• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    Nikdy nekončící diskuze o (ne)regulaci dopravy v Praze.
    rozbalit záhlaví
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    ONDRAT: to asi bude ta komplikace, protože mě ten návrh na nový most nějak zásadně nepohoršuje.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    KUTAS: "hezká a funkční architektura"? To nevím jaký máš měřítka, teda.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    SAMOUT: Není pravda.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    SAMOUT: Prosím? Bezpečnost mostu zajišťuje samozřejmě státní správa, jak to prosím tě souvisí s jeho opravou? Navíc vůbec nechápu o co ti jde? Já jenom říkám, že ten most má svoji hodnotu v oborech, které evidentně nechápeš, což nic nemění na tom, že se nejspíš stejně shodí a nahradí nehodnotnou novostavbou, nerozhoduju o tom ani já ani ty. Když jsem se seznámil s výsledky soutěže, tak bohužel musím říct, že trojkolejné řešení neumožňuje uspokojivě udělat repliku, to je celé.

    Mně prostě nepřijde rozumný vzdávat se hodnot ve městě, které už nikdy nevybudujeme. Je pak taky na místě mít opravdu velké nároky na to řešení nové, což uznej, vítězný návrh nesplňuje.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ALESH: ... které vydělá svojí strategií "klikni nebo zaplať" na webech provozovaných Seznamem? :-) #offtopic
    ALESH
    ALESH --- ---
    SAMOUT: no a ni to logicke? Me treba ani ve senu nenapadlo, ze by se mel zbourat. Taky se aktive nezajimam o zizkovsky vysilac napriklad, ale kdyby se mel bourat, tak je mi to taky lito a budu podporovat snahy o jeho zachovani.
    ALESH
    ALESH --- ---
    KUTAS: no stret zajmu. On se podilel na navrhu, ktery mel zachovat panroama a enchat most skoro na puvonim miste. Tak neni az tak sokujici, ze se angazuje ve snaze ho zachranit.
    ALESH
    ALESH --- ---
    KUTAS: tak https://nebourat.cz/o-nas/ tady je seznam konkretnich lidi, co za tim stoji.
    O lidech z vyton21 nnevime nic.
    GREW
    GREW --- ---
    SAMOUT: O ten most a nejen o nej se "zajimam" uz celkem dost dlouho (v pripade zajmu ti muzu naposilat cca 15-20 let stare fotky toho mostu, ktere jsem delal, prave protoze se mi "architektonicky" libil a proto sem se na nej byl uz tenkrat nekolikrat divat, fotit a snazil jsem celkove si o nem zjistit co nejvic), stejne tak o dalsi architekturu nejen v Praze. Proto me taky hrozne mrzi, ze se tady za souhlasneho prikyvovani velke casti lidi bouraji stavby jako je prave tento most, Transgas, hotel Praha, pred nedavnem Vysehradske nadrazi, kde to snad nakonec zkonci celkem dobre (i kdyz ta rekonstrukce, co jsem naposledy videl neni uplne podarena, ale zase lepsi, nez aby to spadlo...) atd. atd. jenom proto, ze nekomu neprijdou zajimave, nebo unikatni (pripadne v tom hrajou roli i penize/uplatky, ale to je na jinou debatu). A vzdycky sem se snazil pro zachranu takovych staveb udelat vse, co bylo v mich silach. Tak si nech prosim od cesty zobecnovani, ze do ted byl ten most vsem u zadele, dik.
    ALESH
    ALESH --- ---
    KUTAS: jasne, vidim tam take paralely, ale ten agresivni ton a zpochybnovani UNSCO atd. to o necem vypovida.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    ALESH: podobně můžu shazovat i tu iniciativu na zachování mostu.

    GREW: jenže to srovnání s Petřínskou rozhlednou a palácem prostě kulhá, protože primární úkol toho mostu je, aby po něm jezdili vlaky, které dokážou přepravit lidi po městě bezkonkurenčně nejlépe ze všech možných variant (ekologicky, rychle, kapacitně...). A prostě zachování paláce nebo rozhledny neblokuje rozvoj dopravy s dopady na celou Prahu.
    Téměř všichni se tu shodneme s omezováním aut a ideálně i zavírání silnic pro auta ve městě, ale s tím souvisí alternativy a průjezdnost Prahy pro vlaky je jedna ze zásadních věcí.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    LOPIK: A hlavne ze se o ten most zacnu zajimat az ve chvili, kdy se ma bourat, do ty doby byl vsem uplne u zadele, jakykoli snahy o zpamatneni zacaly az pak.
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    ALESH: Tuším že spolek Nebourat a spolek Výtoň21 si v tomhle nemají navzájem co vyčítat :-) Neumím si moc představit, že jdu takhle kolem mostu a tak mě dostane do kolen, že si kvůli tomu udělám spolek, posudky a mediální kampaň..
    ALESH
    ALESH --- ---
    Lukačovič slíbil sto milionů na rekonstrukci Vyšehradského mostu | e15.cz
    https://www.e15.cz/domaci/lukacovic-slibil-sto-milionu-na-rekonstrukci-zeleznicniho-mostu-na-vytoni-1419819
    ALESH
    ALESH --- ---
    KUTAS: lol. ze stranek:

    Jak tento krok ze strany UNESCA vnímáte?

    Pro místní obyvatele Výtoně, které každý den budí rámus projíždějících vlaků, není názor UNESCA směrodatný. UNESCU posledních 30 let nevadil nepořádek a posprejované zdi celého výtoňského předmostí, ale najednou mu vadí, že chceme most modernizovat a dopravu v jeho okolí významně ztišit? To je přece úsměvné. Jde o standardní aktivistické iniciativy. Nejprve dopisy, pak se začne pár bláznů přivazovat k ocelové konstrukci mostu. Realita je však taková, že o modernizaci české dopravní infrastruktury rozhoduje námi volená politická reprezentace, nikoli UNESCO. Výtoňský železniční most není Pražský hrad, není to ani Eiffelovka. I když by se to mnohým aktivistům líbilo. Dokonce za těch 122 let ani nemá své oficiální jméno. Asi taková je to památka.

    Jako sorry, ale to nejde brat vazne.
    ALESH
    ALESH --- ---
    KUTAS: tvl. ty starnky vyton21 vypadaji dost silene, zajimalo by me, jestli za tom stoji opravdu obyvatele vytone a stoji jim rozjizdet takovy hate kamapne proti zachrne mostu. Ale zkusim si ta narceni prostudovat.
    ALESH
    ALESH --- ---
    KUTAS: jenze spolek nebourat vychazel z dat ktere, SZ prezentovala puvodne. SZ pote pocty vlaku skokove navysila a tam uz to nesedelo. Proto ted uz navrha na nabourani obsahuje i 3. kolej.
    GREW
    GREW --- ---
    KUTAS: A bylo by stejne v pohode, kdyby se treba ta Petrinska rozhledna presunula z centra nekam na kraj Prahy do Modran? Nebo ten Prumyslovy palace nekam Kunratic?
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    GREW: ale vždyť ten návrh nového mostu plánuje tu památku zachovat, jen kousek vedle a jen pro pěší.
    GREW
    GREW --- ---
    SAMOUT: V prve rade by se mely "zastydet" zamestnanci SZ, kteri mely v zodpovednosti udrzbu, jelikoz na most se od revoluce nesahlo. A tim zastydet primarne myslim to, ze by z toho mely byt vyvozeny i dusledky - potrestani zodpovednych pracovniku. V druhe rade by me zajimalo, jak je mozne, ze SZ vidi dnes jako jedine mozne reseni sitace most zbourat, kdyz v roce 2018 provedla TSK opravu lavek pro pesi, pricemz jedna z podminek pro realizaci opravy tech lavek (ktere nepatri SZ, ale Praze) bylo, ze most zustane zachovan - provede se rekonstrukce. A za treti se mi "libi" velmi casta argumentace pro to, ze se ma postavit novy most to, ze most neni od zadneho vyznamneho architekta, ale jenom od obycejneho inzenyre a proto ze to je jenom funkcni stavba a nemusi se nijak pamatkove chranit - nemusi byt zachovana. Ale SZ zapomina zminit, ze ten "obycejny inzenyr" je Frantisek Prasil, coz je clovek, ktery navrhnul Petrinskou rozhlednu, nebo Prumyslovy palac a Vytonsky most patri k jeho nejvyznamejsim navrhum...
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    XCHAOS: ad 2 vs 3 koleje:

    V rámci jednání Správa železnic také vyvrátila argumentaci nedávno zveřejněné studie spolku Nebourat, která měla dokazovat, že most nepotřebuje třetí kolej. Odborníci ze Správy železnic uvedli všechny nedostatky, které zmíněná studie spolku Nebourat obsahuje. „Zpracovatel studie prezentované spolkem Nebourat chybně interpretuje vstupy do výpočtu kapacity vlaků a také účelově opomíjí některé výhledové linky. Rovněž zavádí nepřípustné zjednodušení odpovídající provozu metra, kdy všechny vlaky jedou spořádaně za sebou, což v případě železniční dopravy není možné. Navrhovaná stanice Praha Vyšehrad je umístěna zcela nevhodně s ohledem na dopravní obslužnost území a vazby na páteřní linky povrchové MHD. Navrhovaná stanice Praha Vyšehrad je v poloze, která není přijatelná pro ROPID a MČ Praha 2,“ vysvětluje Pavel Paidar, ředitel odboru přípravy staveb Správy železnic.

    Spolek Nebourat opírá svá tvrzení také o připravované řešení Nové spojení II. Ani tyto argumenty nejsou podle SŽ správné, protože podzemní vlakové spojení bude reálně možné očekávat v horizontu zhruba 20 let a bude pouze doplňkem k tříkolejnému mostu na Výtoni v modelu 3 + 2. „Do dvou podzemních drah se přesune většina příměstských vlaků, zatímco most budou využívat převážně dálková a rychlá meziregionální doprava, společně se zbývajícími linkami regionálními/městskými,“ uvedl Paidar.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam