• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: jakoze ubytek aut potrebujicich od Kladna zaparkovat v Praze vliv na dopravu v klidu nema? :-) A ty auta, co sem dojizdi teda parkuji kde?
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: V tomto s tebou skutecne zasadne nesouhlasim. Vnimam verejny a soukromy zajem v jinych spuvislostech. Stejne tak nevidim rozdil ve vlivu na dopravu v klidu pokud draha na Kladno bude pod zemi nebo nad zemi. Cimz nerikam, ze tvuj point o zdrazovani s ohledem na zajmy jednotlivcu (byt opet nemas zcela pravdu) neni validni.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: potreby jsou popsane desitky let...
    Ty ovsem argumentujes ve stylu, kdy parkujici auta v ulici jsou o uspokojeni potreb par jednotlivcu. K tomu jde celkem opravnene namitat, ze "nestavba" trati z Prahy do Kladna ve stavajici stope - tedy po povrchu je zrovnatak dusledek uspokojeni potreb nekolika malo jednotlivcu. A k uspokojeni tuzeb tech par jednotlivcu se vynalozi desitky miliard korun. Tunelova varianta je vzdy drazsi reseni.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: To netvrdim, zminuju tve poznamky o charakteru te drahy. Rad bych ti pripomnel, ze jsme se na potrebe kolejove dopravy shodli, tak prosim bez toho komedianta, to sis mohl odpustit, ja jsem k tobe slusny.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: jakoze absentujici rychlodraha Praha - Kladno vic aut v Praze negeneruje? :-) No ty ses fakt komediant...
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Ja je neprehlizim, jenom je davam do tech souvislosti co davaji smysl, nikoliv tech co smysl nedavaji nebo spis davaji smysl jen tobe.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: nesmysly jsou to pro tebe... ale i to, ze je "moc aut" je pouze dusledek jinych problemu, ktere ty chces prehlizet.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Nemas pravdu, jenom nedavam do souvislosti nesmysly jako ty, mne je jedno, ze to nevidis, ale neprenasej prosim zodpovednost za tvoje prispevky na me.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: ale ono ta souvislost tam logicky je, jen ty ji odmitas videt. Priciny versus nasledky. Tebe serou nasledky neceho, ale resenim pricin se zabyvat odmitas.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Nikoliv, problem nezuzuju, jenom nerozumim v cem spociva kouzlo diskuze, kdyz prestanes resit auta a zacnes do nich michat chodce. Doprava v klidu je vymezeny pojem, nemam zadnou potrebu ji spojovat s hospodou v Bechovicich nebo lavickou pred Tescem nebo detaily realizace vlakove trate na Kladno - pokud takovou diskuzi nebo rikejme spis monolog chces vest, tak muzes, ale sam.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT zato ty jses expert pokud jde zuzovani tematu do roviny "problem jsou jen auta".... nemas mi co vycitat :)
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Jak rikam, jsi mistr v rozsirovani tematu. Definici dopravy v klidu jsem ti napsal, drive jsem ji tez doplnil. Pokud mas pocit, ze jsem ti na neco neodpovedel, je to mozne, omlouvam se, tve prispevky jsou velmi obsahle a zmatene, klidne mi otazku zopakuj, rad odpovim.

    Jsem si vedom problemu s dopravou v klidu a premyslim o nich, je to pro me zasadni tema. Chodec prirozene neni spucasti dopravy v klidu dle definice.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    KUTAS: zakazku ti "experti" rozdelili, aby to urychlili... a ve vysledku to akorat zpozdili. Takze... takze krom sporu kolem druheho dilu jeste nemame ani doresenou treti dil (smer Pisnice), natoz aby se resila cast smer centrum (tam je projistotu zcela ticho po pesine)
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    Tohle vidim docela jako prusvih…

    Rozjezd metra D se zase odkládá. Dopravní podnik musí znovu posoudit nabídky | Hospodářské noviny (HN.cz)
    https://archiv.hn.cz/c1-67676350-rozjezd-metra-d-se-opet-odklada-dopravni-podnik-musi-znovu-posoudit-nabidky-rozhodl-mlsna
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: na pozadani vzdy neodpovidas, jaks tu dokazal...

    Do tehle klidove kategorie ale muzeme zahrnout treba i lavicku :-) Chodec je nedilnou soucasti dopravy, a samozrejme pak tez "spociva v klidu". I lavicka samozrejme prostor zabira. Clovek cumici do vylohy zrovnatak. I bicykly vyzaduji klidovy prostor a tagova "zelenejsi" cargokola zaberou prostor ne o moc mensi nez auta. Rovnez hromadna doprava vyzaduje nemale "klidove" plochy.

    U verejne dopravy se casto "cheatuje" odstavovanim vozidel na verejnych plochach. Treba u Skalku vedle Tesca mas zrizeny kratky bus-pruh, ktery by mel slouzit ke zrychleni dopravy... misto toho se pouziva jako odstavna plocha pro vozidla cekajici na cas pravidelneho odjezdu linkoveho spoje. Vlastne tak trosku podvod, kdy za nejakym ucelem zabrany prostor se vyuziva jinak ;-) Analogicky se zneuzivaji dalsi nacestne zastavky.

    Velke klidove plochy vyzaduje tez kolejova doprava. Boom zeleznicnich soukromych dopravcu v Praze mimo jine vede k tomu, se pro takove odstavovani se dnes pouzivaji plochy na toto jaksi puvodne neurcene - a to se vsemi k tomu patricimi negativy.

    Takze ano, chces-li resit klidovou dopravu, tech problemu k reseni mas taky vic.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    GREW: Díky Grewe, ale já měl za to, že mě jenom trollí, navíc jsem tento pojem několikrát v průběhu diskuze na požádání vysvětloval. Je to odborný pojem, nejedná se pouze o samotné parkování.

    "umístění vozidla na pozemní komunikaci/dopravní ploše/v objektu mimo prostor vyhrazený pohybujícím se dopravním prostředkům po dobu, kdy se vozidlo nepoužívá"
    GREW
    GREW --- ---
    DANYSEK: Prosim te, ONDRAT "dopravou v klidu" proste mysli parkovani, akorat misto slova "parkovani" pouziva termin "doprava v klidu"... https://osobni-doprava.studentske.cz/2009/08/22-staticka-doprava.html
    GREW
    GREW --- ---
    KAKIHARA: Rozpocet na SFID za rok 2024 byl cca 150 miliard Kč, přičemž z toho cca 57,4 miliard Kč šlo do železnice a 32,1 miliard korun nešlo ze státního rozpočtu, ale z evropských fondů. https://md.gov.cz/Media/Media-a-tiskove-zpravy/Dopravni-rozpocet-pro-rok-2024-zajisti-pokracovani
    GREW
    GREW --- ---
    KAKIHARA: Rok 2024. Spotrebni dan na phm - 92,8 milard Kč https://celnisprava.gov.cz/cz/dane/statistiky/Stranky/mineraly.aspx, Dálniční známky - 7,2 miliard Kč https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/stat-loni-prodal-pres-devet-milionu-dalnicnich-znamek-za-72-miliardy-kc/2615425 Silnicni dan 0,6 milardy Kč (tady došlo k výraznému snížení v roce 2022, kd ydo toho rku se vybralo ročně cca 5-6 milard Kč ročně) https://www.kurzy.cz/cnb/ekonomika/silnicni-dan/ Modré zóny v Praze - cca vybere cca 1 miliarda Kč, přičemž čistý zisk je cca 0,5 miliardy Kč https://www.prahain.cz/doprava/mestske-casti-si-rozdeli-miliony-z-poplatku-za-parkovani-7669.html
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Proc? Nemam potrebu a nemyslim si, ve v Praze se potykame s nadmernym hlukem, tak jak jsem mel moznost poznat v jinych srovnatelnych mestech.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam