• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    GHOSTDOGG: v nemecku jsou taky pokuty jako prase. vzpominam na prvni nemeckou pokutu, kterou bejvalka dostala. 1500e jen to hvizdlo a jen proto, ze nechala auto stat tak jako v praze kdesi v centru duseldorfu na chodniku. jako v nemecku uz trochu normalni clovek musi premejslet, co si dovoli.

    cesky pokuty jsou vysmech, v cesku jsou pokuty opravdu laciny (nejen ohledne vozu), takze kdyz nejsi uplna chodoba, tech par stovek proste v nejhorsim pripade das...
    GHOSTDOGG
    GHOSTDOGG --- ---
    FRK_R23: Ano, taky říkám, že infrastruktura by to pochopitelně řešila. Ale vidím velkej rozdíl mezi samotným mindsetem řidičů např. v Německu, kteří před přechodem zastaví s nadsázkou, když jsi tři metry od něj a čekají, jestli přejdeš, a řidičem tady, kterej je schopnej tě objet myškou, když už na tom přechodu reálně stojíš. Obdobné je to na kole. Pak se není co divit, že na to nikdo nechce vlézt. Na silnicích kola jezdit mohou a jsou úplně stejně účastník dopravy jako auto, ale v Praze je to tak trochu sebevražda. Každopádně v tomhle ohledu hodně fandím všem poslíčkům bez pudu záchovy, kteří se to nebojí posílat ať už Žitnou anebo po magistrále. Imho si na to ty řidiči prostě budou muset zvyknout.
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    ONDRAT: to mas proste tezky, lidi neradi meni svy zvyky a nedokazou si predstavit zmenu. to je spis otazka do diskuse psychologu. z myho pohledu jsou prazsky ulice nejlevnejsimi komercnimi parkovisti a odkladisti vozu v cesku.

    a to nejen ze vynecham neschopnost prahy resit naprosto zjevny hulvatstvi v podobe parkovani na travnicich ci zakazech,ale taky vynecham to, ze nejsou vzacnosti autovraky v ulicich, casto bez espezetek, ktery je z nejakyho zahadnyho duvodu nemozny odtahnout a nechat sesrotovat. chodis treba rok dva venci cokla kolem takovyho vozu, kterymu nejdriv zmizi jedna spz, pak druha, najednou zjistis, ze nejsou okynka a mizi vnitrni vybaveni...
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    VYHULENY_UFO: To si myslíš, ale cca třetina lidí si tady myslí něco jinýho.
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    ONDRAT: a pricemz auto v praze je zbytecny, protoze verejna doprava je fakt vymakana. auto v praze ma smysl jen pro lidi, ktery ho pouzivaji k zivnosti, rozvozy zbozi, remeslnici a tak. kdyz se projdes hlavne na podzim a v zime ulicemi, vidis podle snehu a napadanyho listi na aute a kolem kol, kolik aut vlastne jen stoji a zbytecne zabira misto.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    KUHL: Cyklostezka je pozemní komunikace nebo její jízdní pás (nikoliv jen jízdní pruh) - to je definice.

    Vysvětlím - já používám kolo, protože je to nejrychlejší, tedy volím tu nejrychlejší a ideálně i nejkratší cestu, přes pláň samozřejmě jezdím taky, ale pouze když jedu od nábřeží a pak Kostelní. Navíc Veletržní má příjemnej sklon a nemusím tolik podřazovat a je tam ten pruh. Ty přece taky autem nebo pěšky nepojedeš zbytečně delší trasu, no ne?

    Jinak díky, že si můžu jezdit kudy chci, to cením!
    KUHL
    KUHL --- ---
    ONDRAT: ano cyklopruh (ten cervenej) je cyklostezka. Proc nejedes pres plan a pres letnou nechapu vubec, ale delej si co chces.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    VYHULENY_UFO: No ano. IAD má největší finanční podporu, je dostupné parkování všude, dostaneš se všude, pro většinu lidí není co řešit.
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    ONDRAT: tak proc bys nelpel na aute v praze, kdyz te jako rezidenta stoji rocni zabor verejnyho prostranstvi trapnych 1200kc. to kazdej radsi jezdi autem i 150m na nakup, protoze je to furt levnejsi nez davat za rocni legitku 3650kc. i kdyby to auto melo bejt jen odlozeny, nikde ho levnej nezaparkujes.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    KUHL: Na Veletržní a podél Sparty není žádná cyklostezka, ale cyklopruh, navíc, teď jsem tam jel, jezdím tam obden.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    FRK_R23:
    ALESH: Nešlo to v první řadě proto, že u nás lpí tak intenzivně část obyvatel na autě, tedy cyklista není na silnici vítán. Zároveň pro budování infrastruktury potřebuješ i souhlas těchto lidí, to se nedá nic dělat. Takže já věřím, že se to u nás stane jednou taky (nic jiného ostatně ani nezbývá), ale v první řadě musí být jízda na kole srovnatelně pohodlná jako auto a mhd a to je velkej úkol, bude to na dlouho.
    Mimojiné je také třeba počítat i náklady, tedy dokud auto bude tak levné, ale stejně tak i mhd, nebude po ježdění na kole taková poptávka.
    Na západě je mhd (roční kupon) tak drahý, že se ti prostě vyplatí část roku jezdit jenom kolo, stejně tak auto na ulici už nezaplatíš a máš ho někde mimo nebo vůbec, tedy krátký cesty přirozeně realizuješ na kole (nebo taxík), protože je to nejrychlejší/nejlevnější a vlastně i nejpohodlnější.
    KUHL
    KUHL --- ---
    ja teda nevim jak s tema cyklostezkama, vzdyt je to pro smich. Ani paterni cyklostezka od jihu na sever se neda projet bez hroznejch ofuku, napriklad na naplavce, kde jsou rozcapeny zahradky pres celou siri silnice napr. Cyklostezky jako je ta ve ve veletrzni, dokopce, kde nikdo nikdy nejel, podel sparty, kde nikdo nikdy nejel, pres hradcanskou, na evropsky. Muj creme de la creme je jak se ted snazej dostat cyklisty z chodniku na silnici na hlavkove moste (tam je to fakt super o hubu) .. vzdyt vetsina je k uplnymu hovnu, jen na to mesto vzalo dotace. Na kole docela jezdim, po centru to jde, ale treba na staromak, na vaclavak na kole oficialne nemuzes (stejne tam kazdej jezdi). Je to fakt kocourkov.
    ALESH
    ALESH --- ---
    ONDRAT: jako mas pravdu, ze to bude i tou vychodoevropskou mentalitou, presto si myslim ze by infrastruktura mohla dost pomoci. Kuprikladu ja bych jezdil mnohem vic.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    GHOSTDOGG: Jenže někde začít musíš. Když uděláš oddělený cyklostezky, tak už na tebe žádnej kripl najíždět nebude a i ten mindset se postupně změní.

    Jen začít..
    GHOSTDOGG
    GHOSTDOGG --- ---
    ALESH: Ono v důsledku nejde ani tolik o tu infrastrukturu jako o to, že prostě cyklista na silnici v Praze je pro spoustu řidičů jak rudej hadr. Každej, kdo to někdy zkusil, tohle zažil a není divu, že se toho lidi bojej. Infrastruktura by to pochopitelně řešila, ale jádro je imho bazální ohleduplnost. Stačí se podívat, jak ochotně zastavujou auta na přechodech... To je prostě zdejší mindset.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    ONDRAT: Stalo se to v podstatě všude. Proč by se to nemělo stát taky v Praze?
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    ALESH: Ja se s tim uplne neztotoznuju, sice mame pruzkumy, kdy se lidi ptaji zda by jezdili v pripade lepsi infra, oni odpovidaji ano, ale po 10letech v Praze na kole, si uz tim nejsem moc jisty, tech problemu je vyrazne vic. Ja si proste nemyslim, ze tady je nejaky velky pocet lidi, kteri by presedli dobrovolne z mhd nebo auta na kolo, ikdyby jim stezka vedla az pred barak.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    K odděleným cyklostezkám se za mě nejvíc hodí citát Kevina Costnera z Field of dreams

    ALESH
    ALESH --- ---
    ONDRAT: ano Praha neni Kodan, ale to Pariz taky nebyla a ted skoro je. A u nas jsou lide ochotni jezdit na kole, ale v Praze na to neni infrastruktura a lide se boji (na to jsou vyzkumy). Vic oddelenych cyklostezek - vic cyklistu.
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    hm, doprava v praze...

    Ředitel magistrátu dal parkovací povolení zdarma i na auta své ženy - Seznam Zprávy
    https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-kauzy-reditel-magistratu-dal-parkovaci-povoleni-zdarma-i-na-auta-sve-zeny-266550

    a takhle si tu zijeme. rezidentni parkovani je na rok levnejsi nez prave prostitutky na pul hodiny, ale stejne to zmrdu stoji za ojeb...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam