• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    Nikdy nekončící diskuze o (ne)regulaci dopravy v Praze.
    rozbalit záhlaví
    RANO
    RANO --- ---
    Hm, běžně tu lidi argumentují tím, že v Praze se jen zdá, že je moc aut, ale reálně jsou tu registrace firem, co jezdí všude možně. Například DANYSEK prostý fakt, že Ačkových značek je nejvíc. Ale protože jsou ta čísla za celou zem, tak najednou přijde nižší hustota zalidnění a místa, kde je auto must-have DANYSEK. Nenaděláš nic.
    Hej, ta místa v Praze, kde je auto must-have, je nějaká významná statistická veličina? Kdyby třeba po centru jezdili jenom lidi z míst, kam autobus přijede jednou za hodinu stěží (a je to v Praze), vznikla by vůbec tahle diskuze, anebo by před těmi auty mohli běhat lidi s praporky a hlásit, až pojedou?
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: V klidu Danysku, jedna se o celkovy pocet aut v zemi, tedy je uplne jedno kde ma auto majitele nebo provozovatele, navic z toho nevyvozuji nic jiny nez fakt, ze v celem Nizozemi je o cca 20% mene aut na pocet obyvatel nez u nas, to je holy fakt, muzes se tam o nem jet presvedcit.
    DANYSEK: Parkovacich mist je v Praze stale relativne dost, akorat ne tam, kde by si lidi prali.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: klasicky ohejbani statistik, kdy ani nesrovnavas zpusoby registraci vozidel... co beres jako relevantni udaj? Sidlo majitele? Sidlo provozovatele? Nebo jen ten prosty fakt, ze "A"ckovych znacek je statisticky nejvic? A co vlastne pada z tech "nasich" statistik, kterejma se vsichni ohanej? Zase ty mikrodetaily. Ja si troufam rict, ze nas styl prace s registrem vozidel a naslednych snah si to naroubovat na cisla aut pohybujicich se po aglomeraci je by-design zvraceny.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: To jsi ten problem trefil, v Holandsku je cca 500 aut na 1000obyvatel u nas asi 650 aut na 1000 obyvatel, to je docela rozdil. Plus samozrejme maji ruzna omezeni pro auta ve mestech, o ktery se nam ani nezda. Nejcastejsi alternativou je kolo, to u nas taky tolik nepouzivame, ackoliv muzeme.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: no ja myslim, ze lidi ty svy plechovky nekde zaparkovat chteji... :-) Akorat jim holt narozdil od toho Amstru neumime/nechceme nabidnou treba v te Praze akceptovatelnou alternativu. To jsou ty mikrodetaily.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Tezko nutit lidem neco, co nechteji.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    DANYSEK: Ano. Cesi si vladnout nedokazou.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: vsecko je otazka penez... problem ceskeho verejneho sektoru je ten, ze s nimi holt naklada neefektivne. Plus se holt v Cesku za "levno" snazime veci ochcat... a disahnout tehoz co jinde - za zlomek vynalozenych penez...
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Ja vim, jak to tam delaji, je to otazka penez.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: na druhou stranu se ale take podivej, jak to delaji... v Amstru se mj. treba prispiva soukromym vlastnikum podzemnich parkingu, aby se zbavili plechovek z ulic.. tyhle "detaily" cechacci videt nechteji, vidi jen tu prazdnou ulici, ale uz ne ty "vicenaklady" za tim...
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    MAKROUSEK: u D1 tim faktorem byl spise rozsah byrokracie... ktery na opravu je mensi a fakt o dost jinde nez to rozsireni...
    DIVA
    DIVA --- ---
    ONDRAT: pro me je tamni dusevni rozpolozeni blizke a mile, tam mi hustota cloveka na metr vadi mnohem min nez tu. Co necenim je nizka prostupnost terenu, hodne rozparcelovano, spousta prirozenych barier v krajine, potulka daleko obtiznejsi. A se psy se musi paradoxne dojizdet .) na mista kde se toleruje volny pohyb. No, zatim furt mam proc zustat .)
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DIVA: Mne se tam vzdycky hodne libilo, ale zit bych tam asi neumel - prilis velka hustota lidi na muk vkus.
    DIVA
    DIVA --- ---
    ONDRAT: mmch na holandanech se shodnem, pro me je to nejpravdepodobnejsi cil pripadne emigrace. A ze me obcas svedi kufry.
    DIVA
    DIVA --- ---
    ONDRAT: jsi pri tom: prave jeden sofer vysedl. Dneska jsem u volantu prosrala trenink, zitra vyndam kolo. Prirozena regulace provozu v primem prenosu. Kdybych vyndala to kolo uz dneska, prave bych se venovala necemu smysluplnemu. Zitra komm der Tag.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DIVA: To asi jo, ale chci říct, že mi přijde důležitý, když si tu cestu k cíli vytyčí sami občané. V Holandsku obecně jsou prostě lidi v pohodě (neříkám,že všichni) s tím jak to je a v čem jsou benefity opatření v dopravě, který tam zaváděj, často jsou to výsledky místních referend atd, je tam obecně vysoká míra participace. No a u nás - vždyť my nejsem schopní se shodnout ani na těch obecných postupech, stejně tak to reflektuje současná koalice na Magistrátu, ta se neshodne skoro v ničem ohledně dopravy.

    Člověk, který v Praze jezdí autem si prostě na kolo nesedne (čerst výjimkám), pro Holanďana je to úplně normální.
    DIVA
    DIVA --- ---
    ONDRAT: njn vsecko ma svoje .)
    DIVA
    DIVA --- ---
    Shodou okolnosti jsem se dost pohybovala okolo amstrdamu kdyz predelavali svuj ekvivalent okruhu. Jediny problem co si vybavuju bylo nejak se zorientovat offline, jelikoz zmeny byly zasadni a navigace jeste predpotopni v extra pixle, do ktere se data importovala kabelem z PC, prilezitostne. Kolony zpomalovaly az ve spicce a neco jako dnesni nizky prulet prahou rychlosti kilometr za ctyricet minut, sic, pricemz neslo o kolaps za nehodou, to by podle me lidi uz vystupovali ruce vbok. Ale proc to vubec stavim vedle sebe tyhle vesmiry.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: Jestli jsi někdy něco stavěl, tak si to představit dokážeš, jestli ne, tuto zkušenost vřele doporučuji.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ONDRAT: Vzdyt to pisu - dulezite je cerpat statni finance. To by tak hralo - postavit napoprve poradne a pak necerpat.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: Ale potom nemá smysl cokoliv stavět, když to potom přestane stačit, no ne? Staví se co nejefektivněji v danou dobu i s ohledem na budoucnoust, vsude se rozšiřují kapacity a nedává žádný smysl stavět násobně nad záměr.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam