• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    Nikdy nekončící diskuze o (ne)regulaci dopravy v Praze.
    rozbalit záhlaví
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    ALESH: jezdim kousek od Ovy docela pravidelně (rodina partnerky) a jsem tam z Prahy východ za cca 3h15m někdy i míň a málokdy víc. Oproti vlaku, kdy to je 4h+ úplně v pohodě a to ještě včetně vyzvedávání autem z nádraží apod.
    V autě se dá telefonovat nebo poslouchat podcasty. Ve vlaku se dá lépe pracovat, ale tohle zase naráží na slabej LTE signál, zvlášť od České Třebové směrem na Ostravu.

    Celé je to na piču, že prostě modernizace na 160km/h byly "rychlovlaky alá Czechia". Občas jezdím služebně po Evropě a prostě ty krátké vzdálenosti alá Berlín, Mnichov, Vídeň, Budapešť.... to všechno se mělo dát jezdit vlakem. Ideálně mít rychlovlaky na letištích, takže bys kombinoval i letadlo + vlak.
    GREW
    GREW --- ---
    ALESH: Ono to bude hodne celkove zalezet na tom, odkud konkretne a kam konkretne jedes, protoze k ceste vlakem musis jeste pripocist cestu na a z nadrazi, coz ti muze celkove pridat klidne hodinu, az dve navic, kdyz nebydlis nekde kousek od nadrazi, nebo treba v Praze nebydlis primo na stanici metra (a stejne, kdyz budes bydlet treba na stanici metra Luka, stale ti jenom ciste cesta mhdeckem na hlavak zabere vic jak pul hodiny). Takze kdyz pak bude clovek brat cestu "od dveri ke dverim", tak cesta vlakem Praha-Ostrava ti muze klidne zabrat 5 - 6 hodin, zatmco cesta autem ti zabere 4 hodiny, vcetne mensi kolony a pauzy na curani.
    ALESH
    ALESH --- ---
    MAKROUSEK: za poslechnich par tydnu je nevetsi zpozedni 19 minut. Prumerne 7 minut. (Je to kvuli modernizaci trati, kde se cast jede po jedne koleji). I pokud mela tu smulu a chytla tech 19, tak je to porad rychlejsi, nez auto (a muzes cestou pracovat). Myslim ze v aute staci jedna bouracka na D1 a a budes rad jen za 19 miniut.

    Samozrejme je skoda ze se u nas v 90. letech udelalo rozhodnuti, ze rychlovlaky nepotrebujem a ted se to horko tezko preplanovava, ale za to holt muzou ministri dopravy te doby (vetsinou ODS) a jejich preference automobilove dopravy.

    MAKROUSEK: no ses zavislej na ostatnich ridicich minimlane. Autem sice nemuzes delat nic moc produktivniho, protoze musis kroutit volantem a davat pzor na cestu, ale zas to trva dele - a to se vyplati:D

    A ja taky nekdy jezidm rad autem a chapu ze nekdo ma rad svuj prostor a urcitou svobodu, ale tyhle kecy "jel jsem jednou vlakem a mel zpozdeni, tak uz s nim nikdy nepojedu, to radsi pojedu (pomaleji) autem, jsou uplne zbytecny.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ONDRAT: Ja jsem v Ostrave byl v zivote dvakrat. Jednou pred 18 lety a ted podruhe. Pokazde autem. Takze az zase za par desetileti pojedu na vychod, pojedu nejspis zase autem. Protoze autem nejsem zavislej na nikom.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: Takze budes dal jezdit do Ostravy autem, ikdyz je to o 30min pomalejsi nez vlak?
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ONDRAT: Samozrejme. Vlaky jsou ve vsech vyspelych (a spouste rozvojovych) zemich rychlejsi, nez auta. Tak je to spravne. Kdyby byl rychlovlak z Prahy do Parize, nikdo by me do letadla po Evrope nedostal. Ale toho bohda nebude, takze auto to v Cechach na dlouhou dobu dopredu vyhrava.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: Akorat ze autem je to rychlejsi jen za dvou podminek - prekracujes povolenou rychlost a nechytnes za Prahou nebo kolem Brna zacpu.
    SAMGARR
    SAMGARR --- ---
    MAKROUSEK: Pendolino je "moderni" uz od 70. let.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    VANEK: To je strasne peklo. Zena pred par tydny poprve (a nejspise naposled) jela Pendolinem do Ostravy, rikala, ze je to strasne frustrujici plouzit se ctyricitkou modernim vlakem.
    VANEK
    VANEK --- ---
    MAKROUSEK: A pak zase zpátky.
    Drážní paradox. Vlaky mezi Prahou a Brnem pojedou déle než před modernizací za 10 miliard korun - Zdopravy.cz
    https://zdopravy.cz/drazni-paradox-vlaky-mezi-prahou-a-brnem-pojedou-pomaleji-nez-pred-modernizaci-za-10-miliard-korun-164985/
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    VANEK: Treba i vlaku to fungovalo bajecne. Predelaly se jizdni rady, aby to vypadalo, ze vlaky jezdi rychleji a vysledkem bylo, ze 100% vlaku bylo zpozdenych.
    NJAL
    NJAL --- ---
    VANEK: Ok, predelani jizdniho radu je moznost zrychleni.
    VANEK
    VANEK --- ---
    NJAL: Jasně píšou, že zrychlí - jednak snáz dožene zpoždění, jednak se předělají JŘ, aby odpovídaly očekávanému průměrnému počtu zastavení.
    NJAL
    NJAL --- ---
    ANAXYM: MHD to nezrychli, predpokladam, ze i zastavkou na znameni musi bus projet ve stanoveny cas, nicmene tim, ze tam pripadne nezastavi, usetri palivo na rozjezd a spetku brzdoveho oblozeni na zastaveni.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    Já teda víc než tramvaje sleduju tohle:
    Dálniční zakázka desetiletí nabírá zpoždění, ŘSD posunulo termín již o čtyři měsíce - Zdopravy.cz
    https://zdopravy.cz/dalnicni-zakazka-desetileti-nabira-zpozdeni-rsd-posunulo-termin-jiz-o-ctyri-mesice-202532/
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    Nejezdete tramvaji, jezdete autem.

    Prahu čeká velká tramvajová výluka. Dvacet linek změní na dva měsíce trasu - iDNES.cz
    https://www.idnes.cz/praha/zpravy/tramvaj-mhd-vyluka-oprava-trat-masarykovo-nadrazi-dlazdena.A240424_132438_praha-zpravy_vich
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    ANAXYM: Takovych krizovatek je v Praze mrak, MDH semafory ovlivnuje uz davno. A to i na tak perifernich krizovatkach jako je treba Cimicka - Lodzska.
    ANAXYM
    ANAXYM --- ---
    OMNIHASH: tjn, nám takhke kdysi ujely v Helsinkách asi 2 autobusy, než nám někdo vysvětlil, že musíme mávat, pak už nikdy žádnej...

    cokoliv co zrychlí mhd je dobře...

    vlastně nějak nechápu, proč furt tramvaje/autobusy neřídí semafory, to by pomohlo taky znatelně...
    (jakože se tramvaj blíží ke světelný křižovatce a skočí ji tam zelená, ať může rovnou projet)
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    To sem netušil, že zastávka na znamení je takovej nepřekonatelnej problém...
    QZUZKA
    QZUZKA --- ---
    PEJR: tak to aktuálně je - není potřeba mávat, stačí na zastávce viditelně být
    PEJR
    PEJR --- ---
    ADAMIRA: Doted byly zastavky na znameni vetsinou uprostred niceho a tam slepej clovek asi malo kdy neco potrebuje. Snad teda autobusaci dostanou skoleni, ze kdyz nekdo stoji na autobusovy zastavce, tak asi ceka na autobus a maj tam zastavit.
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    MAKROUSEK: Jak to věděli na zastávkách na znamení doteď?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam