WADER23: tohle si myslim, ze je prave castej omyl lidi outside of industry. Kazdej grafik ma inspirace, fotky, predlohy, 2d/3d concept pomucky nebo rovnou jede na drzo kolaze, ktery pak prekresluje, dodelava, obarvuje. Cas je drahej a vymejslet veci z nuly je hrozne neefektivni. Napr. resit chovani svetla/stinu je vylozene zbytecny pokazdy znova.
A imho druhej aspekt - pokud ma nekdo konkretni predstavu o ilustraci/scene, AI se tam nema sanci dostat, vzdycky to bude jen priblizne (a treba to bude vyhovovat/stacit zadani, ale je technicky nemozny se dostat na 100%). Samozrejme se odvetvi bude dal zdokonalovat, ale treba ten nejznamejsi komiks od Kris Kashtanove (
https://stealthoptional.com/feature/AI-comic-book-/) ma vylozene zapornou hodnotu :) Jsou to stovky, mozna tisice failu metodou pokus-omyl. Pamatuju si jak v lete na fb sdilela postup, a i kdyz je sama schopnej grafik a profi UX, musela pribeh opakovane prizpusobovat zasekum Midjourney, protoze z vysledku proste nedostala to co chtela.