• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    GREW
    GREW --- ---
    DANYSEK: Prosim te, ONDRAT "dopravou v klidu" proste mysli parkovani, akorat misto slova "parkovani" pouziva termin "doprava v klidu"... https://osobni-doprava.studentske.cz/2009/08/22-staticka-doprava.html
    GREW
    GREW --- ---
    KAKIHARA: Rozpocet na SFID za rok 2024 byl cca 150 miliard Kč, přičemž z toho cca 57,4 miliard Kč šlo do železnice a 32,1 miliard korun nešlo ze státního rozpočtu, ale z evropských fondů. https://md.gov.cz/Media/Media-a-tiskove-zpravy/Dopravni-rozpocet-pro-rok-2024-zajisti-pokracovani
    GREW
    GREW --- ---
    KAKIHARA: Rok 2024. Spotrebni dan na phm - 92,8 milard Kč https://celnisprava.gov.cz/cz/dane/statistiky/Stranky/mineraly.aspx, Dálniční známky - 7,2 miliard Kč https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/stat-loni-prodal-pres-devet-milionu-dalnicnich-znamek-za-72-miliardy-kc/2615425 Silnicni dan 0,6 milardy Kč (tady došlo k výraznému snížení v roce 2022, kd ydo toho rku se vybralo ročně cca 5-6 milard Kč ročně) https://www.kurzy.cz/cnb/ekonomika/silnicni-dan/ Modré zóny v Praze - cca vybere cca 1 miliarda Kč, přičemž čistý zisk je cca 0,5 miliardy Kč https://www.prahain.cz/doprava/mestske-casti-si-rozdeli-miliony-z-poplatku-za-parkovani-7669.html
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Proc? Nemam potrebu a nemyslim si, ve v Praze se potykame s nadmernym hlukem, tak jak jsem mel moznost poznat v jinych srovnatelnych mestech.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: vsak se podel o tu svou definici klidu...
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Neboj, ja presne vim co chci, problem dopravy v klidu neni problem hlukovy, ale co ja bych ti vysvetloval, kdyz vis vsechno nejlip.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: chce-li klid, musis eliminovat hluk. Povrchova kolejova doprava je hlucna, dost hlucna....
    OK, dostavame se k tomu, ze nevis co chces 🤣
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Ale proc by si ho meli platit? Barak k dispozici dnes maji, ta potreba je komplexnejsi a vychazi z jinych smeru nez od samotneho telesa.

    Jak prosim souvisi doprava v klidu a ruseni povrchovych trati? Promin, jsme z tvych prispevku cim dal vice zmateny.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: a ze si teda nezaplati ten barak? ;-) Kdyz si jakoze vydelaj. Uprimne, co se kultury tyce... tenhle pragocentrismus, kdy se cpou miliardy "do Prahy", zatimco jinde se bojuje o kazdou stokorunu... je samo o sobe tak trosku spolecensky fail. Ale chapu, ze tobe je nejaky divadlo v Usti u prdele, kdyz bydlis v Karline.

    Doprava v klidu, rikas? No ta to abys obratem zavrit a zrusil vsechny trate po povrchu. Vis co to nadela kravalu? :D Proc kdyz na P6 ten kraval vadi a musi se utracet kvuli tomu miliardy... tak proc by meli trpet na P2, P7, P9, P10, P12, P14, P21, P22.... ? ;-)
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: Tak dobra, vynechme tedy prosim kulturu ryze komercni a prosim Danyska - neptej se me proc je nektera kultura komercni a jina ne.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Teleso Prazske filharmonie si na sebe taky vydela samo.
    Klidne rozsiruj tema jak uznas za vhodne, ja s dovolenim zustanu u toho co me skutecne trapi a tim je predevsim doprava v klidu.


    DANYSEK: Ja si muzu stejne jako ty vykladat problematiku jak ja uznam za vhodne. Ja nevidim souvislost mezi verejnou a soukromou investici, tak jak ji vidis ty, v tomto shodu nenajdeme.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ONDRAT: Hollywood?
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: a ano, ono kdyz chces resit komplexni problematiku, kterou zivot ve (velko)meste bezesporu je... tak nemuzes vypichnout bodove jen neco, co tebe osobne treba i opravnene sere... :-)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: a proc by trzniim mechanismum v doprave melo podlehat zrovna jen parkovani? Proc by mel napr. stat dodovat rychliky, kdyz stejnou "sluzbu" udela i courak? Casova uspora na ceste je ryze soukromy benefit. To je stejne, jako kdyz nekdo namisto pesky ci na kole sedne do auta - taky jen setri cas.
    ONDRAT: kdyby majitele mistnich nemovitosti nebojkotovali modernizaci trati na povrchu, tak na letiste davno vede z Masarycky elektrifikovana dvoukolejka. Ty plany jsou uz z minuleho tisicileti.
    Ze jde mit trat na povrchu nazorne demonstruje modernizace IV.koridoru z Vrsovic na jih.... na P10 narozdil od P6 nevladne takova debilita, zeano.
    Kdyby se se stejnou debilitou jako na P6 pristupovalo k trati na uzemi P14 ci treba P21, tak ti dopravne vybouchne mnohem vic veci...
    ONDRAT: ale ano, trzni mechanismy i v kulture funguji.... a hromada kulturnich projektu si na sebe dokaze vydelat sama.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    ONDRAT: “nepodleha trznim mechanismum”
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: To opet nesedi, protoze kvuli jakymsi smyslenym zajmum vilkaru, ktere sis vybajil se ta stavba nestavi v podobe v jake se stavi.

    Ale cenim tvuj talent obsahnout jakoukoliv problematiku z co nejvetsi sire, to je velmi cenne.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Doprava a kultura neni totez, nikdy nebude. Soukrome parkovani by melo podlehat trznim mechanismum. Kultura nepodleh trznim mechanismus, tak to je a nenadelas s tim nic.
    KULA
    KULA --- ---
    NJAL: např pod Rudolfinem jsou 4 patra garáží a jedno je čistě soukromá garáž a clubhouse...
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: a do tretice... pokud jde o ciste dopravni zajem, tak i trat z centra na letiste by klidne mohla vest po povrchu a byt nasobne levnejsi.... ale nejaci mamlasove z vilek okolo, ktere tam vyrostli dlouho potom, co tam stala ta trat se ted dozaduji vcelku dost draheho tunelu, zeano ;-) Tam to neni o zadnem uspokojovani dopravni potreby, ale ciste o uspokojovani soukromych zajmu majitelu domu/bytu...
    Fakt si porid lepsi "metr" :D
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: a ad dopravni stavba obecne... nadrazi taky nemusi stat miliardy, opet i tam se promitaji jine nez jen ty "dopravni" zajmy.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam