• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    L4MAStarfield - The Sandwich Universe
    Nejnovější openworld universum od Bethesdy

    rozbalit záhlaví
    MAWERICK
    MAWERICK --- ---
    VIRIK: Eeee... Ne:)
    Filmy, hudba, literatura atd jsou "pasivní" v tom že jsou neměnné protože je autor napsal, natočil... Jsou "hotový" a divak/posluchač/čtenář nemá jak to změnit/ovlivnit.

    Hry jsou diametrálně jiné v tom že se hráč přímo podílí na průběhu příběhu. Je aktivni a aktivně inetraguje s dílem které není "hotové". Mění se podle toho jak hráč reaguje... Do jaké míry se tak děje v jaké hře je k debatě. Ale právě to "sahnuti" je ten zásadní rozdíl...

    Ve filmu, divadle, knize si "nesahnes"...

    To jestli nad např filmem následně přemýšlís nebo hledáš třeba řešení detektivky spolu s hrdinou filmu nebo se jen pasivně díváš jak ho hrdina hledá na tom že film je hotový, natočený a "uzavřený" nic nezmění.
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    MAWERICK: jakože ty přijdeš do hry, tam si vytváříš vlastní svět, stavíš svoje kulisy, postavíš si vlastní planetární systém, vymyslíš si vlastní jazyk, napíšeš si příběh, vymodeluješ si zbraně... nebo tam někdo už ten svět vytvořil, napsal dialogy, úkoly, nasvítil scénu, dal si nějaký hranice, napsal příběh, namodeloval předměty, určit pravidla světa... určil z jakého úhlu na svět máš pohlížet, jeho politiku, ideologii...

    jako videohra je v zásadě evoluce divadelní hry, případně v určitém žánru jako závodní hry sportu, kde mimochodem diváci nebývají jen pasivní (ani na divadle a ani ve sportu). A dodržují se tam přísná pravidla.

    A ukázal bys mi knihu, kde jsi pasivní natolik, že nepoužíváš představivost, nemusíš znát jazyk, nepolemizuješ či nepřeš dr např. s autorem, citově se neangažuješ s osudy hrdinů?

    A většina her jsou jen průvodci dílem, ty nejsi ten kdo tam cokoli určuje, jen si občas sáhne :D

    Ty popisuješ akorát pozici hráče=dítěte, fracka, co tam přijde a začne do všeho mlátit, protože si myslí, že má právo všechno rozmlítit zabít a zničit. A když to nejde, dostane záchvat.

    jenomže takhle videohry nefungují, že.

    //spíš vypadá na problém an tvé straně, pokud považuješ film, divadlo, knihu za pasivní formáty, protože je vlastně popisuješ jen jako pasivní konzumaci. Takoví lidé jsou, ano, stejně jako jsou například lidé bez rukou, bez nohou...
    MAWERICK
    MAWERICK --- ---
    VIRIK: Jenomže hry nejsou stejné umění jako film, divadlo nebo literatura... Hry jsou "aktivní"... Ten zbytek je "pasivní"...
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    tak chci teoretizovat o tom co je next-gen, ale ignoruju naprosto všechna pravidla a i vše, co jinde platí třeba u recenzí a podobně. Hra je stejně umění, jako literatura nebo divadelní hra či film a tam pravidla existují.

    Pak si označím (pro hodně lidí to tak je) RDR2 jako nextgen hru a tvrdím, že je vzor. Nicméně při bližším pohledu, je RDR2 hra co má design misí z nultých let. Má open world, ale ten nevyužívá, protože příběh je vyprávěný lokálně, jen se mezi lokacemi přejíždí a to často i předem danou cestou. SKončí mise a přepne se to do otevřenýho světa, kterej se trochu může posunout, ale jinak nic. Čím je ta hra nextgen? Pokročilou animací koňského sraní? Pečlivým výběrem jazyků? Ta hra je prostě pečlivě a trpělive vytvořená, ale znamená to next-gen? Je next gen i hra, která má grafiku stylem pět krychlí a jedno bludiště, ale obsahuje velice zábavné herní mechaniky a dobře se to ovládá? Znamená to, že RDR2 sice není nextgen, ale obsahuje vše co do té doby bylo ve hráz dobré, dává to správně dohromady, že je teda hra špatná?

    Místo RDR2 si podobně vkládejte další jiné hry.

    Všechny ty videa o tom co je nebo není nextgen jsou v zásadě jen videa o pocitech tvůrce toho videa.

    a současně co je nebo není nextgen nemá co dělat s hodnocením RDR2/Starfieldu, zda je to dobrá hra nebo není
    SHARINGAN
    SHARINGAN --- ---
    tyvole co to čtu? :)
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    zajímalo by mne, zda exitují podobná vyšetřování i třeba u divadla – co je nex.gen divadlo. Nebo u literatury, co je next gen literatura zakončená veřejným upálením mistra Brendona Sandersona, že píše pořád výborně, ale stejně.
    Nebo u filmu, co je next-gen film.

    Teda ono to existuje, ale jsou to takové ty legrační levicové kavárny.


    A upřímně, tohle je směs toho samého, s tím že tady ještě navíc neumí rozlišovat co je marketing a co je dílo. Proboha, u her se nerozlišuje ani to, co v základu recenzí literatury, že vydavatel se odděluje od autora a někdy dost radikálně. Protože vydavatel není váš kámoš, ale co chce jen vydělat.
    No a co je marketing a jen obchodnické trhovské řeči a co je pak ta tvorba, to dílo na kterým dělají vývojáři. A tam pak jak je to psané, jakým stylem, jak je použitý jazyk, jak je formováno vyprávění, zda je za pomocí barev, nálady... to se ale zde u těchto kritiků nedozvíme, že, dycky to skončí nějakou pošouplou teorií a mně se to líbí, mně se to nelíbí, nebo ještě lépe, jsou tam homosexuální negři, nejsou tam homosexuální negři.
    L4MA
    L4MA --- ---
    muj problem, a ve Starfieldu byl zatim nejvyraznejsi a nejobtizneji ignorovatelnej, jsou zastaraly dekady stary mechaniky. technicka a pribehova stranka se posunuje, gameplay zustava stat. tady je o tom moc hezka, konstruktivni a naprosto neutocna esej, pokud by mel nekdo zajem.

    Where is Next Gen Gameplay?
    https://www.youtube.com/watch?v=Hb0bUarsdy8
    KID_MCHUTT
    KID_MCHUTT --- ---
    VIRIK: opatrně s tím urážením Rákosníčka, nikdy nevíš, kde ho potkáš ;)
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    L4MA: tvůj osobní názor je tvůj osobní názor. Hru klidně kopni, když tě nebaví, nebo ti přijde, že je to sračka. Na to ti nic neřeknu.


    Já vystupuju jen proti těm, co takzvaně mluví za všechny, prohlašujou svý subjektivní dojmy a teorie za pravdu nebeskou, herní novináře co prostě začnou něco hodnotit a řeknou tam že... nojo, tohle je průser jako starfield, jo, začnou se chovat k tomu, že je to fakt.

    Protože takoví lidé jsou prostě zmrdi.

    Ale pokud jsi v tom nechal 300 hodin a zjistil, že tě to spíš sere, můžu ti říct jen, že je mi to líto, ale chápu. Já v tom má spousty pokojených hodin, vracím se tam, objevil jsem i spousty skrytých herních mechanismů a věcí, ale taky jsem si všiml bugů, který zablokujou questy a nepohneš se dál a jsou to úplný kraviny, druhu že se blokne nějaký script a ty se nepohneš dál a o to víc to nasere, když člověk v tom řádí právě 400 hodin a nic takového nepotkal a vyšel zásadní patch a ten to neopravil.
    To naštve a máš právo se ozvat. Ale je jedno, jestli se to stane tady u Bethesdy, nebo SONY, MS nebo hře Dana Vávry...

    A lidi, co hned začnou řvát bughesda a to třeba jen proto, že se jim nelíbí zabarvení scény, mají místo genitálií Jiřinku Bohdalovou
    KID_MCHUTT
    KID_MCHUTT --- ---
    L4MA: jako jo, kdyby to bylo plně transparentní, bylo by to zajímavé, ale to je asi v kategorii obchodních tajemství a maximálně to bude někde v NDA části pro velké investory...
    L4MA
    L4MA --- ---
    VIRIK: ja tohle GANDHI: nehodnotim z pohledu co vydelalo min nebo vic investorum. samozrejme ze vydelky jsou extremni, a proto si muzou dovolit donekonecna vydavat postizeny hry. stejne si je koupime, tak co, a to je to jediny objektivni meritko.
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    L4MA: ne, ale počítal bych s čísly, co fakt znám a srovnával aspoň žánry nebo typy her.

    Jako tadytohlecto je dnešní herní byznys, kde jsou několikanásobně větší hráči, než jsou u filmů nebo obecně jinde. A jak jsou tu peníze a rekordní investice, tak jsou tu prostě manipulace.

    My prostě nevíme, zda ve skutečnosti je Starfield na tom dobře nebo špatně. Protože i kdyby třeba prodal 20 milionů, ale investice byla nastavená pro investory na 20 milionů a jeden, bude to neúspěch a průser. Když na 20 milionů minus jeden, bude to úspěch. Když to bude jen 10 milionů, ale dlouhodobě zvedl cenu akcií a zdvojnásobil cenu firmy, tak to je úspěch nebo ne? A tady je to navíc mateřinka největší firmy na světě, firmy co investuje hlavně do vývoje a Starfield je pro něj taková bleška.
    Vůbec netušíme, jak to mají financnčě pokryté, jak to je s investory, Starfield mohl Bethesda za půl roku vydělat víc než Skyrim, nebo naopak je to propad a oni se zase hojí z nějakejch odpisů ztrát, to my prostě NEVÍME.

    Jenom tyhle hry korporací dávají prostor různým spekulacím nějakých maličkých uživatelů internetu a všechno tohle nejsou nic než spekulace.

    btw, my vůbec netušíme, nikde, kolik se prodalo Skyrimů na Xbox a PSko. Například Fallout 4 měl až obsesivní komunitu hráčů na Xbox, tam to byla roky nejhranější hra. VOni to tam prostě komunitně hráli. Skyrim naopak byl na PSku prej strašně oblíbenej, Bethesda tam patřila mezi nej hry (taky SONY se je před nákupem snažilo smluvně zavázat a jejich hry aby měli exclusivitu na PSko).
    GANDHI
    GANDHI --- ---
    VIRIK: ale jo, nicmene i to jsou veci co se daj nejak kvantifikovat, analyzovat a zpetne vyhodnotit, pokud to pro nekoho stoji za to to srovnavat:p a revenues (vcetne vselikej derivativnich vynosu) jsou proste jedinej objektivni a meritelnej vstup
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    GANDHI: ani to ne, protože Starfield se prodává v úplně jiný době a dokonce už i jiný generaci. A vzhledem k GP i jiným modelu (po jeho vydání skutečně stoupl prodej plnohodnotnýho GP i XBOXů, budeme to taky počítat?) by ti co Starfield nenávidí prostě zaplakali, protože komerčně úspěšný to je, i na tom Steamu. Hned za Hogward Legacy, kterej se prodával o pět měsíců déle.

    Skyrim vyšel v jiné době. A pak se do něj moduje.
    To máš jak s GTA V. Ty prodeje, to dělaj prostě lidi v tom onlajnu. Samotná hra je na okraji zájmu.
    U Fortnite už ani většina lidí neví, že tam byla hra a BR byl jen přídavek.

    Mne by zajímalo, jak na to Starfield je, ale prostě ty statistiky jsou reálně nedostupné.
    KID_MCHUTT
    KID_MCHUTT --- ---
    GANDHI: ten bude taky dost špatně validovatelný, vzhledem k tomu, že SF šel hned day 0 do GP
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    ne, jenom bych to srovnával s něčím skutečně podobným. Skyrim s tím nic společnýho nemá, jiná herní logika, jiný RPG systémy, dokonce i engine je jinej a akorát je stejnej producent a jméno studia – a i to jen z části.

    Rozhodně bych ignoroval názory teoretiků z internetu. Jako ta hra se ti nemusí vůbec líbit, zcela legitimně ji vyhoď, zkritizuj, ale netuším proč se prodírat takovou hromadou ničím nepodložených teorií, hloupostí, předsudků i nenávisti.
    GANDHI
    GANDHI --- ---
    popravde jediny objektivni meritko bude zisk z obou titulu za srovnatelnou dobu - a to asi nebudou snadno dostupny data. Zbytek je proste cista spekulace:p
    L4MA
    L4MA --- ---
    VIRIK: a az trebas za 1 - 10 let bude Starfield v propadlisti dejin, tak to porad nebudeme moct srovnavat, protoze gamepass, zakryty ucty a kdo vi jak to steam pocita? :)
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    není. V ničem.

    Neporovnáváš ani vanilu Skyrim a Starfieldu, ale i kdybys nestahoval mody, tak v SKyrim jsou už obsažené a to jak ty placené, oficiální, tak ty co mají na serverech a stahují se přímo z modlistu. PLus pak neoficiální komunita s mody, který tu jsou 13 let.

    To se nedá srovnávat se STarfieldem v ničem. DOkonce je to jiný žánr, jedno je fantasy, který dominuje i v prodejích literatury a jinde, a druhé je hard Sci-fi, což je věc co moc lidí ani nečte, jsou ráci, že část z nich vidělo pár dílů star treku nebo Expanze.

    Je to prostě vycucané z prstu, navíc na datech JEN ze Steam, kde ale to čte soft nějaký třetí strany, vůbec není jasný jak to steam počítá (a skyrim i starfield se nehraje ani onlajn a co lidi se zakrytejma účtama, ti se do statistik nikde nepropisují, pouze interních Valváckých).
    L4MA
    L4MA --- ---
    KID_MCHUTT: samozrejme prehanim, ale to srovnavani se statistikama Skyrimu je imo dost relevantni.
    KID_MCHUTT
    KID_MCHUTT --- ---
    GANDHI: já se tam vracím furt, no, ale je fakt, že už taky čekám na DLC a updaty.
    L4MA: furt tady vidím možnosti explorace a tak (a je teda pravda, že jsem ještě neviděl dost planet), ale už mám málo času a chuti vlastně hrát skoro cokoliv :/
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam