• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KAJJAKVyvracení konspiračních teorií
    KAJJAK
    KAJJAK --- ---
    GORG: za mne nezbyva, nez tomu zatleskat. Presne takto sem si to predstavoval... vlastne nevim, co ti na tom vadi, samo se to letadlo nesestrelilo prece a v tom textu nikde nevidim explicitne napsano, ze ho sestrelili rusi... takze pri vyzkumu a overovani vsech informaci zaci maji sanci prijit na to, ze to byli treba portugalci 😀😀😀
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    GORG: ale džordži, na Ukrajině není žádná občanská válka, ale prachsprostá ruská invaze, tý fakt jiným typem mediální výchovy nezabráníš.
    GORG
    GORG --- ---
    https://www.jsns.cz/download-lecture-material/11176?activityId=18082&lectureId=15703
    Co se stalo s MH17?
    ANOTACE:
    Aktivita žákům na příkladu pádu malajsijského letadla MH17 odhaluje jednu ze strategií ruské propagandy,
    a to záměrné vypouštění spekulací za účelem zpochybnění objektivních informací. Úkolem žáků je
    vyhledat na internetu co nejvíce verzí příčin pádu tohoto letadla, které byly zveřejněné v on-line médiích.
    Prostřednictvím aktivity si uvědomí nutnost ověřování informací z více zdrojů a zároveň nutnost ověřování
    nezávislosti těchto zdrojů.
    VZDĚLÁVACÍ OBLASTI A OBSAHOVÉ VZDĚLÁVACÍ OKRUHY:
    GV: člověk a společnost, jazyk a jazyková komunikace, informatika a informační a komunikační technologie
    OV: společenskovědní vzdělávání / občanský vzdělávací základ, jazykové vzdělávání a komunikace, vzdělávání
    v informačních a komunikačních technologiích
    PRŮŘEZOVÁ TÉMATA:
    GV: MV, VMEGS, OSV
    OV: OVDS, IKT
    KLÍČOVÉ KOMPETENCE:
    GV: k řešení problémů, komunikativní, sociální a personální, občanské
    OV: k řešení problémů, komunikativní, personální a sociální, občanské kompetence a kulturní povědomí,
    kompetence využívat prostředky informačních a komunikačních technologií a pracovat s informacemi
    DOPORUČENÝ VĚK: 15+
    CÍLE:
    Žáci:
    – posílí svou schopnost kriticky vyhodnocovat informace;
    – vyhledají na internetu spekulace o příčinách pádu malajsijského letadla MH17 uveřejněné v on-line
    médiích a porovnají je;
    – uvědomí si nutnost ověřování informací z více zdrojů;
    – uvědomí si důležitost ověřování nezávislosti informačních zdrojů.
    DÉLKA: 45 min. (včetně projekce)

    POMŮCKY:
    – MATERIÁL do každé dvojice
    – PRACOVNÍ LIST rozstříhaný na proužky
    – internet
    – tabule nebo flipchart
    POSTUP:
    1. Po projekci (můžeme pustit pouze tu část snímku, která je věnovaná pádu malajsijského letadla MH17 –
    0.00–05.53 min.) se žáky zrekapitulujeme informace, které se z filmu dozvěděli, a případně je doplníme.
    Vše heslovitě zapisujeme na tabuli.
    2. Vrátíme se k velkému množství spekulací, které ruská média po pádu letadla prezentovala.
    film
    [ 1 ] www.jsns.cz
    MEDIÁLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ / PROPAGANDA
    SVĚT PODLE RUSSIA TODAY
    aktivita
    3. Rozdělíme žáky do dvojic a každé dáme MATERIÁL s příklady titulků článků napsaných o pádu
    MH17 na českých on-line médiích. Společně titulky přečteme. Zeptáme se žáků, zda nějaký z výroků
    zaznamenali, a rozvineme krátkou diskusi.
    4. Poté si připravíme rozstříhaný PRACOVNÍ LIST. Každá dvojice si vylosuje dva informační portály a poté
    zadáme úkol: Najděte na vylosovaných webech co nejvíce verzí příčin pádu malajsijského letadla MH17, které se zřítilo
    17. července 2014.
    Poznámka: Na každém z uvedených webů jsou verze příčin pádu MH17 publikované. Mezi weby jsou
    nejčtenější seriózní informační portály (Aktuálně.cz, IDNES.cz, Ihned.cz, Novinky.cz) a servery, které byly
    zařazeny mezi české a slovenské weby šířící ruskou propagandu (dle http://echo24.cz/a/isYwV/42-ceskych-aslovenskych-webu-ktere-siri-ruske-lzi).
    5. Necháme žákům dostatečný čas na hledání. Mezitím procházíme mezi jednotlivými dvojicemi, sledujeme
    průběžné výsledky jejich práce a případně pomáháme s klíčovými slovy apod. Vyzveme žáky, aby se
    nespokojili jen s informacemi na prvních stránkách výsledků vyhledávání. Kontrolujeme, jestli si
    nezapomínají nalezené informace zaznamenávat (např. do textového souboru). Práci na úkolu ukončíme,
    když žáci shromáždí dostatečné množství verzí příčin pádu letadla k následné diskusi.
    6. Poté následují prezentace. Aby se každý dostal ke slovu, prezentují dvojice svá zjištění postupně. Jedna
    přečte vždy jen jednu verzi výkladu události a předá slovo další.
    REFLEXE:
    V závěrečné diskusi probereme jednotlivé verze. Kolik se nám jich podařilo nalézt? Je pro ně něco charakteristické?
    Lišila se prezentace možných příčin pádu letadla na seriózních serverech od té na propagandistických webech? Pokud ano,
    v čem? Na konci hodiny doplníme aktuální informace o letu MH17 (viz např. Otázky a odpovědi k této lekci)
    a upozorníme na charakteristické znaky webů šířících ruskou propagandu (viz lekce Ruská propaganda v Česku).

    ZKUŠENOSTI Z PRAXE:
    Aktivitu jsem realizovala s žáky 3. ročníku. Je zaměřená na samostatnou práci žáků, sběr a třídění informací.
    Zvyšuje jejich mediální gramotnost. Práci ovšem komplikuje značný počet odkazů, které žáci musí proklikat.
    Doporučovala bych si vybrat několik protichůdných článků, se kterými budeme pracovat, odhalovat způsoby
    kvaziargumentace a manipulace. K debatě na téma objektivita a vyváženost informací v rámci medií dobře
    zafungovala otázka: Jaké informace by měl seriózní tisk, který se snaží být objektivní a vyvážený, poskytnout těsně po pádu
    letadla, tedy v době, kdy ještě nikdo nemůže vědět, co se opravdu stalo? Před promítáním filmu jsme chvíli diskutovali, co
    všechno a jakým způsobem může ovlivňovat mediální informace, tím se žákům práce s texty alespoň částečně
    usnadnila. V rámci Materiálu jsme jednotlivé teorie trochu rozváděli (co tím může autor sledovat, k čemu chce
    případně odvést pozornost). Radila bych nerealizovat aktivitu ve třídě, která nemá povědomí o rusko-ukrajinském
    konfliktu, což, doufám, není žádná…
    Tereza Vodičková, SOŠ BEAN, s. r. o., PrahaPOMŮCKY:
    – MATERIÁL do každé dvojice
    – PRACOVNÍ LIST rozstříhaný na proužky
    – internet
    – tabule nebo flipchart
    POSTUP:
    1. Po projekci (můžeme pustit pouze tu část snímku, která je věnovaná pádu malajsijského letadla MH17 –
    0.00–05.53 min.) se žáky zrekapitulujeme informace, které se z filmu dozvěděli, a případně je doplníme.
    Vše heslovitě zapisujeme na tabuli.
    2. Vrátíme se k velkému množství spekulací, které ruská média po pádu letadla prezentovala.
    film
    [ 1 ] www.jsns.cz
    MEDIÁLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ / PROPAGANDA
    SVĚT PODLE RUSSIA TODAY
    aktivita
    3. Rozdělíme žáky do dvojic a každé dáme MATERIÁL s příklady titulků článků napsaných o pádu
    MH17 na českých on-line médiích. Společně titulky přečteme. Zeptáme se žáků, zda nějaký z výroků
    zaznamenali, a rozvineme krátkou diskusi.
    4. Poté si připravíme rozstříhaný PRACOVNÍ LIST. Každá dvojice si vylosuje dva informační portály a poté
    zadáme úkol: Najděte na vylosovaných webech co nejvíce verzí příčin pádu malajsijského letadla MH17, které se zřítilo
    17. července 2014.
    Poznámka: Na každém z uvedených webů jsou verze příčin pádu MH17 publikované. Mezi weby jsou
    nejčtenější seriózní informační portály (Aktuálně.cz, IDNES.cz, Ihned.cz, Novinky.cz) a servery, které byly
    zařazeny mezi české a slovenské weby šířící ruskou propagandu (dle http://echo24.cz/a/isYwV/42-ceskych-aslovenskych-webu-ktere-siri-ruske-lzi).
    5. Necháme žákům dostatečný čas na hledání. Mezitím procházíme mezi jednotlivými dvojicemi, sledujeme
    průběžné výsledky jejich práce a případně pomáháme s klíčovými slovy apod. Vyzveme žáky, aby se
    nespokojili jen s informacemi na prvních stránkách výsledků vyhledávání. Kontrolujeme, jestli si
    nezapomínají nalezené informace zaznamenávat (např. do textového souboru). Práci na úkolu ukončíme,
    když žáci shromáždí dostatečné množství verzí příčin pádu letadla k následné diskusi.
    6. Poté následují prezentace. Aby se každý dostal ke slovu, prezentují dvojice svá zjištění postupně. Jedna
    přečte vždy jen jednu verzi výkladu události a předá slovo další.
    REFLEXE:
    V závěrečné diskusi probereme jednotlivé verze. Kolik se nám jich podařilo nalézt? Je pro ně něco charakteristické?
    Lišila se prezentace možných příčin pádu letadla na seriózních serverech od té na propagandistických webech? Pokud ano,
    v čem? Na konci hodiny doplníme aktuální informace o letu MH17 (viz např. Otázky a odpovědi k této lekci)
    a upozorníme na charakteristické znaky webů šířících ruskou propagandu (viz lekce Ruská propaganda v Česku).
    ZKUŠENOSTI Z PRAXE:
    Aktivitu jsem realizovala s žáky 3. ročníku. Je zaměřená na samostatnou práci žáků, sběr a třídění informací.
    Zvyšuje jejich mediální gramotnost. Práci ovšem komplikuje značný počet odkazů, které žáci musí proklikat.
    Doporučovala bych si vybrat několik protichůdných článků, se kterými budeme pracovat, odhalovat způsoby
    kvaziargumentace a manipulace. K debatě na téma objektivita a vyváženost informací v rámci medií dobře
    zafungovala otázka: Jaké informace by měl seriózní tisk, který se snaží být objektivní a vyvážený, poskytnout těsně po pádu
    letadla, tedy v době, kdy ještě nikdo nemůže vědět, co se opravdu stalo? Před promítáním filmu jsme chvíli diskutovali, co
    všechno a jakým způsobem může ovlivňovat mediální informace, tím se žákům práce s texty alespoň částečně
    usnadnila. V rámci Materiálu jsme jednotlivé teorie trochu rozváděli (co tím může autor sledovat, k čemu chce
    případně odvést pozornost). Radila bych nerealizovat aktivitu ve třídě, která nemá povědomí o rusko-ukrajinském
    konfliktu, což, doufám, není žádná…
    Tereza Vodičková, SOŠ BEAN, s. r. o., Praha

    https://www.jsns.cz/download-lecture-material/11168?activityId=18083&lectureId=15703
    Majdan
    Rekapitulace událostí předcházejících rusko-ukrajinské válce
    ANOTACE:
    Prostřednictvím aktivity si žáci připomenou historii rusko-ukrajinského konfliktu. Nejprve zhlédnou reportáž
    o událostech na kyjevském Majdanu a poté pracují s textem na toto téma. Po získání základních informací
    pak sestaví časovou osu událostí, které předcházely anexi Krymu. Aktivita klade důraz na vnímání situace
    samotnými žáky a na emoce, které nestabilita země, respektive válečný konflikt vyvolává.
    VZDĚLÁVACÍ OBLASTI A OBSAHOVÉ VZDĚLÁVACÍ OKRUHY:
    GV: člověk a společnost, jazyk a jazyková komunikace
    OV: společenskovědní vzdělávání / občanský vzdělávací základ, jazykové vzdělávání a komunikace
    PRŮŘEZOVÁ TÉMATA:
    GV: VMEGS, OSV, MV
    OV: OVDS
    KLÍČOVÉ KOMPETENCE:
    GV: k řešení problémů, komunikativní, sociální a personální, občanské
    OV: k řešení problémů, komunikativní, personální a sociální, občanské kompetence a kulturní povědomí
    DOPORUČENÝ VĚK: 15+
    CÍLE:
    Žáci:
    – sestaví časovou osu zachycující sled událostí předcházejících rusko-ukrajinské válce;
    – diskutují o rusko-ukrajinské válce a jejím vlivu na životy lidí;
    – chápou rusko-ukrajinskou válku v souvislostech;
    – se zajímají o politicko-společenské dění.
    DÉLKA: 45 min. (včetně projekce)
    POMŮCKY:
    – PRACOVNÍ LIST pro každého žáka
    – psací potřeby
    – tabule nebo flipchart
    POSTUP:
    1. Na úvod se žáků zeptáme, co se jim vybaví, když se řekne slovo „Majdan“. Jejich odpovědi stručně
    zaznamenáváme na tabuli, průběžně je komentujeme a zasazujeme do souvislostí.
    2. Pustíme žákům reportáž České televize.
    Přehrát video
    3. Rozdáme žákům PRACOVNÍ LIST se souvisejícím článkem Rok po Majdanu: Kyjev vzpomíná na oběti
    „krvavého čtvrtku“, který shrnuje obsah reportáže.

    film
    [ 1 ] www.jsns.cz
    MEDIÁLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ / PROPAGANDA
    SVĚT PODLE RUSSIA TODAY
    aktivita
    4. Vyzveme žáky, aby si samostatně článek přečetli a podtrhli v něm pasáže, kterým nerozumí nebo které je
    zaujaly a chtěli by se o nich bavit dál. Necháme jim dostatečný čas na práci.
    5. Když jsou žáci s prací hotoví, projdeme text a společně hledáme odpovědi na otázky, které vyvolal.
    6. Následně rozdělíme žáky do skupin. Jejich úkolem je na základě informací z článku pojmenovat významné
    mezníky (události), které předcházely rusko-ukrajinské válce, a chronologicky je seřadit. Po dokončení
    práce přejdeme k reflexi.
    REFLEXE:
    Reflexi provedeme formou společné diskuse. Ptáme se: Jaký byl sled událostí, které vyvrcholily rusko-ukrajinskou
    válkou? Jaká měli podle vás očekávání lidé, kteří od listopadu 2013 demonstrovali na kyjevském Majdanu? Pokuste se jedním
    slovem vystihnout, jaké emoce cítí nyní. Jak vnímáte vývoj těchto událostí vy? Na závěr stručně shrneme aktuální situaci
    na Ukrajině.
    ZKUŠENOSTI Z PRAXE:
    Aktivitu jsem vyzkoušel s žáky posledního ročníku gymnázia. Během brainstormingu se ukázalo, že téma již
    není pro žáky tak aktuální a nevnímají ho jako nadčasové. Z tohoto důvodu nebyl brainstorming tak bohatý.
    Reportáž následně zafungovala jako dobrý úvod do tématu, spojený s emocí. Nápad s časovou osou je moc
    pěkný a žáky zaujal. Na základě textu v pracovním listu aktivně diskutovali o tom, jaké události a okamžiky
    na časovou osu zařadit. Osobně by se mi líbilo, kdyby byl text pracovního listu zpracován formou novinového
    článku. Myslím, že tak by byl pro žáky více zajímavý.
    Jan Novák, Gymnázium Nad Kavalírkou, Praha
    GORG
    GORG --- ---
    1. Obecné cíle vzdělávání a výchovy

    Žijeme v době prudkých a obtížně předvídatelných společenských změn, které se netýkají jen naší země. Vedle nenápadných, ale pronikavých, změn podmínek každodenního života – technických, politických, společenských i lidských – jsou tu velké procesy evropské i globální, jež nutně ovlivňují postavení i poslání vzdělávacích soustav, výchovy a veškerého učení se vzdělávacím záměrem. Stanovení dlouhodobé strategie vzdělávání a výchovy pro českou společnost tedy vyžaduje i hlubší teoretický rámec: výchozí představu o povaze člověka jako osoby a jejího vztahu k lidské společnosti a přírodnímu řádu. Teprve tento širší pohled dovolí jasně formulovat cíle a priority vzdělávací soustavy a poskytne také hlavní argumenty pro volbu konkrétních cest a nástrojů jejich realizace.

    Zdroj: http://www.msmt.cz/file/35405_1_1/ , strana 13
    GORG
    GORG --- ---
    https://clanky.rvp.cz/clanky/download-attachment?file_id=18439

    zajímavé si v tomhle některré věci přečíst a pak se podívat na tuhle diskuzi :)

    Například já řekl, že je můj názor, že tak jak je to školství u nás řešené (zaujatě), směřuje novou generaci k občanské válce podobné na Ukrajině.

    V reakci nějaké věcné debaty by snad nemělo být nějaký ad hominem, že takové věcí říkat nemůžu, prootože ničemu nerozumím. A že jsem jakejsi něco jako agent Ruska.

    To je ta seriozní diskuze? To je to kritické myšlení? :-)
    VOYAGER
    VOYAGER --- ---
    Správně vidíme jen svým srdcem. Co je důležité, je očím neviditelné.
    Stáváš se navždy zodpovědným za to, cos k sobě připoutal.
    Všichni dospělí byli kdysi dětmi, ale málokdo si to opravdu pamatuje.
    KAJJAK
    KAJJAK --- ---
    VOYAGER:

    ono zas neni tak tezke to vysvetleni pochopit, spis je tezke si to po case rozpomenout a pouzit v praxi, kdyz to clovek casto nepouziva...

    ale kriticky prijmat jakekoliv informace a proverit je badani zda jsou spravne nebo ne je neco co denne delas hodnekrat a nekdo to proste bud nedela, nebo dela hodne spatne. Takze ucit by se to na skolach rozhodne melo, asi podobne jako financni gramotnost, kdyz se mrknu kolik lidi je v CR v exekuci...
    VOYAGER
    VOYAGER --- ---
    Dospělí sami nikdy nic nechápou a děti to hrozně unavuje, stále a stále jim něco vysvětlovat.
    KAJJAK
    KAJJAK --- ---
    GORG: bavim se o prioritach, to co tam chces ty je podruzne, to co ja dulezite
    GORG
    GORG --- ---
    KAJJAK: Já řekl, že chápu učit logické klamy, protože to je dobré vědět. Jen že by do toho rozvíjení myšlení neměli tahat současné dění.
    Ty mi furt vysvětluješ, jak je to zbytečný učit.

    Ono se to i učí.. já nevím, co tu řešíme..

    Odborný článek: Argumentace a argumentační fauly jako nástroj pro hodnocení informací
    https://clanky.rvp.cz/clanek/c/g/22825/ARGUMENTACE-A-ARGUMENTACNI-FAULY-JAKO-NASTROJ-PRO-HODNOCENI-INFORMACI.html
    KAJJAK
    KAJJAK --- ---
    GORG:

    jako vzdy uplne ignorujes smysl toho prispevku, ty decka naucis nejakych svych 100 logickych klamu a argumentacnich faulu a do roka z toho budou umet kulove, pokad to v beznem zivote nijak pouzivat nebudou, coz nevim kde by ty tve nesmysly pouzivali...

    Na tomto se snad shodnem ne?

    Ta priorita je naucit je neco pro celou spolecnost duleziteho co mouhou a budou chtit vyuzivat na denni bazi = v beznem zivote si na netu nebo jinde prectou nejakou informaci a nauci se ji sami overit... Jedine tak nebudou vznikat dalsi dezolati a jine ovce volici treba populistu babise nebo spd...
    GORG
    GORG --- ---
    KAJJAK: ucit se logicky klamy snad neni od toho, aby je nekdo pouzival jako argument v debate :D
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    KAJJAK: olol :D
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    GORG: to je ale furt ten tvůj problém zas a znova dokola. Někde si něco špatně přečteš, zbytek si domyslíš, aby to zapadlo do tvého světonázoru a jdeš křičet na nyx, co zas bildenbergové vymysleli za nekalost a nemáš absolutně žádnej problém u toho kohokoliv obvinit z čehokoliv.
    Tady děláš z učitelů mediální výchovy revolucionáře, co svádějí mladou generaci do propasti, ale přitom akorát klasicky čteš úplně něco jiného, než autor píše. V tomhle případě konzervativní étos většiny vzdělávacích systémů fakt neznamená snahu o progresivistickou revoluci, ale o změnu stylu výuky z frontální na kooperativní.
    KAJJAK
    KAJJAK --- ---
    GORG: zastav nahodneho cloveka na ulici a zeptej se ho, kolik z tech tvych logickych klamu nebo argumentacnich faulu na prvni dobrou vyjmenuje a vysvetli...

    ty si je pamatujes, protoze s nima v diskuzich prichazis do styku a pouzivas je vice ci mene uspesne jako argumenty v debate, ale prumerna trida decek do pul roku vyjmenuje tak jeden maximalne dva...

    chce to ucit neco, s cim prijdou do styku casto a tim si to budou osvezovat a pilovat to = spravnemu googleni a overovani si zdroju... ohle jde vyuzit na denni bazi a postupne se v tom zlepsovat... a zaroven by to mel umet kady bezny obcan nerkuli volic
    KAJJAK
    KAJJAK --- ---
    VYHULENY_UFO: tak oni by je predpokladam ucili pouzivat anonymni rezim, kdyz uz neco ucis, tak poradne
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    je zabavne, jak se dezolati v zoldu Kremlu ohaneji schopnosti pouzivat ctrl-c a ctrl-v v podobe sazeni linku na wiki, ktere navic v podstate rovnou vyvraceji tvrzeni dezolata.

    GORG
    GORG --- ---
    KAJJAK: argumentacni klamy maji s kritickym myslenim pramalo spolecneho a jsou pochopitelne jen vysokoskolaky, rikas?

    jinak argumentacni fauly se myslim prave ucej na ty zakladce taky,, v te medialni vychove... tohle mi zrovna ttreba prijde v pohode.

    proc ti to prijde komplikovany?

    overit si zdroje by mela byt samozrejmost, ale to nejak moc souvisi s myslenim?
    myslim ze zrovna popisujes jeden logicky klam

    Argument from authority - Wikipedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/Argument_from_authority

    ony to logicky klamy nijak primo nesouvisi s nejakou jen diskuzi, ale jak nakladame s informacemi obecne. co nekde slysime.. co nam rekne kamarad, rodice nebo pani ucitelka.
    nebo teda ze by soouvisely jen s nejakoou akkademickou diskuzi slysim prvne
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    KAJJAK: decka staci naucit at si informaci vygoogli z vic zdroju, ktere si proctou a udelaji vlastni zaver...

    ano, tomu se rika zakladni skola zivota. kdyz o necem vis hovno, tak tvoje zavery budou taky o hovne, protoze jak dobre vis, google ti nabizi vysledky podle toho, co na nem hledas. takze kdyz se potapis do bahna, kde plaves ve svete dezolatu, proruskych uzitecnych idiotu, podivnych konsporacnich teorii napriklad o ukronaccich a kde ti tvrdi, ze mainstreamova veda a media lzou, tak tam nemuze byt tvuj zaver prilis kvalitni. ano, presne tihle lide, kteri se ohaneji "musis hledat, cist mezi radky, protoze na internetu je vsechno" jsou pak ti sami lide, kteri rvou na Vaclavaku na Rajchlove demonstraci hovna a zkousi servat z Narodniho muzea ukrajinskou vlajku.

    vubec, ale vubec ti debilove pak netusi, ze narodni muzeum je symbolem kremelske okupace z roku 1968, protoze stopy kulek jsou tam dodnes. symbolika je tedy jasna, jenom parta nevzdelanych kretenu, co si googli svuj svet a google jim nabizi odpovedi z jejich sveta, to proste nechapou.
    KAJJAK
    KAJJAK --- ---
    a tercialne asi i nechodit opakovane na mista, kde se opakovane tyhle nesmysly dovidam... tyhle tri veci vetsinou dezolati nezvladaji a zapadaji hloubeji do tech sracek pak...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam