ALESH: Aha, já četl jen tohle, zřejmě v CC brali jen tunel a zbytek ne; ale argument zdá se platí pořád:
Zalepit architekturu papírem? Zrekonstruovaný Jiřák rozvířil debatu o reklamě v metruhttps://denikn.cz/1281033/zalepit-architekturu-papirem-zrekonstruovany-jirak-rozviril-debatu-o-reklame-v-metru/?ref=titRailreklam … Od té má dopravní podnik dostávat za metr čtvereční reklamy v metru ročně 3036,99 korun, každý rok se přitom částka navyšuje o inflaci, nyní jsme tak podle propočtů na 3879 korunách.
Podle výpočtů Deníku N by tak dopravní podnik z jednoho rámečku s „knižními novinkami“ získával celkem 2750 korun. Celkem to na Jiřího z Poděbrad znamená 150 tisíc korun, za polepy balustrády eskalátorů pak téměř půl milionu ročně. Když přičteme tři vitríny ve stanici metra a vestibulu za celkových 150 tisíc korun, dopravní podnik získává z reklamy ve stranici Jiřího z Poděbrad celkem 800 tisíc korun ročně.
To je ale jen orientační výpočet, který pouze dělí celkovou inkasovanou sumu počtem příslušných reklamních ploch v celém metru. Jak upozorňuje mluvčí dopravního podniku Daniel Šabík, na reklamu v metru nelze nahlížet pouze přes jednu stanici. Smlouvy prodávají prostor jako celek. Různá místa jsou přitom různě atraktivní. „Nelze zjednodušeně propočítávat výnos na metr čtvereční a usuzovat, že právě na Jiřího z Poděbrad je výnos v této výši, protože to je pouze aritmetický průměr. V metru existují nosiče atraktivnější a méně atraktivní,“ vysvětluje.
Shrnuje přitom, že prostor metra se prodává podle jednotlivých smluv na vitríny CLV, rámečky ve vlacích metra jako další celek a rámečky s balustrády a polepy přestupových tunelů jako další celek. „Celkové příjmy z pronájmu těchto celků činí pro letošní rok více než 170 milionů korun,“ uvedl Šabík částku, kterou dopravní podnik za reklamu v metru inkasuje.