• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FORELLIStrava photo, aneb co není na Stravě, jako by nebylo :)
    YAZZMAN
    YAZZMAN --- ---
    WEWERKA: Radar je skvela vec a bez nej se citim hodne nesvuj.. Ale zaroven jsem si ted nedavno uvedomil, ze to je dalsi vec, ktera vyzaduje pozornost, a ze jsou situace, kdy nevim, co vlastne driv (vjizdim do krizovatky, za mnou jede auto, musim sledovat vozovku, abych nevjel do vymolu, potrebuju brzdit a zaroven davat signal o zmene smeru jizdy)
    FINSON
    FINSON --- ---
    No a dneska už po té včerejší expedici jenom lehká regenerace: Protáhnout si záda, zajet do parku do venkovní posilky si zaručkovat, zavzpírat malou pneumatiku (to jsem zapomněl pustit tracking :-) ), pak omrknout jedno hřiště s houpačkama, natrhat polní kvítí pro mámu, nakoupit v Bille na pozdní oběd a frčet ho domů uklohnit - to se mi pak ještě předpisově houpala na řídítku taška s pečivem na večer a zítřek. Ale vzadu jsem poctivě svítil!

    FINSON
    FINSON --- ---
    ALONSY, WEWERKA: Radar určitě doporučuju, když mám v plánu trasu po silnici (nebo aspoň z větší části), vozím ho vždycky. Teď ještě budu na koloběžce testovat i zrcátko na řídítku, to se zas hodí i na to tažené dítě :-) Souhlasím taky s tím, že chování řidičů obecně se zlepšuje. Pořád je co dohánět, ale když si vzpomenu, jak mě předjížděly auta coby puberťáka před 30 lety, tak se divím, že jsem to přežil tenkrát :-) Ale člověk musí být fakt ve střehu pořád a pořád mít vyhlídnuté únikové cesty nebo prostě "plán B". Já si kombinuju zkušenosti z kola i z auta - to, že se na situaci dokážu podívat očima cyklisty i motoristy, mi myslím taky pomáhá. Jsou ale fakt místa, kam nechci jezdit ani na kole, ani autem :-)
    FINSON
    FINSON --- ---
    Apropó výletování s dítětem: Synkovi se minule líbilo Kokořínsko, tak jsme včera dali Kokořín na kolech. Ta čísla nevím, nakolik jsou směroplatná, protože jsem Garmina nechal běžet celou dobu, i když jsme pobíhali po skalách a lovili kešky. Vybral jsem moc pěknou trasu, aby nebyla moc dlouhá, takže o to strmějším stoupáním jsme pak tlačili kola - na fotce ještě tlačí junior, ale když se k tomu přidaly kořenové schody, tak už mladej lezl z posledních sil sám, já v jedné ruce nesl jeho kolo a druhou rukou tlačil fatbike - dneska mě kromě stehen bolí i ramena :-) Ale bylo to fajn a mlaďoch je prý nakonec rád, že jsem ho vytáhl ven, a to je to hlavní.
    Jinak do kopce na Kokořín a pak ještě v lese, dokud to bylo sjízdné, jsem ho táhl na laně - ten fatbike je na tohle parádní, jednak zadní kolo fakt jenom tak neproklouzne a druhak je to zpřevodovaný dost do lehka, trochu mi to připomíná naše auto - VW Caddy: Má to jenom 75 koní, ale v nízkých rychlostech to táhne jak lokomotiva. Ve vyšších rychlostech tomu pak dojde dech, jak píšu, přijde mi to fakt hodně podobný :-)
    Ale tohle jsem řešil i s Wewerkou - na tomhle kole by mě fakt zajímal wattmetr, co by ukazoval :-)
    Jinak to kolo budí pozornost a zcela nepokrytě ho obdivovaly děti i jejich mámy: "Pane, vy máte obří kolo!" "Jé, Barunko, a jak je to široký, co?"
    A správně "natlakovaný" (8 - 9 PSI) je to i na těch kořenech a výmolech dost pohodlný.
    Stovku si na tom představit umím, klidně v terénu, jenom by mi holt trvala trochu dýl :-)





    WEWERKA
    WEWERKA --- ---
    FINSON: Ja mam sesty smysl uz. Na kole uz jezdim pres 20 let, tak to si clovek casem vypestuje. Koukam vsude a predpokladam to nejhorsi. Obcas jezdim jako prase a obcas dost riskuju, ale zatim dobry :) Nekdy se i pri predjizdeni autem ohlidnu nebo slysim jak daleko ode me je a jsem pripravena skocit do pangejtu. Parkrat se mi to uz vyplatilo.
    Snazim se blikat vzadu cely den, obcas vozim i blikajici svetlo i vepredu, ale posledni dobou na to nejak kaslu. Ruzovy ci fialovy dres pro vetsi viditelnost.
    Ale teda uprimne co vstoupila platnost tech 1,5 m pri predjizdeni, tak jezdeni po silnicich je uplna pohoda. To se vubec neda srovnat s tim co bylo predtim.

    ALONSY: Porid si treba radar na kolo. Bud hodne osvetlena a to i ve dnes. Ne tmave obleceni. I kdyz myslis, ze mas prednost, tak porad ruce na brzdach. Dobry brzdy jsou ve meste zaklad. No a pokud na tebe najede celne/bocne auto, bud pripravena skocit do vzduchu. Budes mit silnou sanci, ze se projedes po kapote a pristanes na zemi za autem. Podle realne story to opravdu zafungovalo :) Akorat teda nesmis potkat dodavku :D No a zkus si najit cesty mimo hlavni silnice.
    FINSON
    FINSON --- ---
    ALONSY: Tak upřímně, já jsem připravený brzdit, uhýbat / whatever i když mám přednost, na kole i v autě. Ale jsou silnice, které si i tak dokážu užít. Když se mi to někde nelíbí, tak tam nejedu, ať už je to frekventovaný hlavní tah nebo bláto v lese :-)
    Asi je to taky o tom, jak se cyklista otrká, Wewerka se viditelně nebojí, já teď trochu výletuju s dítětem v autě a potkáváme cyklisty na silnicích, kam bych sám na kole nejel...
    ALONSY
    ALONSY --- ---
    FINSON:
    WEWERKA: jezdím tak málo hlavně protože jsem úplně posraná ze silnic. A minule pondělí na kruhaku policajti, dodavka a sesrotované kolo, to mě moc nepovzbudilo. :/
    A i když vím, že mam někde přednost, vjet se tam prostě bojím.
    Peklo. Jsem tým řidičák na kolo, fakt. Kvůli sobě.
    JOPS
    JOPS --- ---
    FINSON: tomu se rika poradne kolo na fyzicku :) s timhle kdyz das 100km i po silnici, tak budes mit hnaty jako Sagan :D
    FINSON
    FINSON --- ---
    WEWERKA: Byl jsem rozjetej, valil jsem z kopečka z mostu. Spíš se měla bát, že takovou krávu nezabrzdím, i kdybych tu přednost neměl :-) Nemám pro to moc slušných slov.
    WEWERKA
    WEWERKA --- ---
    FINSON: Tak to ti reknu presne co si myslela :D "nez se s tou sunkou rozjede, tak budu uz za krizovatkou" :D :D (sorry)
    Me tam dneska z vedlejsi vjelo auto, ale pak si me vsimnul a v pulce to zahamtnul. Musela jsem sice do protismeru, ale aspon jsem nemusela sahat na brzdy.
    FINSON
    FINSON --- ---
    Čím míň jízd a čím míň kilometrů, tím víc fotek!
    Navíc jsem na tomhle kousku ulovil 4 čtverečky, no nekup to!

    Jinak odbočoval jsem na klasické čtyřsměrné křižovatce z hlavní doleva a zprava z vedlejší přijížděla paní v dodávce Rohlík - kolizní kurz a kolizní rychlost, koukala na mě a jela. Nevyměkl jsem a tu přednost jsem jí vynutit si nenechal, musela uprostřed té křižovatky zastavit, nechat mě projet a pak si mě předjet na plné čáře až za tou křižovatkou. Vzhledem k tomu, že netroubila, negestikulovala a ani se mě nepokusila ostříknout, tak tipuju, že musela od začátku vědět, že není v právu - ale prostě to zkusila, tvl.



    Tady k tomuhle povrchu mi naskočil koment, který jsem viděl jinde, ten se pravda vztahoval k dost kamenitému sjezdu, ale prostě:
    "Mrdám gravel, zůstanu u fatbiku!" :-)






    VINC
    VINC --- ---
    První den v Kruškách :)

    WEWERKA
    WEWERKA --- ---
    Mraky nad Prahou, foceno od Tehova.

    YAZZMAN
    YAZZMAN --- ---
    Kilo po práci. Příště by bylo záhodno se víc najíst 🙄

    SMOKY
    SMOKY --- ---
    Přes Svidník a Choustník. Tohle kolo je trošku overkill a utrpení v místním terénu, ale aspoň nemusí dávat moc pozor na rozbitých cestách po lesácích.

    FORELLI
    FORELLI --- ---
    WEWERKA: vykompenzovala to průměrná rychlost :) jinak do těch sedmi je fakt skoro nulový provoz.
    WEWERKA
    WEWERKA --- ---
    FORELLI: Ja tam nebyla tak 20 let, tak diky za osvezeni pameti. No a mas pravdu, je to nezvykle malo nastoupanych metru :)
    FORELLI
    FORELLI --- ---
    WEWERKA: můžeš, sem kokos,když jsem si to po sobě přečetl musel jsem to smazat :) to psaní na mobilu je fakt zákeřné...
    WEWERKA
    WEWERKA --- ---
    FORELLI: Tak uz ti muzu dat palecek? :) Nebo to jeste jednou smaznes :D :D :D
    FORELLI
    FORELLI --- ---
    Ranní Jindřichův Hradec.

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam