Mě v korporátu překvapilo, že se jede spíš projekt management (kterému se říká produkt management) a úplně chybí product ownership. Ale člověk si časem uvědomí, že místní produkťáci začali na univerzitě, nikdy si neprošli realitou, kdy museli vymyslet capabilitu, který se skutečně někomu hodí natolik, že je za ní ochotný platit. Místo toho vyrůstali v tom, že musí udělat prezentaci další management vrstvě, hodit na engineering nějakou capability, jejíž užitečné jádro se ztratilo v tiché poště, když se to sbíralo od uživatelů, který si některý management snažší udržovat daleko o týmu, který by jim mohl dodat něco užitečného. Celý je to skutečně pracovně organizační problém. Za zdroj považuji nejasný KPI. Ve firmě, pokud je dobrý datový insight, je možný pozorovat změn na příjem peněz, používají aplikací. V korporátu chybí jak měřit úspech. Počet uživatelů/projektů neříká jaká hodnota je tam pro korporát. Nedej bože, že máš platformu, kde si uživatel vytvoří compute za tisíce dolarů a nikdo netuší, jestli je to úžitečný nebo ne. Protože vlastnictví nákladů třeba u nás, nejde za projektem ale za platformou. Takže my musíme hlídat, jestli děcka nedělají blbosti. A z druhý strany, jejich rodiče, nám nechtějí říct, jestli se děcka se vůbec snaží o něco užitečného. Já osobně vidím celkem schopný lidi, který se to snaží proměnit, dokonce mají podporu ze zhora. Ale korporát je tanker, který mění trajektorii ale oproti small-business jachtě je to úplně jiný feeling.