• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    L4MAStarfield - The Sandwich Universe
    L4MA
    L4MA --- ---
    ach jo... :) stacilo.
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    ježíši a jak tě lajkuje ještě ten ubožák Redsnake, co sem pastoval video toho polopedofila... no svoje ke svému, že.
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    Ano, taky jsem si uvědomil, odkud tě znám a jsi taková malá ulhaná kurvička a zbabělá sketa. I naposled jsis hrozně vymýšlel a pak dělal chudáka.

    Na druhou stranu, dnešní doba je pro tede úplně dělaná, takové svině se vždy měly hrozně dobře.
    MAWERICK
    MAWERICK --- ---
    pardon.. ja jsem si neuvedomil co delam :) ostatnim se omlouvam a uz mlcim :)
    MAWERICK
    MAWERICK --- ---
    eee... nic z toho nerikam...

    ale to nevadi. jiste mas pravdu. ve vsem a vsihcni ostatni jakoo vzdy jsoou jen banda totalnich dementu co vubec nevi co jak funguje a delaji to vsechno uplne spatne :)

    howgh...
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    ale já rozumím co říkáš, ale je to prostě blbost.

    Jako ty se mi skutečně snažíž protiargumentovat, že na videohry se nemůžou vztahovat žádný pravidla, pro recenzování, žádný objektivní pravidla pro rozebrání her jako díla, protože máš... nějaké subjektivní pocity? :D

    protože to s tím nemá vůbec co dělat.

    Pokud se snažíš vytvořit si nějakou herní teorii, na základě které určuješ hodnocení do recenzí nebo co je next-gen, potřebuješ si to stejně nějak objektivně rozebrat a vytvořit si stále pravidla úplně stejně, jako kritiky a chápání u filmu, divadla nebo hodnocení čehokoli dalšího a rozhodně si nevystačíš pouze se subjektivním dojmem a pocity. Nemluvě o tom, že interaktivní umění je tady od počátků dějin a samozřejmě celou dobu funguje podle nějakých pravidel.


    Podle mne vy máte velký problémy vůbec v tom být konkrétní co si vlastně představujete pod pojmem hra, a z toho co by měla být ideální videohra. Je taky otázka, zda umíte hrát, ve smyslu že když si pořídím nějakou hru a rozhodnu se ji hrát, musím přijmout její pravidla, jinak to nebude fungovat. Načež to ale neuděláte a pak se vztekáte, že vám to nefunguje a vymýšlíte si kraviny druhu, že hra musí být o hráči, který přece může všechno.

    Víte, že takhle žádné hry nefungují a fungovat nemohou? Protože hry mají pravidla.

    neznám žádnou hru, co by neměla platný konec a nebyla by vydána úplně stejně, jako ty knihy nebo hudba. I Baldurs Gate 3 naprosto jasně míří ke konkrétním koncům, a tahle hra vůbec tě často rychle vrací na koleje, který chce Larian, pán jeskyně.

    RDR2, TLOU i TLOU2 a stejně tak Starfield je dílo konkrétních lidí a v tom světě se něco vyjadřuje, něco děje, obsahují nějaký názor.

    A tvoje teorie druhu, že hra bez aktivního hráče neexistuje je další blábol. Píseň bez posluchače jsou jen data na disku. Obraz bez diváka, je vlastně neexistující objekt, je jedno že tam je. Divadlo bez obecenstva neexistuje, to prostě nefunguje, dokonce to má i v názvu. Kniha bez čtenáře je jen hromádka papíru.
    MAWERICK
    MAWERICK --- ---
    eh... ja jsem nikdy nerekl mrtva... Jen ze je z thohle pohledu pasivni...

    dobre... tak posledni "alegorie" akoncim...

    Hra bez aktivity hrace "nebude existovat". v kazde hre nejak hejbes pajdulakem, na neco klikas, neco nekam soupes a tak... a delas to ty jakoo hrac... a bez tehle interakce by to "neexistovalo" (ci jak to jinak napsat) I ty divadla a tak o tkerych mluvis ty by se odehraly i s tim ze by tam lidi jen sedli a koukali/posloouchali. (krome nejakych niche vyjimek ketre jsoou na interakci publika zalozene, ale i v tomhle pirpade to pravdepodobne muze znamenat ze do toho zasahovat nemusis).

    a vetsina her ma nejaky failure state. film, obraz nebo hudbu nemuzes "failnout". ty proste jsou.

    i telltale type tituly vyzduji nejakou interakci od hrace.. i ty HL... tam me nejblizsi medium prijde asi interaktivni film (co byla moda nekdy na prelomu tisicileti anebo gamebooly)
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    a teda playlisty písní si i v Apple music můžu kdykoli měnit dle chuti, změnit jejich pořadí... což je to samé jako co umožňuje alespoň část her co vůbec umožňuje nějaký volnější pohyb...


    //btw. jsi vyloučil i 90 % žánrů jako závodní hry, střílečky, hopsačky, tetrisy, hádankovy, nebo stavitelský Minecraft.

    nicméně teda tvému popisu spíš odpovídají deskové hry, hrané s kamarády nebo rodinou.
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    No nevim teda.

    Skutečně interaktivních her je kolik? 2 %? A jsou to spíš pokusy. Počítám i ty vědecké, v laboratořích.
    Popisuješ spíše nějakou pokročilou AR.

    A o tom že to neměníš taky nemáš pravdu, asi jsi nebyl na divadle, kde jsou diváci součástí představení, hry kde herci mají větší prostor pro okamžitou reakci s diváky, nebo na koncertech, kde to je vidět nejvíc na jazzu, kde každá seasion je jiná, reagujícíc na diváky, který sám muzikant sleduje, dokonce se takhle může vytvořit úplně nová skladba...
    btw. původní divadlo je vlastně i věc veřejná, politikum, kde diváci pokřikujou na jeviště..

    Dokonce i dobrý DJ's na technu se nechává unášet společně s tancujícím obecenstvem.

    jako máš prostě silně konzervativní vesmír, kde každé představení je stejné, herci se přísně drží textu, malby se vytváří jen v ateliéru a ne v plenéru, každá píseň je vždy zahrána stejně.. čoveče, ty jsi jak postava z nějakého hororu, žiješ ty vůbec?
    /nicméně teda spousta her bude při každém spuštění úplně stejná a stejně vyžadují přijmutí pravidel

    Ta tvoje hra má akorát více konců a jen se tváří, že jsou jiné. Ale i takové knihy se tisknou.

    Zrovna třeba to RDR2 je čistě lajnička, na které ti dokonce tvoji postavu zabije režisér se scénářem hry a neuděláš s tím nic. Akorát si před tím trochu poběhnout okolo a posbírat kytičky.

    Hogward Legacy – to je dokonce oživlá interaktivní ilustrace série knih. Je to jen živá ilustrace /a já ji takto miluju/, ale rozhodně to nepřesahuje tu knihu. Naopak bez knihy to je ztracené.

    hudba – je zajímavé, že ačkoliv je podle tebe mrtvá, tak naprostá většina lidí při ní zažívá obrovskou míru vcítění a prožití, velice silné emoce, adrenalin, vzrušení.

    Malířství například s člověkem komunikuje právě tím, že malíř svoji práci ukončí a předává obraz druhému člověku, který jej pak o samotě opět nějak prožívá. To je přímo součást toho jak obrazy nebo fotografie mluví.

    Například Starfield kolikrát zapnu, když je tu návštěva a přistanu na nějaké geologicky zajímavé planetě a nechám postavu stát a koukáme na vycházející hvězdu daného systému. V té chvíli hru používáme jako živý obraz, opět jako ilustraci. A současně stále ale vstřebáváme kvality uměleckého zpracování pocházejícího od týmu lidí v Bethesdě.

    A hodně openworldů je spíš koncipováno jako by sis listoval ve sbírce povídek a prostě si jen vybíráš co si přečteš první. A to jsou ty lepší teda.
    MAWERICK
    MAWERICK --- ---
    VIRIK: Eeee... Ne:)
    Filmy, hudba, literatura atd jsou "pasivní" v tom že jsou neměnné protože je autor napsal, natočil... Jsou "hotový" a divak/posluchač/čtenář nemá jak to změnit/ovlivnit.

    Hry jsou diametrálně jiné v tom že se hráč přímo podílí na průběhu příběhu. Je aktivni a aktivně inetraguje s dílem které není "hotové". Mění se podle toho jak hráč reaguje... Do jaké míry se tak děje v jaké hře je k debatě. Ale právě to "sahnuti" je ten zásadní rozdíl...

    Ve filmu, divadle, knize si "nesahnes"...

    To jestli nad např filmem následně přemýšlís nebo hledáš třeba řešení detektivky spolu s hrdinou filmu nebo se jen pasivně díváš jak ho hrdina hledá na tom že film je hotový, natočený a "uzavřený" nic nezmění.
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    MAWERICK: jakože ty přijdeš do hry, tam si vytváříš vlastní svět, stavíš svoje kulisy, postavíš si vlastní planetární systém, vymyslíš si vlastní jazyk, napíšeš si příběh, vymodeluješ si zbraně... nebo tam někdo už ten svět vytvořil, napsal dialogy, úkoly, nasvítil scénu, dal si nějaký hranice, napsal příběh, namodeloval předměty, určit pravidla světa... určil z jakého úhlu na svět máš pohlížet, jeho politiku, ideologii...

    jako videohra je v zásadě evoluce divadelní hry, případně v určitém žánru jako závodní hry sportu, kde mimochodem diváci nebývají jen pasivní (ani na divadle a ani ve sportu). A dodržují se tam přísná pravidla.

    A ukázal bys mi knihu, kde jsi pasivní natolik, že nepoužíváš představivost, nemusíš znát jazyk, nepolemizuješ či nepřeš dr např. s autorem, citově se neangažuješ s osudy hrdinů?

    A většina her jsou jen průvodci dílem, ty nejsi ten kdo tam cokoli určuje, jen si občas sáhne :D

    Ty popisuješ akorát pozici hráče=dítěte, fracka, co tam přijde a začne do všeho mlátit, protože si myslí, že má právo všechno rozmlítit zabít a zničit. A když to nejde, dostane záchvat.

    jenomže takhle videohry nefungují, že.

    //spíš vypadá na problém an tvé straně, pokud považuješ film, divadlo, knihu za pasivní formáty, protože je vlastně popisuješ jen jako pasivní konzumaci. Takoví lidé jsou, ano, stejně jako jsou například lidé bez rukou, bez nohou...
    MAWERICK
    MAWERICK --- ---
    VIRIK: Jenomže hry nejsou stejné umění jako film, divadlo nebo literatura... Hry jsou "aktivní"... Ten zbytek je "pasivní"...
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    tak chci teoretizovat o tom co je next-gen, ale ignoruju naprosto všechna pravidla a i vše, co jinde platí třeba u recenzí a podobně. Hra je stejně umění, jako literatura nebo divadelní hra či film a tam pravidla existují.

    Pak si označím (pro hodně lidí to tak je) RDR2 jako nextgen hru a tvrdím, že je vzor. Nicméně při bližším pohledu, je RDR2 hra co má design misí z nultých let. Má open world, ale ten nevyužívá, protože příběh je vyprávěný lokálně, jen se mezi lokacemi přejíždí a to často i předem danou cestou. SKončí mise a přepne se to do otevřenýho světa, kterej se trochu může posunout, ale jinak nic. Čím je ta hra nextgen? Pokročilou animací koňského sraní? Pečlivým výběrem jazyků? Ta hra je prostě pečlivě a trpělive vytvořená, ale znamená to next-gen? Je next gen i hra, která má grafiku stylem pět krychlí a jedno bludiště, ale obsahuje velice zábavné herní mechaniky a dobře se to ovládá? Znamená to, že RDR2 sice není nextgen, ale obsahuje vše co do té doby bylo ve hráz dobré, dává to správně dohromady, že je teda hra špatná?

    Místo RDR2 si podobně vkládejte další jiné hry.

    Všechny ty videa o tom co je nebo není nextgen jsou v zásadě jen videa o pocitech tvůrce toho videa.

    a současně co je nebo není nextgen nemá co dělat s hodnocením RDR2/Starfieldu, zda je to dobrá hra nebo není
    SHARINGAN
    SHARINGAN --- ---
    tyvole co to čtu? :)
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    zajímalo by mne, zda exitují podobná vyšetřování i třeba u divadla – co je nex.gen divadlo. Nebo u literatury, co je next gen literatura zakončená veřejným upálením mistra Brendona Sandersona, že píše pořád výborně, ale stejně.
    Nebo u filmu, co je next-gen film.

    Teda ono to existuje, ale jsou to takové ty legrační levicové kavárny.


    A upřímně, tohle je směs toho samého, s tím že tady ještě navíc neumí rozlišovat co je marketing a co je dílo. Proboha, u her se nerozlišuje ani to, co v základu recenzí literatury, že vydavatel se odděluje od autora a někdy dost radikálně. Protože vydavatel není váš kámoš, ale co chce jen vydělat.
    No a co je marketing a jen obchodnické trhovské řeči a co je pak ta tvorba, to dílo na kterým dělají vývojáři. A tam pak jak je to psané, jakým stylem, jak je použitý jazyk, jak je formováno vyprávění, zda je za pomocí barev, nálady... to se ale zde u těchto kritiků nedozvíme, že, dycky to skončí nějakou pošouplou teorií a mně se to líbí, mně se to nelíbí, nebo ještě lépe, jsou tam homosexuální negři, nejsou tam homosexuální negři.
    L4MA
    L4MA --- ---
    muj problem, a ve Starfieldu byl zatim nejvyraznejsi a nejobtizneji ignorovatelnej, jsou zastaraly dekady stary mechaniky. technicka a pribehova stranka se posunuje, gameplay zustava stat. tady je o tom moc hezka, konstruktivni a naprosto neutocna esej, pokud by mel nekdo zajem.

    Where is Next Gen Gameplay?
    https://www.youtube.com/watch?v=Hb0bUarsdy8
    KID_MCHUTT
    KID_MCHUTT --- ---
    VIRIK: opatrně s tím urážením Rákosníčka, nikdy nevíš, kde ho potkáš ;)
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    L4MA: tvůj osobní názor je tvůj osobní názor. Hru klidně kopni, když tě nebaví, nebo ti přijde, že je to sračka. Na to ti nic neřeknu.


    Já vystupuju jen proti těm, co takzvaně mluví za všechny, prohlašujou svý subjektivní dojmy a teorie za pravdu nebeskou, herní novináře co prostě začnou něco hodnotit a řeknou tam že... nojo, tohle je průser jako starfield, jo, začnou se chovat k tomu, že je to fakt.

    Protože takoví lidé jsou prostě zmrdi.

    Ale pokud jsi v tom nechal 300 hodin a zjistil, že tě to spíš sere, můžu ti říct jen, že je mi to líto, ale chápu. Já v tom má spousty pokojených hodin, vracím se tam, objevil jsem i spousty skrytých herních mechanismů a věcí, ale taky jsem si všiml bugů, který zablokujou questy a nepohneš se dál a jsou to úplný kraviny, druhu že se blokne nějaký script a ty se nepohneš dál a o to víc to nasere, když člověk v tom řádí právě 400 hodin a nic takového nepotkal a vyšel zásadní patch a ten to neopravil.
    To naštve a máš právo se ozvat. Ale je jedno, jestli se to stane tady u Bethesdy, nebo SONY, MS nebo hře Dana Vávry...

    A lidi, co hned začnou řvát bughesda a to třeba jen proto, že se jim nelíbí zabarvení scény, mají místo genitálií Jiřinku Bohdalovou
    KID_MCHUTT
    KID_MCHUTT --- ---
    L4MA: jako jo, kdyby to bylo plně transparentní, bylo by to zajímavé, ale to je asi v kategorii obchodních tajemství a maximálně to bude někde v NDA části pro velké investory...
    L4MA
    L4MA --- ---
    VIRIK: ja tohle GANDHI: nehodnotim z pohledu co vydelalo min nebo vic investorum. samozrejme ze vydelky jsou extremni, a proto si muzou dovolit donekonecna vydavat postizeny hry. stejne si je koupime, tak co, a to je to jediny objektivni meritko.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam