• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    Nikdy nekončící diskuze o (ne)regulaci dopravy v Praze.
    rozbalit záhlaví
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    GREW: proto taky záměrně mluvím o provozu a ne o počtu aut. Jestli Ti provoz po Praze přijde OK, tak pak asi žijeme v jiné dimenzi a to já teda zásadně jezdím do Prahy po 11h a odjždím obvykle po 19h. Ale tuhle se mi stalo, že jsem potřeboval jet někam na 8:30... kdy mi stejná cesta co obvykle zabere 35 - 50 minut tak vzala 1,5 hodiny.

    Já bych auta omezil co nejvíc, aby lidi co nejvíc změnili chování a našli náhradní řešení (MHD, omezení jízd autem, ježdění mimo špičku apod.).
    GREW
    GREW --- ---
    KUTAS: Obcas po Praze musim jezdit autem a to pak jezdim treba celej den po ruznejch bodech po cely Praze. A nejsem asi jedinej, kdo takhle krizuje Prahu. Jak pak te system vyhodnoti, kdyz stejnym mistem projedu treba 2-3x? A to kolikrat stejny misto projedou ruzny dovazkovy a "taxi" sluzby a jako foodora, wolt, bolt apod.
    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    GREW: Čísla jsou přesný, jejich výklad je uz na kazdym soudruhovi.
    BESH
    BESH --- ---
    GREW: Cetl jsem to a na zaklade toho jsem se ptal, jake cislo tam melo byt, aby to nebyl clickbait?
    GREW
    GREW --- ---
    KAKIHARA: Coz potvrzuje moje slova, ze ty cisla jsou hodne nepresny...
    GREW
    GREW --- ---
    BESH: Precti si jeste jednou jednou, jakej je titulek toho clanku a co jsem k tomu napsal...
    GREW
    GREW --- ---
    FRK_R23: Ano, jsem rozenej ve Vinohradsky nemocnici a v Praze uz ziju bezmala 40 let. A neprijde mi, ze mnozstvi aut v Praze je na hranici unosnosti... Ale co mi teda prijde, ze posledni roky se dela spousta veci proto, aby automobilova doprava byla co nejmin pohodlna a rychla (ubirani pruhu, nenavazujici zelena na hlavnich tazich, zpomalovaci krizovatky atd.), takze to pak znasobuje dojem, ze vsude moc aut v kolonach.
    BESH
    BESH --- ---
    GREW: A jak ty jsi dosel k tomu, ze to cislo je schvalne ohnuty do clickbaitu? Resp. kolik aut na osobu bys tak videl, ze by uz nebyl clickbait, ale znamka nejaky nesokujici normality?
    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    GREW: Zas je to vcetne lidi do osmnacti let.
    GREW
    GREW --- ---
    BESH: Kde si prosim te vycet, ze tvrdim, ze v Praze zadny auta nejsou? Ja jenom upozornil na clickbaitovej titulek, kterej si z dat (ktery jsou navic nepresny), vyzobava cisla tak, aby byl clickbaitovej...
    BESH
    BESH --- ---
    GREW: Je to tak, v Praze skoro zadny auta nejsou. Staci se podivat z okna a kazdymu to musi byt jasny.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    GREW: nedokážu vyhodnotit z jakých dat vycházejí, ale podle mě ten "traffic" na jednotlivých úsecích dokážou změřit docela přesně. Chápu zajímavost titulku, ale stejně jako nějaká auta Prahu nevidí, tak je hromada lidí z okolí Prahy (včetně mě) co do Prahy dojíždí autem.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    GREW: A bydlíš v Praze? Protože já jo a množství aut je daleko za hranicí únosnosti.
    GREW
    GREW --- ---
    KUTAS: Sice se pak v clanku pise, ze osobnich aut je na 1000 obyvatel "jenom" 750 a nikde se pak nepise, kolik osobnich aut z tech 750 je z firemnich flotil, leasingovejch spolecnosti atd. ktery maj sidlo v Praze, ale realne ty auta nevidej Prahu jak je rok dlouhej, ale tak co by clovek neudelal pro clickbaitovej titulek, ze jo... :D
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    KUTAS: Svět podle ODS
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    A jedna statistika z Prahy…

    Na tisíc obyvatel 940 vozů. V Praze opět stoupl počet aut, od roku 1990 je jich trojnásobek - Zdopravy.cz
    https://zdopravy.cz/na-tisic-obyvatel-940-vozu-v-praze-opet-stoupl-pocet-aut-od-roku-1990-je-jich-trojnasobek-221753
    BESH
    BESH --- ---
    Podle výsledků hlasování má dojít během deseti let k přeměně 145 000 m² ulic na zelené plochy. Dalších 462 000 m² bude během deseti let proměněno na stezky pro pěší a cyklisty a pro autobusové a tramvajové pruhy. Vše na úkor aut. Deník Neue Zürcher Zeitung plochu přirovnává ke čtyřiceti náměstím Sechseläutenplatz, což je jedno z největších náměstí v Curychu.

    Město zatím neuvedlo, jaký konkrétní dopad na počet parkovacích míst změna bude mít. Už dříve soud potvrdil rozhodnutí zrušit šest tisíc stání pro auta.


    Více místa pro stromy a kola. Obyvatelé Curychu v referendu odhlasovali omezení aut - Zdopravy.cz
    https://zdopravy.cz/vice-mista-pro-stromy-a-kola-obyvatele-curychu-v-referendu-odhlasovali-omezeni-aut-221735/
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    ONDRAT: no, já mám na dosah katastrofu způsobenou zavřením obou sjezdů, slivence i lochkova. to může napadnout jen úplnýho kokota, hnáto vo všechno přes spojnici na Ořech. a když jsem teda nějak probruslil město, vydržel srážku tramvaje s autem na zenklové a chtěl sjet u davídkový na dálnici, zjistil jsem, že i tenhle sjezd je zavřenej. jak jsem na václaváku nevěděl, že už není kruhák, ani nezmiňuju. to jsem musel vzít přes žitnou ještě jednou dokola. jako fakt mám dost, možná že politik něco vyhrotí, ale snad není tak těžký to za dopravní odbor realizovat nějak smysluplně. vystoupení z mojí řidičský bulbiny teda dopadlo dost tragicky.
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    ty stavitelský prasata nejsou schopný spočítat náklady na opravu mhd zastávky
    oprava staré zastávky - stojan, max 1000,- Kč
    vs.
    Oprava skleněného mhd multimedálního bazmeku - v oblacích, když trochu zafouká
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    GIOMIKY: To tedy znamena, ze vsichni musi jet autem pres Palmovku?
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    ONDRAT: Protože město nestíhá pojmout tolik nových obytných domů. Ani tolik zmařených pracovních příležitostí na venkově. Ani příliv cizinců, kteří se zde chtějí usadit.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam