Z těch věcí, co tu ještě nezazněly mi přijde dobrý se na práci, co má člověk na stole, koukat optikou:
* Každá věc má svůj čas. Abych byl produktivní, kolik času tomu věnuju? Tomuhle 10 min, tamtomu 40 min, ne víc. Prostě si dát interní deadline a občas si ho píšu i do plaintextu do seznamu úkolů, např: "(10m) Na Supportu chce někdo návod na XML import". Takže hnedka vidím těch pár úkolů a kolik času tím chci strávit.
* Essentialism (knížka, audio) nejen o tom, co všechno se dá dělat, ale i co nedělat. Protože dost mentální kapacity a času (tzn. produktivity) padne na věci, který jsou sice zajímavý, sexy, cool, ale nejsou vlastně potřeba.
* Umět pracovat se škálou: dělám to nahrubo jako prototyp, aby to bylo rychle nebo to dělám to ultra pečlivě / na výstavu? Opět dost produktivity může přijít vniveč, když na dočasnej kus kódu, co si nezaslouží tu péči, se neumím posunout na té škále z detailního na hrubý výstup.
Jinými slovy - víc se koukat na věci, který nedělat a věnovat tu kapacitu těm věcem, který za to stojí / mají přidanou hodnotu atd. Nebejt impulzivní a nezačít dělat něco jen proto, že se můj mozek dostal do cukrárny, všechno vypadá tak lákavě a už to začínám jedno po druhym sjíždět.