• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    Nikdy nekončící diskuze o (ne)regulaci dopravy v Praze.
    rozbalit záhlaví
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: opravdu auta vsude pribejvaj? :-) Dle statistik v roce 2013 po Nuselaku projelo 80300 aut denne, v roce 2023 jsme na 70400. Po Konevce v roce 2013 projelo 15500 aut, v roce 2023 ve stejnem useku uz jen 13300, mezi hrbitovama to mas 30900 vs 22400 aut denne, na Vrsovicky 24900 versus 17500 aut denne, pres Jiraskuv most to mas 47800 versus 41300 aut. Ano, mnozi se asi zhlidnuli ve statistikach poctu nove registrovanych aut... a nejak u toho vyignorovali statistiky skutecnyho provozu, ktere ale take mame. Cim vysvetlis ten pokles realneho provozu, kdyz registrovanych aut realne pribejva... ty cisla by prece meli byt "logicky" obracena. Ale nejsou...
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    NJAL: Stejně jako ostravský nebo středočeský flotily jezděj v Praze, netřeba si tímto procházet znovu. Já doporučuji se podívat třeba na Mnichov, což je také velký automěsto s velkou dojížděcí aglomerací, v porovnání ale bohužel těch aut mají ve všech ukazatelech míň, ale kdybych to měl jednoduše očistit podle jejich metodiky, tak pražská realita je někdo kolem 70-80% udávaných čísel - tedy množství, které skutečně v daném městě jezdí. I tak je těch aut v Mnichově méně.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    NJAL: To já si uvědomuju. Ale ty si vážně, zcela seriózně a bez irionie, myslíš, že počet aut v Praze nemá vliv na plynulost dopravy?
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    ADAMIRA: Jo je, já to respektuju, ale holt preferuji jiný životní styl a myslím, že externality z takového jednání jsou pro město a veřejný prostor spíše nepříznivé.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    NJAL: To nepopírám, že může být takto vnímáno, ale s dopravou v klidu to víceméně nesouvisí nijak.
    NJAL
    NJAL --- ---
    FRK_R23: Jo, to jsou registrovany auta... I vrabci na strese si stebetaji, ze spousta tech aut ma sice registraci v Praze jako soucast firemni flotily, ale jezdi jinde.

    ONDRAT: Me proste transformace prubezneho pruhu s moznosti odboceni v pruh natvrdo odbocujici neprijde jako reseni optimalizujici, ale naopak komplikujici, problemy vytvarejici.
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    ONDRAT: Ale to je tak nějak jejich věc (které nerozumím), spíš mě fakt zaráží jak můžu jakožto člověk kterej má auto v podstatě pouze na ježdění ven z Prahy, vůbec fungovat.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    NJAL: Nikoliv, jak jsem již psal, mně osobně se žádné zúžení nedotýká (povětšinou) a přesto pozoruji jednoznačně každý rok o něco více aut a silnější dopravu v klidu. Jsou k tomu i data, jejichž charakter zde byl již rozebírán dostatečně. V mojí čtvrti aut přibývá bez ohledu na jakákoliv opatření, nevím jak je to u tebe, primárně kolony nekomentuju, protože vím, že jejich tvorba a charakter jsou různé, ale doprava v klidu žádnou "falseflag" operaci nemá, jestli si můžu půjčit tvůj obrat.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    Tykrávo dneska je to tady na mě nějak moc...
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    NJAL: Tyvole ty jsi taky nějak narušenej??? Vážně si myslíš, jako doopravdy, že počet aut v praze je " trosilililinku false flag" dopravních omezení??? WHAT? THE? FUCK??

    V Praze už je přes 1,3 milionu aut. Meziročně o desítky tisíc více | Auto.cz
    https://www.auto.cz/v-praze-uz-je-pres-1-3-milionu-aut-mezirocne-o-desitky-tisic-vice-153973

    NJAL
    NJAL --- ---
    ONDRAT: Bylo by fer tvrdit, ze se zvysuje mnozstvi aut, kdyby se doprava "nezklidnovala". Se "zklidnovanim" opticky narusta pocet aut, i kdyby zadne nepribylo. Tak za tim citim spis jakysi zamer, proste takovy trosku trosilililinku false flag, jako to by nebylo, aby se ty kolony nevytvorily. ;-)
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    GREW:
    Aha, to možná bude tím, že jsem reagoval na něco uplně jinýho.

    Tady jsem reagoval na tebe a tady o denním ježdění samozrřejme mluvím.

    [FRK_R23 @ Doprava v Praze]
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    ADAMIRA: Zase pochop, že ty lidi to auto mají rádi a čas strávený v něm považují za dobře prožité chvíle.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    NJAL: To, že bylo něco v médiích mnoho pro naši diskuzi neznamená, naše zkušenosti jsou odlišné. Já si stojím za tím, že příčinou je množství aut nikoliv primárně samotné dopravní opatření.
    GREW
    GREW --- ---
    FRK_R23: Sorry, nak jsem v tom tvem prispevku, na ktery jsem reagoval to slovo DENNĚ prehlednul, primarne to bude asi proto, ze v tom prispevku neni ;)

    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    GREW: Já ti dám příklad, jak to podle mě funguje. Kámoš žije v Kobylisích a spolu jsme seděli v kanclu v Karlíně, Praha 8, jedna karta, ideální pro ježdění do práce autem, cesta 15min vs asi 25mhd + cesta pěšky. 4 dny z 5 to opravdu dělat nemusel, protože ten jeden jediný den měl ještě nějaké pracovní pojíždění a nakupování. Tedy ty 4 dny měl vždy nějaké důvody - tzn. děti zdržovaly a musel jsem je odvézt do školky, žena potřebovala někam hodit, špatný počasí, nestíhal jsem, něco jsem potřeboval přivézt (povětšinou něco malého) důvod se vždycky našel, ale v principu jezdil autem ze dvou důvodů - měl to tak nejpohodlnější a zároveň nejjednodušší (cesta rychlá, přes den v Karlíně bez problému zaparkuješ). No a představ si, tenhle kámoš je teď v Bruselu a konzultuje se mnou pořízení cargokola, proč? Protože to je v daném místě nejvýhodnější, autem si tam moc neškrtneš, především proto, že nezaparkuješ a máš zpoplatněnej vjezd (35eur nebo kolik).
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    To je úplně zbytečný, kdo chce tak si VŽDYCKY najde důvod proč musí jet autem, taková diskuze je úplně zbytečná.

    Me spis fascinuje, jak žijou lidi bez auta? Jak nakupujou? Jak jezdí k účetní? Jak vozej děti do školky? Ja jsem víkendovej řidič, vytahovat auto je pro mě spíš utrpení - takže mám trošku bias, ale nikdy mě nepřestane fascinovat pro kolik lidi je auto v podstatě otázka přežití, to musí bejt hroznej zivot :/
    NJAL
    NJAL --- ---
    ONDRAT: Nicméně moje zkušenost je jiná než tvoje, nikdy jsem neměl problém z žádným zúžením. - a pritom to bylo i v mediich :-)

    Každodenní kolaps a volání po rezignaci. Buspruhy na Praze 6 dál vyvolávají u řidičů napětí - Zdopravy.cz
    https://zdopravy.cz/kazdodenni-kolaps-a-volani-po-rezignaci-buspruhy-dal-vyvolavaji-na-praze-6-napeti-224567/

    Moje zkusenosti se zuzenimi pochazeji prakticky jenom z vikendu. Napriklad vcera jsem se vracel do Prahy z Moravy, vyjel jsem z Blanky smerem na Vypich, u Brevnovskeho klastera jsem to v tech novych zuzenich Belohorske radsi otocil, protoze nejenze pojizdeni v kolone je za trest, ale pojizdeni v kolone do krpalu je za megatrest, sjel zpet na Kajetanku a objel to kolem Koleji Vetrnik. Dokud tam tyhle skvely zuzeni nebyly, tak jsem tam takove kolony (jezdim tam poslednich 15 let) nevidel.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    GREW: Tyvole trpíš nějakou mentální poruchou, která ti brání chápat význam slova DENNĚ???

    Všechny tvoje příklady prostě nespadají do denního ježdění autem. Já už fak nevím, jak ti tohle mám vysvětlit.

    Já bydlím na semdičce, ale účetní mám v Uhríněvsi. Myslíš si, že tam jezdím sockou? Ne, jedu autem. A ted příjde otázka za tisíc bodů. Jak často si myslíš, že za ní jezdím?
    BESH
    BESH --- ---
    GREW: Vhledem k tomu, ze cely zivot ziju bez auta, povazuju za zbytecne vicemene vsechny jizdy autem. Ale zminim teda, ze vloni jsem jel se synem do nemocnice tagem. Takze za me jizdy s rodinnym prislusnikem do nemocnice je jiste legitimni. Ale ten objem vlastnenych aut proste neodpovida potrebam moderni spolecnosti. Dokonce si myslim, ze potreba pouzivat auto jde ruku v ruce s jeho vlastnictvim. Uz jenom to, ze auto nemuze dlouhodobe jen tak stat, protoze se pak uz nemusi rozjet, to je jeden element. Potom taky to, ze kdyz si cerstvy ridic poridi auto, tak zase musi jezdit, aby se "vyjezdil". No a pak kdyz uz to to auto stoji pred barakem, tak jiste nepojedes na chalupu s rodinou vlakem. To bys musel treba premyslet, jake kramy nebrat. A protoze nejezdis vlakem, tak te treba vubec nezajima, v jakem stavu je nase zeleznice a zadas predevsim investice do silnic a dalnic. Je to zretezeny efekt, ktery vede k tomu, ze momentalne v podstate zijeme na autodromech s ubytovanim, misto toho abychom zili ve mestech.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam