• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    Nikdy nekončící diskuze o (ne)regulaci dopravy v Praze.
    rozbalit záhlaví
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    GREW: ale vždyť ten návrh nového mostu plánuje tu památku zachovat, jen kousek vedle a jen pro pěší.
    GREW
    GREW --- ---
    SAMOUT: V prve rade by se mely "zastydet" zamestnanci SZ, kteri mely v zodpovednosti udrzbu, jelikoz na most se od revoluce nesahlo. A tim zastydet primarne myslim to, ze by z toho mely byt vyvozeny i dusledky - potrestani zodpovednych pracovniku. V druhe rade by me zajimalo, jak je mozne, ze SZ vidi dnes jako jedine mozne reseni sitace most zbourat, kdyz v roce 2018 provedla TSK opravu lavek pro pesi, pricemz jedna z podminek pro realizaci opravy tech lavek (ktere nepatri SZ, ale Praze) bylo, ze most zustane zachovan - provede se rekonstrukce. A za treti se mi "libi" velmi casta argumentace pro to, ze se ma postavit novy most to, ze most neni od zadneho vyznamneho architekta, ale jenom od obycejneho inzenyre a proto ze to je jenom funkcni stavba a nemusi se nijak pamatkove chranit - nemusi byt zachovana. Ale SZ zapomina zminit, ze ten "obycejny inzenyr" je Frantisek Prasil, coz je clovek, ktery navrhnul Petrinskou rozhlednu, nebo Prumyslovy palac a Vytonsky most patri k jeho nejvyznamejsim navrhum...
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    XCHAOS: ad 2 vs 3 koleje:

    V rámci jednání Správa železnic také vyvrátila argumentaci nedávno zveřejněné studie spolku Nebourat, která měla dokazovat, že most nepotřebuje třetí kolej. Odborníci ze Správy železnic uvedli všechny nedostatky, které zmíněná studie spolku Nebourat obsahuje. „Zpracovatel studie prezentované spolkem Nebourat chybně interpretuje vstupy do výpočtu kapacity vlaků a také účelově opomíjí některé výhledové linky. Rovněž zavádí nepřípustné zjednodušení odpovídající provozu metra, kdy všechny vlaky jedou spořádaně za sebou, což v případě železniční dopravy není možné. Navrhovaná stanice Praha Vyšehrad je umístěna zcela nevhodně s ohledem na dopravní obslužnost území a vazby na páteřní linky povrchové MHD. Navrhovaná stanice Praha Vyšehrad je v poloze, která není přijatelná pro ROPID a MČ Praha 2,“ vysvětluje Pavel Paidar, ředitel odboru přípravy staveb Správy železnic.

    Spolek Nebourat opírá svá tvrzení také o připravované řešení Nové spojení II. Ani tyto argumenty nejsou podle SŽ správné, protože podzemní vlakové spojení bude reálně možné očekávat v horizontu zhruba 20 let a bude pouze doplňkem k tříkolejnému mostu na Výtoni v modelu 3 + 2. „Do dvou podzemních drah se přesune většina příměstských vlaků, zatímco most budou využívat převážně dálková a rychlá meziregionální doprava, společně se zbývajícími linkami regionálními/městskými,“ uvedl Paidar.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    ALESH: hele a když na jeho místě vznikne hezká a funkční architektura, která ho nahradí, tak Ti to taky bude vadit? Já myslím, že ten nový návrh tohle docela splňuje.

    ALESH: ok, tak konkrétně... konflikt zájmu v tom, že tu studii připravovali firmy, které se neúspěšně účastnily předchozího výběrka. Větší detail máš zde: https://vyton21.cz/stret-zajmu-architekta-petra-teje-bije-do-oci/
    XARGH
    XARGH --- ---
    SAMOUT: Jedná se o techniku apel na emoce (zejména strach a stud) a osobní útok (ad hominem) vůči konkrétním lidem.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ALESH: no já přes něj šel pěšky. Je možné, že stačí vyměnit 15% dílů, to je pravda... ale těch 15% tam teď reálně chybí. Místo železa jsou tam takové obrovské boule (až půl metru) tvořené v podstatě jen rzí.

    Já se asi mírně přikláním k té opravě, protože stejně se plánuje ještě podzemní železnice a ty 3 koleje jsou overkill, 2 které by šlo využívat najednou by stačily nejspíš až až, i když teda mi mrzí, že pěší můžou přes most jen po schodech a tudíž není využitelný pro kola. Paralelní jednokolejný most v zkákrytu by ale mohl řešit i tu cyklostezku a začít by ho mohli ještě předtím, než starý začnou opravovat...
    ALESH
    ALESH --- ---
    SAMOUT: lol. Ja pres ten most jezdim vlakem 2x za den. Z ceho vychazis, kdyz myslis, ze spadne?
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    LOPIK: Jo, rozpadá se ta soustava mostů na Vltavský, vedle se taky bude stavět, tam jsem zvědavej jaká architektonická hodnota se najde, aby se to mohlo do dalších voleb blokovat..
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    OMNIHASH: Vždycky musí bejt něco, okolo čeho se můžou všichni laici roky hádat, než se udělá, ta věc, co je jasná od začátku - to je základ pražský politiky. Minule to byl Libeňák, tyhle volby tenhle most, příští se zase něco vymyslí a mezitím se může v klidu zastavět kancelářema veškerý místo v Karlíně, na Smíchově nebo v Holešovicích..
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    O zeleznicnim moste se budeme hadat tak dlouho, az spadne s vlakem plnym lidi. Pevne doufam, ze se pak vsichni Aleshove, OndraTove a jim podobni aspon v duchu zastydi.
    ALESH
    ALESH --- ---
    KUTAS: ja zas slysel nazory, ze zeme je placata.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    ALESH: Tak ja jsem slysel nazory, ktere dost tu studii shazuji.
    ALESH
    ALESH --- ---
    OMNIHASH: Tvoje mama je utilitarni. Ze to nechapes, nic nemeni na tom, ze velky casti lidi bude lito, pokud se zbori. Existuji i lide s uritym estetickym citenim a respektem k hezke a funkcni architekture. Ja jsem pro zachovani i kdyby to melo stat 2x tolik nez novy. Pravdepodobne to bduel ale levnejsi s kratsi uzavirkou.
    ALESH
    ALESH --- ---
    DEUSEX_: nedavno jsem videl vyzkum, ze kdyz ma clovek hotovy nazor a jde o polarizujici tema tak uplne ignoruje fakta a cisla a nazor nezmeni. Misto toho zacne vytahovat ruzne dojmy apod. Treba to ze na odbornou expertizu napise "Každý, kdo kdy neco rekonstruoval, na takovýhle bachorky neveri. Intelignce na to nema vliv. A dala to vetsina lidi (urcite nekdy i ja)
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    Že všechny tankuje zrovna tenhle utilitarní most. Když na to přijde, tak postavit novej stejný kvality opravdu takovej boj nebude.
    UNUX
    UNUX --- ---
    DEUSEX_: Namísto toho šméčka s betonovejma barabiznama měla naše arkitektonická šmétánka fušovat do oprav mostů.
    DEUSEX_
    DEUSEX_ --- ---
    ALESH: Každý, kdo kdy neco rekonstruoval, na takovýhle bachorky neveri.
    ALESH
    ALESH --- ---
    ALESH
    ALESH --- ---
    KUTAS: jedes propagandu spravy zeleznic. Podle studii je most v pohode a lze pristavet treti kolej. Levneji a rychleji.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    NJAL: To byli uvedeni vsichni, ale dikce Stavebniho zakona rika i tak “rekonstrukce”.
    NJAL
    NJAL --- ---
    ONDRAT: Njn, ja treba nevim, ze se stavi replika Libenaku, ale zase stavet repliku je pro me neco jineho nez Libensky most zachranit nebo rekonstruovat, byl jsem uveden v omyl! :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam