• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    Nikdy nekončící diskuze o (ne)regulaci dopravy v Praze.
    rozbalit záhlaví
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    GREW:
    Aha, to možná bude tím, že jsem reagoval na něco uplně jinýho.

    Tady jsem reagoval na tebe a tady o denním ježdění samozrřejme mluvím.

    [FRK_R23 @ Doprava v Praze]
    GREW
    GREW --- ---
    FRK_R23: Sorry, nak jsem v tom tvem prispevku, na ktery jsem reagoval to slovo DENNĚ prehlednul, primarne to bude asi proto, ze v tom prispevku neni ;)

    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    GREW: Já ti dám příklad, jak to podle mě funguje. Kámoš žije v Kobylisích a spolu jsme seděli v kanclu v Karlíně, Praha 8, jedna karta, ideální pro ježdění do práce autem, cesta 15min vs asi 25mhd + cesta pěšky. 4 dny z 5 to opravdu dělat nemusel, protože ten jeden jediný den měl ještě nějaké pracovní pojíždění a nakupování. Tedy ty 4 dny měl vždy nějaké důvody - tzn. děti zdržovaly a musel jsem je odvézt do školky, žena potřebovala někam hodit, špatný počasí, nestíhal jsem, něco jsem potřeboval přivézt (povětšinou něco malého) důvod se vždycky našel, ale v principu jezdil autem ze dvou důvodů - měl to tak nejpohodlnější a zároveň nejjednodušší (cesta rychlá, přes den v Karlíně bez problému zaparkuješ). No a představ si, tenhle kámoš je teď v Bruselu a konzultuje se mnou pořízení cargokola, proč? Protože to je v daném místě nejvýhodnější, autem si tam moc neškrtneš, především proto, že nezaparkuješ a máš zpoplatněnej vjezd (35eur nebo kolik).
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    To je úplně zbytečný, kdo chce tak si VŽDYCKY najde důvod proč musí jet autem, taková diskuze je úplně zbytečná.

    Me spis fascinuje, jak žijou lidi bez auta? Jak nakupujou? Jak jezdí k účetní? Jak vozej děti do školky? Ja jsem víkendovej řidič, vytahovat auto je pro mě spíš utrpení - takže mám trošku bias, ale nikdy mě nepřestane fascinovat pro kolik lidi je auto v podstatě otázka přežití, to musí bejt hroznej zivot :/
    NJAL
    NJAL --- ---
    ONDRAT: Nicméně moje zkušenost je jiná než tvoje, nikdy jsem neměl problém z žádným zúžením. - a pritom to bylo i v mediich :-)

    Každodenní kolaps a volání po rezignaci. Buspruhy na Praze 6 dál vyvolávají u řidičů napětí - Zdopravy.cz
    https://zdopravy.cz/kazdodenni-kolaps-a-volani-po-rezignaci-buspruhy-dal-vyvolavaji-na-praze-6-napeti-224567/

    Moje zkusenosti se zuzenimi pochazeji prakticky jenom z vikendu. Napriklad vcera jsem se vracel do Prahy z Moravy, vyjel jsem z Blanky smerem na Vypich, u Brevnovskeho klastera jsem to v tech novych zuzenich Belohorske radsi otocil, protoze nejenze pojizdeni v kolone je za trest, ale pojizdeni v kolone do krpalu je za megatrest, sjel zpet na Kajetanku a objel to kolem Koleji Vetrnik. Dokud tam tyhle skvely zuzeni nebyly, tak jsem tam takove kolony (jezdim tam poslednich 15 let) nevidel.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    GREW: Tyvole trpíš nějakou mentální poruchou, která ti brání chápat význam slova DENNĚ???

    Všechny tvoje příklady prostě nespadají do denního ježdění autem. Já už fak nevím, jak ti tohle mám vysvětlit.

    Já bydlím na semdičce, ale účetní mám v Uhríněvsi. Myslíš si, že tam jezdím sockou? Ne, jedu autem. A ted příjde otázka za tisíc bodů. Jak často si myslíš, že za ní jezdím?
    BESH
    BESH --- ---
    GREW: Vhledem k tomu, ze cely zivot ziju bez auta, povazuju za zbytecne vicemene vsechny jizdy autem. Ale zminim teda, ze vloni jsem jel se synem do nemocnice tagem. Takze za me jizdy s rodinnym prislusnikem do nemocnice je jiste legitimni. Ale ten objem vlastnenych aut proste neodpovida potrebam moderni spolecnosti. Dokonce si myslim, ze potreba pouzivat auto jde ruku v ruce s jeho vlastnictvim. Uz jenom to, ze auto nemuze dlouhodobe jen tak stat, protoze se pak uz nemusi rozjet, to je jeden element. Potom taky to, ze kdyz si cerstvy ridic poridi auto, tak zase musi jezdit, aby se "vyjezdil". No a pak kdyz uz to to auto stoji pred barakem, tak jiste nepojedes na chalupu s rodinou vlakem. To bys musel treba premyslet, jake kramy nebrat. A protoze nejezdis vlakem, tak te treba vubec nezajima, v jakem stavu je nase zeleznice a zadas predevsim investice do silnic a dalnic. Je to zretezeny efekt, ktery vede k tomu, ze momentalne v podstate zijeme na autodromech s ubytovanim, misto toho abychom zili ve mestech.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    GREW: ano.
    GREW
    GREW --- ---
    FRK_R23: Sorry, jestli to vyzniva jako pokus o vtip, me fakt uprimne zajima, kde nekdo jako ty, kdo ma v tomdle ohledu celkem dost radikalni nazory, ma naky hranice, treba v tom, kdy je cesta autem zbytecna a kdy uz ne. A jak to pak pripadne posuzujes. Kdyz me treba rano uvidis jet do kanclu, v aute budu v aute sam, tak si urcite reknes neco jako "to je debil, co jede sam v aute" a budu jeden z mnoha dalsich debilu, o kterym si to reknes, pricemz ty uz neuvidis, ze pak treba odpoledne jeste pojedu za ucetni na druhej konec prahy, nebo ze se pak stavim cestou z prace na velkym nakupu, nebo proste nakej dalsi z mnoha duvodu, proc jsem zrovna ten den jel do prace autem. Pr tebe uz proste budu ten debil, co jel sam v aute.
    KLON
    KLON --- ---
    GREW: Prosím zdroj, koukám na https://nehody.cdv.cz/ a u cyklistů (nerozlišeno na kolo vs koloběžka) to vychází na 4 875 nehod z toho poškozený (opak viníka) je 4 213
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    GREW: Sám si musíš vyhodnotit nezbytnost a potřebu svého konání. Podívej, já bych taky mohl jezdit každý den do práce autem, mám to na tunelu, byl bych tu rychle, jakýkoliv nákup obstarám v obchoďáku po cestě, dítě hodím ráno do školky taktéž autem, bylo by to super pohodlný, leč krapet dražší než to co mám teď (holt servisy kola taky něco stoje, hehe) ale upřímně, proč bych to proboha dělal?
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    Záhlavi nekecá, nikdy nekončící diskuze...
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    Protože jsem si celkem jistej, že jsem jasně hovořil o denních cestách a že samozřejmě jednou zas čas jedeme autem asi každej.

    Takže denně potřebuješ na velkej nákup? Kolikrát denně?
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    GREW: Jen mi ještě řekni, tenhle případ. To je tvoje denní potřeba, jo?
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    GREW: Sorry ale na tvoje špatný pokusy o vtip nemám ani čas, ani náladu. Jeď si kam chceš, jenom pak neremcej že stojíš v zácpě s partou podobně uvažujících motoristů.
    GREW
    GREW --- ---
    FRK_R23: Takze kdyz jedu do kanclu autem, protoze se odpoledne cestou z kanclu stavim v krame na velkej nakup, je to ok?
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    GREW: Pokud vezu jenom sám sebe z domova do kanclu, tak jedu zbytečně. Pokud jedu protože venku prší, tak jedu zbytečně. Pokud jedu protože na socku jsem příliš sexy, tak jedu zbytečně.

    Fakt je to tak těžký?
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    NJAL: Já jsem taky víkendovej řidič, přes týden jezdím na kole. Nicméně moje zkušenost je jiná než tvoje, nikdy jsem neměl problém z žádným zúžením. S čím ale problém mám je to množství aut na silnicích a silná doprava v klidu, jako uznávám, že to může být vnímáno subjektivně, ale já osobně jsem přesvědčen,že množství aut v Praze a konstantní nárůst vozidel každý rok je tím hlavním problémem.
    Jak už jsme si tady s kolegou dříve vyjasnili, je správné volat po zrychlení stavebních procesů a zlepšení plánování, ale je obtížné reagovat na neustálý růst aut a potřebu dopravy plánováním dalších dopravních staveb, neboť ve chvíli kdy stavbu dostavíš nebo zkapacitníš, tak již přestane stačit - viz. plánované zkapacitnění úseku okruhu Satalice-Běchovice nebo například neskutečné množství navazujicích investic co se obecně okruhu v Praze týká.
    GREW
    GREW --- ---
    FRK_R23: Jenom pro jistotu, ja se neptal na to, jak by to melo bejt vseobecne, ale kde ty mas tu hranici, kdy je pouziti auta ok a kdy uz ne.
    GREW
    GREW --- ---
    PALEONTOLOG: To je ted novy trend na mnoha mistech v Praze, tady takove pred a po na Cernokostelecke (plus tam jeste ze dvou pruhu kazdym smerem udelali jeden pruh, do ktereho jeste souply "cyklopruh", i kdyz je tam realne dost mista udelat samostatnou cyklostezku...)

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam