• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Ja nebrecim, ze lidi jedou autem, ja jezdim na kole. Masarycka nebo Hlavak je docela jedno pro dalsi pokracovani po Praze, Masarycka je za me mnohem lepsi prestupni hub - metroB a vice tramvaji. Takze mi to co pises prijde docela irelevantni. Coz nemeni nic na tom, ze by se situace s vlaky mohla a nela zlepsit - potencial zde je. (napr. budovani zastavek ve meste - Karlin, U Krize atd.)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: tak specificky za Hribem jde soucasny stav kolem linky S61 :-) On se spokoji s tim, ze "vlak nejede". Ty pak brecis, ze lidi jedou autem... kdyz jim od prosince soudruzi zrusili prime spojeni z vychodu Prahy na Hlavak stylem "si na prestup dojdete pesky z Masarycky". Od Bechovic ted na hlavak primo nedojedes... jeste pred par tydny ta moznost existovala, presneji jsi mohl projet az na Smichov.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: Jo fakt? Ja jezdim na kole uz 10let kazdej den a muzu te ujistit, ze pro me mesto vybudovalo par kilometru stezky a nakreslilo sem tam nejakej pruh a cykloboxy, to je vsechno, ZADNA skutecna podpora cyklistiky v Praze neni, to je iluze, pojd se se mnou nekdy projet - uvidis sam. No a co se tyka aut, tak chapu, ze te stve ucpany mesto, to me taky, ale porad muzu vzit auto a dojedu s nim uplne kamkoliv/kdykoliv a pokud je misto, tak zaparkuju kdekoliv (specialne lidi na sidlistich to maj nejvic v pohode). Blby je, ze auto voli vic lidi nez driv, nez je udrzitelna kapacita silnic a krizovatek, mozna mas dukazy, ze to umele vyvolava Hrib, to ja nemam, ja jenom vidim, ze aut je jenom vic a vic kazdej rok.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ONDRAT: Dve kola (kola a kolobezky) za sebou budeme podporovat, dve kola vedle sebe budeme zakazovat (protoze vymahani licence Segwayu je prilis slozite, tak je rovnou kvuli par Rusakum na Staromaku zakazeme v cele Praze). Lide by si nemeli vybirat dopravu, tak vyrobime zacpy, jen at vsichni jezdi tramvajema. Treba.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: hmm, to je zajimavy zpusob mysleni, tedy projektovani techto veci do Hriba. Kazdopadne Praha nainvestovala strasne moc penez do sidlist, aby byli hezci a nikoliv sede a uniformni, to byvalo driv, samozrejme panelakovy byt je holt takovy jaky je, ale zije v nich vetsina prazanu. Muzes mi dat nejaky konkretni priklad cinnosti Hriba, kdy dela neco negativniho smerem k treba Vinohradum a snazi se je “stahnout” na uroven treba Proseku?
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    KUTAS: politici toho nakecaj :-) Taky se treba slibovala primestska linka S61... co nakonec jezdi jinudy, protoze se "neumi" postavit par zastavek v zamyslene trase... no, tedy presneji nejezdi ted projistotu vubec ani v te alternativni trase, protoze vitez verejne souteze nema vagonky ;-)
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    MAKROUSEK: Nemluvili Pirati o tom 15 minutovem meste? Ktere je prave opak toho co rikas… ale teda mozna se pletu a byla to Praha sobe?
    Jinak v tomhle konceptu jde prave o to, abys auto nepotreboval a budoval spis komunity dle ctvrti…
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ONDRAT: S hustotou zastavby toho mesto moc neudela, kdyz nestavi a neboura domy. Jde o zpusob mysleni, kdy nejde o to, aby bylo mesto hezke, ale aby bylo sedive a uniformni. A kazdy mel svuj sedivy byt a jezdil s ostatnimi metrem. A ne, aby mel kazdy neco jineho. A hlavne neznat sve sousedy a nepomahat si, naopak se chovat ve stylu clovek cloveku vlkem. Uplne stejny princip jako treba Pitomio nebo Musk - v detstvi byli sikanovani, tak v dospelosti sikanuji.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: To je zajimava myslenka. Charakteristikou sidliste je soliterni zastavba, nizsi hustota obyvatel nez Vinohrady a velke moznosti dopravy na sirokych komunikacich vcetne kapacitni dopravy v klidu, v cem tedy ty vidis tu charakteristiku, kterou prenasi na celou Prahu Hrib?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    MAKROUSEK: to jsou trochu kecy.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    XCHAOS: No, snazil se, aby se z Prahy stal jeden velkej Jizak. Protoze tam se citi byt doma. A nechape, ze nekdo muze taky zivotni styl sidliste nemit rad.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    MAKROUSEK: a není nakonec cool, že měla Praha primátora, který bydlel na Jižáku?
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    XCHAOS: Tak Hrib na Jizaku bydli, to by v tom byl cert, kdyby si neprihral polivcicku.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Praha už má projektanty "těžkého" zakrytí Spořilovské spojky. Nad tranzitní tepnou vznikne park - Zdopravy.cz
    https://zdopravy.cz/praha-uz-ma-projektanty-tezkeho-zakryti-sporilovske-spojky-nad-tranzitni-tepnou-vznikne-park-232570/
    zaujala mi zmínka o prodloužení tramvaje na Jižák...
    ALESH
    ALESH --- ---
    ONDRAT:ano je tam zakazany vjezd a je to Lucca a byla to samozrejme ironie. U nas jsou na historickych namestich vetsinou parkoviste.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    XCHAOS: Já jsem tam byl, auto musíš nechat před branami města, ale samozřejmě jako místní budou mít nějakou výjimku, ale parkují taky mimo to vnitřní město.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ONDRAT: tu informaci o zákazu vjezdu aut nemůžu najít, ale na fotkách auta dost viditelně chybí.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    XCHAOS: Vskutečnosti je to obestavěnej amfiteátr.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KEJML: jo pardon, už jsem si to našel.
    KEJML
    KEJML --- ---
    XCHAOS: Jak píše kolega, je to Lucca v Itálii
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam