• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    Nikdy nekončící diskuze o (ne)regulaci dopravy v Praze.
    rozbalit záhlaví
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    PALEONTOLOG: ale to neni jedina metrika... opet viz reseni ala Bologna. Nebo chces tvrdit, ze tam chodci jakoze nejsou? :-) Treba primo pred hlavnim nadrazim, tam urcite chodci nebudou :D
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    DANYSEK: ale prosimte, jsou mista s vysokou frekvenci chodcu, lze to specifikovat na kvantum v case, jak je v doprave bezny,.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ALESH: problem je ta definice "kde to pujde"... a prave definice model Springorum je "kde ziji a pohybuji se lide". Coz muzeme zjednodusit do "vsude", protoze mist kde lide neziji moc nenajdes, zeano :-) Ja treba nic v principu proti reseni "ala Bologna" - ktera ve finale skutecne zachovava i nejakou tu sit sbernych komunikaci, navzdory tomu ze tam ziji a pohybuji se lide. Problem vykriku ala Springorum je, ze si nikdo neda ani tu praci, aby aspon nakreslil tu mapku, kde se tohle zohledni. Vlastne spis ani to nechteji, petice fakticky hovori o tricitce vsude - doslova a explicitne pisou o mistnich komunikacich prvni, druhe i treti tridy... Cele je to tak trochu nedomysleny paskvil.

    Mimochodem ta petice je sama o sobe vtipna, opet tu mame Prahu "vice kategorii" - obraci se mj. na mestske casti Praha 1 - 10... mestke casti 11 - 22 ku Praze asi uz nepatri, nebo ja nevim jak si to mam vlastne vykladat.
    GHOSTDOGG
    GHOSTDOGG --- ---
    ALESH: Já myslel spíš např. souvislost nehod s alkoholem, protože třeba s tím si tam zrovna dvakrát hlavu nelámou, nebo třeba jízdy na skůtrech ve třech a více lidech apod. Jakože jaké příčiny nehod tam jsou ve srovnání. Možná je to obyčejný průměr. Ale kolem a kolem je to úplně fuk. To, že 30 má svůj efekt, je imho zřejmé i bez jakýhkoliv statistik. Nic, popojedem, příště si odpustím nejapné posmívání se řidičům z wishe.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ONDRAT: Muzes si sve bitvy vybirat. Muzes bojovat za dobro nebo za neco, co nema smysl. Vyber je na tobe.
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    ONDRAT: Přesně, to mas jak s rakovinou, porad nejaky výzkumy a léčby a lidi stejne porad umiraj!
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: Presne, ikdyz je nekde 30, tak tam lidi stejne jezdej 50, tak proc se o cokoliv snazit, ze?
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ALESH: Tak si muzes rikat, ze zakladni rychlost je 30 a vsude, kde to jde, je povolena 50. Uz dnes. A budes stastnejsi.
    ALESH
    ALESH --- ---
    DANYSEK: nikdo nechce 30 vsude. Nikdo. Ten pozadevek je, aby 30 byla zakaldni rychlost a kde to pujde, tak povolena 50.
    ALESH
    ALESH --- ---
    GHOSTDOGG: CR 46 umrti na 100 obyvatel, itelie 52. Tzn ten sever bude minimalne srovnatelny s CR.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ALESH: statistiky, ktere publikuje Arne Springorum jsou ucelove priohnute... vypichuje si z nich jen to, co se mu hodi, to neni seriozni prace s informacemi. Samozrejme ani neuvadi zdroje tech cisel, vlastne ani neuvadi celistve reseni treba v ramci te Bologne... kde se proste nebavime o tom, ze by byla tricitka plosne jakoze vsude, ale mas tam sit sbernych komunikaci, kde se porad jezdi padesat. To, ze se tam zrovna za rok nic nestalo je spis o nahode... proste to tak vyslo. Rozhodne ani neplati "jeho" uzus, ze by padesatku nemely kolem obytnejch baraku, potazmo mist kde zijou lidi.... soucasti toho vnitrniho ringu je mj. cyklopruh uprostred mezi pruhy (pod stromy).

    GHOSTDOGG
    GHOSTDOGG --- ---
    ALESH: Určitě to tam je o sáh lepší, než víc na jih, ale taky je to tam o sáh horší, než víc na sever, zvláště pak do dalších evropských zemí. Říkám, nerozporuji ty čísla, jen bez souvislosti daného prostředí jsou tak trochu jalová a pro mě jako příklad opravdu úsměvná. Ty čísla v kontextu můžou být naopak o to víc zajímavá.

    Každopádně v Bologni měli už před x lety skvělé, že o víkendu se celé širší historické centrum proměnilo v pěší zónu pouze s mhd, to by se třeba mohli učit mnozí okolo.
    ALESH
    ALESH --- ---
    GHOSTDOGG: Bolon je sever Italie, to je uplne jina zeme nez cokoli od Rima na jih (a mozna i vcestne Rima).
    Napr. s Neapoli to vubec nejde srovnavat (co se tyce chovani ridicu).
    Nicmene to je podstate irelavantni, protoze to co postuji, jsou statistiky.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    HAR4NT: trapny pokus, trolle :-)
    HAR4NT
    HAR4NT --- ---
    DANYSEK:
    DANYSEK:
    DANYSEK:
    To jsou vsechno samozrejme naprosto validni, trefne a usporne formulovane postrehy, ale i tak si myslim, ze by nebylo od veci, kdybys aspon obcas vlozil na podporu Svych tvrzeni nejaky ten hyperlink.
    GHOSTDOGG
    GHOSTDOGG --- ---
    BESH: Klidně se podívám na nějaká srovnávací data, až je pošleš. Do té doby si nechám své kulturní stereotypy z ježdění po Bologni.
    PEJR
    PEJR --- ---
    BESH: No, je to kraj, kde se vyrabi Lamba, Ferrari, Pagani a ruzny podobny uchylnosti. Jezdim pomerne rychle i kde to neznam, ale tam jsem se fakt nevztekal, ze me nekdo brzdi. A to jsem se lokalu na okreskach zkousel i drzet, ale jezdili takovym stylem, ze jsem si radsi nechtel kazit dovolenou bourackou. A na okreskach v Toskansku mezi Bolognou a Florencii me parkat predjela i zenska..
    BESH
    BESH --- ---
    GHOSTDOGG: Kdyz dojdou argumenty, nastoupi kulturni stereotypy, vime.
    GHOSTDOGG
    GHOSTDOGG --- ---
    BESH: Ne, není. Nerozporuji, co dělá 30 a jaké jsou její efekty. Rozporuji tak možná obecnou kulturu chování na silnici. Oni si v Itálii tak moc nelámou hlavu s předpisy, víme... Vážně jsem se upřímně pobavil.
    BESH
    BESH --- ---
    GHOSTDOGG: Lol, to uz je hodne solidni argumentacni nouze!
    GHOSTDOGG
    GHOSTDOGG --- ---
    ALESH: Heh, Itálie a Bologna, to je přinejmenším úsměvné. Doporučoval bych si tam nejdřiv sjet místní styl řízení zkusit zažít. To je jak argumentovat, že když zakážou slepejm řídit, tak se sníží nehodovost. (no offence)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam