• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    Nikdy nekončící diskuze o (ne)regulaci dopravy v Praze.
    rozbalit záhlaví
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ONDRAT: Pokuta je jenom poplatek pro ty bohatsi. Stejna vec.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: I to by slo, teoreticky proc ne. Pokuta je pokuta, poplatek je neco jineho.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ONDRAT: No a presne tohle je ta "pokuticka", proti ktere se tak ohrazujes. Akorat je skryta za spoustou buzzwords a zduvodnovani. Mnohem jednodussi by bylo proste rict - auto v perimetru Prahy stoji x korun za den do obecni pokladnicky. Je jedno, jestli tam parkuje nebo jestli tam dojede. A nemusi se resit tyhlety slozitosti, ktere ve svem dusledku akorat budou znamenat vyjimky a vyjimky z vyjimek.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: Presne tak, jiny zpusob ucinne moderace zatim nezname.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: Ne, ja se snazim najit takove reseni, aby bylo mozne tuto problematiku vubec moderovat a pokud chce nekdo parkovat na obecnim, mel by za to platit, pokud chce nekdo projizdet mestem aniz by musel (tzn. objektivni potreba cesty za praci, you name it) tak by take mel prujezd zaplatit, je to stejne jako s MHD ta take neni zdarma. Tvoris emise, zvysujes prasnost, zabiras misto - prosim, ale zaplat, at kompenzujes.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ONDRAT: Ach. Emisni zony - nutnost koupit si nove, drazsi auto. Myto - nutnost zaplatit penize. Moderace dopravy v klidu - nutnost platit parkovne. Vsechny tri tebou navrhovana opatreni jsou "zaplatit vic penez".
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: Jaka pokuticka? O nicem takovem nepisu.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ONDRAT: Snazis se to lidem co nejvice zneprijemnit. To je podle me docela dobra definice "braneni".
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ONDRAT: Takze pokuticka (dan) za to, ze si clovek dovoli mit auto. V pohode, s tim nemam nejmensi problem, jsme v souladu - co nejprujezdnejsi mesto, to znamena zrusit ty sikany, zvysit prujezdnou rychlost (aby bylo lepsi zivotni prostredi).
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: Ja nikoho nenavidim, prestan mi podsouvat tyto nesmysly. Nikomu nebranim at si uziva jak velky byt a auto uzna za vhodne.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ONDRAT: OK, kazdy den se naucim neco noveho. Kazdy ma nejake potreby prostoru, holt nekdo potrebuje ty 4 m2 navic na auto. Stejne, jako nekdo ma 300 metrovy byt a jinemu staci garsonka. Akorat to neni tak videt, tak je nemuzes nenavidet takhle primo.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    ONDRAT: Jsi odvážný, takhle trpělivě diskutovat s Danýskem a Makrouškem. Jsi skutečný zen mistr :)
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: Nerad se opakuji, ale za me jsou to emisni zony, myto a moderace dopravy v klidu.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: Ne, doprava v klidu je odborny pojem zahrnujici parkovaci potreby.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ONDRAT: A cim bys to tedy chtel ridicum zneprijemnit?
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ONDRAT: Doprava v klidu je neco jako boj za mir. Chapu.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: To nesouvisi s kolem, ale zivotnim prostredim, bezpecnosti a velkymi plosnymi naroky dopravy v klidu.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: Nerozumim otazce. Nicmene nechci, aby lide jezdili rychleji, ostatne k tomu slouzi dopravni predpisy. Myto nespojuji s rychlosti, ale primarne moznosti projet.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ONDRAT: A on ti nekdo zakazuje jezdit na kole?
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: Tak pokud me jejich zivotni styl nijak neomezuje v tom mem, byvalo by to bylo v poradku, ale tak to bohuzel neni.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ONDRAT: Takze bys chtel, aby lide jezdili rychleji, ale aby si za tuto rychlost priplatili, chapu to spravne?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam