• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    Nikdy nekončící diskuze o (ne)regulaci dopravy v Praze.
    rozbalit záhlaví
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: no kdyz to beres zem jako celek, pak taky musis pracovat s hustotou zalidneni... a ta je v Cesku nizsi... coz ale klade tak trosku jiny naroky treba na hromadnou dopravu (i ty financni). A holt prdeli sveta, kde MHD je tristni a auto je tim padem must-have tu mame hromadu. I po pitomy Praze najdes mista, kam ti prijede autobus stezi jednouza hodinu... inu, slepice-vejce problem...
    U nas se tvarime, jaky je to uzasny, kdyz ti primestskej vlak v aglomeraci prijede jednou za pul hodiny... ale to je ve srovnani s tim zapadem taky bida.
    Jo, kdyz nemame ty zapadni alternativy, tezko muzem cekat stejny vysledky. A lidi si holt budou absenci te nabidky kompenzovat jinak.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: V klidu Danysku, jedna se o celkovy pocet aut v zemi, tedy je uplne jedno kde ma auto majitele nebo provozovatele, navic z toho nevyvozuji nic jiny nez fakt, ze v celem Nizozemi je o cca 20% mene aut na pocet obyvatel nez u nas, to je holy fakt, muzes se tam o nem jet presvedcit.
    DANYSEK: Parkovacich mist je v Praze stale relativne dost, akorat ne tam, kde by si lidi prali.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: a jako doplneni k predeslemu - fakt mas pocit, ze parkovacich mist po Praze nejak s rostoucim poctem "registrovanych" aut pribylo? A pokud ne, kde teda ty auta parkuji? :-)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: klasicky ohejbani statistik, kdy ani nesrovnavas zpusoby registraci vozidel... co beres jako relevantni udaj? Sidlo majitele? Sidlo provozovatele? Nebo jen ten prosty fakt, ze "A"ckovych znacek je statisticky nejvic? A co vlastne pada z tech "nasich" statistik, kterejma se vsichni ohanej? Zase ty mikrodetaily. Ja si troufam rict, ze nas styl prace s registrem vozidel a naslednych snah si to naroubovat na cisla aut pohybujicich se po aglomeraci je by-design zvraceny.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: To jsi ten problem trefil, v Holandsku je cca 500 aut na 1000obyvatel u nas asi 650 aut na 1000 obyvatel, to je docela rozdil. Plus samozrejme maji ruzna omezeni pro auta ve mestech, o ktery se nam ani nezda. Nejcastejsi alternativou je kolo, to u nas taky tolik nepouzivame, ackoliv muzeme.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: no ja myslim, ze lidi ty svy plechovky nekde zaparkovat chteji... :-) Akorat jim holt narozdil od toho Amstru neumime/nechceme nabidnou treba v te Praze akceptovatelnou alternativu. To jsou ty mikrodetaily.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Tezko nutit lidem neco, co nechteji.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    DANYSEK: Ano. Cesi si vladnout nedokazou.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: vsecko je otazka penez... problem ceskeho verejneho sektoru je ten, ze s nimi holt naklada neefektivne. Plus se holt v Cesku za "levno" snazime veci ochcat... a disahnout tehoz co jinde - za zlomek vynalozenych penez...
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Ja vim, jak to tam delaji, je to otazka penez.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: na druhou stranu se ale take podivej, jak to delaji... v Amstru se mj. treba prispiva soukromym vlastnikum podzemnich parkingu, aby se zbavili plechovek z ulic.. tyhle "detaily" cechacci videt nechteji, vidi jen tu prazdnou ulici, ale uz ne ty "vicenaklady" za tim...
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    MAKROUSEK: u D1 tim faktorem byl spise rozsah byrokracie... ktery na opravu je mensi a fakt o dost jinde nez to rozsireni...
    DIVA
    DIVA --- ---
    ONDRAT: pro me je tamni dusevni rozpolozeni blizke a mile, tam mi hustota cloveka na metr vadi mnohem min nez tu. Co necenim je nizka prostupnost terenu, hodne rozparcelovano, spousta prirozenych barier v krajine, potulka daleko obtiznejsi. A se psy se musi paradoxne dojizdet .) na mista kde se toleruje volny pohyb. No, zatim furt mam proc zustat .)
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DIVA: Mne se tam vzdycky hodne libilo, ale zit bych tam asi neumel - prilis velka hustota lidi na muk vkus.
    DIVA
    DIVA --- ---
    ONDRAT: mmch na holandanech se shodnem, pro me je to nejpravdepodobnejsi cil pripadne emigrace. A ze me obcas svedi kufry.
    DIVA
    DIVA --- ---
    ONDRAT: jsi pri tom: prave jeden sofer vysedl. Dneska jsem u volantu prosrala trenink, zitra vyndam kolo. Prirozena regulace provozu v primem prenosu. Kdybych vyndala to kolo uz dneska, prave bych se venovala necemu smysluplnemu. Zitra komm der Tag.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DIVA: To asi jo, ale chci říct, že mi přijde důležitý, když si tu cestu k cíli vytyčí sami občané. V Holandsku obecně jsou prostě lidi v pohodě (neříkám,že všichni) s tím jak to je a v čem jsou benefity opatření v dopravě, který tam zaváděj, často jsou to výsledky místních referend atd, je tam obecně vysoká míra participace. No a u nás - vždyť my nejsem schopní se shodnout ani na těch obecných postupech, stejně tak to reflektuje současná koalice na Magistrátu, ta se neshodne skoro v ničem ohledně dopravy.

    Člověk, který v Praze jezdí autem si prostě na kolo nesedne (čerst výjimkám), pro Holanďana je to úplně normální.
    DIVA
    DIVA --- ---
    ONDRAT: njn vsecko ma svoje .)
    DIVA
    DIVA --- ---
    Shodou okolnosti jsem se dost pohybovala okolo amstrdamu kdyz predelavali svuj ekvivalent okruhu. Jediny problem co si vybavuju bylo nejak se zorientovat offline, jelikoz zmeny byly zasadni a navigace jeste predpotopni v extra pixle, do ktere se data importovala kabelem z PC, prilezitostne. Kolony zpomalovaly az ve spicce a neco jako dnesni nizky prulet prahou rychlosti kilometr za ctyricet minut, sic, pricemz neslo o kolaps za nehodou, to by podle me lidi uz vystupovali ruce vbok. Ale proc to vubec stavim vedle sebe tyhle vesmiry.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: Jestli jsi někdy něco stavěl, tak si to představit dokážeš, jestli ne, tuto zkušenost vřele doporučuji.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam