• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    PALEONTOLOG: Jsem docela na vážkách jestli vůbec umíš číst, slovo "běžně", jsem použil ve spojení se zahraničním, nikoliv Prahou. Jako zkušený skladník určitě budeš znát třeba situaci v Nizozemí, tady máš pro připomenutí článek starý skoro 10let https://www.bloomberg.com/news/articles/2017-03-28/cargo-bike-deliveries-spark-a-road-debate-in-amsterdam
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    ONDRAT: ono to kouzlo je v tom slově "běžně" :) říkám na 98% zakázek to nelze použít.

    ONDRAT: oni ti dopravci mají jednoznačnou statistiku, jakými prostředky se co dopravilo, víš. požádej si o ni, jak silný zastoupení v logistice tohle má, a neargumentuj tak vágně, že se to běžně používá. jinak za mě je teda prospěšnější elektrizovat běžnou logistiku, loděmi počnaje, než se zabývat takovým doplňkovým nesmyslem a tvářit se, že jsem eko. ehm.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    Počkejte až přejdete z cargocol na rozvážení woltu přes onewheel a segwaye, to vám teprv vybuchne mozek!
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    PALEONTOLOG: Ty si to neumíš představit, ale ono se to skutečně nejen u nás, ale i po světe běžně používá, tak to je mi záhada.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    PALEONTOLOG: Jak už ti psal tady předřečník a já taky, cargokolo se používá na krátké vzdálenosti, nikolik na cestu z depa na okraji Prahy.

    Pokusím se ti velmi jednoduše popsat jak to funguje - z depa doručí zásilku do lokálního depa dodávka, zde si přebere zásilku cargokolo a rozváží na konkrétní místa, kde by již dodávka nebyla tak efektivní nebo neměla možnost se tam dostat například z důvodu parkování.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    ONDRAT: hm možná se pohybuju v jinejch nikách než ty, ale ve skladech jednoznačně taky a teda ještě jsem to na okrajích prahy, ani za prahou, neviděl používat. fajn, je to záležitost namačkanýho intravilánu a ekologie.
    k čemu to má čp, ta neumí doručit ani konvenčně? ostatní kurýrní společnosti to mají imho na otočku kolem komína a jako úlitbu ekologii při rozvážení spousty drobnejch zakázek. jenže na to musíš mít hroadu jinejch zakázek, abys mohl mít tyhlety.
    prostě si to na 98% logistický práce neumím vůbec představit. připomínám, že se v logistice pohybuju průběžně celej život a aktuálně vedu 2 sklady.

    LOPIK: bába s taškou na kolečkách vyjde levněji a neobsahuje tolik lithia :)
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    PALEONTOLOG: Město udělalo na Florenci depo, co dali DHL, DPP a spol. k užívání - z Čestlic bys na tom toho asi moc nerozvozil.. Jako nevím, možná pár dodávek ubude a DPP pár tisíc ušetří, bral bych to spíš jako takovej pokus - i v tý Indii už ty rykšy zakazujou, u nás si to zkusíme ;)
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    PALEONTOLOG: Když si tak zatížený na "usecase" tak já ti jeden další dodám - vím,že tady po Praze7 (Letná-Holešovice) jezdí jedno cargokolo kyvadlově, jedná se o nějaký převoz drobného zboží. Na Praze 7 je to fakt na štíru s parkováním, tedy se nějakému soukromníkovi vyplatí posílat si zásilky cargokolem, když nemá k dispozici parkování. Časově tě ten přesun stojí o pár minut dýl, ale neřešíš parkování ani následné pokuty za porušování předpisů.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    PALEONTOLOG: Proč by tě měl posílat do prdele? Ty lidi, kteří ho používají z toho benefitují - časově i finančně. Určitě sis někdy něco posílal Messengerem ne? Tak budeš jistě vědět, že rychlost ti v určitých případech může v Praze garantovat oproti autu kolo.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    ONDRAT: díky za sdílnost, ale s tímhle by mě každej logistik poslal do prdele a já jeho taky, z mnoha praktických důvodů. ovšem kde je nevyčerpatelná vůle a dostatek prostředků, tam je možné provozovat i cargokolo.

    ONDRAT: zareagovals 3 min před mou reakcí, to jsem zahrnul až v tomhle příspěvku.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    PALEONTOLOG: Ale já už jsem ti na "usecase" odpověděl a nezlob se, pokud nejsi schopen si zjistit k čemu je cargokolo a kdo ho používá a proč, tak nevím co bych ti dál sděloval. Je možné, že jsi žádné cargokolo neviděl, ikdyž se mi to nezdá moc pravděpodobné, ve flotile ho má Českápošta, PPL, DHL nebo ALZA.

    Teď mi teda prozraď, co je cílem tvých komentářů. Chceš si pro sebe dokázat, že cargokolo je pro tebe nesmyslné? To si přece dokazovat nemusíš, když to sám víš. Nějakým způsobem tě to omezuje, když na něm někdo s nákladem jede? Myslím, že to na tvůj život nemá žádný vliv. Vyzvětli mi trochu tvůj mindset, rád bych poznal víc.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    BESH: to jsi popsal schopnosti, ale ne usecase. usecase je, že tím pojede člověk, kterej může vše složit najednou, aby mu nikdo nerozebral náklad, že ano. takže to je sklad-sklad cesta, bez mezivykládek na veřejnosti, předokládám. tedy tam kde bychom to potřebovali, ve veřejným prostoru, je to s otazníkem. předpokládám i nějakou omezenou nosnost a dojezd, do ktrejch se musíš vejít. ty možnosti se dost zužujou. uvažování nad praktičností skončí někde u dvou stop a zamykatelný plechový kastle, nehledě na motorizaci.

    ONDRAT: stěžuješ si na to, že někdo dělá to samé co ty. stěžuj si hlasitěji prosím.
    tak já jsem v praze cargokolo ještě neviděl, ale věřím, že nějaký existuje. ta četnost nebude valná, tedy bych výrok otočil. cargokolo se podle viditelnoti v provozu nedaří využít skoro nikomu.
    odpověděť mi na otázku usecase, že to není pro všechny, je prostě demagogie.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: Někdo snad někde tvrdil, že lidé (až na výjimky) chtějí jezdit v zimě na kole? Nepleteš si to celé trochu?
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    Dneska jsem si objednal obed na Woltu. Zpozdeni hodina. Customer support mi vysvetloval, ze je zima, ze lidi nechteji jezdit na skutrech a kolech ani za penize. No-use case.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    Já jsem toho názoru, že pokud jedu do nějaké lokality s nákladem v autě, takovým nákladem, který můžu bez problému vézt na cargokole (samozřejmě pokud bych ho měl k dispozici) a je silný provoz, který mi neumožňuje v rozumné čase náklad dovézt autem nebo nebudu mít kde zaparkovat (jednoduše nechci porušovat předpisy), tak je dobré zvolit jinou alternativu. V tomto případě to může být třeba cargokolo, ideálně s možností krátké zápůjčky a ponechání v místě vykládky. To je ten "usecase" za mě. Pokud bych měl možnost si cargkolo takto půjčit, tak bych cca 1/2 měsíčně našel smysluplné využití, které mi ušetří čas a prostředky, což jsou pro mě důležité důvody, proč používám kolo obecně.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    PALEONTOLOG: Počkej, to mi chceš vážně tvrdit, že sis nevšiml,že se v Praze používají cargokola? Potkávám nějaké skoro obden, tak co ti mám dále vysvětlovat? Jak už jsem a jak sis ode mě zcela jistě přečetl, tak zkusím zevrubněji - cargokolo má potenciál nahradit na krátké vzdálenosti rozvážkové auto v případě, že se auto nevyplatí z důvodu hustoty dopravy, i té v klidu.

    S tou demagogií ti vůbec nerozumím, možná bys mi mohl ukázat, kde jsem nějakou použil, abych ti víc rozumněl.

    PALEONTOLOG: Však to taky není reakce na tebe. Já snad něco kritizuju? Když už, tak si spíš stěžuju.
    BESH
    BESH --- ---
    PALEONTOLOG: Use case pro cargo-kolo vezi primo v jeho nazvu. Urcite znas treba nakladni auto, to je dejme tomu takove cargo-auto. Cargo-kolo je obdoba nakladniho auta, akorat jako...jako kolo. Do ulozneho prostoru se vlozi naklad, sednes na sedatko, capnes riditka a slapes. Jak funguje kolo obecne, to uz jsi nekdy videl mozna? Nevim, neni to patrne z diskuze poslednich 2 dni.

    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    ONDRAT: ovšem i toto je podsouvání nevyřčenýho, bohužel mám špatnou zprávu, děláš přesně to co kritizuješ, ale ta korektní fasáda k tomu je bezpochyby s červeným diplomem :D
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    ONDRAT: tak já popisuju to, co děláš, co vidím už od včrejška. jsi biased, velmi výrazně a na to, co je poměrně pádnej arguement, umíš zcela klidně nereagovat. ale ti ostatní, kdo se ti postaví, to jsou zpátečníci.
    takže můj stěžjní argument, že na to není usecase, jsi oglosoval že to teda nemusí používat všichni a není to všespásné. no tak já se ptám, jakej usecase pro cargokolo v praze si představuješ ty? reálnej, okamžitej, právě teď. a zkus to bez demagogie, že to nemusí používat všichni :)
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    KAKIHARA: Ano, je o něco jako: "já jezdím každý den, protože mi to vyhovuje z techto důvodů..." odpověď "proč chceš zakazovat auta? proč každýmu cpeš, že má jezdit na kole?"
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam