• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    GREW: no právě proto píšu, že je to pro spoustu lidí individuální, pro někoho je prostě "jet autem" ten první a poslední argument

    Jasný, konkrétní statistiku nemám, je to můj subjektivní pohled na tyhle lidi po X diskuzích na tohle téma, tedy, bavíme se o lidech viz výše - těch který prostě chtěj.

    Já neříkám že jsou nějak horší, nebo nelogický, ale prostě nemá cenu před nima házet argumentama, protože už maj vybráno, je to stejný jako se bavit s určitejma jedincema např. o vegetariánství, spousta lidí nakonec skončí u toho že jim maso prostě chutná - to je individuální argument se kterym se nedá přít.

    Než někdo dostane psychyckej záchvat a bude si volat záchranku protože tu ne napsáno něco co obsahuje slovo "vegan" - opravdu to není o tom zda někdo je nebo není ale o principu, dosaďte si tam klidně cokoliv jinýho, i když už je stejně asi pozdě jste poznamenaný. :)
    GREW
    GREW --- ---
    ADAMIRA: To "tvrdím že logické argumenty (což je taky velice individuální) na lidi co chtěj jezdit autem neplatí" se mi zda celkem jako nesmysl. Pochybuju, ze vetsina "lidi, co jezdej autem" pojede autem i kdyz cesta vlakem bude rychlejsi, pohodlnejsi a levnejsi. Respektive, muj odhad je asi stejne tak relevantni, jako ten tvuj, ale k tomu mimu se pridava logika, ktera podle me stale plati, i kdyz ty tvrdis opak.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    ADAMIRA: však já se držim realistického příběhu... máš spoustu lidí na služebky, kteří jezdí do Berlina, Budapešti, Vídně nebo Mnichova... a tam by prostě dávalo smysl, aby lidi jezdili spíš vlakem než letadlem.
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    KUTAS: Ano, to jsou pak situace kdy se vlak nejen vyplatí ale tak nějak to dává i smysl - rozhodně nepochybuju o tom že existují. Já sám občas, i když to mám na vlak kousek od baráku a přímák mi pak jede před chatu 30 minut, jezdím na chatu autem protože to prostě dává smysl (jedem 4 lidi a 2 psy a ještě mám v kufru barely s vodou, cestou je nutný zajet nakoupit atd.

    Mě šlo o něco jinýho "lepší" je hrozně individuální veličina, proto tvrdím že logické argumenty (což je taky velice individuální) na lidi co chtěj jezdit autem neplatí. To není o tom že jsou ty lidi nějak špatný nebo zlý, ale o tom že to je úplně zbytečná debata.

    Co se týče vlak/letadlo tak kdyby to šlo, tak do letadla nikdy nesednu ale jezdím jenom vlakem, problém je že nejsem milionář a nemám na každou cestu po evropě 5 dní abych zvládl všech 16 přestupů :/
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    Když jedu vlakem sám do Plzně, tak to trvá déle a stojí to víc, než když jedu károu. Když jedem všichni čtyři, tak není o čem. A já bych tim vlakem tak rád jezdil.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    ADAMIRA: Jinak do té Ovy jsem xkrát vlakem jel, ale ono ani finančně se to v 5 (2 dospělí + jeden teenager + 7let + 5 let) nevyplatí.

    Proto bych to spíš viděl na ty služebky a souboj letadlo vs vlak než auto vs vlak.Protože letadlo je pro mě extrémně nepohodlný a otravný způsob dopravy... třeba do Berlína jsem zásadně jezdil vlakem, jednou jsem dal vlakem i Hamburg, ale prostě 8 hodin nebo kolik je prostě moc.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    Hlavni nevyhoda vlaku je v tom, ze v nem jsou lidi, v aute ne.
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    Já bych Vám do toho nerad házel vidle, ale kdyby ty vlaky jezdili 689 km/h, v Ostravě byli za 40 minut, cestou jste dostali pečený sele, šampaňský a bolwjob - s cenou jízdenky 4,50 CZK tak si ti co chtěj, stejně najdou důvod proč vlakem ne, tohle opravdu není o nějakym čase/pohodlí.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    ALESH: jezdim kousek od Ovy docela pravidelně (rodina partnerky) a jsem tam z Prahy východ za cca 3h15m někdy i míň a málokdy víc. Oproti vlaku, kdy to je 4h+ úplně v pohodě a to ještě včetně vyzvedávání autem z nádraží apod.
    V autě se dá telefonovat nebo poslouchat podcasty. Ve vlaku se dá lépe pracovat, ale tohle zase naráží na slabej LTE signál, zvlášť od České Třebové směrem na Ostravu.

    Celé je to na piču, že prostě modernizace na 160km/h byly "rychlovlaky alá Czechia". Občas jezdím služebně po Evropě a prostě ty krátké vzdálenosti alá Berlín, Mnichov, Vídeň, Budapešť.... to všechno se mělo dát jezdit vlakem. Ideálně mít rychlovlaky na letištích, takže bys kombinoval i letadlo + vlak.
    GREW
    GREW --- ---
    ALESH: Ono to bude hodne celkove zalezet na tom, odkud konkretne a kam konkretne jedes, protoze k ceste vlakem musis jeste pripocist cestu na a z nadrazi, coz ti muze celkove pridat klidne hodinu, az dve navic, kdyz nebydlis nekde kousek od nadrazi, nebo treba v Praze nebydlis primo na stanici metra (a stejne, kdyz budes bydlet treba na stanici metra Luka, stale ti jenom ciste cesta mhdeckem na hlavak zabere vic jak pul hodiny). Takze kdyz pak bude clovek brat cestu "od dveri ke dverim", tak cesta vlakem Praha-Ostrava ti muze klidne zabrat 5 - 6 hodin, zatmco cesta autem ti zabere 4 hodiny, vcetne mensi kolony a pauzy na curani.
    ALESH
    ALESH --- ---
    MAKROUSEK: za poslechnich par tydnu je nevetsi zpozedni 19 minut. Prumerne 7 minut. (Je to kvuli modernizaci trati, kde se cast jede po jedne koleji). I pokud mela tu smulu a chytla tech 19, tak je to porad rychlejsi, nez auto (a muzes cestou pracovat). Myslim ze v aute staci jedna bouracka na D1 a a budes rad jen za 19 miniut.

    Samozrejme je skoda ze se u nas v 90. letech udelalo rozhodnuti, ze rychlovlaky nepotrebujem a ted se to horko tezko preplanovava, ale za to holt muzou ministri dopravy te doby (vetsinou ODS) a jejich preference automobilove dopravy.

    MAKROUSEK: no ses zavislej na ostatnich ridicich minimlane. Autem sice nemuzes delat nic moc produktivniho, protoze musis kroutit volantem a davat pzor na cestu, ale zas to trva dele - a to se vyplati:D

    A ja taky nekdy jezidm rad autem a chapu ze nekdo ma rad svuj prostor a urcitou svobodu, ale tyhle kecy "jel jsem jednou vlakem a mel zpozdeni, tak uz s nim nikdy nepojedu, to radsi pojedu (pomaleji) autem, jsou uplne zbytecny.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ONDRAT: Ja jsem v Ostrave byl v zivote dvakrat. Jednou pred 18 lety a ted podruhe. Pokazde autem. Takze az zase za par desetileti pojedu na vychod, pojedu nejspis zase autem. Protoze autem nejsem zavislej na nikom.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: Takze budes dal jezdit do Ostravy autem, ikdyz je to o 30min pomalejsi nez vlak?
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ONDRAT: Samozrejme. Vlaky jsou ve vsech vyspelych (a spouste rozvojovych) zemich rychlejsi, nez auta. Tak je to spravne. Kdyby byl rychlovlak z Prahy do Parize, nikdo by me do letadla po Evrope nedostal. Ale toho bohda nebude, takze auto to v Cechach na dlouhou dobu dopredu vyhrava.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: Akorat ze autem je to rychlejsi jen za dvou podminek - prekracujes povolenou rychlost a nechytnes za Prahou nebo kolem Brna zacpu.
    SAMGARR
    SAMGARR --- ---
    MAKROUSEK: Pendolino je "moderni" uz od 70. let.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    VANEK: To je strasne peklo. Zena pred par tydny poprve (a nejspise naposled) jela Pendolinem do Ostravy, rikala, ze je to strasne frustrujici plouzit se ctyricitkou modernim vlakem.
    VANEK
    VANEK --- ---
    MAKROUSEK: A pak zase zpátky.
    Drážní paradox. Vlaky mezi Prahou a Brnem pojedou déle než před modernizací za 10 miliard korun - Zdopravy.cz
    https://zdopravy.cz/drazni-paradox-vlaky-mezi-prahou-a-brnem-pojedou-pomaleji-nez-pred-modernizaci-za-10-miliard-korun-164985/
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    VANEK: Treba i vlaku to fungovalo bajecne. Predelaly se jizdni rady, aby to vypadalo, ze vlaky jezdi rychleji a vysledkem bylo, ze 100% vlaku bylo zpozdenych.
    NJAL
    NJAL --- ---
    VANEK: Ok, predelani jizdniho radu je moznost zrychleni.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam