• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    Nikdy nekončící diskuze o (ne)regulaci dopravy v Praze.
    rozbalit záhlaví
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Hele, v kazdy ctvrti mas nejaky to parkovistatko sem tam, ktery je zadarmo, kdo tady zije vi, jenom na P7 je jich asi 5.
    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    DANYSEK: bavime se o rezidencnim parkování, který zdarma je. zbytek je klasickej macinkistickej demagogickej žvást.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    KAKIHARA: v Praze se uz davno zadarmo neparkuje. Mozna nekde na periferii, ale v sirsim centru to fakt neplati. A ze vymahani pravidel nefunguje je kapitola sama pro sebe. Mestaci ti rano hlidaj ve dvou prechod, ale ze vedle nich parkujou auta na chodnikach jim je zcela u prdele. A na to mam i "repliku" od reditele MP, kterej napsal, ze straznici maj svuj (jeden) ukol... ve dvou hlidat ten prechod, u kteryho mas z kazdy strany beztak spomalovaci pruh :D A v Dolnich Mecholupech je k videni jeste lepsi bizarek - tam mestaci (obcas i ve dvou) hlidaj prechod se semaforem :D

    Cislo per capita povazuju za zkresnely, pac do toho mas zapocitany i firemni flotily sidlici v Praze i kdyz ty auta jezdi nekde jinde, o leasingokach sidlicich v Praze nemluve (ale tam to aspon rozlisis na vlastnika a provozovatele). Ale furt to neresi provozovatele de-jure usidlene v Praze, ale realne pusobici po cele republice (a ze jich je). Statistika, ktera by zohlednila mista skutecneho provozu vlastne neexistuje...
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    KUTAS: vsak oni to tam nestavi a nerusi stylem "10 tisic mist" najednou. Je to postupne... kazdopadne se podivej, kolik tech parkovacich domu ci je... jasne, treba stylem 100-200 mist, s tim ze barak neni jen to parkoviste... ale viceucelovy objekt. A je jich hromada. A jasne, porad maj mista, kde i na ulici se parkuje, protoze holt alternativa (zatim) neni. Plus samozrejme velky kapacity na ty periferii a s dobrou dostupnosti MHD smer centrum (a jak uz jsem zminil, se spoji jezdici i mimo spicku casteji nez u nas). Proste system jako celek te motivuje...

    U nas se o reseni jen zvani... kdyz se melo postavit neco vetsiho na Zlicine, tak se to radsi zrusilo s tim, ze to je "zbytecne velky", zejo. No tak neni projistotu zase vubec nic...
    A vlaky? Ty ve spicce uz taky casto nestacej, ted je to jeste umocneny tim, ze cast Elefantu je odstavena kvuli montazim ETCS, takze nekdy misto dvou sprazenych souprav ti prijede jen jedna... vlaky to vsecko taky nezahrani (nekde uz se hovori doslova o pretizeni, viz treba Liben), ale tramvaje se nejak "psychologicky" zasekavaj na hranicich Prahy ze sedesatejch let a dal se moc stavit nechteji. O mettru nemluve, mame sakra velky zkluz... a porad stavim jen hvezdu se stredem v centru a zadnou rychlou tangentu (i narozdil od te Kodane) realne nemame.
    O zbytku radeji nemluve - StC kraj by dopravne nemel fungovat samostatne... existence samostatneho kraje nesvazaneho rizenim s Prahou je taky blbost. Propisuje se to i do organizace hromadne dopravy. A ono i uvnitr Prahy... jenze to by musel mit nekdo koule to cely od zakladu prekopat. Ono i ta MHD se spis jen flikuje.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: Co je vnitrni Praha? Tak si najdi data treba ke Karlinu a odecti si Maniny a Zizkovsky kopec, to by pro zacatek mohlo stacit. Vse najdes ve vykresech Metropolitniho planu nebo Open datech IPRu.
    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    DANYSEK: lol, přesně ta "ta typicka cesta cesta, jak neco levne ochcat :D" je právě to parkování zadarmo naprosto kdekoliv (o zakrejvání rz a podobnejch čecháčkovskejch kokotinách ani nemluvim).
    jinak je legrační, že se točíš furt na Kodani, kde je asi o dvě třetiny aut per capita než v praze.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ONDRAT: Tak treba vnitrni Praha, bez lesu, vod a strani.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: S tim ti ja nepomuzu.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: A to ti prave vysvetluju, ze je zavadejici, k cemu my je ze bydlim na Vinohradech, ale do zelene se mi zapocitava treba Trojmezi? To s ohledem na debatu zde nedava zadny smysl.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ONDRAT: Nojo, ale zase tolik me to nezajima, abych tomu venoval hodiny, tak jsem myslel, ze to treba nekoho zajima. Asi ne.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: Zastavenou plochu mas k dispozici pole mestskych casti v Metropolitnim planu. Je to vsechno online.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    DANYSEK: já v Kodani byl taky, i když je pravda, že ne na předměstí, ale prostě nevěřím, že tam jsou parkoviště pro desítky tisíc aut, ani na Google maps to tak nevypadá. V Praze je myslím skoro 1 auto / 2 lidi + máš obrovské množství lidí ze Středočeského kraje, to prostě není kde zaparkovat.

    Prostě to řešení není jen parkoviště.

    Další věc je, že předpisy, které říkají, že v Praze nepostavíš barák bez parkování docela zdražují bydlení.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ONDRAT: Jo aha, ja myslel prave celou Prahu, kousek neni reprezentativni.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: Uzemi zajmu myslim rozsah treba mezi ulicemi A,B,C. Pak jsem schopen ti neco zmerit.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    KUTAS: tak se jed podivat do ty Kodane... jasne, ze to neudelas za mesic. Oni to tam resi desitky let. Tady si to nekteri predstavuji jako Arabelu... ze se otoci kouzelnym prstynkem, nic to nebude stat a budeme mit to samy :-)
    Ja v ty Kodani byl.... parkovani neni problem. MHD i v sedle s intervalem mezi spoji, o kterem si v Praze muzeme nechat leda tak zdat vlhke sny... ano, castecne i diky automatizaci, kterou se teprve budeme ucit.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ONDRAT: Kolik km2 tvori budovy vymezene obvodovymi zdmi?
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    DANYSEK: nevěřím, že dokážeš pro ty desítky tisíc aut vybudovat parkoviště... je to spíš soubor opatření, která kombinuješ - tzn. parkoviště, ideálně za městem (je docela jedno jestli zaparkuješ v Tuklatech nebo v Úvalech a ani nemusíš jet na Čerňák) + parkoviště i pro lidi z centra, protože ti jezdí autem třeba jen na víkendy, tak si dojedou pro auto někam na okraj a nemusí celý týden stát v centru, dobrou MHD (právě ty vlaky - aha my máme osypky z toho sbourat sto let starý most) a omezování parkování ve městě.

    Já myslím, že tohle je všechno už i docela dobře popsané a prostě jsou města, která se touhle cestou vydala a funguje to...
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    KUTAS: no, ale oni je rusi vymenou za parkoviste... zrizena treba pobliz metra... v Cesku chceme jenom rusit, bez nahrady... takova ta typicka cesta cesta, jak neco levne ochcat :D
    Chceme vysledky z Kodane, ale nejlepe zdarma.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: Jednoduse - ta statistika o kterou se opiras je brana z katastralniho uzemi Prahy, vcetne uzemi nekonecnych periferii, kde je dnes jenom nejaka naletova zelen a ta se zapocita jako zelena plocha do celkoveho poctu, to je k nicemu. Vetsina mest v Evrope ma svuj katastr zcela zastaveny, proto byde Praha vzdy na spici mezi “zelenymi” mesty.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    Já si při této diskuzi vždycky vzpomenu na návštěvu Bukurešti a třeba Kodaně... v jakém městě se mi to na ulici líbilo víc a kde bych chtěl spíš žít, když bych musel? V té strašné Kodani, kde ruší parkovací místa, protože v Bukurešti nešlo projít ani na chodníku.

    Já jsem pro co největší rušení parkování ve městě a co zpoplatnění vjezdu do centra.... a ano jsem svině motoristická, protože pak bude víc místa pro mě a moje menší SUV, ale kromě toho, že lépe zaparkuju, tak to město bude i lepší k životu :)
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Muzes si to znovu precist, pokud chces, pokud ne, uz na me prosim nereaguj, dekuji.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: a co ze je podstatou toho tveho knuuuu? :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam