• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    KUHL: Cyklostezka je pozemní komunikace nebo její jízdní pás (nikoliv jen jízdní pruh) - to je definice.

    Vysvětlím - já používám kolo, protože je to nejrychlejší, tedy volím tu nejrychlejší a ideálně i nejkratší cestu, přes pláň samozřejmě jezdím taky, ale pouze když jedu od nábřeží a pak Kostelní. Navíc Veletržní má příjemnej sklon a nemusím tolik podřazovat a je tam ten pruh. Ty přece taky autem nebo pěšky nepojedeš zbytečně delší trasu, no ne?

    Jinak díky, že si můžu jezdit kudy chci, to cením!
    KUHL
    KUHL --- ---
    ONDRAT: ano cyklopruh (ten cervenej) je cyklostezka. Proc nejedes pres plan a pres letnou nechapu vubec, ale delej si co chces.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    VYHULENY_UFO: No ano. IAD má největší finanční podporu, je dostupné parkování všude, dostaneš se všude, pro většinu lidí není co řešit.
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    ONDRAT: tak proc bys nelpel na aute v praze, kdyz te jako rezidenta stoji rocni zabor verejnyho prostranstvi trapnych 1200kc. to kazdej radsi jezdi autem i 150m na nakup, protoze je to furt levnejsi nez davat za rocni legitku 3650kc. i kdyby to auto melo bejt jen odlozeny, nikde ho levnej nezaparkujes.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    KUHL: Na Veletržní a podél Sparty není žádná cyklostezka, ale cyklopruh, navíc, teď jsem tam jel, jezdím tam obden.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    FRK_R23:
    ALESH: Nešlo to v první řadě proto, že u nás lpí tak intenzivně část obyvatel na autě, tedy cyklista není na silnici vítán. Zároveň pro budování infrastruktury potřebuješ i souhlas těchto lidí, to se nedá nic dělat. Takže já věřím, že se to u nás stane jednou taky (nic jiného ostatně ani nezbývá), ale v první řadě musí být jízda na kole srovnatelně pohodlná jako auto a mhd a to je velkej úkol, bude to na dlouho.
    Mimojiné je také třeba počítat i náklady, tedy dokud auto bude tak levné, ale stejně tak i mhd, nebude po ježdění na kole taková poptávka.
    Na západě je mhd (roční kupon) tak drahý, že se ti prostě vyplatí část roku jezdit jenom kolo, stejně tak auto na ulici už nezaplatíš a máš ho někde mimo nebo vůbec, tedy krátký cesty přirozeně realizuješ na kole (nebo taxík), protože je to nejrychlejší/nejlevnější a vlastně i nejpohodlnější.
    KUHL
    KUHL --- ---
    ja teda nevim jak s tema cyklostezkama, vzdyt je to pro smich. Ani paterni cyklostezka od jihu na sever se neda projet bez hroznejch ofuku, napriklad na naplavce, kde jsou rozcapeny zahradky pres celou siri silnice napr. Cyklostezky jako je ta ve ve veletrzni, dokopce, kde nikdo nikdy nejel, podel sparty, kde nikdo nikdy nejel, pres hradcanskou, na evropsky. Muj creme de la creme je jak se ted snazej dostat cyklisty z chodniku na silnici na hlavkove moste (tam je to fakt super o hubu) .. vzdyt vetsina je k uplnymu hovnu, jen na to mesto vzalo dotace. Na kole docela jezdim, po centru to jde, ale treba na staromak, na vaclavak na kole oficialne nemuzes (stejne tam kazdej jezdi). Je to fakt kocourkov.
    ALESH
    ALESH --- ---
    ONDRAT: jako mas pravdu, ze to bude i tou vychodoevropskou mentalitou, presto si myslim ze by infrastruktura mohla dost pomoci. Kuprikladu ja bych jezdil mnohem vic.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    GHOSTDOGG: Jenže někde začít musíš. Když uděláš oddělený cyklostezky, tak už na tebe žádnej kripl najíždět nebude a i ten mindset se postupně změní.

    Jen začít..
    GHOSTDOGG
    GHOSTDOGG --- ---
    ALESH: Ono v důsledku nejde ani tolik o tu infrastrukturu jako o to, že prostě cyklista na silnici v Praze je pro spoustu řidičů jak rudej hadr. Každej, kdo to někdy zkusil, tohle zažil a není divu, že se toho lidi bojej. Infrastruktura by to pochopitelně řešila, ale jádro je imho bazální ohleduplnost. Stačí se podívat, jak ochotně zastavujou auta na přechodech... To je prostě zdejší mindset.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    ONDRAT: Stalo se to v podstatě všude. Proč by se to nemělo stát taky v Praze?
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    ALESH: Ja se s tim uplne neztotoznuju, sice mame pruzkumy, kdy se lidi ptaji zda by jezdili v pripade lepsi infra, oni odpovidaji ano, ale po 10letech v Praze na kole, si uz tim nejsem moc jisty, tech problemu je vyrazne vic. Ja si proste nemyslim, ze tady je nejaky velky pocet lidi, kteri by presedli dobrovolne z mhd nebo auta na kolo, ikdyby jim stezka vedla az pred barak.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    K odděleným cyklostezkám se za mě nejvíc hodí citát Kevina Costnera z Field of dreams

    ALESH
    ALESH --- ---
    ONDRAT: ano Praha neni Kodan, ale to Pariz taky nebyla a ted skoro je. A u nas jsou lide ochotni jezdit na kole, ale v Praze na to neni infrastruktura a lide se boji (na to jsou vyzkumy). Vic oddelenych cyklostezek - vic cyklistu.
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    hm, doprava v praze...

    Ředitel magistrátu dal parkovací povolení zdarma i na auta své ženy - Seznam Zprávy
    https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-kauzy-reditel-magistratu-dal-parkovaci-povoleni-zdarma-i-na-auta-sve-zeny-266550

    a takhle si tu zijeme. rezidentni parkovani je na rok levnejsi nez prave prostitutky na pul hodiny, ale stejne to zmrdu stoji za ojeb...
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    KUTAS: Ale Kodan neni Praha, tam jsou totiz lidi ochotni jezdit na kole a nejsou tak fixovany na auta, u nas to dopadne tak, ze kdyz zacnes rusit parkovaci mista (coz si v celkovem souctu nedovoli ani na Praze7), tak vygenerujes spolecensky odpor s dusledkem v podobe bizaru jako jsou Motoriste.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    ONDRAT, XCHAOS: tuším, že to někde popsal Gebrian, že v Kodani asi před 10 lety začali nenápadně rušit parkovací místa... vždy si vybrali pár ulici a prostě bez náhrady tam to místo zrušili a zároveň bez žádné komunikace - prostě vařili žábu a po nějaké době je město bez aut. Samozřejmě v Kodani, kde je třeba cyklistika naprosto standardní přepravní prostředek a na kolech jezdí od dělníků přes maminky až po kravaťáky.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    XCHAOS: Je to proste - rusit parkovaci mista bez naharady, budovat infrastrukturu pro elektricka auta, regulovat dopravu obecne, o zbytek se postara trh.
    ATOMIKS
    ATOMIKS --- ---
    hledal jsem k té Paříži nějaké src, zatím jsem našel jen toto
    État de la qualité de l'air à Paris - Ville de Paris
    https://www.paris.fr/pages/etat-des-lieux-de-la-qualite-de-l-air-a-paris-7101
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ONDRAT: já bych rád, ale netuším, jak toho v Praze dosáhnout...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam