tak jsem to pred tejdnem dohral, mel jsem rozepsanej dlouhej rant, ale smazal jsem si ho, a otravilo me to. :) zhustena verze.
po cca 80 hodinach okouneni, jednom faction arcu, par desitkach side questu a hotovejma dvema story misema, jsem seznal, ze dojedu story, a side mise a ostatni content si necham, az/jestli z toho mody udelaj hru, ktera dava smysl.
tech zhruba 110 hodin jsem se bavil, ne ze ne, ale objektivne je treba rict, ze je to nepopsatelne outdated a uplne bez duse.
- veskery dialogy a postavy, ktery by mely bejt vyznamny a smysluplny, jsou uplne prazdny hemzy a nadoby, ktery by urazily snad i skolkovy deti. neco tak neslanyho a nemastnyho jsem snad nikdy ve hre nevidel. rozhodne ne v takovy, ktera ma X desitek hodin jen na kecy a budovani postav. neuveritelny.
- lore smesne povrchni az neexistujici. Outer Worlds jsou proti tomu epicka saga typu Nadace.
- mechaniky nepropojeny, nebo uplne zbytecny. mnou zprvu chvalenej persuation system je jen RNG gimmick s defaultnima opakujicima se odpovedma, v 95% s nijak nesouvisejicima s aktualnim dialogem! outposty, ship builder - uplne zbytecny do hry nijak nezakomponovany. companion system vysmech. smysluplna ekonomika neexistujici.
- drzeni za rucicku, je mimo vsechny stupnice. simulator nasledovani waypointu v nejryzejsi forme.
- explorace nudna, bez jakyhokoliv cile a bez sebemensiho pocitu uspokojeni
- naprosto absurdni odflaklosti typu pomoz temhle lidem privrtat panel, nebo nasleduj stopy, kdy tam neni animace prvirtavani panelu, nebo stopy na zemi, ale okynko s textem "privrtal si panel" a "vidis na zemi stopy"?! :D
- looter shooter mechanika zbrani - ta me s trochou nadsazky vylozene urazi :)
- prakticky neexistujici melee, smesnej stealth, neexistujici challenge ve vsech ohledech
- ve hre ktera ma bejt o pruzkumu stovek vesmirnejch teles, chybi jakakoliv databaze a prehled objevenyho?!!
uplne nejhorsi, do nebe volajici odflakla ubohost, je ale jakakoliv (ne)moznost volby a role play obecne. exemplarni priklad:
mame s Waltrem sraz s chlapkem, jehoz zamestnavatel ho vyhodil, a on se mu msti tim, ze mu ukrad artefakt, kterej nam chce prodat. behem schuzky hra nabizi zdanlive nekolik moznosti reseni: ukecat ho, vzit artefakt a utikat, zacit strilet. vskutecnosti, ale vsechny moznosti skoncej ukecanim a jiny reseni neni mozny, hra me ani nenecha ho zabit. :D ok...
nicmene zamestnavatel chlapka je velky zvire, transakce se mu nelibi a zabavi mi lod. nasleduje zdanliva stealth mise, kdy se mam proplizit do jeho kancelare. na uchu mam hackera, kterej mi rika kudy jit, hlasi hlidky, otvira dvere. rikam si, tak snad konecne... reseni bych si predstavoval neco jako:
- proplizim se jako duch do jeho kanclu, v kompu/pickpocketem si zrusim zabaveni lode a zmizim
- behem plizeni narazim na chlapka, kterej mi prodal artefakt. mam moznost ho nechat jeho osudu, pripadne se s nim spolcit a pomstit se zamestnavateli
- behem plizeni mam moznost provest jeste nejakou diverzni akci
- domluvim si se zamestnavatelem schuzku s extremne tezkym persuade checkem, pri jehoz nesplneni budu pykat
- vsechny vystrilim
- kombinace vyse uvedenejch a dalsi
co jsem dostal:
- i pri naprosto perfektnim stealthu v prubehu cely mise, me jako rozuzleni ceka nevyhnutelnej dialog s antagonistou zamestnavatelem, kterej i kdyz bych predtim misto stealthu vystrilel celou budovu jeho nevinnejch zamestnancu, mi rekne, ze je vlastne vsechno uplne v pohode, nic se nestalo, jen se sabnem o ty penize z prodeje veci ktera mu byla uradena, a za trest musim rozhodnout o osudu toho chlapka, kterymu mezitim daval biti v CEO kancelari. wtf? :DDD
- vsechny vystrilet
a to je jednen z tech napaditejsich questu... :) v cely ty mizerii je main story ve srovnani se "zachran dite" nebo "zabij draky" ta svetlejsi stranka.
vsechny technicky omezeni a Bethesda trademark gameplay tomu vsemu nasazujou korunu.
s pribehovou slozkou hry se neda nic delat, ale chci doufat, ze 10 tun sofistikovanejch modu dokaze ty surovy hrube nacrtnuty mechaniky nejak smysluplne propojit, a markantne vylepsit tak, aby to slo hrat aspon jako exploracni/survival/resource management hru, ktera vyuzije pomerne solidni svet.
kdybych nebyl Bethesda fanboy, tak bych to teatralne zahodil do kose. :) kde je sakra Virik, aby mi vysvetlil, proc se pletu, a nevidim jak je to libovy? :D