• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ALESH: Porad jenom dojmy, ani jedno vyjadreni nekoho zodpovedneho.
    ALESH
    ALESH --- ---
    MAKROUSEK: IPR se na tom planovani aktivne podili, takze "To, ze si tady par geeku neco maluje, nema vliv na politiky s rozhodovaci pravomoci" s tim bych byl opatrnej.
    "u nas by nikdo pak neresil ty padesatky a sedmdesatky, proste by rekl tricet a basta fidli. " to vubec neodpovida relaite - ted je ta rychlost 50, ale stejne mame nekde 70 nebo 80 (nebo 30). Podle tve logiky by bylo vsude 50.
    Stejne tak kdyz vidis, jak jsou rizeny semafory na vytizenych krizovatkach - jak se na sebe nevazuji (nekde se ti muze zdat ze ne, ze enkde auta zybtecne stoji - ale to ma napriklad za ukol zbrzdit auta na miste kde to nedela prblemy, aby se pak nehromadila jinde).
    To jsou myslim dukazy, ze to planovani prbiha.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ALESH: Jasne. Kdykoli se kohokoli na radnici nebo magistratu zeptas na modelovani dopravy a vliv uzavirek, vzdy je odpovedi: "nevime, nedelame". To, ze si tady par geeku neco maluje, nema vliv na politiky s rozhodovaci pravomoci. Ostatne v tebou linkovanem modelu je to jasne receno, ze sice delaji zaklad, ale aplikaci uz ne: "Modelování dopravy pomocí matematických modelů by nemělo končit v rovině základních demografických scénářů a následné distribuce stejného objemu dopravy po různých stavových sítích, ale mělo by být plnohodnotné a zohledňovat reálně, plně i nulová či etapová řešení, obzvláště jsou-li součástí následných porovnání."
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ALESH: Protoze u nas by nikdo pak neresil ty padesatky a sedmdesatky, proste by rekl tricet a basta fidli. Protoze doprava se v Praze nemodeluje, ale ridi od oka, jak se nekdo vyspi. To je ten hlavni problem.
    ALESH
    ALESH --- ---
    ZBYNDA: podle te studie - vsude kde se to zavlado, to prinelso pozitivni vysledky:
    smrtlene nehody - vyrazne ubylo
    emise - mene emisi
    spotreba - nizsi
    plynulost dopravy - lisi se mesto do mesta, ale nekde se mirne zhorsila, nekde zlepsila (auta z vedlejsich ulic se snadneni zapojovala na hlavni)
    A navic jde o zmenu zakladni rychlosti - kde to pujde bude 50, stejne taka jak je nekde ted 70 nabo 80.
    Mame zkusenosti ze zahranici, mame studie, ale ne - 30 ve meste je zrejme novy komunismus a hned dlsi na rade jsou gulagy
    ALESH
    ALESH --- ---
    ZBYNDA: vzdyt je tam nelinkovan ta studie. Hned na zacatku - tam je vse podrobne rozepsane:

    https://www.researchgate.net/publication/380798463_Review_of_City-Wide_30_kmh_Speed_Limit_Benefits_in_Europe
    ZBYNDA
    ZBYNDA --- ---
    ALESH: No, tak v první řadě asi za ten shit zdroj (vydavatelství RF hobby). Možná bys našel v Enigmě či v Mojí chvilce pohody ještě silnější kalibry.
    V druhý řadě asi za informační hodnotu “článku” samotného. Když omezíme rychlost na 15km/h, tak nebude za rok třeba žádná smrtelná nehoda. Když zdražíme alkohol o 50%, ubyde alkoholiků, atd. Myslím že sběr a zpracování vstupních dat do takovýhle “studie” je dost komplexní úloha, která může mít zajímavý výsledky. Tak klidně, sem s tím!
    Ale tohle je pro mě článek na úrovni vegety, sorry :)
    ALESH
    ALESH --- ---
    ALESH: hele ja si minusy nebru ososbne, ale za co presne mam tenhle? Je tam nejaky nesmysl? Rad se poucim :)
    ALESH
    ALESH --- ---
    Nová studie: 30 km/h ve městě výrazně snižuje riziko smrtelných nehod – 21stoleti.cz
    https://21stoleti.cz/2024/08/24/nova-studie-30-km-h-ve-meste-vyrazne-snizuje-riziko-smrtelnych-nehod/?

    "Výsledky ze 40 různých evropských měst (včetně Paříže, Londýna, Curychu, Bruselu nebo Helsinek) ukázaly, že snížení rychlosti na 30 km/h vedlo k sedmatřicetiprocentnímu poklesu úmrtí při dopravních nehodách a celkově bylo o 23 procent méně dopravních nehod.
    Kromě toho se o 18 % snížily emise, o 2,5 dB hluk a o 7 % spotřeba paliva, přičemž průměrná rychlost dopravy se měnila jen velmi málo."
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    Když opravujete nadjezd, kterej zlikvidovaly dvoupatrový autobusy a za pár jar je budete opravovat znovu. Alespoň se ujistěte, jestli jste na ta místa nezapomněli našroubovat to žbrlení, co tam bylo původně, vole. A zabraňovalo najetí automobilu v zatáčce do chodců.
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    Vzpomente si, az zase budete planovat koleje.

    KUTAS
    KUTAS --- ---
    NJAL: Kez by… zatim nezacala ani ta slibovana 511.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    NJAL: Tak, az to bude dostavene, tak to dava smysl…
    PREDSEDA
    PREDSEDA --- ---
    NJAL: propojka tý ulice Do Horoměřic zpátky na okruh je ale dobrá, to rozhodně vítám. Teď se musí přes Tuchoměřice až k letišti.
    NJAL
    NJAL --- ---
    Ale tohle je dokonaly :-)
    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    BESH: Souhlas s ulicemi, jak jsou oslavovany v tom videu.
    BESH
    BESH --- ---
    MAKROUSEK: A s cim ze to souhlasis? Nepredkladal jsem zadne tvrzeni.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam