PES: No to je otázka... můžeš porovnat např. hru napsanou v JS, Javě, C# vs čistý Assembler. Je jasné, kde to poběží nejrychleji, pokud se to dobře udělá bez zbytečného balastu. Přesto si všichni vybrali abstrakci s balastem uvnitř. Protože to většinou na dosažení výsledku stačí. Jasně... překladač je deterministický a debugovatelný a odladěný. Ale pro 99.5% vývojářů je to pořád blackbox.
Je možné, že jednou LLM bude generovat neefektivní kod, který ale bude mít stejné/menší množství bugů jako ručně psaný.
Neříkám, že se to stane, je to jenom úvaha.
Nebo možná v budoucnu ani nebudeme psát kód, ale jenom načítat modely do nějakého interpreteru co pak udělá UI a bude spouštět příkazy.
Stejně si občas říkám, jestli to nesměřuje k tomu co bylo ve filmu Matrix. Nakonec celý svět resp. všechen software na světě bude jeden velký model :-D ale to už je moc sci-fi. Nicméně u tohohle sci-fi filmu z roku 2005 jsem si říkal, že je hovadina, aby si stíhačka stáhla celý internet a vytrénovala si z toho LLM/AI. Ale ono už je to skoro možné. Budu se na něj muset podívat znova. :-D
https://www.csfd.cz/film/168354-stealth-prisne-tajna-mise/prehled/