rozhodně není náš případ.

    Mně třeba až tento týden došlo, ze vůbec nevím jak budeme řešit v reálu synchro s finanční institucí/bankou (aby finanční pohyby a zůstatky v aplikaci odpovídaly těm na účtě), protože to vypadá, že ani oni to nemají všecko automatizované a in vitro a mají tam x manuálních úkonů a y třetích stran.
    AMBIENTIUM
    AMBIENTIUM --- ---
    DJFRACTAL: kdyžtak mrkni sem: https://www.adyen.com/ nebo sem https://stripe.com/en-cz

    Pokud je to jen domácí, tak pomůže https://platbakartou.csob.cz/platebni-brana/
    AMBIENTIUM
    AMBIENTIUM --- ---
    AMBIENTIUM: samozřejmě jak jsem to napsal je to outsourcing z podstaty, ale ne přes prostředníka. Opravdu integrace payment providera je relativně snadná a všechny ty níže zmiňovaný problémy typu změny sazeb a přeshraniční účtování dph zákazníkům např. v eu a mimo eu tyhle firmy řeší. Od toho budete zcela odstíněni. Umějí výborně i lokální speciální platební systémy, což hodně zvyšuje průchodnost platebním procesem atd atp. Dostaneš přístup k jejich api a prostě to integrujete. Dokumentace bývají kvalitní. Fakt absolutně žádná věda a není na to potřeba třetí strana aby vám to vedla; obvykle tedy; netuším samozřejmě, co jste za team.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam