• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    BESH
    BESH --- ---
    ONDRAT: Na Jana Zelivskeho. Z toho budou mit prazsti ridici trauma jeste nekolik let, protoze nic jineho se zase dlouho nestane.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: To jsi toho moc nevysvětlil, ale dobrá, ta situace - ze dvou pruhů uděláme jeden se stala konkrétně kde? Cožpak v Berlíně nemají vyhrazené pruhy pro autobusy snad? Myslím, že kdybys v Berlíně žil nebo tam alespoň často jezdil, tak si jistě v tvém pohledu všimneš jiných fanatismů.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: no hlavne nikde nejsou fanatici... a o tom to mozna je :) Aktivne se snazi nektere druhy dopravy zatraktivnit ... ale ne system "Praha", kdy ze dvou pruhu udelame jeden a problem jen posuneme "k sousedum".
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: Dobře, tak jak by sis teda představoval, že se nebude podporovat cyklodoprava v Praze? Přestane se stavět ten 1/2km stezek za rok? Nebo snad znemožnit cyklistům užívat ve vybraných případech chodník? Nebo snad zrušit již dnes víceméně zrušenou zimní údržbu stezek? Nebo snad cyklopruhy na hlavních tazích, do kterých stejně můžou auta normálně vjet? Co konkrétně bys omezil, když rozpočet je nějakých 137mio za rok 2024, z toho se zaplatí víceméně budování stezek někde v lesoparcích v okrajových částech Prahy, což se tebe ani mě stejně netýká.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ONDRAT: Aha, omluva. Tam je hlavni to, ze vedle sebe kola byt nesmi, zatimco za sebou ano. Byrokraticky nesmysl.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: A konkrétnější by jsi prosím být nedokázal, skvělý, že k tomu vždy dodáš ten smajlík, ale zatím nevím co konkrétně ceníš v Berlíně oproti Praze - mají tam kapacitnější uliční profily, oddělenou cykloinfrastrukturu, ale také zácpy a mhd na sice srovnatelné, ale mírně horší úrovni, bezbariérovost také není všude. Mají funkční S-bahn, to je skvělé.
    V první řadě, v tebou zmíněných městech mají lidé úplně jiné preference co se týká dopravy, to sis určitě všiml.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: pozitivni priklad je treba Berlin, Barcelona, Pariz nebo Oslo :-)
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Tak pojďme na to jinak - kritizuješ všechny složky, které plánování dopravy ovlivňují, tak dej nějaký pozitivní příklad, kde to funguje, tak jak by sis představoval.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    LOPIK: nic takoveho si nemyslim... ale na rovinu, planovaci v ROPIDu... planuji od stolu podle mapy, mistni znalosti casto nemaj. A je to videt i na linkovem vedeni... kdy obsas ti "sotousi" vymysli linku stylem, ze na te silnici se maji problem vyhnout dva protijedouci autobusy.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: Psal jsi o preferenci dvoukolove nemotorove dopravy, tak jsem te chtel jenom ujistit, ze nic takoveho v realu skoro neexistuje.
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    DANYSEK: Samozřejmě - to je jedna z těch vazeb o který mluvím, máš řidiče, odbory, výpravny, Ropid, dipsečery, plánovače, radnice a další, co mají nějaký požadavky, víc zkušeností, většinou i tvrdý data a do toho procesu nějak vstupujou.
    Myslet si, že to doma jen s mapou umíš naplánovat líp, je nemalá šotoušovina (a nejsi v tom teda sám :-)
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ONDRAT: Vsimni si, ze o cyklistice nic nepisu, pisu o preferovani MHD na ukor vsech ostatnich doprav.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    LOPIK: tak ono najdes i postesky primo od ridicu tramvaji... :-) Hlasky z kategorie "at si to jde jezdit tvurce jizdniho radu" myslim hovori samy za sebe.
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    DANYSEK: Určitě tam budou nějaký konflikty, na druhou stranu to na dispenčingu přímo vidí+ je tam vazba od X lidí, jak se dají nebo nedají stíhat řády. Předpokládám, že jsou schopný měnit parametry líp, než my od mapy..
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Tak ty vymluvy prosim publikuj.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: na magistrat jsem naposled psal ohledne te S61... dorazil kybl vymluv... podepsany Hribem :-)
    Realita je takova, ze podobne bezne zivotni problemy typu "horsi pristupnost mesta pro mamu s kocarem" nikoho nezajimaj. Vsak ona se uz nejaka vymluva najde.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Tvoje znalost je uctyhodna a ja ti v techto konkretnich pripadech nedokazu byt partnerem v diskuzi, nebot tyto cesty neznam. Samozrejme by bylo uzitecne, pokud bys tyto znalosti publikoval a prezentoval smerem k vedeni mesta, dpp a ropid. Nasledne by me zajimala jejich reakce, pripadne obhajoba. Predstava, ze vis vsechno nejlip a umel bys to zaridit je sice usmevna, ale zcela jiste neni nerealna - zkus to.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: ja nemam nic proti preferenci MHD coby konceptu... ja mam namitky proti konkretnimu zpusobu provedeni, ktery v realu to cestovani v MHD spise na mnoha mistech zhorsuje. Muzu prihodit konkretni priklady treba ze 288, 195, 188 ci 177, co stoji pred semaforem na Limuzsky a ceka v kolone, az preference milostive pusti vsechny tramvaje po Cernokostelecky. Kompenzuje se to castecne tim, ze se prozmenu blokuje Pretlucka a v Rybnickach, kde teda krasne prosvisti 177, 195... vymenou za to, ze to tam blokuje prozmenu 329, 175, 138, 125, 111, 101... a analogicky si to muzes zopaknout treba na Vrsovicke u Belocerekvske. A takto muzeme pokracovat... :-) Ono totiz to fungovani jde prirovnat k tomu, jako kdyz ti krizovatku ridi policajt uprostred podle toho co "vidi". Tohle nejde resit "bodove", tohle se musi ridit liniove... jako nejaky soubor.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Mam, ale na kazdy problem se da rict, ze by se dalo (ty bys to) udelal lip. Pokud se ti nelibi preference mhd na krizovatkach a v pruzich, tak ja to muzu jedine respektovat, ale jestli dovolis debatovat mi o tom nedava moc zadny smysl.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: chapu, kdyz se poukaze na konkretni problemy, tak uz nemas co rict :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam