• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KAJJAKVyvracení konspiračních teorií
    GORG
    GORG --- ---
    OMNIHASH: To že ti to nedohledám teď neznamená přece že jsem si to vymyslel.

    Hlavně já si pravdu sám pamatuju, takže všechna tahle obvinění .. křivá.. po mě stečou.. já vím , co je pravda. Ať už mi nadáváš sebevíc nebo mě obvinuješ z něčeho , co vím, že není pravda
    .

    Nevím, co se děje na Ukrajině nebo kdekoliv, kde já osobně nebyl, ale co jsem viděl osobně vím, že je prravda. U některých věcí mě může selhat paměť, ale některý věci si pamatuju dobře.

    Včetně toho Zemana. V podkladech byly vyloženě zaujaté věci proti němu.
    Všechno samozřejmě pod pláštěm vyvučování kritického myšlení, ale bias tam byl vidět u mnoha věcí.
    GORG
    GORG --- ---
    Nakonec Kajjak je možná nějaký právě takový učitel mediální výchovy na škole, který děckám odchytil jeden examplář ruského trolla :-)

    Aby si tu děcka mohla vyzkoušet boj s vyhlášeným trollem
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    GORG: ne Gorgu, takhle to nefunguje
    Napsal si blbost, tvářil ses u toho, jak je zase civilizace v ohrožení, a ani napotřetí si to nebyl jakkoliv schopnej doložit. Tak buď přestaň lhát, nebo ukaž ten metodickej pokyn, že maj učitelé mediální výchovy učit děcka, jak dělat převraty přes Facebook. Halucinovals o majdanizaci společnosti a o tom, že se učili, že je Zeman kokot. Takže znovu, buď to seš schopnej dokázat, nebo zase jenom sprostě kecáš a měníš si náhodně významy slov tak, aby ti zas vyšlo světový spiknutí tywole UNESCO proti dezolátům...
    GORG
    GORG --- ---
    tam je koukám i ten facebook
    GORG
    GORG --- ---
    já tam každopádně tu záležitost s facebookem pro aktivismus v jedněch podkladech viděl

    ok, klidně se mi dá nevěřit.. já tam viděl mraky věcí.. tady je právě vidět užitečnost toho klubu World conspiracy.. zkráceně WC :)
    protože kdybych to tam býval postul, tak to teď najdu

    našel jsem ale něco jiného, co jsem teď zmiňoval taky

    tohle je sice z jiného zdroje, ale obdoba


    https://www.jsns.cz/..._RUSKA_PROPAGANDA_SVET_PODLE_RUSSIA_TODAY/02_RP_AKT_russia_today_trollove.pdf
    ...
    2. Rozdělíme žáky do trojic a každé dáme PRACOVNÍ LIST 1 – článek Svědectví ruského trolla (…).
    ...
    ..
    Poznámka: Podle expertů na nová média je nejlepší na podobné příspěvky nereagovat. Je-li pro nás téma
    ale natolik důležité, že se přesto rozhodneme do diskuse vstoupit, můžeme poslat link, který dané tvrzení
    vyvrátí a poukáže na to, že se jedná o tzv. hoax, „olajkovat“ již existující příspěvky, s nimiž souhlasíme.
    ....
    3. Sdělíme žákům, že si budou moci sami vyzkoušet strategii trollů najatých ruskou propagandou.
    4. Rozdáme PRACOVNÍ LIST 2 a vyzveme žáky, aby si ve trojicích rozdělili role Zloduch, Odkaz a Fotka. Společně
    si přečteme zadání úkolu
    ...
    Je možné využít například
    některou z oblíbených konspiračních teorií nebo zadat úkol poškodit určitou skupinu lidí (např. učitele, lékaře,
    kadeřníky, novináře). Zároveň si můžete zvolit i jiný typ média, kam budou žáci psát své „trollí“ příspěvky,
    např: seriózní informační server, zadat jim, aby vytvořili facebookovou skupinu apod. Rozhodnete-li se
    vycházet z jiné zprávy nebo jakkoli měnit zadání, je potřeba přizpůsobit tomu i pracovní list.
    5. Necháme dostatečný čas na splnění úkolu. V průběhu procházíme mezi skupinami a zjišťujeme, jak pracují.
    Pobízíme žáky, aby se nebáli odvázat – vždyť chrání zájem milionů lidí, pomáhají dobré věci…
    GORG
    GORG --- ---
    ještě k tomu UNESCO, jak tu Omnihash klamavě tvrdí, že jde o nnějakou poznámku pod čarou.. stačí začíst dál.. je tam toho víc, než tyhle m oje copypasty

    Bude
    se uskutečňovat jako spolupráce založená na mnohostranném základu v rámci mezinárodních organizací (zejména
    Evropské unie, OECD, Rady Evropy a OSN/UNESCO)
    i jako spolupráce bilaterální. Kromě mezivládních vazeb se
    ve zvyšující míře uplatní přímá spolupráce na úrovni nevládních organizací a mezi institucemi i jednotlivci.
    Cílevědomým rozvojem mezinárodní spolupráce bude podpořena postupná internacionalizace vzdělávání a upevnění
    multikulturních postojů dětí, mládeže a dospělých

    ...

    Proto se dlouhodobá strategie UNESCO v oblasti vzdělávání, zpracovaná Mezinárodní komisí Vzdělávání pro 21. století „Učení je skryté bohatství“, i nadále
    bude považovat za jedno z východisek české vzdělávací
    politiky. Bude žádoucí, aby se prohloubil podíl ČR na realizaci akčního plánu základního vzdělávání pro všechny
    obyvatele země pro první léta 21. století. Při mezinárodních analýzách školských reforem uskutečňovaných prostřednictvím UNESCO bude možné uplatnit české zkušenosti. V systematičtější podobě než dosud by se měla
    rozvinout vnitrostátní i mezinárodní spolupráce sítí tzv.
    asociovaných škol UNESCO, zaměřených na výchovu
    k mírovému soužití, lidským právům a k udržitelnému
    rozvoji.
    Předpokládá se, že další směřování a priority aktivit
    UNESCO v oblasti vzdělávání určí v září 2001 46. zasedání Mezinárodní konference o vzdělávání v Ženevě. Konference se uskuteční na téma: „Obsah vzdělávání a učební
    strategie pro společný život v 21. století: problémy a řešení“.
    Na konferenci jednotlivé členské státy včetně České republiky předloží Národní zprávy o vzdělávání. Analýza těchto
    zpráv umožní nalézt nové podněty pro českou vzdělávací
    politiku
    GORG
    GORG --- ---
    Metodický portál / Materiály do výuky
    https://dum.rvp.cz/
    GORG
    GORG --- ---
    OMNIHASH: Já snad linkoval metodické podklady??

    Já napsal, že linkuju, že vzdělávání v ČR je poplatné OSN/UNESCO. Jak jsem doložil Bílou knihou. Nikde nenajdeš mě tvrdit, že tam najdeš cokoliv Facebooku :)

    Jinak ty metodické podklady přímo teď po ruce nemám.. pro konkrétně ten facebook a cvičení aktivismu..

    Můžeš to zkusit najít tady. To byl ten zdroj, i když tehdy měli trochu jiný design, tu URL poznávám.
    BRAMBOROVY_KRAL
    BRAMBOROVY_KRAL --- ---
    Vlastně ani nevím proč jsem tady, asi jsem zase jednou omylem otevřel záložku "poslední". Blicích auditek už teď mám víc než dost. Omlouvám se za spam a zase mizím.
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    osobne si myslim, ze se gorg zesmesnuje sam. uz jen tema hovnama, ktery z nej padaj.
    BRAMBOROVY_KRAL
    BRAMBOROVY_KRAL --- ---
    GORG: Já se tě nesnažím zesměšnit. Naopak, tady není nic k smíchu, já tě považuju za nebezpečného člověka co se aktivně podílí na dezinformaci obyvatelstva a napomáhání otevřeně nepřátelskému státu.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    GORG: aha, takže klasika. Z "v ramci vyuky se deti uci pouzivat socialni media (Facebook, ...) na delani demonstraci. Doslova je to v tech podkladech pro ucitele" se vyklubala noticka z mezinárodního průzkumu, že pro lepší výuku mediální výchovy je potřeba víc zapojit studenty do dění během hodiny. A takhle je to s 90% tvejch konspirací.
    GORG
    GORG --- ---
    Na tomhle je imho taky vidět, proč je dobře mít ve World conspiracy ten úzus, že se tam nesmí vést diskuze.

    Kvalitní materiál různých faktických zdrojů by odscrolloval stovkou příspěvku, které by jako "diskuzi" asi ani přímo označit nešlo.
    GORG
    GORG --- ---
    V jiných klubech na nyxu by už teď následoval ban mé osoby, ale uvidíme, jak se to potáhne tady. Přecejen furt nejsem ten majitel :-)
    GORG
    GORG --- ---
    Ale varuju, že moje trpělivost ochoty komunikovat s někým, kdo mi neustále nadává, není neomezená.
    GORG
    GORG --- ---
    VYHULENY_UFO: jake neodpovedi? tady se nekdo na neco ptal?
    GORG
    GORG --- ---
    Tohle je právě ten trabl - ty pouhé snahy zesměšnit.

    Já už 20 let poslouchám, že s lidma jako já se nemá cenu bavit. Je to až komický , jak furt dokola říkají to samý. Že diskuze nemá smysl.. ale jindy si pak stěžují na polarizovaný dezoláty, kteří žijí ve svých echo chambers.

    Já tu například nooormálně řekl, že podle mě (a nejen mě) nemůže sama Ukrajina nad Ruskem vyhrát vojensky. Nebo že je to hodně nepravděpodobné.

    Místo nějaké snahy oponovat, proč šanci má .. nebo vůbec se k tomu jakkoliv vyjádřit, následují opět nadávky.. často žejo velmi vulgární.

    A v posledních letech i slova jako zrádce.. pátá kolona.

    Já přitom jen řekl jednu věc, která se mi zdá evidentní.. polemizovat by o tom jistě šlo, ale žádná normální komunikace nenásleduje.

    Objevují se místo toho obvinění z kolaborace. Ať už z hlouposti nebo záměrné.

    I kdybych se ve všem mýlil , proč ostatní odmítají jakoukoliv diskuzi.
    Nebo teda že si ji představujou jak jakési výkřiky skákající od jednoho tématu na druhé.. opakováním různých klišé, který ničím nedookládají.

    Ono to sice vypadá, že nějak mezi těmi nadávkami i argumentujou, ale je to hodně povrchové. Očekávají jenom akceptaci a omluvu, že se druhý pletl. Když někdo na to má další reakci, asi nechápou, o co jde, prrotože oni už svůj argument řekli, a já ho přece musím už automaticky akceptovat, jinak je to prej házení perl svíním.

    Od diskuze totiž zjevně očekávají, že druhá strana akceptuje svůj omyl. A n e že se v tom bude dál hrabat. Proto asi už nezbývá než se stočit k nadávkám.

    A tak nějak jsem tohle čekal od tohodle klubu Vyvracení teorií, protože když to tak Kajjak pojmenoval, jsem fakt byl zvědavej, jestli se objeví alespoň jeden člověk, kterej bude chtít něco aktivně vyvracet :-)

    Imho předně by člověk neměl očekávat, že na interrnetu o něčem někoho přesvědčíte, ale v diskuzi si otestovat svá přesvědčení v konttaktu s těmi jinými názory.
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    osobne myslim, ze se ten prorusky zmrdecek gorg zcela zamerne vyhyba odpovedim na otazky a klickuje kolem jak vodkou opily muzik. je tedy fakt, ze kdyz uz se odhodla k odpovedi tak ukaze naucenou schopnost pouzivat ctrl-c a ctrl-v. ze se zrovna tyhle dve zkratky naucil pouzivat je na dezolata solidni vykon.
    GORG
    GORG --- ---
    BRAMBOROVY_KRAL:

    Rules for Radicals - Wikipedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/Rules_for_Radicals#The_Rules

    "Ridicule is man's most potent weapon. There is no defense. It is almost impossible to counterattack ridicule. Also it infuriates the opposition, who then react to your advantage."
    GORG
    GORG --- ---
    Odborný článek: Kam směřujeme a jak tam můžeme dospět?
    https://clanky.rvp.cz/clanek/c/ZVOF/3014/KAM-SMERUJEME-A-JAK-TAM-MUZEME-DOSPET.html
    Klíčové otázky - cíle mediální výchovy
    Mediální výchova historicky opouští přístup založený na „indoktrinaci" a přechází k „posilování". Jde samozřejmě o přibližná označení, ovšem byla použita a uznávána mnoha respondenty. V posledních letech ztrácí půdu představa, že by mediální výchova měla chránit mladé lidi před vlivem médií. I tam, kde respondenti hovoří o tom, že tento přístup zemích v jejich zemích nadále převládá (např. v Hongkongu a USA), mají snahu jej odmítat nebo navrhovat, že by měl být potlačen. Modernější definice mediální výchovy vychází spíše z pojmů, jako je „kritické povědomí", „demokratická participace", a dokonce i „zábavnost" médií.

    Rodící se přístup rovněž přisuzuje významnější úlohu zapojení studentů do produkování médií. Například ve Španělsku znějí argumenty pro mediální výchovu, jež ze studentů vytváří „kritické občany", kteří vyhledávají zapojení do „mediální komunity". V Dánsku je považována za nutný nástroj k „posilování studentů jakožto silných osobností v rámci demokracie". Ve Švédsku se studenti účastní na mediální výchově, aby jim pomáhala „vyjadřovat sebe sama, své znalosti a pocity".

    ...

    Zejména jde o zapojení studentů do praktického produkování médií, ale často je tento požadavek pociťován i v širších souvislostech. V tomto směru je možné považovat mediální výchovu za něco, co stojí proti konzervativnímu étosu většiny vzdělávacích systémů.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam